канали сприйняття. Одні найбільше інформації сприймають очима. Таких людей називають візуалами. Їм треба все побачити на власні очі або прочитати про це в книжці. Другі найкраще засвоюють інформацію на слух. це — аудіали. Їм набагато легше послухати пояснення або перепитати, ніж прочитати матеріал у підручнику. Треті отримують найбільше інформації через тілесні відчуття: дотик, нюх і смак. Їх називають кінестетиками.
канали сприйняття. Ми сприймаємо інформацію через усі органи чуття. З’ясувати, який канал сприйняття є головним для нас, можна в результаті простого експерименту. Уявіть, наприклад, берег моря, озера або річки. Ви бачите картинку, чуєте плескіт хвиль, відчуваєте, як вони торкаються вас. У якому порядку це постало у вашій уяві, в такій послідовності ви й сприймаєте інформацію з навколишнього світу.
Активне слухання. Незалежно від того, хто ми — аудіали, візуали чи кінестетики, кожному/кожній з нас необхідне уміння слухати. Процес слухання складається принаймні з трьох кроків: зосередження, розуміння і запам’ятовування. Процес слуханнякрок 1. Зосередитися — означає бути уважними.крок 2. Зрозуміти — означає правиль но розшифруватиінформацію.крок 3. Запам’ятати — означає зберегти інформаціюу пам’яті.
На допомогу пам’ятіПрийоми для запам’ятовування(мнемонічні прийоми)Мнемосі́на, або Мнемозі́на(грец. Μνημμοσύνη, Mnemosyne, «пам'ять») у давньогрецькій міфології богиня пам'яті. Для запам’ятовування імен, дат, іншомовних слів, термінів або правил робіть картки. Наприклад, з одного боку пишіть слово українською, а з другого — іноземною. З одного боку пишіть дату, а з другого — подію. З одного боку — запитання, а з другого — відповідь. Носіть картки з собою, переглядайте у довільному порядку. Ви й незчуєтеся, як усе вивчите.
На допомогу пам’ятіПрийоми для запам’ятовування(мнемонічні прийоми)Не повторене протягом 24 годин забувається. Тому домашні завдання найкраще виконувати того дня, коли їх задано: ви ще багато пам’ятаєте із того, чого навчилися на уроці. Спочатку постарайтеся зрозуміти правило, а потім учіть його напам’ять. Зубріння без розуміння є неефективним. Дехто найкраще запам’ятовує перед сном. Якщо кілька разів прочитати на ніч вірш, то вранці вже непогано знатимете його.Інші, навпаки, можуть учити напам’ять тільки зранку, до 12 години. Вірші мають ритм. Тому, коли вчите вірш, пориньте у його ритм. Можна підспівувати або підтанцьовувати в такт.
як Підготуватися до контрольноїКонтрольна — це самостійна робота, діагностичне або тематичне тестування, іспити тощо. ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВЗа кілька днів до контрольноїЩоранку, прокинувшись, і перед сном налаштовуйтеся на успіх. Уявіть, як почуватиметеся, отримавши високу оцінку, як радітимуть за вас друзі, як хвалитимуть рідні. Готуйтеся! Не дозволяйте собі отримати погану оцінку через лінощі. Перегляньте підручник, визначте слабкі місця у своїх знаннях. Розберіться з цим самостійно або зверніться по допомогу. Поверніться до своїх записів. Допишіть те, чого не вистачає. Носіть картки з собою і переглядайте їх у вільну хвилину. Працюйте у парі: один запитує, другий відповідає.
як Підготуватися до контрольноїКонтрольна — це самостійна робота, діагностичне або тематичне тестування, іспити тощо. ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВНапередодні контрольноїНе засиджуйтеся допізна. Перед сном скажіть собі: «Я зробив (зробила) усе, що міг (могла). Більше від мене нічого не залежить. Якщо я провалюся, мені буде прикро, але я це переживу». У день контрольноїОбов’язково поснідайте. Не спілкуйтеся з тими, хто нервує. Паніка заразна. Не повторюйте матеріал до останньої хвилини. Щоб розслабитися, подумайте, як буде добре, коли все скінчиться.