Ранкова зустріч 11 тиждень "Мода"

Про матеріал

Ранкова зустріч 11 тиждень "Мода"Ранкова зустріч 11Ранкова зустріч 11 тиждень "Мода" тиждень "Мода"Ранкова зустріч 11 тиждень "Мода"Ранкова зустріч 11 тиждень "Мода"

Перегляд файлу

  

МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА 

ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ

ТА

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017

Навчально-методичні матеріали до Модельної навчальної програми для першого класу / За ред. А. Байовської, О. Волощенко, Г. Воробець, Л. Гуменюк, О. Козак, Н. Павич, М. Товкало. – 2017 р.

 

Рецензенти:

Назаренко Г. А., доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник проректор КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»,

Чепурна Н. М., кандидат педагогічних наук, доцент, ректор КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради».

Іванова О. С., учитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 91 м. Львова, голова методичного об’єднання вчителів початкових класів.

 

В основу цих «Навчально-методичних матеріалів» покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна та схвалену ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, які працюють у межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти».

У «Навчально-методичних матеріалах» використано ідеї регіональних тренерських груп і вчительських спільнот, що здійснюють пілотування Модельної навчальної програми для 1-го класу.

 

 

 

 

 

Жодна частина цієї публікації не може бути відтворена в будь-якому вигляді та будьякими засобами без попередньої згоди.

Видання здійснено у межах реалізації проекту «Нова українська школа – точки зростання».

Просимо надсилати Ваші коментарі та пропозиції до цих матеріалів на електронну адресу new.ukr.school@gmail.com.

ЗМІСТ 

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:....................................................................4 Завдання одинадцятого тижня: .................................................................................................4

Очікувані результати одинадцятого тижня:.............................................................................4

 

Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність? ..............................................9

Узагальнена таблиця ..................................................................................................................9 Ранкова зустріч .........................................................................................................................11

Визначення теми інтегрованого тижня. Гра «Банани». Що таке мода?..............................11 «М – як мода». Написання букви «М» ...................................................................................13 Перегляд мультфільму про моду ............................................................................................14

Створення колажу «Модно – це…»........................................................................................15

Презентація учнівських робіт. «Галерея колажів»................................................................15

Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Обери позицію»..............................15

 

Хто створює модний одяг?...........................................................................................................16 Узагальнена таблиця ................................................................................................................16

Ранкова зустріч .........................................................................................................................18

Гра «Крамниця одягу». Сортування речей та лічба..............................................................19

Гра «А що в коробці?» .............................................................................................................21 Пригадування казки «Попелюшка» за мнемотаблицею.......................................................22 Створення ескізів святкових суконь / костюмів/ карети/ автомобіля .................................23

«Ґудзикова математика» ..........................................................................................................24

Виготовлення ґудзикового намиста/ браслета.......................................................................25 Розпізнавання професій, пов'язаних із модою, за малюнками.............................................26

Підведення підсумків заняття .................................................................................................27

 

Як змінюється мода?.....................................................................................................................28 Узагальнена таблиця ................................................................................................................28

Ранкова зустріч .........................................................................................................................30 Бесіда про моду різних років на основі старих фотографій.................................................30 Слухання музики різних років. Обговорення........................................................................32

Слухання вірша про моду «Мода і природа». Обговорення ................................................32

Показ моди майбутнього..........................................................................................................33

Підведення підсумків. Інтерактивна вправа «Крісло автора»..............................................33

 

Чому здоровим бути модно?.........................................................................................................34 Узагальнена таблиця ................................................................................................................34

Ранкова зустріч .........................................................................................................................35

Проведення бесіди на тему «Здоровий спосіб життя. Що це?»...........................................35 Відгадування загадок для знаходження спільного між словами – відгадками  «мода» і

«здоров’я»..................................................................................................................................37

Слухання казки «Білочка і мода» для визначення впливу моди на здоров’я.....................38

Читання слів/ речень / тексту букварного типу.....................................................................40

Підведення підсумків заняття .................................................................................................40

 

Додатки. МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДІТЕЙ…………………………………………………………..41

 

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

       Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність?

       Хто створює модний одяг?

       Як змінюється мода? 

       Чому здоровим бути модно? 

Завдання одинадцятого тижня: 

1.     Організувати навчальні ситуації, щоб учні поділилися власними міркуваннями про те, що таке «мода» та «неповторність». 

2.     Формувати розуміння того, що кожна людина має право на вираження власної неповторності й не можна оцінювати людей за одягом.

3.     Навчати зображувати почуту інформацію у вигляді моделей, малюнків.

4.     Спонукати учнів до розповідей про те, що їх вразило, схвилювало, до переказування подій із власного життя.

5.     Формувати здорові й корисні звички.

6.     Навчати організовувати власне робоче місце, дотримуватися безпечних прийомів праці та правил безпечної поведінки.

7.     Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати одинадцятого тижня:

На кінець тижня учні вмітимуть:

  пояснювати, у чому їхня неповторність;

  переконувати про те, що не можна оцінювати людей за їхнім одягом;

  пояснювати, що кожен має право на вираження власного «Я», зокрема й через моду;

  уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

  взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;

  порівнювати і впорядковувати об’єкти за однією або декількома ознаками;

  висловлювати власну думку, відповідати на поставлені запитання;

  ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та почутого;

  дбайливо ставитися до свого здоров’я;

  творити модні речі.

 


Назва освітньої

Очікувані результати учіння галузі

           Мовно-                           ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

літературна                  З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі 

Обговорює гру, у якій брав участь (як відбувалася гра? Чи отримали задоволення від гри? Якщо ні, то що цьому перешкодило?)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Дотримується норм спілкування, використовує ввічливі слова 

Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

ЧИТАЄМО

Створює схематичні малюнки до тексту

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) 

Читає вголос короткі тексти з метою отримання інформації 

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами гри 

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву  на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно в групі

Називає в словах відомі букви

Позначає приголосні звуки буквами на письмі («М», «Д»)

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує під диктування слова з відомими літерами

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів Називає зображених на світлинах (малюнках, у мультфільмі) учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Творить нові слова, замінюючи звук у слові

Вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня)

Позначає звуки буквами на письмі 

Досліджує значення слів

Розгадує ребуси

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Бере участь у сюжетно-рольовій грі, використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри 

            Математична               ЛІЧБА

Лічить до 8 в прямому і зворотному порядку

Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює

аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо)

ЧИСЛА, ДІЇ З ЧИСЛАМИ 

Читає і записує числа (1 – 8) – словами і цифрами

Утворює числа 2 – 8 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа Порівнює числа в межах 8, використовуючи знаки >, <, =

Знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше

6                                             Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього

середовища з відповідним числом і навпаки

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2 – 8 

Розуміє конкретний зміст дій додавання і віднімання

Обирає схему для ілюстрування арифметичної дії додавання (віднімання)

Знаходить помилки у математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії

ВИМІРЮВАННЯ ВЕЛИЧИН

Впізнає на циферблаті годинника час («восьма година»)

Будує відрізок заданої довжини (1–8 см)

Вимірює довжину предметів або відрізків (довжиною до 8 см) Співвідносить цифру з її зображенням на лінійці, монетах, купюрах, циферблаті годинника

ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

РОБОТА З ДАНИМИ

Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію на основі запропонованого опитувальника (два-три запитання). Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми

           Природнича                   Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ

Запитує, щоб довідатися більше

Добирає відомості / дані з різних джерел інформації 

Я У ПРИРОДІ

Пояснює, як змінюється поведінка тварин напередодні зими

Доглядає за улюбленими тваринами

Порівнює свійських та диких тварин

Я У РУКОТВОРНОМУ СВІТІ

            Інформатична             Знаходить схожі і відмінні їх властивості 

Групує об’єкти

            Технологічна                     МОЯ ТЕХНІЧНА ТВОРЧІСТЬ І ТЕХНІКА

Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу, пластмаси, деревини, металу, пінопласту та інших матеріалів для макетування)  Я У СВІТІ ТЕХНОЛОГІЙ

Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих

(використання технологічних карт)

Описує, спираючись на запитання дорослих, чого хотів / -ла досягти

Виготовляє виріб

Демонструє іншим результати власної діяльності 

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Я У СВІТІ РЕМЕСЕЛ

Знайомиться з професіями дизайнера, моделі, швачки та інших, що пов’язані з модою

            Соціальна і                   БЕЗПЕКА

          здоров’язбережна       Усвідомлює можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в

довкіллі

ЗДОРОВ’Я

                                                             Спілкується з учителями, однокласниками                                                        7

Порівнює вплив різних емоцій на себе та інших

Пояснює вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я

Усвідомлює важливість рухів та активної поведінки для себе та інших

Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини

Підтримує та приймає інших 

ДОБРОБУТ

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри 

                                      Виконує запропоновану роль в мікрогрупі (команді), погоджується із рішенням команди

                                                Пояснює, що не можна оцінювати людини за її матеріальним станом

                                                Пояснює значення матеріальних цінностей 

                                                Пояснює, що не всі потреби можуть бути задоволені через

обмеженість ресурсів Громадянська та             Я – ЛЮДИНА

           історична                     Досліджує і представляє неповторність кожної людини

Встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди

Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо когось ображають або принижують 

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання 

МОЯ КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА

Встановлює, чим його / її дитинство відрізняється від дитинства старших родичів

Пояснює, що життя кожного покоління неповторне

Формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини 

Переповідає (усно / письмово) відповіді на ці запитання

МОЯ ШКІЛЬНА ТА МІСЦЕВА ГРОМАДИ

           Мистецька                         ПІЗНАННЯ, ІНТЕРПРЕТАЦІЯ МИСТЕЦТВА

Сприймає твори мистецтва, які подобаються

Ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів

ПРАКТИЧНА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ

Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)

Експериментує з кольорами, формами тощо

Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності  

КОМУНІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ МИСТЕЦТВО

Презентує результати власної творчості перед однолітками

8

                                                Описує зміни власних емоцій

Бере участь у мистецьких заходах

 

            Фізкультурна                   БАЗОВА РУХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

                                                Виконує руханки

                                      СПЕЦИФІЧНА РУХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ, ЩО ПОВ’ЯЗАНА З ВИДАМИ СПОРТУ

                                                         ІГРОВА ТА ЗМАГАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ (РУХЛИВІ ІГРИ ТА

ЕСТАФЕТИ)

 

 


Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність?

Узагальнена таблиця


Приклади

навчальної

з/п діяльності

І.           Ранкова зустріч.

Привітання. Гра «Модний показ»

ІІ.      Визначення теми інтегрованого  тижня. Гра «Банани».

Що таке мода?

ІІІ. «М – як мода».

Написання букви

«М»

ІV.  Перегляд мультфільму про моду

V.      Створення колажу «Модно – це…»

Очікувані результати учіння

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику 

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання Виконує запропоновану роль в мікрогрупі

(команді), погоджується із рішенням команди

Лічить до 8 в прямому і зворотному порядку Досліджує і представляє неповторність кожної людини

Встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди 

Розгадує ребуси

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання


Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для обговорення усної інформації  Пояснює значення матеріальних цінностей  Пояснює, що не всі потреби можуть бути задоволені через обмеженість ресурсів Переконує у важливості поваги до інших Пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо когось ображають або принижують Позначає приголосний звук [м] буквою на письмі

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільми)

Називає зображених у мультфільмі учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику 

Спілкується з учителями, однокласниками З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань; Індекс конкретного очікуваного результату 2 МОВ 1.7-1

                                   9

2ГІО 7.2-3

 

2 ГІО 7.2-1

 

2 СЗО 4.4-7

 

2 МАО 3.1-2

2ГІО 6.3-1

 

2ГІО 6.3-22 

 

МОВ 4.2-1

2ГІО 7.2-3

 

2 МОВ 1.2-1

 

2 МОВ 1.2-2

 

2 СЗО 4.5-3

2 СЗО 4.5-4

 

2ГІО 6.2-1

2ГІО 6.2-2

 

2 МОВ 4.1-4

2 МОВ 2.5 

 

2 МОВ 2.5 

 

 

 

2 МОВ 1.7-1

 

2СЗО 4.4-1

2 МОВ 1.1- 1 

 

2 ТЕО 2.1-1

 


організовує безпечне робоче місце з допомогою          дорослих (використання клею, інструментів та              пристосувань із гострими частинами)     

                                                                      Планує послідовність технологічних операцій за        2 ТЕО 1.2-1

                                                                     допомогою дорослих                                                       

Виготовляє виріб у групі, використовуючи папір,          2 ТЕО 4.1-2 клей, ножиці

VI      Презентація        Демонструє іншим результати власної діяльності;           2 ТЕО 1.5- 1 створених робіт. описує, спираючись на запитання дорослих, чого             

                         «Галерея                  хотів / -ла досягти                                                            

                         колажів»                  Уважно вислуховує думку співрозмовника,                 2 ГІО 7.2-3

10                                                 висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

VII Підведення             Ставить запитання до усного повідомлення й       2 МОВ 1.2 - 1 підсумків      відповідає на запитання       

заняття.   Уважно вислуховує думку співрозмовника,           2 ГІО 7.2-3 Інтерактивна      висловлює свій погляд, шануючи гідність інших    вправа «Обери      Дотримується норм спілкування з людьми різного          2 МОВ 1.8 – 2 позицію»      віку, використовує ввічливі слова

 

Що означає бути модним? Як виявити свою неповторність?

 

 

І. Ранкова зустріч

          Привітайтеся з учнями. Обговоріть свіжі приємні новини класу.

          Пограйте з дітьми у гру «Модний показ».

 

Підготуйте необхідний реквізит: «безпечні» окуляри, окуляри від сонця, капелюхи, шапки, віночки, кепки тощо. Запропонуйте вісьмом особам із класу обрати «модний додаток» та продемонструвати на середині класу те, що він/ вона модні, побавившись у «модний показ». 

Подякуйте за показ мод і запитайте в усіх учнів, чи хотіли б вони бути модними? Чому?

Принагідно полічіть учнів, які взяли участь у показі, реквізит тощо. Скажіть, що люди, які демонструють одяг, називаються моделями. І це не просто зацікавлення, а серйозна професія.


ІІ. Визначення теми інтегрованого тижня. Гра «Банани». Що таке мода? 

          Запишіть на дошці ряд букв: 

 

Т  І  М  П  И  Т  П  О  Д  І  Л  А И  Л

 

 

        Попросіть дітей у поданому ряді букв викреслити ті, які повторюються.

        Із букв, що залишились, прочитайте слово – тему тижня.

        Після визначення теми інтегрованого тижня проведіть з дітьми роботу на називання звуків у слові – відгадці, поділ їх на голосні та приголосні, визначення кількості складів. 

 

Запитайте в учнів, що для них означає бути модним? Запропонуйте скористатись інтерактивною вправою «Мікрофон» та поданими нижче ілюстраціями.

Довідайтеся в дітей, чи модно бути оригінальним та неповторним і виражати своє «Я» по-різному (див. останнє фото).

 

 

 

Запропонуйте учням послухати одну життєву історію й обговорити її.

 

Як один хлопчик став законодавцем моди

 

На світі жив-був один хлопчик. Дуже розумний хлопчик і трохи самотній. Він був мрійником і винахідником, щоразу придумував цікаві ідеї й навіть не одну з них йому вдавалося втілити в життя. Щоправда, з практичними речами в житті хлопчикові не щастило. Він забував одягати однакові шкарпетки й часто приходив до школи в різноколірних. А ще із хлопчика сміялися однокласники за його незвичні окуляри, латки на рукавах та руде непричесано-кучеряве волосся.

Сьогодні звички цього хлопця майже не змінилися. Він так само може прийти на роботу в різних шкарпетках та в розтягнутому светрі. Однак тепер ніхто з нього не сміється. Хлопчик виріс, він став відомим винахідником, творцем Фейсбуку, 13 керівником великої й відомої компанії та щедрим меценатом. І всі довкола прагнуть його наслідувати – надягати окуляри, щоб здаватися розумнішими, носити різні шкарпетки, щоб привертати до себе увагу, та розтягнуті светри, щоб здаватися розкутішим. Марк Цукерберг, який ніколи не цікавився модою, став її законодавцем.

Тому коли ти побачиш хлопчика чи дівчинку в незвичному одязі, не спіши глузувати. Пам’ятай, перед тобою, може, майбутній законодавець моди, який шукає себе і свій стиль, або байдужий до одягу винахідник, який теж шукає свій стиль, щоправда, в нових технологіях.

Мирослава Олійник

 

Обговоріть з учнями оповідання, попередньо пояснивши значення незрозумілих слів (меценат, законодавець, компанія, нові технології, Фейсбук):

 

1.     Чи хлопчикові було образливо, коли з нього сміялися діти?

2.     Чи можна вважати, що хлопчик був оригінальним та неповторним і через байдуже ставлення до одягу демонстрував своє «Я»?

3.     Чи варто оцінювати людей за їхнім одягом?

Чи траплялося тобі бути у схожій ситуації? Як ти діяв/-ла?

ІІІ. «М – як мода». Написання букви «М»

Ознайомте учнів із буквою «м» (можна скористатися відеопрезентацією, режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=Jmqid9QvRsM  або https://www.youtube.com/watch?v=N7RXC8vWtMQ )

 

Запропонуйте її написати у повітрі, пальчиком на піску або на манній крупі (що насипана в коробці з-під цукерок) та на аркуші, а ще об’єднатися в пари та продемонструвати букву, взявшись за руки.

 

 

ІV. Перегляд мультфільму про моду

Перегляньте разом з дітьми мультфільм про моду (наприклад, «Корисні підказки 2. Зустрічають за одежею», режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=yFELDH9Mwb8). Запитайте дітей про таке:

1.     Чому вважають, що одяг може багато розповісти про людину?

2.     Чому варто бути охайним і дбати про одяг?

Пригадай, у яких казках герої мали гарний та дорогий одяг, але були злими і непривітними, і навпаки, одягалися скромно й мали добру душу?

V. Створення колажу «Модно – це…»

        Розподіліть дітей на три групи та підготуйте  для роботи кожної групи різноманітні журнали, листівки, ножиці, клей, великий аркуш паперу.

        Запропонуйте учням створити колаж «Модно – це…..» (наприклад, «Модно правильно харчуватися», «Модно займатися спортом», «Модно мати корисні звички», «Модно одягатися так, щоб підкреслювати власну неповторність»)

 

 

VІ. Презентація учнівських робіт. «Галерея колажів»

        Розмістіть на стінах класу учнівські колажі. Попросіть одного представника групи залишитися біля своєї роботи і «захистити» її перед однокласниками.

        Діти вільно рухаються по класу, переходячи від одного колажу до другого, роздивляються та обговорюють їх.

VІІ. Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Обери позицію»

Підведіть підсумки заняття, застосувавши інтерактивну вправу «Обери позицію»: прочитайте  дітям твердження, відповідаючи на яке, вони можуть обрати позицію «так», «ні», «вагаюсь». Після кожного учнівського вибору запитайте дітей, чому вони саме так відповіли. Спонукайте їх обґрунтовувати своєї думки.

 

Можливі варіанти тверджень:

 

-    Модним треба бути для того, щоб мати багато друзів.

-    Не смітити у лісі – це модно.

-    Курити цигарки – це модно.

-    Займатися спортом – це модно.

 

 

Хто створює модний одяг?

Узагальнена таблиця

 

з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

І

Ранкова зустріч. Привітання. Створення тематичного

ряду слів із використанням прищепок

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для привітання

Уживає відповідну до ситуації спілкування

(тематика тижня) лексику

Лічить до 10 в прямому і зворотному порядку

2 МОВ 1.7-5

 

2 МОВ 1.7-1

 

2 МАО 3.1-2

ІІ

Гра «Крамниця одягу». Сортування речей та лічба

Обговорює гру, у якій брав/-ла участь (як відбувалася гра? Чи отримали задоволення від гри? Якщо ні, то що цьому перешкодило?) Лічить до 8 в прямому і зворотному порядку

Знаходить схожі і відмінні їх властивості  Групує об’єкти

2 МОВ 1.2-2

 

 

2 МАО 3.1-2

2 ІФО 1.3-2

2 ІФО 1.3-5

ІІІ

Гра «А що в коробці?»

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Читає числа (1 – 8) словами 

Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують

2 МОВ 1.2-1

 

2 МАО 2.1-1

2 МАО 3.1-1

ІV 

Пригадування  казки Шарля

Перо

«Попелюшка» за мнемотаблицею

Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення (казка)

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників  й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Розпізнає на циферблаті годинника час («восьма година»)

Порівнює вплив різних емоцій на себе та інших

Пояснює значення матеріальних цінностей  Пояснює, що не можна оцінювати людини за її матеріальним станом

Фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку твору, змінює місце подій

2 МОВ 1.8–1

 

2 МОВ 1.1-1

 

 

2 МАО 1.3–4

 

2СЗО 3.3-4

 2СЗО 4.5-3

2 СЗО 1.4-4

 

2 МОВ 2.7-1

V

Створення ескізів святкових суконь / костюмів

Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)  Експериментує з кольорами, формами тощо Презентує результати власної творчості перед однолітками

2 МИО 1.1- 5

 

2 МИО 1.2-4

2 МИО 3.2-1

 

 

 

VI

 

«Ґудзикова математика»

Утворює числа 2–8 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа 

Порівнює числа в межах 8, використовуючи знаки >, <, = 

Знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше 

Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки 

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2 – 8

Лічить до 8 в прямому і зворотному порядку

2 МАО 2.1- 1

 

 

2 МАО 2.1- 2

 

2 МАО 2.1-2

 

2 МАО 2.1-3

 

 

2 МАО 2.1-1

 

2 МАО 3.1-2

VІI

Виготовлення ґудзикового намиста/ браслета

Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами) 

Планує послідовність технологічних операцій за

допомогою дорослих (використання технологічних карт)

Виготовляє виріб за зразком

2 ТЕО 2.1-2

 

 

2 ТЕО 1.4-1

 

 

2 ТЕО 4.2-2

VІIІ

Розпізнавання професій, пов’язаних із створенням одягу, за

малюнками

Знайомиться з професіями дизайнера, моделі, кравця/ швачки 

Досліджує значення слів

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Знаходить схожі і відмінні їх властивості  Групує об’єкти

2 ТЕО 4.2-1

 

2 МОВ 4.1-4

2 МОВ 1.1- 1

 

 

 

2 ІФО 1.3-2

2 ІФО 1.3-5

ІХ

Підведення підсумків заняття

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 1.2-1

 

2 ГІО 7.2-3

 

 

 

Хто створює модний одяг? 

 

 

І. Ранкова зустріч

Попросіть дітей утворити коло. Запропонуйте привітатися за допомогою вірша. 

 

Треба разом привітатись

-    Добрий день! Добрий день! Дружно, весело сказати:

-    Добрий день! Добрий день! Вліво – вправо повернутись:

-    Добрий день! Добрий день! Один одному всміхнутись:

-    Добрий день! Добрий день!

 

За першим разом слова «Добрий день!» промовляйте Ви, а за другим і наступними – усі діти. Першим/-ою покажіть рухи («повернутись», «всміхнутись»), а діти, відповідно, мають наслідувати ці рухи.

 

• Створення тематичного ряду слів із використанням прищепок

 

Розподіліть дітей на групи (команди). Кожній команді роздайте набір прищепок. Запропонуйте створити ряд слів з теми «одяг». 

Перша дитина бере до рук прищепку й називає будь-який предмет одягу (наприклад, штани). Друга дитина називає свій варіант предмету одягу (наприклад, спідниця) і бере наступну прищепку, яку кріпить до попередньої. Третя дитина називає свій предмет одягу (наприклад, сорочка)  й за допомогою прищепки продовжує ряд.  Завдання для команд – скласти якомога довший ряд слів.

Після закінчення гри попросіть дітей полічити кількість прищепок (слів), які вони склали в тематичний ряд. Визначте, яка команда склала найдовший ряд; порівняйте тематичні ряди різних команд тощо. 

 

 

ІІ. Гра «Крамниця одягу». Сортування речей та лічба

Об’єднайте дітей в малі групи й окресліть завдання для кожної з них: підібрати одяг відповідно до пори року / до виду заняття тощо.

Матеріали для дітей. Додаток 3

 

 

                                                                                                                       

                                                                                                                  


 

Запропонуйте виконати різні математичні вправи, користуючись картинками, напр.:

-         чого більше – зимового чи літнього одягу? На скільки?

-         скільки взуття на картинках?

-         скільки предметів одягу має елемент синього кольору? Скільки червоного? Чого більше? На скільки?

-         скільки спортивних речей є на картинках?

ІІІ. Гра «А що в коробці?»

Повідомте дітей про те, що зранку листоноша принесла до класу посилку (показуєте коробку, на якій немає жодного надпису). Запропонуйте дітям подивитися, що в ній є.

По черзі витягніть із коробки предмети: ножиці, нитки, голки, наперсток, сантиметрову стрічку, ґудзики, клаптики тканини тощо.

Запитайте дітей, що може об’єднувати всі ці предмети і хто їх міг надіслати.

Після того, які всі дитячі припущення були озвучені, «знайдіть» у коробці розмальовку і запропонуйте дітям розмалювати зображення відповідними кольорами для того, щоб визначити особу, яка надіслала посилку.

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 4

 

 

 

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

4

8

8

8

8

8

 

8

8

8

8

8

8

8

7

4

4

4

4

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

4

7

4

4

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

4

5

5

5

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

 

5

5

5

7

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

5

5

5

5

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

5

5

5

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

8

5

8

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

6

5

5

5

5

5

6

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

6

6

6

6

6

6

6

5

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

8

6

6

6

6

6

8

5

8

8

8

8

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

8

8

8

8

7

8

6

6

6

6

6

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

8

6

6

6

8

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

6

6

6

6

6

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

7

6

7

7

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

6

6

7

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

6

6

6

6

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

6

6

6

6

6

6

7

7

8

8

8

8

8

8

8

7

7

6

6

6

6

6

6

6

6

6

7

8

8

8

8

 

4   – жовтий

5   – бежевий

6   – синій

7   – блакитний

8   – сірий

IV. Пригадування казки «Попелюшка» за мнемотаблицею

Пригадайте   з          дітьми            сюжет            казки Шарля            Перо             «Попелюшка»          за мнемотаблицею, обговоріть її під кутом зору «моди»:

 

Чи гарний одяг прикрашає? 

Хто з героїв казки був модним? 

Що привертає увагу людей спочатку, а що потім?

Чи Попелюшка мала б шанси сподобатися Принцові без гарного одягу?

 

       Запропонуйте дітям поміркувати над тим, який вигляд мала б Попелюшка сьогодні? Чи  могла б вона бути модно вбраною? Як саме? 

       Повідомте дітям, що Попелюшка дуже хотіла б бути гарною і тому її хрещена – Фея взялася їй допомогти. Вона відправила о 2 годині дня sms-повідомлення, у якому написала про зустріч біля модної крамниці через 5 годин. Попелюшка прийшла о 8 годині вечора. Чи відбулася зустріч Феї та Попелюшки? Чому?

       Попросіть дітей позначити час на годинниках (макеті із рухомими стрілками або зображеннях).

 

                    Час приходу Попелюшки                                  Час зустрічі з Феєю                               

 

       «Відшукайте» у посилці лист від Попелюшки і прочитайте його дітям:

 

Доброго дня, любі діти!

 

У нашому королівстві незабаром відбудеться новорічний бал. Мачуха та мої сестри – великі модниці, а тому вони дуже хочуть виглядати неповторно, щоби привернути увагу Принца. А я вже й не знаю, які сукні придумати для цих капризуль. Допоможіть мені, будь ласка, адже ви – великі винахідники.

 

Попелюшка

 

       Обговоріть з учнями прочитаний лист і заручіться їх бажанням допомогти Попелюшці. 

V. Створення ескізів святкових суконь / костюмів/ карети/ автомобіля

       Скажіть, що насправді сукні, які ми придумаємо, ми готуємо для Попелюшки, а не для її сердитих сестер і мачухи.

       Зверніть увагу на те, що, можливо, деякі хлопці не захочуть створювати ескізи жіночих суконок, тому запропонуйте їм створити ескіз карети/ автомобіля для Попелюшки.

       Запропонуйте дітям аркуш паперу, кольоровий папір, фарби, пір’їнки, клаптики тканини для аплікації. Заохочуйте дітей до творчості, відваги, створення незвичайних образів. Однак для несміливих можна дати підказку (див. Додаток

6).

       Проведіть у класі виставку дитячих робіт, під час якої попросіть охочих розповісти про особливості створеного одягу.

 

VІ. «Ґудзикова математика»

       Повідомте дітям, що в часи Попелюшки деталі одягу модно було з’єднувати шнурівкою, але це не так зручно, як сучасні ґудзики. 

       Попросіть дітей полічити, скільки ґудзиків має їхній сучасний одяг. Обговоріть, наскільки зручним чи незручним була б заміна ґудзиків на шнурівку.

       Запропонуйте пофантазувати, що може увійти в моду майбутнього після ґудзиків.

       Побавтеся у «ґудзикову математику»:

 Викладіть  на парті ґудзики від найменшого до найбільшого.

 Полічіть усі ґудзики.

 Полічіть тільки великі (маленькі) ґудзики.

 Визначте, яких ґудзиків (великих / маленьких/ білих/ зелених/ круглих тощо) більше і на скільки .

 Викладіть «ґудзикові вирази»:

       До 6 ґудзиків додайте 2 ґудзики. Скільки ґудзиків стало?

       Додайте до 5 маленьких ґудзиків стільки великих, щоб їхня сума становила 8.

       Від 9 ґудзиків заберіть 1. Скільки ґудзиків утворилося?

 

Матеріали для дітей. Додаток 7

 

 

Подумайте, чому Попелюшка вважає , що знак рівності у рядочку вона поставила правильно?

                                                                                           =                                                                                    

 

Порівняйте кількість гудзиків у кожній групі. Запишіть відповідну рівність/ нерівність

 

 

 

 

 

 

VІІ. Виготовлення ґудзикового намиста/ браслета.

Запропонуйте учням виготовити ґудзикове намисто /браслет за зразком або власним задумом. Рекомендовано залучити до роботи батьків або старшокласників.

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 8

                                                               

 

VІІІ. Розпізнавання професій, пов'язаних із модою, за малюнками

Роздайте дітям малюнки із зображенням людей різних професій. Запропонуйте розпізнати лише ті, які пов’язані із модою. Поясніть значення незрозумілих слів. Спонукайте дітей до обґрунтування власної думки.

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІХ. Підведення підсумків заняття

Запитайте, що сподобалося на уроках, що запам’яталося найбільше і чи хтось із дітей визначився уже, ким стане, яку професію обере.

 

Як змінюється мода?

Узагальнена таблиця

 

з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

І

Ранкова зустріч. І. Привітання. ІІ. Гра «Модне привітання».

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для привітання

Дотримується норм спілкування, використовує ввічливі слова

2 МОВ 1.7-5

 

 

2 МОВ 1.8-2

ІІ

Перегляд старих фотографій про моду різних років

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (світлини)

Називає зображених на світлинах учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику 

Встановлює, чим його / її дитинство

відрізняється від дитинства старших родичів Пояснює, що життя кожного покоління неповторне

Формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини 

Переповідає (усно / письмово) відповіді на ці запитання

Запитує, щоб довідатися більше

Добирає відомості / дані з різних джерел інформації

2 МОВ 1.5-4 

 

2 МОВ 1.5-4 

 

 

 

2 МОВ 1.7-1

 

2 ГІО 1.3-1

 

2 ГІО 1.3-2

 

2 ГІО 3.1-1

 

2 ГІО 3.1-2

 

2 ПРО4.2-1

2 ПРО4.2-2

ІІІ

Слухання музики різних років. Обговорення

Сприймає твори мистецтва, які подобаються

Ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів  

2 МИО 3.3-1

2 МИО 3.3-3

ІV

Слухання вірша про моду «Мода і природа». Обговорення

Сприймає монологічне висловлення (вірш)

Лічить до 10 в прямому і зворотному порядку

Розпізнає ключові слова в тексті

Представляє інформацію графічно (рисунки, схеми)

Доглядає за улюбленими тваринами

Порівнює свійських та диких тварин

2 МОВ 1.1-2

2 МАО 3.1-2

2 МОВ 1.4-2

2 МОВ 2.6-2

 

2 ПРО 3.2-4

2 ПРО 4.3-7

V

Показ моди майбутнього

З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань; організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)

Планує послідовність технологічних операцій

2 МОВ 1.1- 1 

 

2 ТЕО 2.1-1

 

 

 

 

 

2 ТЕО 1.2-1

 

 

 

за допомогою дорослих 

Виготовляє виріб у групі, використовуючи папір, клей, ножиці Представляє свій виріб

 

2 ТЕО 4.1-2

 

2 ТЕО 1.5-1

 

 

VI

 

Підведення підсумків заняття.  Інтерактивна вправа «Крісло автора»

Уживає відповідну до ситуації спілкування

(тематика тижня) лексику і несловесні засоби

(жести, міміка тощо)

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 1.7-1

 

 

2 ГІО 7.2-3

 

                                                                                                                                                                

Як змінюється мода?

 

 

І. Ранкова зустріч 

• Привітайтеся з учнями, поділіться приємними новинами. Запропонуйте послухати віршик для гарного настрою та привітання.

Другу руку простягни, Усмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

 

Пограйте з дітьми у гру «Вітання»

За короткий період часу (1 хвилина / поки звучить весела музика) потрібно встигнути привітатися з якомога більшою кількістю однокласників. Перед проведенням гри домовтеся з дітьми, у який спосіб буде відбуватися вітання (наприклад, потиснувши один одному руку/ «дай п’ять»/ обіймаючи один одного). Після завершення гри підведіть підсумки: скільки разів встигли привітатися; чи не залишився хто-небудь без привітання; який настрій панує в гурті.

Зауважте, що на вітання теж панує мода: кожне покоління має свої способи вітання, які видозмінюються з часом.

ІІ. Бесіда про моду різних років на основі старих фотографій

Щоб провести таку бесіду у класі, заздалегідь попросіть учнів принести із дому старі фотографії їхніх батьків, бабусь та дідусів й дізнатися від родичів про цікаві історії, пов’язані з модою.

Наголосіть на тому, що до таких цінних фото треба ставитися дуже обережно, бо це історичні експонати.

Можна запропонувати оглянути кілька фото із нашого колажу.

 

 

Запитайте в учнів про таке:

 

Які враження викликають у тебе старі фото з модою?

Чи не здаються вони тобі часом кумедними? 

Чи мода старіє? Чи старіє вишиванка?

Чи варто гнатися за модою? 

Чи ти погоджуєшся, що кожне покоління неповторне?

ІІІ. Слухання музики різних років. Обговорення

Запропонуйте учням послухати музику різних стилів та різних років: народну пісню, фрагмент класики (див. напр., за покликанням «Класична музика для дітей» https://www.youtube.com/watch?v=0wDWWqsRn7w) та сучасну пісню (на Ваш вибір).

 

Запитайте в учнів про таке:

Що тобі найбільше сподобалося?

Які враження викликає у тебе класична музика? Чи старіє вона? Чи старіє, як ти думаєш, народна пісня? Свою відповідь поясни.

ІV. Слухання вірша про моду «Мода і природа». Обговорення

Запропонуйте дітям послухати жартівливого вірша Юлі Домашець «Мода і природа» й обговорити його. Попросіть дітей бути уважними, бо після віршика доведеться розв’язати кілька математичних завдань.

 

Мої батьки узяли нову моду: 

Дітей привчати треба до природи!  Тому мені купили два папуги,  Пізніше хом’яків чотири штуки.  Бабуня десь знайшла руденьку кішку,  Хрещена принесла у клітці мишку.  З`явились потім рибки й черепаха,  Ще тато обіцяв мені собаку. 

Я до природи звикнув дуже швидко: 

Усіх годую, прибираю в клітках.  Я всім своїм тваринкам дуже радий,  Але мені б хотілось мати брата! Веселе і мале таке хлопча,  Щоб гралося зі мною у м`яча.  Якби я зміг навчити тих батьків  Узяти нову моду…на братів!

Юля Домашець

 

Запитайте дітей, чи сподобався вірш і про яку нову моду тут ідеться?

Попросіть підняти руку тих дітей, хто теж би хотів мати братика чи сестричку?/ тих, хто вже має братика / сестричку/ братика і сестричку. 

Довідайтеся в дітей, чи мають вони вдома домашніх тварин. Скільки? Чи доглядають їх?

Чи модно мати домашніх тварин і турбуватися про них?

 

Потім ще раз прочитайте вірш і попросіть записати на чернетці схематично, які тварини були в родині і скільки їх.

 

Запитайте дітей про таке:

Які тварини згадувались у віршику?

Скільки тваринок описала поетка у своєму жартівливому віршику?

Скільки папуг купили хлопчикові?

Скільки хом’ячків?

V. Показ моди майбутнього

       Покажіть учням світлини (фото, малюнки тощо) дитячої моди.

       Створіть одяг майбутнього з підручного матеріалу (тканини, газети, стрічки тощо). 

       Презентуйте одяг майбутнього. Після проведення гри визначте, одяг якої групи виявився наймоднішим, найзручнішим, найцікавішим, хто із моделей найкраще впорався зі своїм завданням?

VІ. Підведення підсумків. Інтерактивна вправа «Крісло автора»

Запропонуйте учням сісти в авторське крісло й розповісти на прикладі своєї сім’ї, що кожне покоління неповторне і має свою моду. 

 

 

 

 

        

 

Чому здоровим бути модно?

Узагальнена таблиця

 

з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

І

Ранкова зустріч

Привітання Гра «Що корисне для здоров’я?»

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику 

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання

Лічить до 8 в прямому

2 МОВ 1.7-1

 

2 ГІО 7.2 -1

 

2 МАО 3.1-2

ІІ

Проведення бесіди на тему «Здоровий спосіб життя. Що це?»

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику 

Лічить до 8 в прямому

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини

2 МОВ 1.7-1

 

2 МАО 3.1-2

2 МОВ 1.2 -1 

 

2 СЗО 3.1-1

ІІІ

Відгадування загадок для знаходження спільного між словами –

ознаками «мода» і

«здоров’я»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Позначає звук [д] буквами на письмі Розуміє конкретний зміст дій додавання і віднімання

Обирає схему для ілюстрування арифметичної дії додавання (віднімання)

Відтворює графічні знаки за зразком

2 МОВ 1.1- 1

 

 

2 МОВ 4.1–3

2 МАО 3.3-2

 

2 МАО 3.3-2

 

2 МОВ 4.1-3

ІV

Слухання казки  «Білочка і мода» для  визначення впливу моди на здоров’я

Сприймає монологічне висловлення (казку) Пояснює вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я

Усвідомлює важливість рухів та активної поведінки для себе та інших

Пояснює, як змінюється поведінка тварин напередодні зими

2 МОВ 2.3-1

2 СЗО 3.3-3

 

2 СЗО 3.3-5

 

2 ПРО 3.1-7

V

Читання слів/ речень / тексту букварного типу

Називає в словах відомі букви Вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня) Читає вголос короткі тексти для здобуття інформації

2 МОВ 4.2 -1 

2 МОВ 4.1-2

 

2 МОВ 2.2-2

VI

 

Підведення підсумків заняття

Підтримує та приймає інших 

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище

2 СЗО 1.2-2

2 МОВ 4.1-3

 

Привітайтеся з дітьми, нагадайте про приємні події, які чекатимуть усіх сьогодні.

Пограйте з дітьми у гру «Що корисне для здоров’я?». Утворіть з дітьми коло і повідомте про те, що, почувши слово або фразу, яка приносить користь здоров’ю, 35 вони мають доторкнутися до носика, а якщо шкодить  здоров’ю – торкнутися вух.  Орієнтовний перелік слів/ фраз для гри:

-          Каша 

-          Чіпси

-          Сир

-          Молоко

-          Цукерки

-          Шоколад

-          Кока-кала

-          Чищення зубів

-          Прогулянки під дощем

-          Гра у футбол - Гра на комп’ютері - Ранкова зарядка….. 

ІІ. Проведення бесіди на тему «Здоровий спосіб життя. Що це?»

Запитайте дітей, як вони розуміють поняття «здоровий спосіб життя». Важливо вислухати всі дитячі думки, не заперечуючи їх.

Доповніть або скоригуйте уявлення дітей про здоровий спосіб життя.

Проведіть із дітьми тест «Як я дбаю про своє здоров’я?» та обговоріть його результати.

Тест «Як я дбаю про своє здоров’я?»

 

 

Я щодня їм багато овочів Так – 1 та фруктів Ні – 0 

 

Я п’ю щодня молоко та Так – 1 вживаю кефір або йогурт  Ні – 0 Я щодня їм дуже багато Так – 0 солодощів  Ні – 1

 

Я часто забуваю помити Так – 0 руки перед їжею  Ні – 1

 

Я щодня проводжу багато Так – 0 часу перед телевізором Ні – 1

 

Я весь свій  вільний час Так – 0 бавлюся у комп’ютерні Ні – 1

ігри 

 

 

Я щодня гуляю на свіжому Так – 1 повітрі Ні – 0

 

 

Я лягаю спати не пізніше 9 Так – 1 вечора Ні – 0

Ключ до тесту:

7 – 8 балів. Чудово дбаєш про своє здоров’я. Так тримай!

5 – 6 балів. Не дуже добре дбаєш про своє здоров’я. Але ще можна виправити ситуацію.

4 бали і менше. Зовсім не дбаєш про своє здоров’я, зміни негайно свій спосіб життя!

 

ІІІ. Відгадування загадок для знаходження спільного між словами – відгадками  «мода» і «здоров’я»

       Запропонуйте дітям розгадати дві загадки. Після відгадування кожної запишіть на дошці слово – відгадку.

       Допоможіть дітям визначити, що спільного може бути між цими двома поняттями (мода на здоровий спосіб життя).

 

 

Що є розкішшю для людини та найбільшою цінністю у житті? 

(здоров’я)

 

Відгадайте слово, яке має перший склад такий самий, як в слові «море», а другий такий самий, як у слові «вода»

(мода)

 

       Позначте цифрою кількість знаків, з яких складається слово «здоров’я» (8).

       Позначте цифрою кількість знаків, з яких складається слово «мода» (4).

       На скільки більше знаків у першому слові, ніж у другому? Запишіть математичний вираз.

       Яка схема ілюструє таке відношення? 

 

А

                                        8

                                  4

 

 

Б

                                       8                     4

 

Попросіть дітей назвати відомі букви в кожному слові. Запитайте, яка однакова буква, що позначає приголосний звук, є в кожному слові («Д»).

Ознайомте учнів із буквою «де» (можна скористатися відеопрезентацією, режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=K7Xi_affhEg

 

Запропонуйте її написати у повітрі, пальчиком на піску або на манній крупі (що насипана в коробці з-під цукерок) та на аркуші.

 

ІV. Слухання казки «Білочка і мода» для визначення впливу моди на здоров’я

Розкажіть дітям казку про білочку, яка дуже хотіла бути модною.

 

Білочка і мода

 

У чарівному лісі жили собі дві білочки – Міла і Пилип. Веселі такі білочки були, всі їх у лісі знали, завжди разом стрибали з дерева на дерево, ніколи нікому в допомозі не відмовляли, завжди такі усміхнені та привітні.

От тільки Міла дуже любила біля дзеркала на себе видивлятися, все хотіла найгарнішою в лісі бути – то квіточку собі на китичку причепить, то бантик на хвостику зав’яже, то намисто з горобини на шийку зачепить. 

Одного разу, а справа вже йшла до зими, прийшов Пилип до своєї приятельки, а та все чепуриться біля дзеркала. Побачила, що Пилипко змінив свою гарну руденьку шубку на сірувату, та й питає:

– Чому ти, друже, таку негарну шубку одягнув? Зовсім не модний став.

А Пилипко так мудро відповідає:

         Невже ти, Міло, не знаєш, що ми, білочки, знімаємо на зиму свою руденьку яскраву шубку на простішу, сіреньку, щоб нас у лісі не так помітно було серед білого снігу та чорних голих дерев? Та й у сіренькій нам тепліше буде, бо там шерсть густіша.

         От і ще придумав! Не хочу я такої шубки. Буду і взимку модною!

Ніяк не зміг переконати Пилип свою приятельку, так і залишилася вона хизуватися своєю яскравою модною шубкою.

Минали дні, у лісі ставало холодніше. Уже давно Пилипко не зустрічав своєї приятельки. Навіть сумувати почав за Мілою, тривожитися. Вирішив навідати свою подружку. Коли прийшов до білочки, то побачив, що вона сидить біля дзеркала і 39 плаче.

         Чому ти плачеш, Міло? Що трапилося? – Пилипко хотів запитати, що сталося і з шубкою, колись такою розкішною, а тепер тьмяною і негарною, але промовчав, бо розумів, що цими словами може скривдити свою приятельку….

Міла ще дужче заплакала і розповіла:

         Спочатку я захворіла, бо моя шубка – тоненька-претоненька, від вітру не захищає, від морозу не оберігає. Хотіла я тебе навідати, щоб лікувальних ласощів випросити, горішки та грибочки, однак тільки вийшла зі своєї домівки, а тут куниця мене вислідила, ледве від неї втекла – так і бігла за моєю яскравою і модною шубкою – ні в кого в лісі такої ж зараз немає. От тепер сиджу увесь день удома, шубка стала тьмяною, ні сонечко її не посушить, ні теплий вітерець на неї не подує… 

         От бачиш, Міло, – сказав Пилип, – я просив тебе змінити шубку на зиму, бо зі своєю модою ти геть зовсім здоров’я втратила. Перевдягайся скоріш, ходімо на свіже повітря, будемо тобі здоров’я поправляти, а модну руденьку шубку одягнеш навесні, і не буде гарнішої за тебе білочки в цілому лісі! А я тобі горішки та малинки приніс, бо знаю, що ти дуже таким гостинцям рада.

Зраділа Міла добрій пораді свого друга, послухала, переодягнула шубку, пішла з Пилипком на прогулянку. А коли повернулася, то побачила, що і щічки в неї стали рожевими, і шубка почала поблискувати на сонечку. Прикрасила собі шийку червоними ягодами горобини, глянула в дзеркало – немає моднішої білочки в усьому лісі. 

Ольга Волощенко

 

Проведіть з дітьми бесіду за змістом казки. Обов’язково зверніть увагу на те, що мода на здоров’я цінніша за моду на речі.

Пригадайте з дітьми, як змінюється поведінка тварин напередодні зими.

V. Читання слів/ речень / тексту букварного типу

 Матеріали для дітей. Додаток 12

                      

                 мода  мала малі

мали  літо  дім 

Міла

Пилип  

      Міла і Пилип – ______________ . 

      У Міли    . У Пилипа   . 

      Дім     Міли  а  липі.                           

VІ. Підведення підсумків заняття

Роздайте дітям кружечки жовтого кольору. Запропонуйте їм підписати кожний свій кружечок (діти пишуть власне ім’я або прізвище ). Попросіть взяти фломастер і намалювати на кружечку настрій, який у цей час мають діти. (Учні малюють смайлики, розміщують їх на дошці).

 

 

Тиждень 11: «Мода»

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                           

Матеріали для дітей

 

 

 

 

 

 


 Що означає бути модним? Як виявити свою неповторність? 

Додаток 1

 

Що означає бути модним? Як виявити свою неповторність? 

Додаток 2

 


 

 

 

Хто створює модний одяг?

Додаток 3

Хто створює модний одяг?

Додаток 4

 

 

 

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

4

4

4

4

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

4

7

4

4

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

4

5

5

5

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

4

 

5

5

5

7

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

5

5

5

5

4

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

5

5

5

4

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

8

5

8

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

6

5

5

5

5

5

6

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

6

6

6

6

6

6

6

5

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

5

8

6

6

6

6

6

8

5

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

6

6

6

6

6

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

8

6

6

6

8

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

8

6

6

6

6

6

8

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

7

6

7

7

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

6

6

7

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

6

6

6

6

7

7

7

8

8

8

8

8

8

8

7

7

7

6

6

6

6

6

6

6

7

7

8

8

8

8

8

8

8

7

7

6

6

6

6

6

6

6

6

6

7

8

8

8

8

 

4   – жовтий

5   – бежевий

6   – синій

7   – блакитний

8   – сірий


Хто створює модний одяг

 

 

 

 

 

 

 

 

Подумайте, чому Попелюшка вважає , що знак рівності у рядочку вона поставила правильно?

=

 

 

 

Порівняйте кількість гудзиків у кожній групі. Запишіть відповідну рівність/ нерівність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Як змінюється мода?

 

 

 

 

 

Чому здоровим бути модно?

 

 


 

 

Чому здоровим бути модно?

 

 

                      

мода  мала малі

мали  літо  дім 

Міла

Пилип  

      Міла і Пилип – ______________ . 

      У Міли    . У Пилипа   . 

      Дім     Міли  а  липі.                           

 

 

pdf
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
2330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку