Пыдсумкова контрольна робота

Про матеріал

Державний університет інфраструктури та технологій

Кілійський транспортний коледж

Завдання для підсумкової контрольної роботи

з дисципліни «Людина і світ»

Розробник: Вігер Ірина Олексіївна

Перегляд файлу

 

 

Державний  університет  інфраструктури  та  технологій

Кілійський транспортний коледж

 

 

Завдання для підсумкової контрольної роботи

 з дисципліни «Людина і світ»

 

Розробник: Вігер Ірина Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               

В – 1

Рівень І. 

1. До якого покоління відносяться права на мир, безпеку, на здорове навколишнє середовище, на соціальний і економічний розвиток як людини, так і людства у цілому?

а) першого, б) другого, в) третього, г) четвертого.

     2. Прикладом інституції громадянського суспільства є:

а) навчальний заклад;    б) акціонерне товариство;    в) міліція;   г) районна рада.

     3. Які функції виконує громадянське суспільство?

а) дезорганізація громадського механізму;    б) допомога владним структурам;

в) збільшення відчуженості індивідів;          г) зміцнення демократичного ладу.

      4. Сукупність характеристик, пов'язаних із чоловічою статтю:

а) маскулінність;  б) ксенофобія;   в) фемінність;   г) конформізм.

        5. Яку функцію виконують ЗМІ, надаючи реципієнтам можливість знаходити однодумців?

а) критики і контролю;   б) комунікативну;   в) інформативну;  г) зворотного зв'язку.

       6. Показник, який використовує ООН для оцінки величини прожиткового мінімуму:

а) індекс акцій;   б) індекс конкурентоспроможності;   в) індекс бідності населення;  г) індекс інфляції.

      7. Посадове підвищення індивіда – це приклад мобільності:

а) горизонтальної;   б) вертикальної;   в) інтергенераційної;  г) публічної.

      8. Соціальна група, приналежність до якої зумовлюється рівнем доходів та участю в системі розподілу ресурсів :

а) каста;   б) клас;   в) стан;  г) молодіжна субкультура.

      9. Форма правління, заснована на неорганізованій владі натовпу:

а) аристократія;   б) олігархія;   в) охлократія;  г) тиранія.

      10. Обмеження прав людини або соціальної групи за певною ознакою:

а) політизація;   б) демократизація;   в) стратифікація;  г) дискримінація.

 

Рівень ІІ.   11. Завершіть речення: Друге покоління прав людини називають системою ……., тому що… . Прикладами другого покоління прав людини є

         12. Встановіть відповідність між характеристиками форм взаємодії суб'єктів політики, політичних відносин (А – Г) та їх назвами (а – г):

 А) зіткнення суб'єктів з протилежними, несумісними інтересами та цілями; 

Б) взаємодія суб'єктів, в яких, крім розбіжності інтересів, є спільні інтереси;    

В) суб'єкти характеризуються відсутністю чіткої позиції, ухилянням від боротьби;

Г) об'єднання суб'єктів з метою досягнення загальних цілей.

      а) компроміс; б) боротьба; в) співробітництво; г) конформізм.

     Рівень ІІІ.    

     13. Охарактеризувати сучасну класифікацію політичних систем відповідно переважаючого типу політичної культури, навести приклади.

     14. Стратифікація сучасного суспільства в Україні.

     Рівень ІV.    

15. «Свобода слова - риса демократії чи розкіш, якою не слід зловживати»?  Наведіть відомі вам приклади з літератури або ЗМІ.

 

 

 

В - 2

Рівень І.                                               

      1. До якого покоління відносяться невідчужувані особисті і політичні права?

а) першого;    б) другого;    в) третього;   г) четвертого.

       2. Прикладом інституції громадянського суспільства є:

а) колледж;  б) школа;   в) обласна рада;   г) релігійна організація.

      3. Що відносять до атрибутів громадянського суспільства?

а) відсутність публічного простору; б) виконання розпоряджень органів влади;

в) незалежність від держави;   г) підзвітність перед Верховною Радою.

      4. Сукупність характеристик, пов'язаних із жіночою статтю:

а) маскулінність;  б) ксенофобія;   в) фемінність;   г) конформізм.

       5. Головною метою діяльності  засобів масової інформації є:

а) дезінформація населення;   б) формування громадської думки;   

в) критика правопорушників;  г) аналіз відгуків.

       6. Показник, який використовує ООН у щорічному звіті для складання порівняльного рейтингу країн:

а) фондовий індекс;   б) індекс розвитку людського потенціалу;   

в) індекс конкурентоспроможності;  г) індекс інфляції.

      7. Рух індивіда між соціально однорідними позиціями – це приклад мобільності:

а) горизонтальної;   б) вертикальної;   в) інтергенераційної;  г) публічної.

        8. Соціальна група, приналежність до якої зумовлюється виключно народженням:

а) каста;   б) клас;   в) стан;  г) молодіжна субкультура.

     9. Форма правління, за якої державна влада належить привілейованій знатній меншості:

а) аристократія;   б) олігархія;   в) охлократія;  г) тиранія.

      10. Система ознак і критеріїв соціальної диференціації суспільства:

а) політизація;   б) демократизація;   в) стратифікація;  г) соціальна мобільність.

 

Рівень ІІ.   11. Завершіть речення: Третє покоління прав людини називають системою ……., тому що… . Прикладами третього покоління прав людини є…

    12. Встановіть відповідність між науковими відкриттями, особливостями філософських концепцій (А – Г) та їх авторами (а – г):

 А) протиставляв політичну монархію тиранії. Б) розумів закон як поєднання права і сили;     В) вважав громадянське суспільство середовищем, у якому відбуваються революційні зміни, що призведуть до відмирання держави;      Г) відомий журналіст і соціолог, який ввів у широкий вжиток термін «стереотип»;  

а) Солон;      б) В. Ліппман;      в) Ф. Аквінський;  г)  К. Маркс.

     Рівень ІІІ.    

     13. Охарактеризувати типи виборчих систем, навести приклади.

     14. В чому полягає родинна соціалізація? Функції родини в Україні.

 

 Рівень ІV.    

15. Вплив гендерних стереотипів на життя сучасної молоді.

  Наведіть відомі вам приклади з літератури або ЗМІ.

 

 

doc
Додав(-ла)
Вігер Ірина
Додано
4 липня 2018
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку