Тема: Україна – єдина країна
3 клас
Мета: формувати в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави. Формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни; виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тризуб, немов сім'я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
В. Паронова
Діти перераховують, які народні символи знають. Потім роздивляються малюнки і називають ті, яких ще не називали. Бесіда про народні символи, чому ці предмети є символами України
- В нашій країні проживають люди різних національностей, але всі вони громадяни України, вони повинні бути єдиними в любові до рідної Батьківщини. Тож, єднаймося і ми з вами. Діти беруться за руки або кладуть руки один одному на плечі, стають колом. Учитель роздає учням плакати з назвами областей України
втому числі і Автономної республіки Крим, пояснюючи: хоч поки Крим знаходиться під владою Росії, але офіційно це територія України.
Тема: Україна – єдина країна
3 клас
Мета: формувати в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави. Формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни; виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
У – унікальна
К – красива
Р – рідна
А – активна
Ї [й] – єдина
Н – найкраща
А - артистична
Коментар: підбираючи слово на букву ї пояснюємо, що буква позначає два звуки, перший звук [й], згадуємо, які ще букви позначають два звуки. Далі пропонуємо дібрати слово на букву є.
УКРАЇНІ
Україно,
Ти - сонце весняне,
Моя рідна, моя золота...
Твої древні задумані храми,
Старовинні чудесні міста –
Ніби в казці, де час зупинився,
Щоб усе, що було, пригадати:
Тихі співи і танці вогнисті,
Щебетання в садку біля хати,
І тумани, і роси краплисті,
І героїв славетних життя, -
І мале босоноге дитя,
Що біжить радо з піснею в поле
І сміється, хоч ніженьки коле!..
Я. Черняк
Що для вас Україна? Що уявляєте промовляючи слово Україна?
ІІІ. Робота по темі. Ознайомлення зі сторінками уявної книги про Україну «Україна – єдина країна».
Гімн - головна пісня країни Повторення правил поводження під час звучання гімну. Слухання гімну стоячи
Прапор – що ви знаєте про кольори прапора? Відповіді дітей, уточнення вчителя.
Прапор наш, як літо,
В сонці майорить.
По долині – жито,
По горі – блакить
Д. Павличко
Герб – тризуб. Різні теорії походження і значення знака: магічний знак, оберіг, знак Володимира Великого, триєдиний бог, сокіл, якір, слово «воля» тощо.
Тризуб, немов сім'я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
В. Паронова
Діти перераховують, які народні символи знають. Потім роздивляються малюнки і називають ті, яких ще не називали. Бесіда про народні символи, чому ці предмети є символами України
На кожному слайді підписи з’являються не зразу, учитель запитує учнів:
Потім коротко розповідає про даних українців.
Володимир Великий – Великий князь Київський, охрестив Київську Русь, першим почав чеканити монети.
Ярослав Мудрий – син Володимира, уклав збірник законів, при Софійському соборі заснував школу і бібліотеку, почав переклад книг з інших мов, Київська Русь досягла найвищого розвитку.
Богдан Хмельницький - Гетьман Війська Запорозького, український військовий, державний діяч, захищав незалежність України.
Григорій Сковорода – відомий український поет, педагог, мудрець. 30 років мандрував по Україні, допомагав бідним, навчав простих людей, його називали «речник великої правди».
Тарас Шевченко – великий український поет і художник.
Леся Українка - українська письменниця, перекладач, культурний діяч.
Розповідь вчителя про те, що українці завжди вставали на захист своєї Батьківщини і часто ціною власного життя боронили її, про сучасні події в Києві на Майдані, в Криму, на Донбасі. Перегляд фотографій.
Кожний українець повинен бути справжнім громадянином своєї країни: любити її, захищати, робити багатшою і красивішою.
В Україні живу
В Україні живу, де Полісся й Карпати,
Стяг єдиний несу, мрію сіяти й жати,
Об’єднати Донбас аж до Чорного моря,
Щоб їх вогник не згас – не було більше горя.
Щоб на новім мості українці зустрілись
І, щоб всі вороги у Дніпрі потопились,
Бо держава у нас, як єдина родина,
Сини й доньки, прошу: Бережіть Україну!
І під стягом своїм заспіває ще доля,
Ми підемо грудьми за єднання і волю,
І кордон наш із рук обніме Україну,
Бо земля для всіх нас, наче матір – єдина!
Віталій Назарук
IV. Підсумок уроку.
- В нашій країні проживають люди різних національностей, але всі вони громадяни України, вони повинні бути єдиними в любові до рідної Батьківщини. Тож, єднаймося і ми з вами. Діти беруться за руки або кладуть руки один одному на плечі, стають колом. Учитель роздає учням плакати з назвами областей України
втому числі і Автономної республіки Крим, пояснюючи: хоч поки Крим знаходиться під владою Росії, але офіційно це територія України.