«Психоемоційні втрати учнів та їх подолання»

Про матеріал
Презентація для вчителів, підготовлена ​​психологом Натал Самофал, висвітлює актуальні психоемоційні втрати українських учнів, зумовлені впливом війни та зміненими умовами навчання. На базі даних ЮНІСЕФ та досліджень, підкреслюється важливість забезпечення емоційної підтримки дітей, які зазнали освітніх та психоемоційних втрат, що впливають на їхню мотивацію, здатність до навчання, соціалізацію та емоційний стан. Основними темами є: Визначення та вплив психоемоційних втрат на учнів, включаючи зниження мотивації, підвищення тривожності та проблеми із соціалізацією. Рекомендації для вчителів учнів щодо підтримки, зокрема розвитку соціальних зв’язків, підвищення мотивації, покращення емоційної стійкості та підтримки фізичної активності. Практичні методи зниження стресу учнів та формування позитивного емоційного середовища, що сприяє більш ефективному онлайн-навчанню. Ця презентація містить інструменти для вчителів, які допоможуть учням подолати труднощі, адаптуватися до навчання в умовах війни та зберегти мотивацію до навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Психоемоційні втрати учнів та їх подолання»Комунальна організація (установа, заклад) «Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8 Шосткинської міської ради Сумської області» Підготувала практичний психолог. Наталія Самофал. Шостка -2024

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Освітні втрати. Вплив війни на освіту в Україні у 2024 році залишається значним. За даними ЮНІСЕФ, 5,3 мільйона дітей мають обмежений доступ до регулярного навчання, а близько 3,6 мільйонів дітей не можуть відвідувати школи через безпеку. Станом на початок 2024 року понад 2600 шкіл були пошкоджені, а близько 400 — зруйновані повністю.

Номер слайду 4

Що це таке? Освітні втрати — це прогалини в знаннях і навичках, які учні не засвоїли або втратили через перешкоди в навчальному процесі. Наприклад, через тривалі періоди дистанційного навчання або інші особливості, які не дозволили учням отримати повноцінне навчання. Що це таке? Психоемоційні втрати стосуються емоційного та психічного здоров'я учнів, які можуть погіршитися через різні стресові ситуації: війну, зміну навчальних умов або сімейні проблеми. Це може проявитися в підвищеній тривожності, зниженій мотивації, апатії або навіть у агресивній поведінці. Освітні втрати. Психоемоційні втрати

Номер слайду 5

Як це впливає на учнів? Через освітні втрати учні можуть відчувати себе менш певними у своїх знаннях, їм складніше засвоювати новий матеріал, а також збільшує ризик відставки у навчанні. Ці втрати можуть проявлятися як у конкретних знаннях із предметів (наприклад, математика чи мова), так і в навичках самостійного навчання. Що може зробити вчитель?Провести діагностику знань, щоб визначити рівень учнів і підлаштувати матеріал. Використовувати індивідуальний підхід, надаючи більше часу та підтримувати учнів, які відстають. Впроваджувати інтерактивні методи, щоб активізувати цікавість і підвищити рівень залучення. Як це впливає на учнів? Психоемоційні втрати можуть перешкодити нормальній взаємодії учня з навчальним процесом і колективом. Учні можуть втрачати здатність концентруватися на навчанні, можуть з'являтися труднощі із соціалізацією. Що може зробити вчитель?Підтримувати емоційний зв'язок з учнями, проявляючи розуміння та відкритість. Навчатися розпізнавати ознаки тривожності та стресу у дітей. Співпрацювати зі шкільним психологом, аби своєчасно звертати увагу на проблеми та надавати відповідну підтримку. Освітні втрати. Психоемоційні втрати

Номер слайду 6

Сьогодні я хочу поговорити більш детально про дуже важливу тему, яка стосується психоемоційних втрат учнів. Діти можуть добре навчатися лише тоді, коли добре почуваються. З початком повномасштабної війни стан психічного здоров’я дітей надзвичайно погіршився. Дослідження свідчать про зниження відчуття безпеки, мотивації, здатності до самостійного навчання, вміння планувати свій час. Водночас зросли тривожність і невпевненість.

Номер слайду 7

емоційні та психологічні зміни, які виникають у дітей через тривалий або раптовий стрес. Психоемоційні втрати – це

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Уникання спілкування з однолітками або вчителями; замкнутість;Агресія, як форма захисної реакції;Гіперактивність;Втрата інтересу до улюблених занять;Труднощі з навчанням, зниження успішності;Скарги на соматичні проблеми (головний біль, біль у животі тощо). Для ефективної допомоги дітям, важливо розпізнавати ознаки психоемоційних втрат:

Номер слайду 10

Діти, які зазнали психоемоційних втрат, часто втрачають мотивацію до навчання і навіть здатність до концентрації на завданнях. Важливо також розуміти, що такі діти можуть мати труднощі з довірою до дорослих і системи освіти, особливо якщо їхнє середовище не є стабільним. Як психоемоційні втрати впливають на навчання?

Номер слайду 11

Обмеження соціальної взаємодії Онлайн-освіта зменшує можливість живого спілкування з однолітками та вчителями, що негативно впливає на розвиток соціальних навичок. Відсутність соціалізації може призвести до відчуття ізоляції, емоційного відчуття та труднощів у встановлених міжособистісних контактах. Зниження мотивації та інтересу до навчання В умовах онлайн-навчання складніше підтримувати мотивацію до навчання. Відсутність класного колективу та простору навчання часто спричиняє відчуття одноманітності, що зумовлює втрату інтересу навчатися. Психоемоційний стрес і тривожність. Постійна перебування вдома в умовах війни може підвищити рівень тривожності, адже діти перебувають в обмеженому середовищі (квартира). У дітей можуть виникати симптоми стресу, тривожні розлади, а також проблеми з концентрацією уваги та сном. Складності з самоорганізацією та дисципліною Онлайн-освіта вимагає більшої самодисципліни. Учням, особливо молодшим, складно організувати своє самостійне навчання. Це може призвести до відчуття хаосу, порушення графіків, а іноді — до недисциплінованості. Недостатня фізична активність. Постійне перебування вдома перед «екраном» знижує рівень фізичної активності, що важливо для фізичного і психічного здоров'я. Відсутність руху може негативно впливати на емоційний стан, викликаючи апатію та дратівливість. Зменшення навчальних досягнень В умовах нестабільності та підтримки учасників від вчителів і однокласників діти можуть не досягти очікуваних рівнів успішності. Це може призвести до зниження самооцінки, невпевненості в собі та відчуття академічного відставання.

Номер слайду 12

Які методи ми можемо використати для підтримки дітей у цей складний час?

Номер слайду 13

Які методи ми можемо використати для підтримки дітей у цей складний час?

Номер слайду 14

Алгоритм співпраці

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Рекомендації для зменшення психоемоційних втрат та підвищення ефективності онлайн-навчання в умовах війни Розвиток соціальних зв'язків : Організувати регулярні онлайн-класи або групи, де учні можуть спілкуватися на неформальні теми, брати участь у спільних проектах, іграх або творчих заходах. Запровадити систему "партнерства", де учні працюють у парах або малих групах для виконання завдань, що сприяє розвитку комунікаційних навичок та підтримує емоційний контакт між однолітками. Запрошувати до зустрічі шкільного психолога для проведення групових розмов, де діти можуть обговорити своє переживання, відчуття тривожності чи страху. Підтримка мотивації та навчального інтересу : Використовувати інтерактивні методи навчання: відео, ігри, вікторини, щоб зробити навчання більш цікавим і стимулюючим. Впроваджувати індивідуальні цілі та заохочувати прогрес у навчанні. Вчителі можуть відзначити навіть невеликі досягнення, щоб підвищити самооцінку і мотивацію учнів. Підтримувати елементи гейміфікації, де учні можуть отримувати винагороди за активність або прогрес, що створює позитивний інтерес до навчання. Навчання навичок самоорганізації : Допомагати учням розробляти особистий розклад дня і заохочувати чіткі періоди навчання та відпочинку. Вчити дітей методам управління часом, поставити цілі на день або тиждень, і поділити завдання на кроки. Проводити для дітей і батьків короткі тренінги чи інструкції з тайм-менеджменту та створення сприятливого робочого середовища вдома.

Номер слайду 17

Зниження тривожності та підвищення емоційної стійкості : Впроваджувати вправи на релаксацію, дихальні техніки, та вправи для зняття напруги, які учні можуть використовувати перед або під час навчання. Навчати дітей техніки подолання стресу та основам емоційної грамотності — наприклад, розпізнавання власних емоцій та методів їх регулювання. Залучати дітей до розмов про те, як важливо говорити про своє відчуття, переживання, тривоги. Це можна проводити через групові сесії з психологом або через персональні розмови. Підтримка фізичної активності : Заохочувати регулярні перерви для фізичної активності під час навчання вдома. Можна використовувати відеоуроки з вправами або запропонувати "фітнес-виклики". Залучати дітей до щоденних прогулянок або вправ, які можуть допомогти розслабитися, зняти стрес і підвищити концентрацію під час навчання. Проводити короткі онлайн-фізкультхвилинки, де учні можуть успішно працювати разом з простими вправами для покращення фізичної форми і підняття настрою. Підтримка почуття успішності : Проводити регулярні індивідуальні зустрічі, де обговорювати прогрес учня, навіть невеликі досягнення, та встановлювати подальші реалістичні кліки. Розробити більш індивідуалізований підхід до навчання, де можна врахувати потреби та рівень готовності учнів до завдань, щоб уникати перевантаження та відчуття неуспішності. Заохочувати учнів робити власні записи або "портфоліо" своїх досягнень, що підвищують їхню впевненість у своїх силах і прагнення до розвитку.

Номер слайду 18

https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2023/10/Storinky-z-Osvitni_vtraty-1.jpg. Представлено методичні рекомендації, підготовлені співробітниками Інституту педагогіки НАПН України, щодо діагностики та компенсації освітніх втрат у загальній середній освіті України.

Номер слайду 19

Дякую за увагу. Комунальна організація (установа, заклад) «Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8 Шосткинської міської ради Сумської області» Підготувала практичний психолог. Наталія Самофал. Шостка -2024

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
10 листопада
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку