Психолого - педагогічний тренінг для вихователів "Екологічні цікавинки"

Про матеріал

Психолого-педагогічний тренінг для вихователів "Екологічні цікавинки" Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.

Перегляд файлу

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ  ВИХОВАТЕЛІВ

ЕКОЛОГІЧНІ ЦІКАВИНКИ

 МЕТА: Розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді. Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.

ОБЛАДНАННЯ: аркуші паперу,фломастери,стікери, картки із завданням.

 

                                                        ХІД ТРЕНІНГУ

 

  1. ЗНАЙОМСТВО

 Ведуча пропонує кожному учаснику уявити себе квіткою, розповісти, якого вона кольору, де росте, що є навколо. Кожний учасник малює квітку, з якою він себе асоціює, а потім пояснює, наприклад:  « Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка, а завтра буду колючою, як троянда».

 

МОВА КВІТІВ

- айстра- сум

- волошка - простота, ніжність;

- гвоздика - мужність, стійкість, солідарність, повага

- дзвоники- вдячність;

- льон - символ дівочої вроди;

- конвалія - приховане кохання, таємничість,

- мак - краса, мудрість, молодість, доброзичливість;

- мальва - краса,  холодність;

- нарцис - гордість, самозакоханість;

- первоцвіт - рощчарування в коханні;

- півонія - довголіття здоров»я;

- підсніжник – чистота, вірність;

- троянда - кохання, здоров`я, чуттєвість;

- ромашка – кохання, мир, ніжність;

- фіалка – сором`язливість, скромність, довірливість, вірність у коханні;

- лілія – чистота, невинність, справидливість, вірність у коханні;

- іриси – інтерес до життя;

- орхідея – свобода, самостійність, упевненість в собі;

- хризантема – розсудливість, справедливість, критичність;

- лотос – вразливість, чутливість, емоційність;

- гербера – бажання привернути до себе увагу, упевненість;

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                           МОВА КОЛЬОРІВ

 

- червоний – енергія, активність, символізує життя, свободу, урочистість.

- білий – символізує невинність, чистоту;

- блакитний – пасивний, холодний; символізує доваіру, сумм;

- жовтий – теплий,  веселий, символізує світло, життя, повагу до старості;

- зелений – символізує мир, спокій надію;

- синій – символізує довіру,безкінечність, сум;

- жовтогарячий, помаранчевий – зрілість, прагнення до мети;

- рожевий – ніжність, мрійливість, спокій;

- фіолетовий – мудрість, урівноваженість;

 

2 ПСИХОЛОГІЧНА ВПРАВА « ПОЛЮБІТЬ ТВАРИНКУ»

 

 На ватмані намальований будиночок з віконечками. Вихователі мають подумати й написати на стікері, яка тваринка їм неподобається чи яку бояться. Можливо з нею  пов`язані якісь неприємні події? Вихователі приклеюють стікери у віконечка, а потім разом намагаються знайти позитивні якості цієї тваринки, користь від неї в природі.

 У дітей бувають страхи щодо певних тварин, які переважно бувають сформовані під впливом дорослих. Коли ми кажемо малюкові: « Викинь! Це брудне! Це небезпечно! Не підходь бо вкусить , я сама боюся!» то ми, не замислюючись, формуємо в дитини негативну установку. А варто було б . навпаки, на прикладі гусені, павука, личинки, знайти щось цікаве для дитини, а не розвивати негативні почуття до тих чи інших тварин. Вважаю ,  що цю  вправу варто проводити також з дітьми.

 

3.ВПРАВА «ІМПРОВІЗАЦІЯ»

 

Кожна команда, отримавши картку із завданням, має передати її зміст пантомімічною імпровізацією, а інші учасники повинні відгадати її зміст.

1 команда: троянда – недоторканна; осика, що тремтить на вітру;

2 команда: дуб – велетень; самозакоханий нарцис;

3 команда: причепливий реп`ях; струнка тополя під дощем.

Вихователі можуть пропонувати спрощені завдання дітям.

 

4. ВПРАВА « МЕТОДИЧНИЙ ПЕЙЗАЖ»

 

 На ватмані намальоване дерево без листя, велика та маленькі квітки без пелюсток.

Команди отримують завдання:

  1. Команда пише на стікерах і клеє на ватман(листочки дерева) сформульовані завдання екологічного виховання в дошкільному закладі.
  2. Команда пише на стікерах і клеє  на ватман (пелюстки малої квітки) прийоми екологічного виховання в дошкільному закладі
  3. Команда пише на стікерах і клеє на ватман(пелюстки великої квітки) методи роботи з дітьми з екологічного виховання.

5.ВПРАВА «ВІДГАДАЙ»

 

Ця вправа сприяє розвитку мислення, уяви, згуртованості в роботі з командою. Кожна команда вибирає відповідний колір на якому написані певні запитання.

1.Команда ( червоний колір) запитання про тварин.

- Які тварини сплять стоячи? (слони)

- Який ссавець найбільший? (синій кит)

- Що їсть узимку жаба? (нічого- вона спить)

- У кого очі на рогах, а будинок на спині? (у равлика)

- Які тварини мешкають лише в Австралії?( кенгуру, качкодзьоб)

- Яка тварина найвища? ( жираф)

 

 

  1. Команда ( синій колір) запитання про птахів.
  • Який птах найбільший в Україні? (дрохва)
  • Який птах має найдовший язик? (дятел)
  • Який птах піднімається у небо найвище? (Орел)
  • Який птах найбільший у світі? (страус)
  • Який птах в Україні найкращий співак? (соловей)
  • Який птах має найдовший дзьоб?( лелека)

 

 

  1. Команда ( зелений колір) запитання про рослини.
  • Який фрукт називають «китайське яблуко»? ( апельсин)
  • Яка ягода найбільша?( кавун)
  • Який гриб найотруйніший? ( бліда поганка)
  • Яку ягоду називають «цар-ягода»?( обліпиха)
  • Яка рослина лікарська, і отруйна і занесена до Червоної книги?(конвалія)
  • Про яку траву кажуть: « І незрячий впізнає цю траву»?( про кропиву)

 

 

6. ВПРАВА « ДАЙТЕ ОЦІНКУ»

  Кожна команда отримує завдання: розглянути певну ситуацію і дати їй свою педагогічну оцінку.

 

 

  1. Мама і донька гуляли тихо вулицею. Вони трималися за руки, та кожна з них була сама по собі. Донька, щоправда, робила спроби зав`язати з мамою розмову:
  • Подивися, мамусю, які в дерева великі руки.

Мама нічого не відповіла, а донька вже розглядала великий камінь, що лежав на узбіччі.

  • Ці дірочки – камінцеві очі, так? Він через них бачить?
  • Чого ти, Марійко, тільки не вигадуєш? Поки гуляєш з тобою, стомишся більше, ніж від будь-якої роботи. Іди спокійно.

 Марійка підкорилась, ішла спокійно і вже не бачила ні «камінцевих очей», ні «рук дерева».

 

 

  1. Коли Сергійко переїхав з батьками до нового будинку, бабуся подарувала йому котика. Він у них трохи пожив, а потім мама вигнала кота з дому і сказала:

« Сергійку не плач. Я куплю тобі шаблю, пістолета та гвинтівку».      

 

 

  1. Вихователька попросила дітей розповісти, як вони допомагають батькам  у вихідні дні. Діти розповіли багато цікавого, а Михайлик сидів і мовчав. На запитання вихователя, як він допоміг удома мамі, хлопчик відповів:

- Я хотів допомогти мамі полити квіти на балконі, а тато сказав: «Не чоловіча це робота, в жіночі справи не втручайся».        

 

 

 

 Учасники спочатку обговорюють ситуації в командах, а потім висловлюють своє бачення колегам. Після спільного обговорення психолог оцінює роботу команд і підбиває підсумки. Такі вправи спонукають вихователів до  активнішої  роботи з батьками.

 

 

7. ВПРАВА «СКЛАДИ ЕКОЛОГІЧНУ КАЗКУ»

 

Ведуча пропонує кожній команді скласти екологічну казку. Учасники самостійно обирають тему та спосіб виконання. Після закінчення роботи представники команд розповідають свою казку учасникам тренінгу, після чого відбувається жваве обговорення порушеної проблеми.

 

 

8. ВПРАВА « ПІСЕННИЙ ВЕРНІСАЖ»

 

 Команди мають пригадати і по черзі проспівати пісні про рослини, тварини, воду, природні явища. Виграє команда, яка заспівала декілька пісень.  

 

 

9. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. ОБМІН ВРАЖЕННЯМИ.

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку