Якщо людина добре серце має, Вона іде у світ добро творить. В її очах любов і ласка сяє, Така людина — сонечком горить! Відкривайте Серце для добра. Всім, хто поруч, подаруйте Крихітку тепла. Сильні будьте! Не лякайтесь Боротьби зі злом. Пам'ятайте: перемога Завжди за добром.
Тема. Людина серед людей
Мета: розширити знання учнів про культуру поведінки, загальнолюдські правила суспільного життя; дати уявлення про поняття вихованість; спонукати школярів до дотримання моральних норм поведінки; учити з повагою ставитися до інших людей.
ХІД ЗУСТРІЧІ
І. Привітання
Учитель
Щоб день хороший розпочати,
Треба добре друзів привітати.
«Добрий день»
Треба разом привітатись:
— Добрий день!
Дружно й радісно сказати:
Хай сьогодні буде свято! — Добрий день!
Ви прийшли сюди, малята?
— Добрий день!
Туди, сюди поверніться,
Один одному всміхніться.
Дружно всі ви посміхніться
На весь світ. Туди, сюди поверніться,
Дружно за руки візьміться:
— Всім привіт — на цілий світ (3р.)
В нашім класі ми — всі друзі:
—Добрий день!
Наче квіточки у лузі.
— Добрий день!
Один одному всміхніться,
Більш сьогодні не журіться!
— Добрий день! (Зр.)
1. Скринька «чарівних» слів.
— На наших уроках ми не одноразово з вами говорили про слова ввічливості, про правила культури спілкування та культури поведінки. Ви вже знаєте багато «чарівних» слів. Чому їх так називають? Давайте зараз ще раз пригадаємо ці слова та складемо їх у скриньку. Якщо хтось із вас коли-небудь забуде якесь «чарівне слово», то він зможе заглянути у нашу дивовижну скриньку і пригадати його. Всі слова у скриньці написані на окремих аркушах.
—Як потрібно вітатись зі своїми друзями?
—Як потрібно просити пробачення?
—Які слова подяки ви знаєте?
—Які слова говорять, коли лягають спати?
Діти стоять у колі, тримаючи один одного за руки, повертаються до своїх товаришів і висловлюють побажання на цілий день однин одному.
3. Виконання української народної пісні «Два півники».
— Щоб у вас був хороший настрій цілий день, давайте разом виконаємо жартівливу дитячу пісеньку «Два півники».
(Виконання пісні супроводжується танцювальними рухами.)
Два півники, два півники Горох молотили, А курочки - чубарочки До млина носили...
(Підсумок і результат своїх спостережень та повідомлень чергові заносять у «Календар погоди» і «Ранкові повідомлення».)
III. Повідомлення теми ранкової зустрічі
—Учитель відкриває тему заняття «Людина серед людей».
Складання асоціативного куща «Вихованість».
— Що ви розумієте під словом «вихованість». Що вам спадає на думку, коли ви його чуєте?
Робота з прислів'ями..
Гра «Відшукай половинку»
Прочитайте прислів'я, з’єднавши дві половинки на аркушах паперу.
Щире слово — половина щастя.
Найбільше важить слово правди.
Говори щирі слова — будеш безсмертним.
Роботящі руки гори вернуть.
Якщо добре працюватимеш — честь і славу матимеш.
Порядність дорожча за маєтки.
Якщо хочеш хорошого, не роби поганого.
Коли щось робиш — думай про наслідки.
Діла говорять голосніше за слова.
Добро добром згадують.
Менше говори, більше чини.
Хочеш інших повчати, будь сам бездоганним.
Щедрість душі словами не доводять.
Щирому серцю дорога відкрита.
Який ти є, таким і будь.
Людяність дорожча за багатство.
Добрий піклується про людей, поганий — про себе.
І\/.Повідомлення .
Вихованість — це дотримання внутрішніх моральних правил, які не дозволяють нам чинити зло щодо інших. Вихованим вважають того, хто дотримується правил пристойності, виявляє уважність, люб'язність до інших людей.
Такт — з лат. дотик і почуття міри, що підказує правильне розуміння або оцінку явища, уважне ставлення до когось.
Тактовність — уміння відчувати людину, ніби доторкнувшись до неї душею. Тактовна людина володіє почуттям міри, намагається попередити ситуації, які створюють незручності.
Гра «Завершіть речення»
«Вихована людина — це...».
\/.Крісло автора
Учень 1.
Найважливіше – примусити себе відчувати
Вчився в одній школі Геннадій. Яке б запитання не поставила б учителька, він одразу ж піднімає руку, дає повну відповідь і одержує п'ятірку. Писав Геннадій краще за всіх, розв'язував задачі швидше від усіх.
Але не любили товариші Геннадія: занадто вже виставляв на показ свій розум. Відповість на запитання вчительки й так подивиться на клас, наче каже: «Я — найрозумніший».
Напровесні клас зібрався у похід. Раділи діти — скільки задоволення принесуть їм мандрівка та ночівля в лісі!
Думали-гадали, які речі у похід брати, як обід варити, як на ніч влаштуватися. І вирішили: потрібно брати одну ковдру, одну миску на двох. Швидко розібрались за парами. А з Геннадієм ніхто не хоче ні ковдри однієї брати, ні з однієї миски їсти.
Заплакав хлопець, підійшов до вчительки й каже:
Учень 2 Бо я — людина
Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорожніх — батько й семирічний син. Посеред шляху лежав камінь. Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крекчучи, він обійшов камінь і, взявши дитину за руку, пішов далі.
Наступного дня батько з сином йшли тією ж дорогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.
Третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко. Батько каже синові:
— Дивись уважно, синку, треба обійти камінь.
Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу.
Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.
Учень3. Якщо людина добре серце має, Вона іде у світ добро творить. В її очах любов і ласка сяє, Така людина — сонечком горить!
Учитель.
Любі діти! Відкривайте Серце для добра. Всім, хто поруч, подаруйте Крихітку тепла. Сильні будьте! Не лякайтесь Боротьби зі злом. Пам'ятайте: перемога Завжди за добром.