Тиждень №14 «Таємниці космосу»
Ранкова зустріч
Тема: Таємниці космосу
Мета: ознайомити учнів з новими професіями «астроном», «космонавт», з поняттям «космос». Розвивати мислення, уяву. Виховувати бажання відкривати для себе нові знання про Всесвіт, повагу до професії космонавта.
Обладнання: скринька, зірка, малюнки із зображенням обсерваторії, телескопа, Сонячної системи, орбітальної станції.
Хід ранкової зустрічі
1. Привітання
Сонячний промінчик заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
2. Групове заняття
Вправа «Загадкова скринька»
У мене є скринька. Подумайте, що в ній може бути?
Відгадайте загадку – і зразу здогадаєтесь
В синім небі світлячки –
Не дістать до них рукою.
А найбільший світлячок
Зігнувся, як черв’ячок.
(Зорі і місяць)
-Дійсно тут знаходиться зірка. Цікаво, скільки зірок в небі?
( Діти відповідають). Насправді зірок – безліч. Їх не можна перелічити. Вони, навіть, складають цілі сузір’я. Про зірки ми дізнаємося із спостережень учених-астрономів. Астрономи працюють в науковій установі- обсерваторії. (Показ малюнка обсерваторії)
Вивчають зірки за допомогою допомогою приладу — телескопа.( Показ малюнка телескопа)
Вправа «Астрономи»
Я зараз уявімо, що вчені-астрономи прийшли до обсерваторії.
Купол розкривається (діти вимовляють ж-ж-ж),
Труба висувається (діти вимовляють у-у-у),
Окуляр протирається (дмуть, труть: шик-шик),
Наводиться на небо (наводять руки на небо, вимовляють о-о-о),
А на небі — зірки (діти вимовляють чпок-чпок),
Астрономи захоплені (ах-ах-ах)!
-Що ж так здивувало астрономів? Що ще, крім зірок, є в небі?
(Діти відповідають)
3.Обмін інформацією
Космос-це неосяжний простір, а зірок так багато, що неможливо порахувати. Вони народжуються, живуть, старіють та вмирають. Вони різнокольорові: червоні та блакитні. Бувають яскраві, ніжні, мерехтливі, величезні, середні і зовсім маленькі. Найбільша сяюча зірка - Сонце. Це величезна розжарена куля, яка виділяє багато тепла у вигляді проміння. Навколо Сонця рухається велика сім'я небесних тіл: вісім великих планет зі своїми супутниками.
Ми з вами також живемо на одній з цих планет. Як вона називається?(Земля)
(Показ малюнка «Сонячна система»)
Як називають людей, що літають у космос? (Космонавти)
— Першими «космонавтами» були тварини. Собаки, шимпанзе, коти, черепахи і навіть... перепілки та равлики.
На ракеті космонавти летять до космосу.Таму них є свій будинок. Космічний дім особливий. Він називається орбітальна станція. На ній живуть і працюють космонавти. (Показ малюнка «Орбітальна станція»)
Вправа «Ракета»
Уявімо, що ми екіпаж космонавтів.
- Отже, екіпаж до космічного польоту готовий?
Діти: Так!
Перевіримо, чи всі системи космічного корабля працюють?
Перевіряємо паливо /діти вимовляють «ш-ш-ш»/
Відкриваємо і закриваємо люки. /роблять гліссандо вгору і вниз на звуці (а)/
Включаємо двигун / вимовляють звук (р) і обертають кулачками перед грудьми/
Увага! Увага! Вирушаємо в політ!
Діти:
П'ять, чотири, три, два, один! (діти піднімають руки ривками через сторони/
Ось ми летимо в космос! /з'єднують підняті руки в«замок»)
4.Щоденні новини
Цієї неділі ми будемо вивчати таємниці космосу.
До речі, Україна — найбільша за кількістю обсерваторій астрономічна держава в Європі. У наш час застосовують новітні радіотелескопи, які вловлюють космічне випромінювання, усі сигнали записуються, а потім, після обробки на комп’ютерах, перетворюються на зображення. Так вивчаються нові планети, розгадуються таємниці Сонця, Місяця.
Запрошую вас до класу, на відкриття космічних таємниць.