Ранкова зустріч сприяє психологічному налаштуванні дитини до навчання, об'єднує дітей, і що дуже важливо створює позитивний настрій учнів. Діти приходять до школи зі своїми проблемами і різноманітним настроєм, завдання вчителя створити у класній кімнаті позитивну атмосферу у якій дитина на певний час забудить про особисті проблеми і у єдиній радісній шкільній спільноті буде навчатися.
Вашій увазі хочу запропонувати декілька варіантів ранкових зустрічей на різні теми, що можна використати у власній педагогічній практиці.
Ранкові зустрічі
Тема: «Ігри»
Мета: ознайомити учнів з поняттям «іграшка»; розповісти про історію виникнення іграшки; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати дружелюбність та командну роботу.
Матеріали: ілюстративний та роздатковий матеріал, іграшки, відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
І. Вітання
Метод «Іграшковий настрій»
Мета: визначити емоційний настрій учнів, провести привітання у нетрадиційній формі; згуртувати дітей.
Обладнання: ілюстративний матеріал.
Хід проведення
Всі стають у коло. Учні обирають або приносять з дому улюблену іграшку. Вчитель починає вітання.
Дитина до якої звернулися вітається від свого імені і від імені іграшки при цьому показати як ви граєтесь з іграшкою.
Ми з ведмедиком любимо обійматися. (Демонстрація обіймів)
Інші варіанти
Я люблю машинкою швидко їздити (Демонстрація)
Я люблю колисати ляльку «А-а-а» (Демонстрація)
ІІ. Обмін інформацією
Жодна гра не проходить без іграшок. А коли з’явилися перші іграшки?
На думку археологів, вже в ІІІ тисячолітті до нашої ери іграшки з'явилися в Давньому Єгипті. Це були маленькі фігурки кішок, собак, тигрів, корів, зроблені з дерева. В цей же час використовували і складні техніки для виготовлення іграшок з рухомими частинами тіла. Велику кількість іграшок археологи знайшли під час розкопок Помпеї. У Стародавній Греції і Римі були дуже популярними тряскальця і брязкальця. Матері були переконані, що подібні іграшки оберігають їхніх малюків від зла.
Багато іграшок, що зображують мамонтів, тигрів, носорогів, були знайдені на території Сибіру. Вони вражають своєю деталізованістю і максимальним наближенням до реальності. Подібні знахідки були виявлені і на території України: іграшки були виготовлені з м'якого каменю і бивнів ще за 12 тисяч років до нашої ери.
Перші ляльки були знайдені в Єгипті, їм близько чотирьох тисяч років. Цікава традиція пов'язана з ляльками в Стародавній Греції і Римі. Дівчата зберігали їх аж до заміжжя, а перед весіллям приносили в жертву богині кохання. Також були ляльки спеціально для ігор, які найчастіше робили рухливими. У цей період виготовляли й маріонетки.
Іграшка стає м'якою
Що відбувалося з іграшками в Середньовіччі, невідомо. Та й саме слово «іграшка» з'явилося тільки в епоху Ренесансу у Франції. Турботливі матері шили перші м'які іграшки з клаптиків тканин, а набивали їх соломою. У XVI столітті іграшки почали виготовляти на замовлення. Ляльки служили манекенами для модного одягу тих часів. Вони були дуже дорогими і належали аристократам. І лише в XIX столітті з'явилося масове виробництво іграшок.
Промислова історія м'якої іграшки почалася в 70-х роках XIX століття в Німеччині. Тоді багато жіночих журналів почали друкувати викрійки та поради з виготовлення м'яких іграшок своїми руками. У 1879 р. жителька німецького міста Гінген Маргарет Штайфф, з дитинства прикута до інвалідного візка, пошила кілька кумедних звіряток в подарунок на Різдво для своїх племінників. Іграшки мали такий успіх у сусідських дітлахів, що Маргарет, перша рукодільниця в окрузі, почала отримувати буквально шквал замовлень.
Незабаром батько дівчини відкрив невелику майстерню, в якій трудилася Маргарет та її сестри. Справа пішла з таким успіхом, що вже через декілька років майстерня перетворилася на фабрику іграшок «Steiff». У 1901 році Маргарет запатентувала свого ведмедика, який опирався на всі чотири лапи. А через рік з'явився перший плюшевий ведмедик, нині улюблена іграшка в усьому світі. Художник Ріхард Штайфф, один із тих самих племінників тітоньки Mаргарет, поєднав конструкцію м'якої іграшки і ляльки. У виготовленого за його ескізами ведмежати передні і задні лапи рухалися на шарнірах.
Але тоді у ведмежати ще не було імені... Далеко від Німеччини, по той бік Атлантичного океану, дружина російського емігранта прикрасила вітрину своєї крамниці ведмедиком, зшитим із тканини і набитим тирсою. Він настільки сподобався відвідувачам, що ті захотіли його купити. Власникам довелося терміново налагодити пошиття цих іграшок. А незабаром господар крамнички звернувся до тодішнього президента США з проханням використовувати його ім'я для ведмежати і отримав згоду. До того ж у цей час відбулася цікава історія із самим президентом Теодором Рузвельтом. Він, будучи пристрасним мисливцем, відмовився стріляти в спеціально підведеного йому під постріл ведмедя. Історія ця потрапила в газети. Так в Америці, а потім і в Європі плюшевих ведмедиків стали називати Тедді.
Сьогодні ж іграшки просто вражають своїми «уміннями»: вони можуть говорити, співати і танцювати. Важко собі уявити, але деякі іграшки повністю імітують домашніх улюбленців. Незмінним залишається одне — доброта і ніжність, яку несе кожній дитині іграшка, пам'ять про яку залишиться на все життя.
Перегляд мультфільму.
https://www.youtube.com/watch?v=lDSsLysXReo
ІІІ. Групове заняття
Розфарбовування малюнку.
Розфарбуй малюнок за підказками
ІV. Щоденні новини
Доброго ранку, школярі!
Сьогодні понеділок, 5 листопада.
Погода ______________
У нашому класі ___________ учнів
Вітаємо з днем народження _________________!
Список використаних джерел
https://pustunchik.ua/ua/online-school/history/istoriya-ihrashok