Конспект заняття з формування звукової культури мовлення та лексико - граматичної будови мовлення з дітьми середньої групи за лексичною темою "Фрукти".
Дата проведення:
Вікова група: середня
Розділ програми: звукова культура мови + лексико-граматична будова
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: фронтальне
ТЕМА: ФРУКТИ
Програмовий зміст:
Корекційно-розвивальні завдання:
- розвивати дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;
-формувати узгодженість мови з рухом;
- розвивати слухову увагу, фонематичний слух
- розвивати мовне дихання і інтонаційну виразність мови
Корекційно - навчальні завдання:
- познайомити з артикуляцією звуку [У], закріпити артикуляцію звуку [А];
-формувати вміння виділяти звуки [А], [У] з ряду звуків, слів (гр.А)
- формувати вміння утворювати відносні прикметники від іменників;
- вправляти у вживанні узагальнюючого слова "фрукти", умінні давати відповіді на питання повним реченням.
Корекційно-мовні завдання:
-вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників, доборі прикметників, що характеризують іменники, в утворенні іменників множини, вправляти у домовлянні слова, згідно з римою.
Корекційно - виховні:
- виховувати бажання допомагати тим, хто цього потребує, посидючість, акуратність при роботі в зошиті.
Матеріал:
Розвиваюче середовище: навчальна зона
Демонстраційна наочність: муляжі фруктів, картинки по темі фрукти, чарівна коробочка, картинки на звук [А], опорні сигнали для складання розповіді
Роздавальний матеріал: зошити, олівці
Художнє слово: вірш для орг. моменту, пальчикової гімнастики і фізхвилинки.
Хід заняття
I. Організаційний момент
Стали дітлахи в кружечок,
Ти мій дружечок і я твій дружечок.
Міцно за руки візьмемось
І один одному посміхнемось!
Діти, до нас сьогодні прийде в гості дідусь їжачок. Ой, що це? Він вже прийшов. Напевно, втомився з дороги і заснув. Ми з вами спробуємо його розбудити.
II. Основна частина
1. «Проплескай за зразком» - відображення ритмічного малюнка за зразком. Ось і прокинувся дідусь їжачок.
Діти вітаються з Їжачком. Їжачок прийшов до нас з гостинцем.
1. "Вгадай на дотик" - діти вгадують на дотик, фрукти з чарівної коробочки
2. "Який? Яка?"- підбір прикметників до кожної назви фрукта.
3. «Назвіть одним словом» - закріплення узагальнюючого поняття «фрукти», де вони ростуть
4. "Назви лагідно»
5. «Один – багато»
6. «Доскажи слівце» - який фрукт задумав їжачок
уша-уша-уша – це жовта груша...
ва – ва – ва- синя ...слива
мон – мон – мон – кисленький лимон ...
син – син – син – соковитий апельсин ...
ан – ан – ан – солоденький ...банан
ко –ко – ко – кругле яблуко...
Фізхвилинка
На носочки я встаю,
Яблучко я дістаю,
З яблучком я йду додому
І матусі віддаю.
7. Ой, подивіться, ці фрукти якісь особливі( вони співають пісеньки) закріплення артикуляції звуку [А], знайомство з артикуляцією звука [У]. Вимова за інструкцією (тихо, голосно, беззвучно)
8. «Лови звук " - виділення звуку [у] з ряду інших звуків
9. «Підберемо слова для фруктів» - підбір відповідних картинок зі звуками [А], [У]
10. «Що можна приготувати з фруктів?"- утворення відносних прикметників від іменників. А де можна взяти фрукти?
Пальчикова гімнастика
На базар ходили ми,
Багато груш там і хурми,
(стискати кулаки)
Є лимони, апельсини,
Дині, сливи, мандарини.
11. Робота в зошитах «Обведи фрукти»
III. Заключна частина
1. Рефлексія хто приходив в гості? Що робили? Що було складно? Що сподобалося?