Ранкова зустріч у День соборності України
5-й місяць. Вартість і цінність.
Тиждень 2. День 4.
Дослідницьке/проблемне питання: Що цінного ти можеш привнести у спільну справу?
І. Вітання.
(На дверях розміщені ілюстрації-кнопки: обійми, рукостискання, танець. Діти доторкаються до обраної ілюстрації та виконують дію – вітаються з учителем певним чином та отримують жовту чи синю стрічку - і стають у коло).
Вчитель: Добрий ранок! Добрий день!
Зустріч нашу розпочнем!
ІІ. Обмін інформацією. Тема дня: Що цінного ти можеш привнести у спільну справу?
1.Дослідження
Вчитель: Ви тримаєте у рученятах стрічечки, які я вам подарувала на честь нашої зустрічі. Давайте дослідимо,чи зможете ви самостійно зав’язати вузлик з двох стрічок? (Ні, це можна зробити тільки вдвох). Тож, об’єднайтеся в пари так, щоб у вас були різні кольори стрічок. Спробуйте тепер зав’язати стрічки… Виходить? Чому? (..тому що об´єдналися, разом легше…)
- Тож,діти,що треба робити, щоб досягти успіху в спільній справі? (домовлятися, слухати один одного, поступатися, поважати думку іншого, бо кожен із нас може робити щось краще, ніж інші, тож може додати свою частинку творчості, свого серця до загальної справи).
2. Вправа «Зроби вибір» ( на дошці прикріплено написи на листках формату А5)
Вчитель: Виберіть дії, які допоможуть у спільній справі, прикріпіть та приберіть ті, які заважатимуть.
- Правильно, я не випадково вибрала ці кольори. Бо сьогодні незвичайний день. А який саме - дізнаєтесь трішки пізніше.
ІІІ. Новини дня.
Вчитель: До речі, який сьогодні день тижня, число ? ( Четвер, 22 січня)
-Яке це число – одноцифрове чи двоцифрове ? Що в ньому особливого? (Двоцифрове, однакова кількість десятків та одиниць)
- Пора року, температура повітря, погода?
- Діти, а хто з вас знає, чим же особливий сьогодні день-яке сьогодні свято?(Так, правильно -День соборності України, а наші синьо-жовті стрічки були невеличкою підказкою)
Розповідь вчителя
Вчитель: Так трапилося, що протягом багатьох років Україна не мала своєї території. Упродовж століть землі України належали до різних держав: Російської імперії, Польщі, Австро-Угорщини, Литви, Румунії, Чехословаччини. Майже 100 років карта України виглядала так: частина землі називалася УНР (Українська Народна Республіка), а інша – ЗУНР(Західно - Українська Народна Республіка). Але українці боролися за свободу і незалежність. Мріяли об’єднати частини України в одну країну. І саме 22 січня 1919 року в м. Києві відбулося проголошення злуки, об’єднання УНР та ЗУНР. Цей день став великим державним святом.
Соборність – це об’єднання. Злиття розірваних частин в єдине ціле.
Погляньте на екран – минулого року ми святкували 100 років підписання Акту злуки. Скільки років виповнилося в цьому році? (101)
Перегляд відеоматеріалу
Вчитель: У 1990 році на честь цієї події українці утворили живий ланцюг довжиною від Києва до Івано - Франківська. Більше ніж 500 км. Давайте сядемо на свої місця і переглянемо, як це було насправді. Перегляд відео.
Створення ланцюга добрих справ
(На дошці прикріплений плакат . Коли називаємо добру справу – прикріплюємо нашу синьо-жовту стрічку на плакат.)
Єднаймось в злагоді та дружбі,
І хоч би де жили-були, -
Та й будем гожі, будем дужі
І щедрі будуть в нас столи.
Хай сонце сяє в нашій пісні
І світом котиться луна...
Ми в чомусь, може, трохи різні,
Та Україна в нас одна! (В.Крищенко «Єднаймося»)
ІV. Групове заняття.
Вчитель: А які спільні справи ви залюбки, як і всі діти робите в цю пору року? (Після школи, у вільний час - сніжки, санки, снігова баба, гірка, ковзани) На дошці ілюстрація «Зимові розваги».
Робота в групах з пазлами
Кожна з п’яти груп отримує пазли (розрізану ілюстрацію виду спорту) - сноуборд, фігурне катання, стрибки з трампліна, слалом, лижні перегони) . Після того, як всі групи впораються з завданням, учні вішають на дошку зібраний малюнок та слова-підписи – назви видів спорту. Після уроку нові слова відповідальні учні розміщують на «Стіні слів».