2. Перевірка домашнього завданняІ варіант1. Назви соціальні чинники, які позитивно впливають на здоров’я :-громадянська свідомість;-рівень культури суспільства;-консультація у лікаря;-політичний устрій країни.2. Назви стадії наркотичної залежності:-соціальна;-психологічна;-фізична;-моральна.3. Чи можна вилікувати ВІЛ-інфіковану людину?ІІ варіант1. Назвіть основні причини вживання підлітками -наркотичних речовин:-постійна сварка з батьками;-самостійність;-пияцтво батьків;підлітковий вік. 2. Як уберегтися від туберкульозу?-робити вологе прибирання в приміщенні;-не звертати уваги на кашель після хвороби;-вчасно робити щеплення;-зміцнювати організм.3. Чи передається ВІЛ при спільному користування книжками?5
7 РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОЗВИТОК ПІДЛІТКА. ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯМЕТА уроку:н а в ч и т и с я –визначати власні інтелектуальні задатки і їх розвивати;керувати своїми емоціями в різних життєвих ситуаціях;запобігати конфліктам; уникати стресів; 4. Оголошення теми та мети уроку
8● Асоціативний кущ. Що, на вашу думку, означає слово “ІНТЕЛЕКТ”? 5. Інтерактивні вправи● До словничкаІнтелект – це здатність людини мислити, її розумові здібності● Мозковий штурм. Яку людину можна назвати Інтелектуально розвиненою?● Порекомендуйте На що потрібно звертати увагу, щоб розвинути інтелект?
9 Для інтелектуального розвитку школяра потрібні: Бажання навчатися;Впевненість у собі, в своїх здібностях та в успішності роботи;3. Вміння враховувати найсприятливіший час для виконання роботи;4. Гарне самопочуття;5. Чисте, провітрене та добре освітлене приміщення ;6. Правильно організоване робоче місце6. Особливості розвитку інтелекту підлітків
12 Серед найважливіших інтелектуальних навичок –- Уміння вчитися;- Творчо мислити; - Уміння слухати, чути і аналізувати; - Приймати виважені рішення;9. Найважливіші інтелектуальні навички„ Це неможливо!“ — сказала Причина„Це безрозсудно“ — помітив Досвід„Це безкорисно“ — відрізала Гордість„Спробуй ...“ — прошепотіла Мрія
Поясніть, що відображають ці фотографії10. Продовжуємо роботу над темою. Емоції людські, - то справжнє диво, Про різні види зараз розповім, Але ж, усі їх описати неможливо, Хтозна, що в серці коїться чужім. Емоції бувають унікальні: Є тихий плач і радісна журба, У деяких, усі вони - уявні, Хоча в душі палає ворожба. Емоції бувають кольорові: Є чорно-білі й сірі… Є руді, Коли щось закипає в твоїй кро́ві, - Не хочеться тримати їх в узді. Емоції бувають швидкоплинні, Та деякі залишиш у собі, Із ними ти, як муха в павутинні, Загинеш у нерівній боротьбі.14
11. Інтерактивні вправи● Асоціативний кущ. Що, на вашу думку, означає слово “ЕМОЦІЇ”? До словничка. Емоції – це психічні переживання, душевні хвилювання● Мозковий штурм. Чи можуть емоції впливати на результат навчання школярів15● Подумай. Що було б з людиною, якби її емоції були лише позитивні?
- Чому ти сердишся і ображаєшся? Чи не краще заспокоїтися і пробачити? – Запитав Учитель.– А чому я повинен робити йому ласку і прощати його, він же … – хотів було виправдатися учень.– Пробач, що перебиваю тебе, – сказав Учитель. – Дозволь поставити тобі два питання, і тоді я відповім на всі твої «як» і «чому». Учень ствердно кивнув.– Тобі добре, коли ти гніваєшся і ображаєшся? – Запитав Учитель.– Ні, звичайно ж, – відповів учень.– Так кому ж ти робиш послугу, коли завдяки незлобності, спокою і прощення робиш собі добре?– Але скажіть, як можна не ображатися? Це ж так важко.– Ти головне зрозумій, що кожен раз, коли ти захочеш вдарити когось хлистом засудження або образи, першим, замахуючись, ти вдариш – себе 12. Проблемна ситуація16
Підліткам властиве наслідування поведінки людей, які їх оточують.1. Яким буде підліток, якщо в його оточенні люди, які - уміють вирішувати проблемні питання; - мають високі моральні та людські якості: - любов і повага до людей;- співчуття до ближнього; - дисциплінованість, чесність?2. Якою людиною може стати підліток, якщо обрав “героя” для наслідування - з низькими моральними якостями; - емоційно розпущеного; - з негативною поведінкою? 13. Особливості розвитку підлітків18
18 Фізкультхвилинка для очей• вертикальні рухи очей вгору — вниз;• горизонтальні рухи вправо — вліво;• обертання очима за годинниковою стрілкою і проти неї;• заплющивши очі, уявити по черзі кольори веселки якомога виразніше;• “намалювати” очима кольорові фігури кілька разів в одному, а потім в іншому напрямку.
● Як ви сприймаєте критику з боку батьків та друзів, якщо вона стосується ваших “навчальних досягнень”;виконання творчої роботи; поглядів на моду(музику…) 15. Бесіда22● Чи довго ви переживаєте свої “падіння”, непорозуміння та сварки з батьками, друзями, учителями? ● Як ви собі допомагаєте вийти зі стану “війни”?
16. Інтерактивні вправи● Асоціативний кущ. Що, на вашу думку, означає слово “СТРЕС”? До словничка. Стрес – це стан надзвичайної напруженості захисних реакцій організму● Мозковий штурм1. Чи може вплинути стресна результат навчання, на здоров’я 2. Як ви себе почували, знаходячись у стресовій ситуації22● Поясніть. Якщо проблему можна вирішити, не варто про неї турбуватися. Якщо проблема невирішальна, турбуватися про неї безглуздо. Далай Лама
Декілька чоловік паплюжили одного мудреця, коли він проходив по їх вулиці. Але він відповідав їм посмішкою, дякував і бажав здоров’я. Один пересічний прохожий запитав старця:– Ти дякував і бажав цим людям здоров’я, невже ти не почуваєш до них гніву та образи?На що старий відповів:– Коли я приходжу на базар, я можу витратити лише те, що є у мене в гаманці. Так само і при спілкуванні з людьми, я можу витрачати лише те, чим наповнена моя душа.17. Обговорення ситуацій24
Людина – це……різні пригоди.. Трапляються з нею……і в сум «не впадати»,Щоб вийти з них гідно……дуже вразлива істота. Такі я поради……якусь гарну обнову,Дівчаткам купити……в футбол знову й знову. А хлопчикам грати……усім хочу дати: Чи просто зробіть……чи заплетіть кіску…Хоча б підстрижіться,……чи інший приймач,Ввімкніть телевізор……собі нову зачіску: Почути там зможете……діти страждають. Що десь у Донецьку……за щастя вважають, 18. Технологія “Незакінчене Речення”Й навчання у школі……стогін і плач,Що в ОХМАТДИТІ……немає грошей…І на те лікування……пожежі, обвали. Що трапились десь……лікують дітейІ там також дітки……проблеми, незгоди. Тоді ваші біди,……до непогоди…Стануть подібними……маленькі страждали. А краще за все візьміть……зі стресом боріться:І з гумором ви……і всміхніться. Весела людина……всі перемагає!І гідно проблеми……скрізь виживає 25
24 Людина – це дуже вразлива істота. Трапляються з нею різні пригоди.. Щоб вийти з них гідно і в сум «не впадати»,Такі я поради усім хочу дати: Дівчаткам купити якусь гарну обнову,А хлопчикам грати в футбол знову й знову. Чи просто зробіть собі нову зачіску: Хоча б підстрижіться, чи заплетіть кіску…Ввімкніть телевізор чи інший приймач, Почути там зможете стогін і плач,Філософія життя. Що десь у Донецьку діти страждають. Й навчання у школі за щастя вважають, Що в ОХМАТДИДІ лікують дітейІ на те лікування немає грошей…Що трапились десь пожежі, обвалиІ там також дітки маленькі страждали. Тоді ваші біди, проблеми, незгоди. Стануть подібними до непогоди…А краще за все візьміть і всміхнітьсяІ з гумором ви зі стресом боріться: Весела людина скрізь виживаєІ гідно проблеми всі перемагає! 26