Публікація " Приклади мовленневої зарядки на уроках англійської мови"

Про матеріал
Вдала мовленнева зарядка на початку уроку-це запорука вдалого уроку.Мовленнева зарядка готує учнів до сприйняття іншомовного мовлення і занурює в іншомовне середовище.
Перегляд файлу

Приклади мовленнєвої зарядки

Багаторічний досвід роботи в школі переконав мене в тому, що мовленнєва зарядка є одним із найважливіших етапів уроку іноземної мови. Під час занять використовую різні види такої зарядки- вірші,римування, коротки повідомлення кількох учнів,чанти, монолог учня, який переривається окремими запитаннями чи репликами інших учнів. Наведу зарядки для учнів середніх класів. 

  1. Chant

Group: Who stole the cookies from the cookie jar? Sasha stole the cookies from the cookie-jar.

Sasha: Who? Me?

Group: Yes, you!

Sasha: Not me!

Group: Then who?

Sasha: Anna stole the cookies from the cookie jar.

Anna: Who, me?

Group: Yes, you!

Anna: Not me.

Group: Then who?

Formation: Group sitting in a circle. Decide whose name will be called first. Continue the chant until all the names have been called.

 

  1. Зразок мовленнєвої зарядки для учнів 5 класу.

Режим: учень – учень; учень – клас – учень.

P1: Good morning! What a fine morning!

       The day is sunny and so bright.

       My dear friends, am I right?

P2: Yes, you are right.

       What’s your name?

 P1: My name is…

        What form are you in?

P2: I’m a pupil of the 5th form.

       What day is it today?

P1: It is…

Pupils (all together):

Seven brothers

Look exactly like each-other.

But they aren’t just the same.

Each has got his own name.

Pupils (speak one after another):

I am Sunday, I am Monday, I am Tuesday, I am Wednesday, I am Thursday, I am Friday, I am Saturday.

Pupils (all together):

Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday.

P1: And what do you do on Sunday?

P2: On Sunday I like to read,

      To talk with a dog in the street.

      For you to remember my rule:

Have a rest after lessons at school.

P1: OK. Is it cold or warm today?

      Or is it raining?

P2: The sky is clear and so blue,

       I think you like this day, don’t you?

P1: I like this day indeed.

      The weather is really splendid.

P2: How old are you?

P1: I’m 10.

Pupils (all together): My name is Ben. I’m only 10.

                                     I like to play and run and lie in the hot bright sun.

P1: Children, are you pupils?

Pupils: Yes, we are!

P2: Where are you?

Pupils: We are in the classroom.

P1: What are you doing?

Pupils: We are sitting at the desks.

P1: Do you like English lessons?

Pupils: Yes, we do.

P2: Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are.

Під час фізкульт-хвилинки:

P1: Do you like to play?

Pupils: Yes, we do.

P2: Play the game “I fly like a bird”. (Або інший вірш з використанням міміки та рухів)

Pupils: I fly like a bird.

             I swim like a fish.

             I leap like a cangaroo.

             I  trot like a horse.

             I run like a hare.

             I climb like a monkey.

             I slide like a snake.

             I skip like a sparrow,

             I hop like a frog and then I clap my hands high, I clap my hands low.

  1. Т: Are you ready? Are you ready? Are you ready for the lesson?

Ps: Not quite, not quite, just a moment, don’t rush me.

We’ll be ready in a minute, we’ll be ready in a minute!

T: In a minute we’ll begin!

 

docx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Несвіт А.М.)
Додано
13 березня 2023
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку