Прямокутник і його властивості

Про матеріал
Дана розробка буде цікавою під час вивчення теми "Прямокутник і його властивості" учням і допоможе вчителю при викладанні даного матеріалу
Перегляд файлу

Вчитель математики Великояблунівської ЗОШ I-III ступенів Шепіль Оксана Валеріївна

 

Тема: ПРЯМОКУТНИК І ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ

Мета: сформувати поняття прямокутника, домогтися засвоєння його властивостей; сформувати              вміння розв’язувати задачі, що передбачають застосування поняття прямокутника; розвивати культуру математичного мовлення і записів, креативність, пам’ять, увагу, вміння проводити аналогії; виховувати самостійність і творчий підхід до практичного застосування знань, умінь і навичок.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Фаза актуалізації

 

  1. Кошик ідей

            Кількість дітей будь-яка

   Дошка, крейда (папір формату А1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери)

         5 хвилини

Учні за бажанням виходять до дошки і записують все, що знать про чотирикутник і прямокутник, який оглядово вивчали в початковій школі.

Очікувані відповіді учнів:

  • Чотири сторони;
  • Чотири кути;Дві діагоналі;                                                           
  • Р=а+b+с+d;
  • Р=2а+2b;
  • Всі кути прямі;
  • Діагоналі рівні;
  • Діагоналі в точці перетину діляться пополам;
  • S=ab;
  • Чотирикутники є опуклими і неопуклими;
  • Несусідні вершини називаються протилежними;
  • Відрізок, який з’єднує протилежні вершини називається діагоналлю.

 

2. Асоціативний кущ

 Кількість дітей будь-яка

  Ілюстрація

    3 хвилини

 

 

Завдання

Відповіді

1. Накресліть довільний чотирикутник

2. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого діагоналі взаємно перпендикулярні

 

3. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого діагоналі рівні

 

4. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого є два прямих кути

 

5. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого сторони рівні, а діагоналі різні

 

 

    

Фаза побудови знань

 

  1. Прогнозування за ілюстрацією

 

Кількість дітей будь-яка.

  Ілюстрація

Діти роблять свої припущення щодо теми та що вони знають з цього приводу.

 

 

 

 

 

 

  • яка геометрична фігура зображена на рисунку?
  • якими за розміщенням є протилежні сторони даної фігури?
  • порівняйте довжини протилежних сторін;
  • порівняйте протилежні кути даного чотирикутника;
  • знайдіть суму кутів, прилеглих до однієї бічної сторони.

 

  1. Кластер

  Кількість дітей будь-яка.

  Ілюстрація

Діти роблять свої припущення щодо теми та що вони знають з цього приводу.

 

 

 

 

 

 

  1. Метод : «Ромашка Блума»

Метод розроблений за таксономічним принципом американського

Бенджаміна Блума та його шести рівнів учбових цілей в когнітивній сфері: знання – розуміння – застосування – аналіз – синтез – оцінка. Цей метод містить питання різної складності, різні за форматом, що дозволить учням аналізувати, порівнювати, фантазувати, логічно мислити

Робота може бути індивідуальною або груповою

Ресурси: дошка, крейда (папір формату А1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери)

  до 15хв

Хід роботи:

Вчитель знайомить учнів з інформацією. Потім задає питання. Питання можна оформити у вигляді ромашки (намальованій на дошці або у вигляді об’ємної квітки), де на кожній пелюстці – відповідне питання.

  1. Прості/фактичні (на перевірку пам’яті): Що...? Де...? Коли...?
  2. Уточнюючі: ти вважаєш, що...? Тобто ти сказав, що...? Ти бачиш це так ...?
  3. Пояснюючі: чому...? Що мається на увазі...?яка головна ідея...?
  4. Творчі, де є елемент прогнозу/припущення: а що, якби...? Як б покращили...? Запропонуйте  альтернативу...
  5. Оцінювальні: чим щось відрізняється від іншого? Наскільки цінними є...? Як би ви визначили/аргументували...? Яке судження ви можете зробити з приводу...? тощо.
  6. Практичні, що мають висвітлити зв’язок теорії з життям: де це застосовується у повсякденному житті? Як це можна використати на практиці?

 

 

C:\Users\1\Desktop\Без названия.jpg

  1. Який чотирикутник називається прямокутником?
  2. Як ще можна дати означення прямокутнику?
  3. Як можна, знаючи ознаки прямокутника, визначити, чи буде бетонна плита з прямолінійними сторонами мати форму прямокутника? Для цього маємо лише мотузку.
  4. Чому паралелограм, у якого один кут прямий, є прямокутником?
  5. Що отримаємо, якщо сполучимо середини сторін прямокутника?
  6. Що буде, якщо сторони прямокутника стануть однаковими?

 

 

Фаза консолідації

 

  1. Метод: «Швидке письмо»

Метод дає можливість написати щось з певної теми чи розкрити питання протягом короткого часу

Кількість учнів довільна

Ресурси: дошка, крейда (папір формату А1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери), зображення кошика на дошці або зображене на папері, стікери, ручки, олівці.

Час: до 5хв

Учні отримують на листках завдання . Початком, підказкою може бути незакінчене речення, яке учні мають дописати. Писати потрібно швидко, «думаючи вголос».

  • паралелограм, у якого всі кути прямі…(прямокутник)
  • сума довжин усіх сторін чотирикутника … (периметр)
  • у прямокутника протилежні сторони … (паралельні, рівні)
  • відрізки, що сполучають протилежні вершини чотирикутника …(діагоналі)
  • паралелограм, у якого всі кути рівні…(прямокутник)
  • діагоналі прямокутника…(рівні)
  • сума кутів прямокутника дорівнює …( 360°)
  • сума кутів прямокутника, прилеглих до однієї бічної сторони … (180°)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Данилець Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 серпня 2022
Переглядів
1990
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку