Психолого-педагогічне обґрунтування уроку з біології. Тема уроку: “Будова клітини. Поняття про біологічну систему”

Про матеріал
Психолого-педагогічне обґрунтування уроку з біології Тема уроку: “Будова клітини. Поняття про біологічну систему”
Перегляд файлу

Національний університет “Чернігівський колегіум” імені Т.Г.Шевченка

Природничо-математичний факультет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психолого-педагогічне обґрунтування уроку з біології

проведеного в ЗЗСО №19, 8-А класі,15 вересня, з 14:20 до 15:05

 

Тема уроку: “Будова клітини. Поняття про біологічну систему”

 

 

 

 

 

Студента-практиканта 43 групи

природничо-математичного факультету

Короткої Вікторії Вікторівни

консультант з психології

Білоус О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів — 2020

Тема уроку — Будова клітини. Поняття про біологічну систему.

 Даний урок йде першим в темі “Організм людини як біологічна система. Тип уроку — засвоєння нових знань.

 Освітньою метою є ознайомити учнів з біологічними системами та будовою клітини; розкрити зв’язок між органелами та їх функціями.

 Розвиваюча мета цього уроку — розвивати уміння абстрактно мислити (уявляти та замальовувати клітину), порівнювати (клітини рослин, тварин та людини), аналізувати та робити висновки

 Виховна мета — сформувати дбайливе ставлення до власного організму.

 Досягнення встановленої мети передбачає виконання таких завдань:

-розповісти учням, що таке біологічна система та її різновидності;

-з’ясувати, що таке клітина та які у неї бувають форми;

-розглянути будову клітини людини.

 Досягнення мети здійснюється наступним чином:

1. Актуалізація опорних знань.

2. Вивчення нового матеріалу.

3. Формулювання конкретних висновків.

4. Перевірка засвоєних знань.

 У 8-А класі переважає репродуктивний та продуктивно-напівсамостійний рівні пізнавальної діяльності. Сформованість пізнавального інтересу до предмету середня. Отже, на даному уроці можна використовувати такі методи навчання, як: пояснювально-ілюстративний (загальні), словесний (часткові), бесіда та самостійна робота (конкретні.

 Урок проходив в такі етапи:

1. Організаційний момент (близько 2-3х хвилин);

2. Актуалізація опорних знань (5 хвилини);

3. Повідомлення теми та мети уроку (1 хвилина);

4. Вивчення нового матеріалу (25 хвилин);

5. Перевірка засвоєних знань (10 хвилин);

6. Надання домашнього завдання (5 хвилин).

 Етап актуалізації опорних знань базується на попередньо вивченому матеріалі.

 Вивчення нового матеріалу не займає багато часу, оскільки 90% даної теми учні знають з попередніх класів. На цьому уроці мені потрібно було лише додати до їх знань нові дані, для того, щоб склалась повна картинка про такі поняття, як “біологічна система” та “клітина”. Більшість часу на уроці пішло на те, що ми малювали (я на дошці, а діти у себе в зошитах) саму клітину та всі її органели, паралельно з цим йшов діалог про кожну з них (її назва, функція та зовнішній вигляд). Це необхідно для того, щоб учні могли відрізняти по зовнішньому вигляді органели одну від одної. Далі, ми у формі бесіди виявили основні тези нашого уроку.

 Наступним етапом нашого уроку була перевірка засвоєних знань. Проходила вона у вигляді маленького опитування. З результатів опитування учнів можна визначити, що тему засвоїла більша частина класу. Багато хто з учнів міг без підказок дати назву органелі та пояснити її функції за малюнком.

 Наприкінці уроку було мною озвучене домашнє завдання, яке заздалегідь було обговорене з їхнім вчителем біології.

 

 З результатів проведеного мною уроку, після розмови зі вчителем та самоаналізом своєї роботи, я виявила допущені помилки. Головною моєю помилкою було те, що я поводила себе невпевнено, майже всю інформацію читала зі свого конспекту, пів уроку не було “живої” атмосфери між вчителем та учнями. Проте, можу зазначити, що в другій половині уроку у мене з учнями склався дружній діалог, діти активно відповідали на мої запитання та задавали свої, підтримували бесіду, працювали з підручниками та малювали в зошитах.

Основним шляхом усунення цієї проблеми є практика роботи з дітьми.

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку