Пряма та обернена пропорційна залежність

Про матеріал
Пряма та обернена пропорційна залежність Мета уроку:  Закріпити знання про відношення, пропорцію та їх властивості.  Ознайомити з поняттям прямої та оберненої пропорційної залежності.  Навчити учнів застосовувати дані знання для розв’язування задач.  Поглиблення та розширення математичних знань учнів.  Формування уявлення про математику, як частину загальнолюдської культури. Тип уроку: формування навичок і вмінь. Обладнання: інтерактивна дошка, картки із завданнями для самостійної роботи. Сьогодні на уроці.  Закріпимо знання про відношення, пропорцію та їх властивості.  Дамо відповідь на запитання «Що таке пряма та обернена пропорційна залежність?»  Потренуємося у визначенні виду залежності між величинами.  Навчимося застосовувати ці поняття для розв’язування задач.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

« Пропорція є основою, на якій будується вся математика, атакож метою, до якої прагнуть всі її твердження»Г. Віталі 1668р.

Номер слайду 2

Розум полягаєне тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиціАрістотель

Номер слайду 3

Пряма та обернена пропорційна залежність

Номер слайду 4

Закріпимо знання про відношення , пропорцію та їх властивості . Дамо відповідь на запитання “ Що таке пряма та обернена пропорційназалежність ? “Потренуємось у визначенні виду залежності між величинами. Навчимося застосовувати ці поняття для розв’язування задач.

Номер слайду 5

Що називають відношенням двох чисел ?Що показує відношення двох чисел ?Що називають пропорцією ?Як називаються числа з яких складається пропорція ?У чому полягає основна властивість пропорції ?

Номер слайду 6

1. № 1 Знайдітьвідношення :1)10 до 232)15 до 56 23)48 до 8 4)5 до 2,552 дм до 2 см3 см до 10 мм6 кг до 500 г9 0 г до 3 кг№ 2 Знайдіть відношення величин:120.03103

Номер слайду 7

№ 3 Поставити між парами відношень знак “=“, якщо вони утворюють пропорцію:№ 4 Заповніть пропуски так, щоб утворилася пропорція:1). 20:12 = 10 : 62). 80:10 = 16 : 23). 1 : 6 = 9 : 544). 16:12= 8 : 61) 10 : 5 8 : 42) 10 : 5 4: 83) 1 : 2 2 : 44) 2 : 1 3 : 65) 4 : 2 15 : 56) 9 : 3 6 : 2

Номер слайду 8

12 Р=4*а. Р=4*1=4 Р=4*2=8 Пряма пропорційність

Номер слайду 9

Велосипедист за 3 год. проїде 75 км. За який час велосипедист проїде 150 км з тією швидкістю?0 км 75 км 150 км. Розв'язання.1). 75:3=25 (км/год) – швидкість2). 150:25=6 (год)Відповідь: 6 год

Номер слайду 10

При розв’язуванні задачі видно, що при тій же самій швидкості велосипедист проїде більшу відстань. У скільки разів більша відстань(150:75=2 рази), у стільки разів більший час (6:3=2). Такі величини називаються прямо пропорційними. Дві величини називають прямо пропорційними , якщо при збільшенні ( зменшенні ) однієї з них у кілька разів інша збільшується (зменшується) у стільки ж разів.

Номер слайду 11

Усний рахунок. За 1 год у млині змололи 9 т. борошна. Скільки тонн борошна можна змолоти за 7 годин?5кг печива коштує 80 грн. Скільки коштує 10кг печива?Лижник пройшов 44 км за 4 год. За скільки годин він пройде 33 км при такій самій швидкості руху?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Обернена пропорційність S=a*ba24=1*2424=2*1224=4*6b

Номер слайду 14

Задача 2. Мотоцикліст з села до міста доїде за 3 год зі швидкістю 60 км/год. За який час він проїде ту ж саму відстань зі швидкістю 45 км/год?60 км/год 3 год45 км/год х год. Розв'язання.1). 60х3=180 (км) – відстань 2). 180:45=4 (год)Відповідь: 4 год60• 6

Номер слайду 15

Швидкість мотоцикліст зменшив (60:45=1,3 рази), а час збільшився (4:3=1,3 рази). Такі величини називаються обернено пропорційними. Дві величини називають обернено пропорційними, якщо при збільшенні ( зменшенні ) однієї з них у кілька разів інша зменшується ( збільшується) у стільки ж разів. Означення

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Вікторія, знаючи про свято, вирішила пригостити хлопцівцукерками. Вона має 60 гривень. Пішовши до магазину, дівчинка зупинила свій вибір на двох видах цукерок за ціною 100 грн. за 1 кг та 120 грн. за 1кг. Скільки кг цукерок кожного виду може купити Вікторія?Яка залежність між ціною товару і його кількістю, купленою за певну суму?Задача

Номер слайду 18

Зрозумій. Це просто!Задача 1. Ціна збільшилась (120 : 100 = 1,2 рази), амаса цукерок зменшилась (0,6 : 0,5 = 1,2 рази). Такі величини називаютьсяобернено пропорційними.0,6 кг 0,5 кг

Номер слайду 19

Для будівництва 5 бульдозерів розчистили ділянку за 210 хв. За який час 7 бульдозерів розчистять цю ділянку?

Номер слайду 20

Пропорції і здоров’я людини У 100 грамах чорної смородини міститься приблизно 0,25 грама вітаміну С. Скільки грамів чорної смородини потрібно з’їсти людині за день, якщо 1 добова доза вітаміну С складає 0,05 грама?Відповідь: 20 г

Номер слайду 21

Пропорції на виробництві Замовлення на виготовлення меблів 3 столяри виконали за 12 днів. За скільки днів зможуть виконати це замовлення 9 столярів, якщо їх продуктивність праці буде однаковою? Відповідь: 4 дня .

Номер слайду 22

Пропорції у побуті З 140 кг свіжих вишень отримують 21 кг сушених. Скільки кілограмів сушених вишень отримають із 160 кг свіжих? Відповідь : 24 кг сушених вишень

Номер слайду 23

Чи прямо пропорційні величини: Номер поверху і кількість сходів, що ведуть на цей поверх Маса тіла і його об’єм Швидкість і час при сталій відстані Кількість товару та його вартість Кількість робітників і час виконання певної роботи Сторона квадрата і його площа Довжина й ширина прямокутника при сталій площі Тривалість уроку і кількість учнів

Номер слайду 24

Гра «Незакінчене речення»Якщо дві величини збільшуються в однакову кількість разів, то вони називаються …Дві величини називаються обернено пропорційними, якщо … Підсумок

Номер слайду 25

Райдуга яскравихмоментів уроку. Сьогодні я навчився . . . Мені було цікаво . . . Мені найбільше запам’яталося . .

Номер слайду 26

Вивчити правила § 22;Виконати вправи:№ 671 (усно);№ 675. Творче завдання. Придумати задачу на оберненупропорційність

Номер слайду 27

БАЖАЄМО ВАМ УСПІХІВ У НАВЧАННІ, ТВОРЧИХ ПОШУКІВ!

Номер слайду 28

Принтер може роздрукувати за 4,5 хв. 27 сторінок. За скільки хвилин він роздрукує 300 сторінок ?4,5 хв.х хв.27 ст.300 ст. Розв’язання3004,5  27х. ВІДПОВІДЬ: 50 хв.274,5  300х=х= 50

Номер слайду 29

15 робітників відремонтують музей за 4 дні, але музей може не працювати лише 3 дні. Скільки робітників потрібно для ремонту музею за 3 дні?х=3х= 20 ВІДПОВІДЬ: 20 робітників4 дні3 дні4  х3 1515 робітників х робітників. Розв’язання4 15

Номер слайду 30

ЗА КОЖНІ 15 ХВ Я ВИРІЗАЛА ПО 5 СНІЖИНОК. СКІЛЬКИ СНІЖИНОК Я ВИРІЗАЛА ЗА ЧАС ВТРИЧІ БІЛЬШИЙ (ТОБТО ЗА 45 ХВИЛИН)?Відповідь: 15 сніжинок4515  5х =1545 5хх= 1515 хв45 хв5 сніжинок х сніжинок. Розв’язання

Номер слайду 31

Для перевезення вантажу потрібно 20 автомашин вантажопідйомністю 3,5 т. Замість них приїхали п'ятитонні грузовики. Скільки таких грузовиків потрібно?2053,5  х53,5  20х =х= 14 ВІДПОВІДЬ: 14 машин3,5 т5 т20 машин х машин. Розв’язання

pptx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Презентації
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку