Іноді вистачає і доброго слова, щоб звеселити людину, зробити їй приємне. Недаремно в народі кажуть: «Слово лікує, слово ранить». Скажіть добре слово один одному, щоб від вашого слова стало приємно і радісно.
Тема. Добро і милосердя
Мета: розвивати комунікативні навички учнів, збагачувати словниковий запас, формувати вміння висловлювати власну думку; виховувати доброзичливе, чуйне ставлення до оточуючого світу.
ХІД ЗУСТРІЧІ
І. Вправа «Привітання»
Уч и т е л ь
Доброго дня вам, мої малята,
Любі хлопчики й дівчатка.
Щирою посмішкою всіх вас. вітаю,
Доброго настрою на весь день бажаю.
Хай нахмурені ваші личка
Звеселить гарна усмішка.
Вправо, вліво поверніться
І сусідам посміхніться.
За руки один одного візьмем —
І дружно привітаємось.
Разом. Добрий день
1. Гра «Мої добрі справи».
—Хто вам сьогодні дякував і за що?
2. Гра «Піднесіть настрій».
— Чи є в нашому класі сьогодні нахмурені личка? Чи хочеться вам розповісти усім про те, що вам зранку зіпсувало настрій?
—Хто хоче спробувати розсмішити своїх товаришів?
3. Виконання пісні «Посмішка».
— Давайте піднімемо настрій своїм товаришам веселою піснею «Посмішка».
(Звучить музика, і учні разом, стоячи в колі і тримаючи за руки один одного, виконують пісню.)
ПОСМІШКА
Добрий погляд гріє все навкруг,
І від нього кожна квіточка розквітне.
Посміхнись, мій щирий добрий друг,
І до тебе все всміхнеться теж привітно.
Приспів:
І тоді на цілий світ
Розіллється твій привіт,
Подолає зразу в всіх поганий настрій.
З нерішучого струмка
Враз утвориться ріка,
Бо від посмішки народжується щастя.
Заспіває пташка між гілля
З нею разом — всі сини її і доньки.
Відгукнеться радісно земля,
Ліс заплеще листячком в долоньки.
Приспів.
Від добра на світі всім тепліш.
І нехай у нашім краї буде звучно,
Щоб світились щирістю скоріш
Добрі посмішки на кожному обличчі.
ІІ. Ранкове повідомлення. Робота з календарем погоди
— Який сьогодні місяць? Яке число місяця? Який день тижня? Яка
пора року?
— За чим ви сьогодні спостерігали йдучи до школи? Що незвичайне вдалося помітити?
1. Гра «Закінчити речення».
(Діти разом з учителем заповнюють «Календар погоди» і «Ранкове повідомлення».)
III. Повідомлення теми «Ранкові зустрічі»
—Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про такі етичні поняття, як доброта і милосердя.
Повідомлення дітей
Доброта — чутливе, дружнє ставлення до людей.
Милосердя — добре, співчутливе ставлення до кого-небудь, вияв жалості.
Добро — це щастя для всіх людей. Якщо людина робить добро іншій людині, то від цього приємно їм обом. Люди кажуть: «З добрим добре». Якщо людина добра, з нею хочеться спілкуватися, її всі люблять. А злі люди, навпаки, часто бувають невдоволені, насуплені, з ними нікому не цікаво.
Вчитель
-Я пропоную вам створити Квітку Добра, пелюстки якої будуть схожі на ваші долоньки. Це руки допомоги, простягнені до тих, хто цього потребує.
Метод «ПРЕС».
— Прочитайте твердження, записане на дошці:
«Потрібно прагнути робити добро для тих, хто вас оточує».
Висловіть свою думку з приводу цього твердження. Слідкуйте за тим, щоб кожний етап відповіді починався із зазначених слів.
Наприклад...
Отже...
Я вважаю, що...
Оскільки...
Узагальнюючи думки учні прикріплюють пелюстки до Квітки Добра.
V. Крісло автора
Розповідь фрагменту з казки Шарля Перро «Червона Шапочка».
Червона Шапочка була дуже хорошою дівчинкою, а тому пообіцяла мамі не баритися й відразу ж вирушила в дорогу, склавши в кошик гостинці.
Швиденько пройшла вона через усе село, а далі — через поле. Попереду залишався густий-прегустий ліс, за яким жила старенька немічна бабуся. Іде Червона Шапочка лісом, а назустріч їй Вовк.
— Куди йдеш, Червона Шапочко? — питає.
Дівчинка не знала, що з вовками небезпечно розмовляти, тому спокійно сказала:
А голодний та злий Вовк подивився з-за кущів, як дівчинка розважається, та й побіг до села найкоротшою дорогою.
Вскочив голодний Вовк у будиночок і проковтнув бабусю.
Вкажіть, кому з героїв казки належать ці риси.
Вовк
Червона Шапочка
Ввічливість
Злість
Доброта
Милосердя
Грубість
Чуйність
— Отже, Вовк був злим, жорстоким. Давайте разом дамо поради Вовкові, які допоможуть йому стати добрішим.
Технологія «Два—чотири — усі разом».
Завдання:
VI. Новини класу. План на день
—З якими новинами ви хотіли б сьогодні познайомити своїх товаришів?
Вправа «Віночок побажань».
— Іноді вистачає і доброго слова, щоб звеселити людину, зробити їй приємне. Недаремно в народі кажуть: «Слово лікує, слово ранить». Скажіть добре слово один одному, щоб від вашого слова стало приємно і радісно.
Діти утворюють велике коло і говорять один одному слово-побажання, передаючи умовний символ добра.
III. Підсумок .
— Ось і закінчується наша ранкова зустріч. Ми прикріпимо пелюстки Квітки Добра. Нехай ці пелюстки-долоньки допоможуть стати кращими нашим героям і вам.
Діти, у народі кажуть, що у кожної людини є свій Ангел-охоронець, який охороняє її від лиха. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а злі — плаче, втрачає свої сили.
Я бажаю вам, щоб ви намагалися завжди робити добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу в тяжку годину.