Конспект заняття з розвитку мовлення по темі "Фрукти" (середня група)

Про матеріал

Конспект заняття з формування звукової культури мовлення та лексико - граматичної будови мовлення з дітьми середньої групи за лексичною темою "Фрукти".

Перегляд файлу

Дата проведення:

Вікова група: середня

Розділ програми: звукова культура мови + лексико-граматична будова

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

ТЕМА: ФРУКТИ

Програмовий зміст:

Корекційно-розвивальні завдання:

- розвивати дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;

-формувати узгодженість мови з рухом;

- розвивати слухову увагу, фонематичний слух

- розвивати мовне дихання і інтонаційну виразність мови

Корекційно - навчальні завдання:

- познайомити з артикуляцією звуку [У], закріпити артикуляцію звуку [А];

-формувати вміння виділяти звуки [А], [У] з ряду звуків, слів (гр.А)

- формувати вміння утворювати відносні прикметники від іменників;

- вправляти у вживанні узагальнюючого слова "фрукти", умінні давати відповіді на питання повним реченням.

Корекційно-мовні завдання:

-вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників, доборі прикметників, що характеризують іменники, в утворенні іменників множини, вправляти у домовлянні слова, згідно з римою. 

Корекційно - виховні:

- виховувати бажання допомагати тим, хто цього потребує, посидючість, акуратність при роботі в зошиті.

Матеріал:

Розвиваюче середовище: навчальна зона

Демонстраційна наочність: муляжі фруктів, картинки по темі фрукти,  чарівна коробочка, картинки на звук [А], опорні сигнали для складання розповіді

Роздавальний матеріал: зошити, олівці

Художнє слово: вірш для орг. моменту, пальчикової гімнастики і фізхвилинки.                                             

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

Стали дітлахи в кружечок,

Ти мій дружечок і я твій дружечок.

Міцно за руки візьмемось

І один одному посміхнемось!

Діти, до нас сьогодні прийде в гості дідусь їжачок. Ой, що це? Він вже прийшов. Напевно, втомився з дороги і заснув. Ми з вами спробуємо його розбудити. 

 

II. Основна частина

1.  «Проплескай за зразком» - відображення ритмічного малюнка за зразком. Ось і прокинувся дідусь їжачок.

Діти вітаються з Їжачком. Їжачок прийшов до нас з гостинцем.

1. "Вгадай на дотик" - діти вгадують на дотик, фрукти з чарівної коробочки

2. "Який? Яка?"- підбір прикметників до кожної назви фрукта.

3. «Назвіть одним словом» - закріплення узагальнюючого поняття «фрукти», де вони ростуть

4. "Назви лагідно»

5. «Один – багато»

6. «Доскажи слівце» - який фрукт задумав їжачок

уша-уша-уша – це жовта груша...

ва – ва – ва- синя ...слива

мон – мон – мон – кисленький лимон ...

син – син – син – соковитий апельсин ...

ан – ан – ан – солоденький ...банан

ко –ко – ко – кругле яблуко...

Фізхвилинка

На носочки я встаю,

Яблучко я дістаю,

З яблучком  я йду додому

І матусі віддаю.

7. Ой, подивіться, ці фрукти якісь особливі( вони співають пісеньки) закріплення артикуляції звуку [А], знайомство з артикуляцією звука [У]. Вимова за інструкцією (тихо, голосно, беззвучно)

8. «Лови звук " - виділення звуку [у] з ряду інших звуків

9. «Підберемо слова для фруктів» - підбір відповідних картинок зі звуками [А], [У]

10. «Що можна приготувати з фруктів?"- утворення відносних прикметників від іменників. А де можна взяти фрукти?

 Пальчикова гімнастика

 

На базар ходили ми,
Багато груш там і хурми,

(стискати кулаки)
Є лимони, апельсини,
Дині, сливи, мандарини.

 

  11. Робота в зошитах «Обведи фрукти»

 III. Заключна частина

1.  Рефлексія хто приходив в гості? Що робили? Що було складно? Що сподобалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богомаз Вікторія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
11463
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку