Саме діагностичні методи педагогіки мають допомогти нам побачити, вивчити і скорегувати рівень навченості як окремого учня, так і всього классу. Реалізація освітніх завдань передбачає перегляд змісту і методів організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах.
Стимулювання індивідуумів до ґрунтовного, духовно-креативного розуміння природної соціальної дійсності
Психолого-соціального зростання й підтримання психічного здоров’я школярів
Саме діагностичні методи педагогіки мають допомогти нам побачити, вивчити і скорегувати рівень навченості як окремого учня, так і всього классу. Реалізація освітніх завдань передбачає перегляд змісту і методів організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах. Але сучасна система освіти не може повною мірою сприяти цілісному розвитку особистості як учня, так і педагога, не стимулює індивідуум до ґрунтовного, духовно-креативного розуміння природної соціальної дійсності. Як результат цього більшість випускників не мають умов для психолого-соціального зростання й підтримання психічного здоров’я, для формування соціальної гармонії з навколишнім світом. Діагностика має бути детально та серйозно вивченою, як новий напрямок у соціально-педагогічній науці. У педагогічній, психологічній, соціально-педагогічній літературі поняття «соціально-педагогічна діагностика» стала предметом дослідження таких авторів як Н.Ф. Басов, Р.Х. Безпалько,
О.О. Бількевич, Н.К. Голубєв, А.Й. Капська, С.Г. Карпенчук, М.Ю. Краосвицький, С.Я. Харченко, М.В. Шакурова та інших.