Відкритий урок. Тема: " Конфлікти"

Про матеріал
Відкритий урок з теми "Конфлікти", комбіноване заняття, різноманітні способи перевірки засвоєних знань. З предмету "Громадянська освіта".
Перегляд файлу

    Тема уроку:   Конфлікти

Мета уроку:

Навчальна: 

Øрозкрити сутність поняття «конфлікт»;

Øрозглянути види конфліктів, показати учням, які існують шляхи виходу з конфліктів;

Øпроаналізувати основні теорії виникнення конфліктів; Ø забезпечити засвоєння моделі конфлікту.    

Розвивальна: 

Øрозвивати вміння відстоювати та аргументувати свою позицію;

Øпрацювати в групах, публічно виступати;

Øформувати вміння застосовувати набуті знання у житті. 

        Виховна:          

Øвиховувати в учнях такі якості, як правова відповідальність, громадська активність, національна самосвідомість;

Øформувати конфліктну компетентність і здатність до толерантної поведінки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма проведення:  урок-дослідження

Методи і прийоми: інформаційно-пошуковий, пояснювально-ілюстративний

(евристична бесіда, робота в групах)

Обладнання:    опорні конспекти, картки для роботи в групах, роздавальний  матеріал,  картки з описом конфліктних ситуацій, підручник, комп’ютер.

   

Очікуваний результат

 

        Учні повинні знати:         

v  визначення поняття «конфлікт»;

v  види конфліктів та шляхи їх подолання;

v  розглянути природу конфлікту, визначити його позитивні та негативні сторони;

v  дати визначення поняття «компроміс»;

v  познайомитись з методами виходу з конфлікту.

 

        Учні повинні вміти:         

v  висловлювати власні думки та робити узагальнення;

v  критично ставитись до фактів, вміти аналізувати та робити висновки;

v  виконувати різноманітні творчі завдання, готувати повідомлення на запропоновану тему;

v  виробляти вміння конструктивно поводити себе час конфлікту, вирішувати його справедливо;

v  користуватися допоміжними джерелами інформації (критичною літературою, публіцистикою, Інтернетом) при виконанні домашнього завдання.

Міжпредметні зв’язки: історія, художня культура, правознавство.

 

Структура уроку.

 

1.     Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.               1 хв.

2.     Оголошення теми і мети уроку.                                                                  1 хв.

3.     Актуалізація опорних знань, умінь, навичок та чуттєвого досвіду.        5 хв.

4.     Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).                                   18 хв.

5.     Осмислення нових знань, умінь.                                                                  9 хв.

6.     Закріплення, систематизація та узагальнення знань, умінь, і навичок.    7 хв.

7.     Підбиття підсумків уроку.                                                                             2 хв.

8.     Контрольно-коригувальний етап.                                                                 1 хв.

9.     Інструктаж що до виконання домашнього завдання.                                  1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Епіграф до уроку:

Конфлікти – це норма життя. Якщо у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс

Ч. Ліксон

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1 хв.         Ми живемо у світі, де постійно відбуваються конфлікти. З одного боку – це дуже погано, тому що конфлікти зазвичай мають негативні наслідки, але деякі вчені стверджують, що конфлікти дають змогу нашому суспільству розвиватись і вдосконалюватись.    Так, наприклад німецький філософ, соціолог та конфліктолог Грегор

Зіммель       вважав        конфлікт універсальним явищем, стверджуючи, що безконфліктне суспільство не має механізму саморозвитку. Конфліктувати можуть громадські групи, групи тварин, окремі особистості і особини у тваринному світі і навіть технічні системи.

   Останнім часом наука конфліктологія набуває дедалі більш практичного значення.

Можливо, невдовзі цей предмет вивчатиметься і в школі. ІІ. Оголошення теми і мети уроку. 1 хв.

    Тема сьогоднішнього нашого заняття: «Конфлікти». Ця тема дуже близька нам тому, що так чи інакше стосується кожного з нас. У повсякденному житті ми постійно спілкуємось з людьми, потрапляємо в різні ситуації, намагаємось досягти своєї мрії. І кожного разу нам доводиться стикатися з конфліктами. 

Сьогодні ми поговоримо про конфлікти, їх причини та шляхи вирішення, будемо вчитися виходити з конфліктних ситуацій, познайомимося з поняттям «компроміс». ІІІ.  Актуалізація опорних знань, умінь, навичок та чуттєвого досвіду. 5 хв.

  

 

Притча.

Одна людина все життя шукала безхмарний, щасливий,бездоганний устрій життя. Він зносив багато чоботів, обійшов багато країн. Нарешті

в одному місті на площі він побачив величезний натовп. Всі люди намагались

пробитись до коробки, яка стояла посередені площі, та зазирнути в одне з її віконець. Коли це вдалося нашому мандрівнику, то він був дуже вражений і зачарований тим, що побачив. Це було те, чого він прагнув усе життя.

Увечорі, щасливий, він присів відпочити на узбіччі. Поряд з ним сів такий же мандрівник. Він з захопленням почав розповідати про те, що він

побачив в одному із віконець коробки. Але виявилось, що він бачив зовсім інше. Як же так? - Ти просто дивився з іншого боку, - була відповідь.

 

Бесіда:

Ø Чи можуть бути у всіх однакові інтереси, переконання, погляди?

Ø Чому мандрівники побачили різні речі дивлячись на одне й те саме?

Ø Чи виникають у вас проблеми через брудний посуд, заняття з молодшими братами та сестрами, купівлі необхідної речі?

Всі люди різні. У нас можуть бути різними не тільки вік, стать, зовнішність. Тому не дивно, що ми по–різному сприймаємо одні і ті ж речі, явища.

IV. Вивчення нового матеріалу. 18 хв.

1. Визначення поняття «Конфлікт».

   Вся історія людства – це історія безкінечних війн і конфліктів. Конфлікти існували завжди і будуть існувати в майбутньому, вони – невід’ємна частина людських взаємовідносин. Не можна говорити про те, що конфлікти непотрібні, марні чи є патологією. Вони звичайне явище в нашому житті. Суспільство без конфліктів можливо, напевно, лише при повній втраті індивідуальності та свободи.

   Що ж таке «конфлікт»? Які асоціації викликає в вас це слово?

Давайте розглянемо, що говорять про конфлікт політики та як ці поняття подаються у словнику.   

Конфлікти - це побоювання хоча б однієї сторони, що її інтереси порушує, ігнорує, обмежує інша сторона.     

Конфлікт – протистояння, прагнення придбати цінності за рахунок ущемлення інтересів інших.

 Конфлікт – зіткнення протилежних сторін, думок, сил; серйозна розбіжність, гостра суперечка. Ускладнення в міжнародних відносинах, що приводить іноді до збройного зіткнення.

  

 Сфери прояву конфліктів охоплюють практично всі сторони людського буття:

політику, економіку, соціальні відносини, погляди й переконання людей. Типологія конфліктів будується на різноманітних критеріях. Наведемо приклади класифікації конфліктів, що прийняті в сучасній науці.

 

Залежно від сфери існування конфліктів виділяють:

vполітичні;

vідеологічні;

vекономічні; v соціальні;

vемоційні;

vпсихолого-педагогічні.

Залежно від характеру суб’єктів: v міжособистісні;

vміж соціальними групами; v між соціальними організаціями; v змішані.

Завдання «Я дослідник». Колективна робота.

   Давайте з вами розглянемо картинки і спробуємо з’ясувати, до якого типу конфліктів вони належать. (Додаток 1)

2. Зародження конфліктів.   

   Причини виникнення конфлікту - це явища, події, факти, ситуації, які передують конфлікту і, при визначених умовах діяльності суб'єктів соціальної взаємодії, спричинюють його. Серед основних причин конфлікту:  

 обмеженість ресурсів, які треба ділити;  взаємозалежність завдань;  

 розбіжності в меті;

 розбіжності в уявленнях і цінностях;  розбіжності у манері поведінки і життєвому досвіді;  незадовільні комунікації.

Конфлікт завжди є не миттєвим явищем, а процесом, що народжується, розвивається та переходить в активну стадію, яка може набути як затяжного, так і миттєвого характеру.

 

Гра «Перетягування канату».

 

Об’єднайтесь у дві групи: одна – хлопчики, інша – дівчата. Зіграємо в дуже просту гру – перетягування канату. 

   Після гри і оголошення результату обговорюється ситуація.

ØЯк ви вважаєте, в результаті цієї гри міг виникнути конфлікт?

ØЧерез що він міг виникнути?

 

Імовірні відповіді: хлопці сильніші; суддя підіграв одній з команд; хтось тягнув канат з усієї сили, а хтось тільки тримався за нього.

Дійсно, ця ситуація схожа на конфлікт. А що потрібно для виникнення конфлікту?      Для виникнення конфлікту необхідна присутність, як мінімум, двох точок зору (так званий внутрішній конфлікт) і предмет спору.

   В основі кожного конфлікту завжди лежить конфліктна ситуація. Складовими конфліктної ситуації є:

Øучасники конфлікту (опоненти); Ø предмет конфлікту.

Стадії конфліктної ситуації 1.Передконфліктна ситуація.

Вона проявляється в зростанні емоційної напруженості, кожна з сторін оцінює власні можливості й намагається обрати свої методи впливу на протилежну сторону.

2.        Зародження конфлікту.

Зіткнення ще немає, але можуть виникнути непорозуміння, замовчування, ухиляння від відповіді, та інше.

 

3.        Конфронтація.

Виникає ситуація, коли певні особи опиняються перед загрозою зіткнення між собою. У сторін виникає бажання зробити якомога гірше іншому. 4. Конфлікт

Відкриті й неприховані дії суперників, неприхована агресія.

5. Вирішення конфлікту.

Усуваються причини конфлікту і сторони змінюють ставлення один до одного.

Робота над завданням «Модель конфлікту»

   Давайте розглянемо ситуацію, визначимо конфліктну модель та заповнимо схему.

 

Ситуація:

 

    

 Між двома співробітниками не склалися стосунки. У приватній  розмові один висловився не зовсім коректно. Другий образився,  грюкнув дверима і написав скаргу на першого. Вищий керівник  викликав кривдника і примусив його вибачитися. «Інцидент  вичерпано», - заявив керівник задоволено, маючи на увазі, що  конфлікт розв’язано.

                                                            Чи це так?

           

   Учні заповнюють схему «Модель конфлікту» (Додаток 2) та відповідають на питання:

1.     Зверніться до моделі конфлікту і визначте:

ü Що є конфліктом; üКонфліктною ситуацією; ü Інцидентом.

2.     Як ви вважаєте, чи було вирішено цей конфлікт?

3.     Запропонуйте свій вихід з даної ситуації.

 

3. Конфлікти та шляхи їх подолання.

   У сучасному світі, який надзвичайно динамічно змінюється, конфлікти є рушійною силою пристосування суспільства до нових умов життя. Так у ХVІІ – ХVІІІ ст. у Європі конфлікт між старими феодальними відносинами та новими буржуазними виробничими силами призвів до створення ліберальної моделі суспільства, яка оптимально відповідала тогочасним потребам розвитку. Але, разом із тим, завжди існує небезпека переростання конфлікту в стадію некерованого

хаосу, у результаті чого суспільство може втратити навіть існуючий рівень організації суспільства. Яскравий приклад цього: падіння Давньоримської імперії, в результаті якого Європа на декілька віків опинилась у владі мрачного середньовіччя.  

   Конфлікти неминучі, вони завжди існують у суспільстві, тому потрібно знати, як запобігати їх негативним наслідкам, як поводитися в конфліктних ситуаціях та як завершувати їх конструктивно.

V. Осмислення нових знань, умінь. 9 хв.

Для того, щоб навчитись вирішувати конфліктну ситуацію, треба навчитися усвідомлювати масштаби протиріч та відкрито обговорювати їх.  

  

Шляхи подолання конфлікту.

По-перше, за будь-яким конфліктом відверто чи приховано знаходяться інтереси людей, ось чому завжди слід вияснити, чи є у вас щось спільного в інтересах, незважаючи на наявність конфліктної ситуації. 

   Необхідно проаналізувавши, зрозуміти, які існують розбіжності в особистих інтересах сторін стосовно до загального інтересу. Розібратися в суті інтересів вашого партнера і пояснити йому ваші бажання. 

Нарешті, обговорити, які можуть бути взаємні спільні кроки, аби можна було подолати конфлікт.

По-друге, прагнути такої згоди, яка б могла максимально задовольняти інтереси кожної із сторін, при цьому вести розмови чи переговори без образ, тим більше без ультимативних вимог.

По-третє, користуватися максимально об’єктивними і справедливими критеріями, показати, що ви не бажаєте ущемити чи заперечити бажання вашого партнера, але, водночас, переконати його, що існує межа поступок, за яку ви не можете відступити, не втративши власної гідності.

 

Є п’ять основних стилів розв’язання конфлікту.

Співробітництво – взаємне вирішення спірних питань. Цей стиль вимагає певних зусиль. Обидві сторони повинні затратити на це час, повинні вміти пояснити свої бажання, висловити свої потреби, вислухати один одного. А потім виробити альтернативні варіанти розв’язання проблеми.  

   Стиль співробітництва серед інших стилів є найважчим, зате він допомагає знайти рішення, яке найбільше

задовольняє обидві сторони в складних конфліктних ситуаціях.

 Конкуренція – цей стиль  може бути ефективним тоді, коли ви наділені певною владою; ви знаєте, що ваше рішення чи підхід у даній ситуації правильні, і маєте можливість наполягати на них. Проте це не той стиль, який варто використовувати при особистих стосунках; якщо ви хочете ладити з людьми, то стиль конкуренції буде викликати в них відчуження. 

Уникнення – його можна використовувати, тоді коли проблема не важлива для вас, коли ви не хочете витрачати сили на її рішення або коли відчуваєте, що перебуваєте у безнадійному становищі. Цей стиль також рекомендують у тих випадках, коли ви відчуваєте себе неправим і передчуваєте правоту іншої людини або коли ця людина наділена більшою владою.

   Стиль уникнення може стати придатним у спілкуванні з «важкою» людиною і коли немає серйозних підстав далі контактувати з нею.

Пристосування – можна використати, коли результат справи надзвичайно важливий для іншої людини і не суттєвий для вас. Цей стиль корисний також і в тих ситуаціях, коли ви не можете перемогти, оскільки інша людина наділена більшою владою; таким чином ви ідете на поступки і погоджуєтесь з тим, чого хоче опонент.  

Стиль пристосування дещо нагадує стиль уникнення, оскільки      його можна         використати         для    отримання відстрочки   у        вирішенні проблеми.   Проте         основна

відмінність полягає в тому, що ви дієте разом з іншою людиною; погоджуєтесь робити те, чого хоче інший. Коли ж застосовуєте стиль уникнення, ви не робите нічого для задоволення інтересів іншої людини, ви просто відштовхуєте від себе проблему.

Компроміс – досягається на більш поверхневому рівні порівняно із співробітництвом; ви поступаєтесь у чомусь, інша людина також у чомусь поступається, і в результаті ви можете дійти згоди.

Стиль компромісу найефективніший у тих випадках, коли ви та інша людина хочете одного й того самого, але знаєте, що тим часом це є для вас нездійсненним.

Виходячи із важливості проблеми, можете обрати стратегію поведінки в конфліктній ситуації:

Ø    Знайти спосіб уникнення конфлікту;

Ø    Розробити компромісне рішення;

Ø    Заспокоїтись і змиритися з тим, що хоче робити інша людина; Ø Зачекати, щоб знайти підходяще рішення. 

   Конфліктна ситуація може докорінним чином змінити ваше життя. Намагайтеся все робити так, щоб ці зміни були в кращий бік.

(Додаток 3)

 

VІ. Закріплення, систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок. 7 хв.

Інтерактивна гра «Тріада».

   Компроміс – це вихід з конфлікту шляхом взаємовигідних поступок. (Слайд № 11) Мистецтву компромісу треба навчатися. Давайте звами за допомогою гри спробуємо навчитись знаходити компроміс в різних ситуаціях.

  Ситуація: В одній школі між хлопцями та дівчатами          розпочався конфлікт. Дівчата постійно скаржились на хлопців, не ділились з хлопцями виконаними завданнями, не підказували на уроках, а хлопці дражнили дівчат, образливо обзивали, іноді били. Жодна з сторін не бажала йти на примирення.

Треба було шукати компроміс.

   Учні діляться на три групи.

ü І група складається тільки з дівчат; ü ІІ група складається тільки з хлопців; ü ІІІ група змішана.

Завдання для І та ІІ груп: Кожна група окремо готує список з трьох претензій один до одного, та трьох пропозицій для примирення. Завдання для ІІІ групи: Це група медіаторів. Одночасно з І та ІІ групами медіатори повинні ознайомитись з інструкцією (Додаток 4), та підготувати свої пропозиції для досягнення компромісу.

   На другому етапі гри утворюються нові групи з трьох учнів: один учень з І групи, другий – із ІІ, третій – медіатор з ІІІ групи.  Медіатор сідає між хлопчиком та дівчиною, уважно слухає претензії та пропозиції обох сторін, допомагає їм вийти з конфлікту.

   На третьому етапі гри медіатор кожної групи по черзі доповідає про результати своєї діяльності.

Питання до учасників гри:

1.     Чи легко було знайти шлях виходу з конфлікту на основі взаємовигідних угод та поступок?

2.     Підніміть руку, якщо дана якість була властива вам:

üздатність йти на поступки;

üнахабство;

üбоягузтво;

üбайдужість;

üм’якотілість; 

üпрагнення до справедливості; üмиролюбність.

Висновок (Слайд № 12)

   Компроміс – це угода представників різних точок зору на основі взаємних поступок.

Мистецтво компромісу доступно тільки морально і соціально зрілої особистості.   А зараз ми з вами пройдемо тест, який покаже конфліктні ви, чи ні.

 

Практикум. Тест «Чи конфліктна ви людина?»

 

Якщо ви саме так як вказано в реченні, поводите себе в конфліктній ситуації, то ставте 3 бали, час від часу – 2 бали, дуже рідко – 1 бал.

1.     Погрожую або б’юсь.  

2.     Намагаюсь зрозуміти точку зору супротивника, враховую її.

3.     Шукаю компроміси.

4.     Допускаю, що не правий, навіть якщо не можу повірити в це остаточно.

5.     Уникаю супротивника.

6.     Бажаю будь що добитися своїх цілей.

7.     Намагаюсь з’ясувати, з чим я згоден, а з чим – категорично ні.

8.     Йду на компроміс.

9.     Здаюсь.

10.Змінюю тему.

11.Постійно повторюю одну фразу, поки не доб’юся свого.

12.Намагаюсь знайти джерело конфлікту, зрозуміти, з чого все почалось,

13.Трошки поступлюсь і підштовхну цим до поступок іншу сторону.

14.Пропоную мир.

15.Намагаюсь перетворити все в жарт. Обробка результатів тесту:

ü  Тип «А»: сума балів під номерами 1,6,11

ü  Тип «Б»: сума балів під номерами 2, 7, 12

ü  Тип «В»: сума балів під номерами 3, 8, 13

ü  Тип «Г»: сума балів під номерами 4. 9, 14

ü  Тип «Д»: сума балів під номерами 5, 10, 15 Результати тесту (Додаток 5)  

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку. 2 хв.

   На сьогоднішньому занятті ми з вами розглянули природу конфлікту, різноманітні конфліктні ситуації та шляхи виходу з них.  - Чи змінилася ваша думка про конфлікт?

   Проживаючи життя, ми знову і знову потрапляємо в конфліктні ситуації, але ми не повинні боятися цього. Нам необхідно розв’язувати  конфлікти так, щоб їх наслідки були без важких втрат та потрясінь. 

І на останок хочеться побажати: використовуйте вивчені нами шляхи у розв’язанні конфлікту і це допоможе вам зберегти друзів та не знайти ворогів.

      І якби на те моя воля,

      Написала б я скрізь курсивами:

- Так багато на світі горя,

     Люди, будьте взаємно красивими!

                                           Л. Костенко

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап. 1 хв.

 Підводяться підсумки роботи на уроці. Підраховуються бали, які учні отримали за виконання завдань та виставляються оцінки. 

 ІХ. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання. 1 хв.

Обов’язкове:

1.     Наведіть приклади соціальних та міжнародних конфліктів, що існують в сучасному світі.

2.     Продовжить відкрите речення: «При вивченні цієї теми для мене найбільш важливим відкриттям було…».

 На вибір:

1.     Доберіть прислів’я про конфлікти та спроби їх врегулювання. Наприклад «Солом’яна згода краща за золоту зраду».

2.     Напишіть твір-роздум «Життя без конфліктів».

 

 

 

 

Завдання «Я дослідник» Розглянути картинки та визначити, які типи конфліктів на них зображені.

 

 

 

 

Відповіді:

1.     Психолого-педагогічні.

2.     Емоційні.

3.     Політичні.

4.     Соціальні.

5.     Ідеологічні

Додаток 2

 

Заповніть схему «Модель конфлікту»

 

 

                                                               Пам’ятка

1.     Сприймайте складні життєві ситуації, як випробування на міцність.

2.     Формуйте власні життєві принципи та дотримуйтесь їх.

 

3.     В конфлікті враховуйте не тільки свої інтереси, а й інтереси іншої     людини.

4.     Навчайтесь керувати своїми емоціями.

5.     В конфлікті будьте справедливими та чесними.

6.     Дотримуйтесь етики поведінки в конфліктній ситуації, вирішуйте       проблему, а не зводьте рахунки.

7.     Не намагайтесь зробити все відразу.

8.     Вмійте вчасно зупинитись, щоб не залишитись без опонента.

9.     Сподівайтесь на кращій розвиток подій, життєва ситуація завжди  може покращитись.

           

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

Інструкція для медіаторів

  

1.    Медіатор – посередник в конфлікті.

2.    Медіатор зберігає повагу до обох сторін.

3.    Медіатор повинен бути готовим вирішити проблему.

4.    Медіатор слухає по черзі претензії обох

 

сторін, не даючи їм можливості сперечатися, пропонуючи зручні для них варіанти.

5.    Медіатор підтримує лише те, що є законим та справедливим, проявляє далекоглядність та наполегливість.

6.    Медіатор повинен вірити в успіх справи та добиватись взаємовигідного для обох сторін рішення. 

 

 

Додаток 5

  Результати тесту «Чи конфліктна ти людина?»

           

v                «А» - це жорсткий стиль вирішення конфліктів та           суперечок. Ці люди до останнього відстоюють свою           позицію. Це тип людини, який вважає себе завжди правим.           v «Б» - це демократичний стиль. Ці люди вважають, що           завжди можна домовитись, під час суперечки пропонують           альтернативу, шукають рішення, яке може задовільнити           обидві сторони.

v                «В» - це компромісний стиль. З самого початку людина           готова піти на компроміс.  

v                «Г» - це м’який стиль. Людина свого супротивника           перемагає добротою, з готовністю підтримує точку зору           супротивника, відмовляючись від своєї.     v «Д» - це стиль уникання. Людина вміє вчасно   відсторонитися від прийняття рішення. Прагне не   доводити до конфлікту та відкритої сутички.

           

           

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел.

 

1.     Т.В. Бакка, Л.В. Марголіна, Т.В.Мелещенко. Підручник 11 класа «Людина і світ» Київ. «Освіта» 2012.

 

2.     А.Я.Анцупов, А.А. Малишев. «Введення в конфліктологію» Київ. Генеза. 1997.

 

 

3.     Соколов. «Социальна конфліктологія» Харків. Генеза, 2000.

 

4.     В.О. Джелалі «Психологія вирішення конфліктів» навчальний посібник для студентів ВНЗ, Київ-Харьків 2006. ТОВ «Р.И.Ф.»

 

 

5.     Орлянський В.С. «Конфліктологія». Навчальний посібник. Київ. Центр учбової літератури. 2007

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Tatyana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
15 березня 2020
Переглядів
6708
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку