Державний університет інфраструктури та технологій
Кілійський транспортний коледж
Завдання для підсумкової контрольної роботи
з дисципліни «Людина і світ»
Розробник: Вігер Ірина Олексіївна
Державний університет інфраструктури та технологій
Кілійський транспортний коледж
Завдання для підсумкової контрольної роботи
з дисципліни «Людина і світ»
Розробник: Вігер Ірина Олексіївна
В – 1
Рівень І.
1. До якого покоління відносяться права на мир, безпеку, на здорове навколишнє середовище, на соціальний і економічний розвиток як людини, так і людства у цілому?
а) першого, б) другого, в) третього, г) четвертого.
2. Прикладом інституції громадянського суспільства є:
а) навчальний заклад; б) акціонерне товариство; в) міліція; г) районна рада.
3. Які функції виконує громадянське суспільство?
а) дезорганізація громадського механізму; б) допомога владним структурам;
в) збільшення відчуженості індивідів; г) зміцнення демократичного ладу.
4. Сукупність характеристик, пов'язаних із чоловічою статтю:
а) маскулінність; б) ксенофобія; в) фемінність; г) конформізм.
5. Яку функцію виконують ЗМІ, надаючи реципієнтам можливість знаходити однодумців?
а) критики і контролю; б) комунікативну; в) інформативну; г) зворотного зв'язку.
6. Показник, який використовує ООН для оцінки величини прожиткового мінімуму:
а) індекс акцій; б) індекс конкурентоспроможності; в) індекс бідності населення; г) індекс інфляції.
7. Посадове підвищення індивіда – це приклад мобільності:
а) горизонтальної; б) вертикальної; в) інтергенераційної; г) публічної.
8. Соціальна група, приналежність до якої зумовлюється рівнем доходів та участю в системі розподілу ресурсів :
а) каста; б) клас; в) стан; г) молодіжна субкультура.
9. Форма правління, заснована на неорганізованій владі натовпу:
а) аристократія; б) олігархія; в) охлократія; г) тиранія.
10. Обмеження прав людини або соціальної групи за певною ознакою:
а) політизація; б) демократизація; в) стратифікація; г) дискримінація.
Рівень ІІ. 11. Завершіть речення: Друге покоління прав людини називають системою ……., тому що… . Прикладами другого покоління прав людини є…
12. Встановіть відповідність між характеристиками форм взаємодії суб'єктів політики, політичних відносин (А – Г) та їх назвами (а – г):
А) зіткнення суб'єктів з протилежними, несумісними інтересами та цілями;
Б) взаємодія суб'єктів, в яких, крім розбіжності інтересів, є спільні інтереси;
В) суб'єкти характеризуються відсутністю чіткої позиції, ухилянням від боротьби;
Г) об'єднання суб'єктів з метою досягнення загальних цілей.
а) компроміс; б) боротьба; в) співробітництво; г) конформізм.
Рівень ІІІ.
13. Охарактеризувати сучасну класифікацію політичних систем відповідно переважаючого типу політичної культури, навести приклади.
14. Стратифікація сучасного суспільства в Україні.
Рівень ІV.
15. «Свобода слова - риса демократії чи розкіш, якою не слід зловживати»? Наведіть відомі вам приклади з літератури або ЗМІ.
В - 2
Рівень І.
1. До якого покоління відносяться невідчужувані особисті і політичні права?
а) першого; б) другого; в) третього; г) четвертого.
2. Прикладом інституції громадянського суспільства є:
а) колледж; б) школа; в) обласна рада; г) релігійна організація.
3. Що відносять до атрибутів громадянського суспільства?
а) відсутність публічного простору; б) виконання розпоряджень органів влади;
в) незалежність від держави; г) підзвітність перед Верховною Радою.
4. Сукупність характеристик, пов'язаних із жіночою статтю:
а) маскулінність; б) ксенофобія; в) фемінність; г) конформізм.
5. Головною метою діяльності засобів масової інформації є:
а) дезінформація населення; б) формування громадської думки;
в) критика правопорушників; г) аналіз відгуків.
6. Показник, який використовує ООН у щорічному звіті для складання порівняльного рейтингу країн:
а) фондовий індекс; б) індекс розвитку людського потенціалу;
в) індекс конкурентоспроможності; г) індекс інфляції.
7. Рух індивіда між соціально однорідними позиціями – це приклад мобільності:
а) горизонтальної; б) вертикальної; в) інтергенераційної; г) публічної.
8. Соціальна група, приналежність до якої зумовлюється виключно народженням:
а) каста; б) клас; в) стан; г) молодіжна субкультура.
9. Форма правління, за якої державна влада належить привілейованій знатній меншості:
а) аристократія; б) олігархія; в) охлократія; г) тиранія.
10. Система ознак і критеріїв соціальної диференціації суспільства:
а) політизація; б) демократизація; в) стратифікація; г) соціальна мобільність.
Рівень ІІ. 11. Завершіть речення: Третє покоління прав людини називають системою ……., тому що… . Прикладами третього покоління прав людини є…
12. Встановіть відповідність між науковими відкриттями, особливостями філософських концепцій (А – Г) та їх авторами (а – г):
А) протиставляв політичну монархію тиранії. Б) розумів закон як поєднання права і сили; В) вважав громадянське суспільство середовищем, у якому відбуваються революційні зміни, що призведуть до відмирання держави; Г) відомий журналіст і соціолог, який ввів у широкий вжиток термін «стереотип»;
а) Солон; б) В. Ліппман; в) Ф. Аквінський; г) К. Маркс.
Рівень ІІІ.
13. Охарактеризувати типи виборчих систем, навести приклади.
14. В чому полягає родинна соціалізація? Функції родини в Україні.
Рівень ІV.
15. Вплив гендерних стереотипів на життя сучасної молоді.
Наведіть відомі вам приклади з літератури або ЗМІ.