Психолого-педагогічний тренінг для вихователів "Екологічні цікавинки" Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ
ЕКОЛОГІЧНІ ЦІКАВИНКИ
МЕТА: Розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді. Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.
ОБЛАДНАННЯ: аркуші паперу,фломастери,стікери, картки із завданням.
ХІД ТРЕНІНГУ
Ведуча пропонує кожному учаснику уявити себе квіткою, розповісти, якого вона кольору, де росте, що є навколо. Кожний учасник малює квітку, з якою він себе асоціює, а потім пояснює, наприклад: « Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка, а завтра буду колючою, як троянда».
МОВА КВІТІВ
- айстра- сум
- волошка - простота, ніжність;
- гвоздика - мужність, стійкість, солідарність, повага
- дзвоники- вдячність;
- льон - символ дівочої вроди;
- конвалія - приховане кохання, таємничість,
- мак - краса, мудрість, молодість, доброзичливість;
- мальва - краса, холодність;
- нарцис - гордість, самозакоханість;
- первоцвіт - рощчарування в коханні;
- півонія - довголіття здоров»я;
- підсніжник – чистота, вірність;
- троянда - кохання, здоров`я, чуттєвість;
- ромашка – кохання, мир, ніжність;
- фіалка – сором`язливість, скромність, довірливість, вірність у коханні;
- лілія – чистота, невинність, справидливість, вірність у коханні;
- іриси – інтерес до життя;
- орхідея – свобода, самостійність, упевненість в собі;
- хризантема – розсудливість, справедливість, критичність;
- лотос – вразливість, чутливість, емоційність;
- гербера – бажання привернути до себе увагу, упевненість;
МОВА КОЛЬОРІВ
- червоний – енергія, активність, символізує життя, свободу, урочистість.
- білий – символізує невинність, чистоту;
- блакитний – пасивний, холодний; символізує доваіру, сумм;
- жовтий – теплий, веселий, символізує світло, життя, повагу до старості;
- зелений – символізує мир, спокій надію;
- синій – символізує довіру,безкінечність, сум;
- жовтогарячий, помаранчевий – зрілість, прагнення до мети;
- рожевий – ніжність, мрійливість, спокій;
- фіолетовий – мудрість, урівноваженість;
2 ПСИХОЛОГІЧНА ВПРАВА « ПОЛЮБІТЬ ТВАРИНКУ»
На ватмані намальований будиночок з віконечками. Вихователі мають подумати й написати на стікері, яка тваринка їм неподобається чи яку бояться. Можливо з нею пов`язані якісь неприємні події? Вихователі приклеюють стікери у віконечка, а потім разом намагаються знайти позитивні якості цієї тваринки, користь від неї в природі.
У дітей бувають страхи щодо певних тварин, які переважно бувають сформовані під впливом дорослих. Коли ми кажемо малюкові: « Викинь! Це брудне! Це небезпечно! Не підходь бо вкусить , я сама боюся!» то ми, не замислюючись, формуємо в дитини негативну установку. А варто було б . навпаки, на прикладі гусені, павука, личинки, знайти щось цікаве для дитини, а не розвивати негативні почуття до тих чи інших тварин. Вважаю , що цю вправу варто проводити також з дітьми.
3.ВПРАВА «ІМПРОВІЗАЦІЯ»
Кожна команда, отримавши картку із завданням, має передати її зміст пантомімічною імпровізацією, а інші учасники повинні відгадати її зміст.
1 команда: троянда – недоторканна; осика, що тремтить на вітру;
2 команда: дуб – велетень; самозакоханий нарцис;
3 команда: причепливий реп`ях; струнка тополя під дощем.
Вихователі можуть пропонувати спрощені завдання дітям.
4. ВПРАВА « МЕТОДИЧНИЙ ПЕЙЗАЖ»
На ватмані намальоване дерево без листя, велика та маленькі квітки без пелюсток.
Команди отримують завдання:
5.ВПРАВА «ВІДГАДАЙ»
Ця вправа сприяє розвитку мислення, уяви, згуртованості в роботі з командою. Кожна команда вибирає відповідний колір на якому написані певні запитання.
1.Команда ( червоний колір) запитання про тварин.
- Які тварини сплять стоячи? (слони)
- Який ссавець найбільший? (синій кит)
- Що їсть узимку жаба? (нічого- вона спить)
- У кого очі на рогах, а будинок на спині? (у равлика)
- Які тварини мешкають лише в Австралії?( кенгуру, качкодзьоб)
- Яка тварина найвища? ( жираф)
6. ВПРАВА « ДАЙТЕ ОЦІНКУ»
Кожна команда отримує завдання: розглянути певну ситуацію і дати їй свою педагогічну оцінку.
Мама нічого не відповіла, а донька вже розглядала великий камінь, що лежав на узбіччі.
Марійка підкорилась, ішла спокійно і вже не бачила ні «камінцевих очей», ні «рук дерева».
« Сергійку не плач. Я куплю тобі шаблю, пістолета та гвинтівку».
- Я хотів допомогти мамі полити квіти на балконі, а тато сказав: «Не чоловіча це робота, в жіночі справи не втручайся».
Учасники спочатку обговорюють ситуації в командах, а потім висловлюють своє бачення колегам. Після спільного обговорення психолог оцінює роботу команд і підбиває підсумки. Такі вправи спонукають вихователів до активнішої роботи з батьками.
7. ВПРАВА «СКЛАДИ ЕКОЛОГІЧНУ КАЗКУ»
Ведуча пропонує кожній команді скласти екологічну казку. Учасники самостійно обирають тему та спосіб виконання. Після закінчення роботи представники команд розповідають свою казку учасникам тренінгу, після чого відбувається жваве обговорення порушеної проблеми.
8. ВПРАВА « ПІСЕННИЙ ВЕРНІСАЖ»
Команди мають пригадати і по черзі проспівати пісні про рослини, тварини, воду, природні явища. Виграє команда, яка заспівала декілька пісень.
9. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. ОБМІН ВРАЖЕННЯМИ.