Ранкова зустріч "Людина серед людей"

Про матеріал

Якщо людина добре серце має, Вона іде у світ добро творить. В її очах любов і ласка сяє, Така людина — сонечком горить! Відкривайте Серце для добра. Всім, хто поруч, подаруйте Крихітку тепла. Сильні будьте! Не лякайтесь Боротьби зі злом. Пам'ятайте: перемога Завжди за добром.

Перегляд файлу

Тема. Людина серед людей

Мета: розширити знання учнів про культуру по­ведінки, загальнолюдські правила суспільного життя; дати уявлення про поняття вихованість; спонукати школярів до дотримання моральних норм поведінки; учити з повагою ставити­ся до інших людей.

 

ХІД ЗУСТРІЧІ

 

І. Привітання

 

Учитель

Щоб день хороший розпочати,

 Треба добре друзів привітати.

  «Добрий день»

Треба разом привітатись:

 Добрий день!

Дружно й радісно сказати:  

  •         Добрий день! (3р.)
  •         Вліво, вправо поверніться,
  •         Один одному всміхніться:
  •         Добрий день! (3р)

Хай сьогодні буде свято!                                                                                                                         Добрий день!

Ви прийшли сюди, малята?

 Добрий день!

Туди, сюди поверніться,

 Один одному всміхніться.

  •         Добрий день! (3р.)
  •         У долоні поплескаймо:
  •         Всім привіт!

Дружно всі ви посміхніться

 На весь світ. Туди, сюди поверніться,

Дружно за руки візьміться:

 Всім привіт — на цілий світ (3р.)
В нашім класі ми — всі друзі:

 —Добрий день!

 Наче квіточки у лузі.

 — Добрий день!

Один одному всміхніться,

Більш сьогодні не журіться!

 Добрий день! (Зр.)

 

 1. Скринька «чарівних» слів.

 На наших уроках ми не одноразо­во з вами говорили про слова ввічливості, про правила культури спілкування та культури поведінки. Ви вже  знаєте багато «чарівних» слів. Чому  їх так називають? Давайте зараз ще раз пригадаємо ці слова та складемо їх у скриньку. Якщо хтось із вас коли-небудь забуде якесь «чарівне слово», то він зможе заглянути у нашу диво­вижну скриньку і пригадати його. Всі слова у скриньці написані на окремих аркушах.

  •      Як вітаються зранку? Вдень? Вве­чері?
  •      Як вітаються із дорослими?

Як потрібно вітатись зі своїми друзями?

—Як потрібно просити пробачення?

—Які слова подяки ви знаєте?

—Які слова говорять, коли лягають спати?

  •      Які слова промовляють під час прощання?
  • Молодці! Ви дуже багато ввічли­вих або «чарівних» слів знаєте. Було б дуже добре, якби ці слова ви кожен день вживали у своєму мовленні.

 

  1. Гра «Я тобі бажаю...».

Діти стоять у колі, тримаючи один од­ного за руки, повертаються до своїх товаришів і висловлюють побажання на цілий день однин одному.

 

3. Виконання української народної пісні «Два півники».

 Щоб у вас був хороший настрій цілий день, давайте разом виконає­мо жартівливу дитячу пісеньку «Два півники».

 

 (Виконання пісні супрово­джується танцювальними рухами.)

Два півники, два півники                                                                                                                 Горох молотили,                                                                                                                    А курочки - чубарочки                                                                                                                               До млина носили...

  1. Робота з календарем погоди. Ранкові повідомлення
  2.  
  • Яка зараз пора року? Який місяць настав? Який сьогодні день тижня? Яке число?
  • Чи були зранку опади? Вночі?
  • Чи є вітер? Який стан неба сьогод­ні? Яка погода?
  • Що незвичайне або дивне ви по­мітили дорогою до школи?
  • Може, хтось із вас хоче зробити якесь окреме повідомлення для всіх нас?

(Підсумок і результат своїх спос­тережень та повідомлень чергові заносять у «Календар погоди» і «Ранкові повідомлення».)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Повідомлення теми ранкової зустрічі

Учитель відкриває тему заняття «Людина серед лю­дей».

Складання асоціативного куща «Вихованість».

 Що ви розумієте під словом «вихованість». Що вам спадає на думку, коли ви його чуєте?

 

Робота з прислів'ями..

Гра «Відшукай половинку»

 

Прочитайте прислів'я, з’єднавши дві половинки на аркушах паперу.

 

Щире слово — половина щастя.

Найбільше важить слово правди.

Говори щирі слова — будеш безсмертним.

Роботящі руки гори вернуть.

Якщо добре працюватимеш — честь і славу ма­тимеш.

Порядність дорожча за маєтки.

Якщо хочеш хорошого, не роби поганого.

Коли щось робиш — думай про наслідки.

Діла говорять голосніше за слова.

Добро добром згадують.

Менше говори, більше чини.

Хочеш інших повчати, будь сам бездоганним.

Щедрість душі словами не доводять.

Щирому серцю дорога відкрита.

Який ти є, таким і будь.

Людяність дорожча за багатство.

Добрий піклується про людей, поганий — про себе.

 

  •   Що таке вихованість?
  •   Чи правильний висновок ми зробили? Давайте послухаємо висновок нашого науковця, який готував повідомлення.

 

 І\/.Повідомлення .

 Вихованість — це дотримання внутріш­ніх моральних правил, які не дозволяють нам чинити зло щодо інших. Вихованим вважають того, хто дотримується правил пристойності, виявляє уважність, люб'язність до інших людей.

Такт — з лат. дотик і почуття міри, що підказує правильне розуміння або оцінку явища, уважне став­лення до когось.

Тактовність — уміння відчувати лю­дину, ніби доторкнувшись до неї душею. Тактовна лю­дина володіє почуттям міри, намагається попередити ситуації, які створюють незручності.

Гра «Завершіть речення»

 «Вихована людина — це...».

\/.Крісло автора

 Учень 1.     

                Найважливіше – примусити себе відчувати

Вчився в одній школі Геннадій. Яке б запитання не поставила б учителька, він одразу ж піднімає руку, дає повну відповідь і одержує п'ятірку. Писав Геннадій краще за всіх, розв'язував задачі швидше від усіх.

Але не любили товариші Геннадія: занадто вже ви­ставляв на показ свій розум. Відповість на запитання вчительки й так подивиться на клас, наче каже: «Я — найрозумніший».

Напровесні клас зібрався у похід. Раділи діти — скільки задоволення принесуть їм мандрівка та но­чівля в лісі!

Думали-гадали, які речі у похід брати, як обід ва­рити, як на ніч влаштуватися. І вирішили: потрібно брати одну ковдру, одну миску на двох. Швидко розібрались за парами. А з Геннадієм ніхто не хоче ні ковдри однієї брати, ні з однієї миски їсти.

Заплакав хлопець, підійшов до вчительки й каже:

  • Я ж нікому й слова поганого не сказав... За що ж мене не злюбили?
  • Нелегка справа — примусити себе говорити, — відповіла вчителька. — Ще важче — примусити себе мовчати. І ще важче — примусити себе думати. А най­важливіше — примусити себе відчувати.
  • Як же мені примусити себе відчувати?
  • Треба бачити людей іншими очима. Ти радієш, що ти найрозумніший за всіх. А треба сумувати, що нема розумнішого за тебе. Тому що кожний, хто вва­жає себе най-най... стає, врешті-решт, самотнім.
  • Дякую за науку, — сказав Геннадій. — А в похід як же мені йти — з товаришами чи ні?
  • Йди. Бери свою ковдру, свою миску і починай нове життя. Відкривай очі на людей і вчись їх бачи­ти по-іншому.

 

 

Учень 2                             Бо я людина

 

Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорож­ніх — батько й семирічний син. Посеред шляху лежав камінь. Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крекчучи, він обійшов камінь і, взявши дитину за руку, пішов далі.

Наступного дня батько з сином йшли тією ж до­рогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.

Третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко. Батько каже синові:

 Дивись уважно, синку, треба обійти камінь.
Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу.

Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.

  •      Дідусю, — запитав хлопчик, — ви не бачили тут каменя?
  • Я прибрав його з дороги.
  • Ви також спіткнулися й забили ногу?
  • Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.
  • Чому ж ви прибрали камінь?
  • Бо я — людина. Хлопчик зупинився у задумі.
  • Тату, — запитав він, — а ви хіба не людина?

 

Учень3. Якщо людина добре серце має,                                                                                                     Вона іде у світ добро творить.                                                                                                  В її очах любов і ласка сяє,                                                                                                       Така людина — сонечком горить!

 

Учитель.

Любі діти! Відкривайте                                                                              Серце для добра.                                                                                      Всім, хто поруч, подаруйте                                                                     Крихітку тепла.                                                                                         Сильні будьте! Не лякайтесь                                                                Боротьби зі злом.                                                                            Пам'ятайте: перемога                                                                                    Завжди за добром.

 

 

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку