План-конспект ранкової зустрічі для учнів 4-го класу
на тему: «Дружба. Умій дружити».
Мета:
Хід проведення:
І. Організаційний момент:
Вітання у колі друзів:
В нашому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.
В нашому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа
Ми – одна сім’я.
Синоптик. А зараз я надаю слово синоптику.
Загадка Діти, відгадайте загадку:
Хто може бути «старим», якщо йому тільки 10 років?
(Друг, а старий, бо давно дружимо)
Сьогодні, ми поговоримо про дружбу та справжніх друзів.
Кожен з нас хоче мати чесного, дружелюбного, надійного… Ще якого друга ви б хотіли мати? (Діти відповідають) Але для того щоб мати такого друга, треба і самому володіти такими якостями. Для цього існують ЗОЛОТІ правила дружби. Давайте подивимося на екран і разом їх зачитаємо:
Якщо ви будете знати і виконувати ці правила, тоді ви будете справжнім другом і поряд з вами теж будуть лише справжні друзі.
Діти, ви вже давно один одного знаєте, товаришуєте між собою, тому зараз я пропоную вам сказати про ту рису характеру, яку ви найбільше цінуєте в однокласнику чи в однокласниці. (по колу)
Наприклад: Ліза, я ціную в тобі доброту.
Ви можете подивитися на екран і пригадати, які є риси справжніх друзів.
Чесність Толерантність
Дружелюбність Щедрість
Доброта Розум
Ввічливість Енергійність
Відповідальність Оптимізм
Надійність Почуття гумору
ІІ Основна частина:
2. 1. Робота в групах. А зараз я пропоную роботу в групах. Але спочатку ми пригадаємо з вами правила роботи у групі. (Правила на екрані).
Зараз кожен витягне з чарівної шляпки кольорову зірочку, і за кольором знайде свою команду.
Уважно прочитайте ситуації, які сталися з дітьми. Обговоріть їх. Оберіть того, хто буде записувати відповіді на запитання і того, хто буде презентувати вашу групу. (Обговорення ситуацій).
Ситуація 1
До Ігоря додому прийшов Володя.
Володя. Вмикай телевізор, наші грають!
Ігор. Не можу. На завтра не підготував українську мову.
Володя. Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший тайм!
Ігор. Вибач, Володю, але не можу. Вибач!
Володя. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.
Чи правильно вчинив Ігор?
А що б ви зробили на його місці?
Ситуація 2
У класі хтось розмалював парту. Коли вчитель помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?
Ситуація 3
Таня і Іра ще у школі домовилися зустрітися у парку, у суботу. Раптово, батьки запропонували Тані поїхати у кінотеатр. Таня подзвонила подрузі і сказала, що вона захворіла, тільки щоб подруга не образилася на неї через те, що вона обрала похід у кіно.
Чи правильно вчинила Таня? Щоб ви зробили на місці дівчинки?
Ситуація 4
Світланка і Карина товаришують з дитинства. Вони навіть живуть в одному під’їзді, і на одному поверсі. Нещодавно, Світланка дізналася, що Карина за її спиною, глузує з неї і говорить що спілкується зі Світланкою тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. До того ж, Карина говорить всім, що Світланці не можна довіряти
Чи справжня подруга Карина? Що б ви порадили Світланці?
2.2 Гра «Мій друг (подружка)»
Зараз ми пограємо з вами в гру. Подумайте, і розкажіть не називаючи імені про свого друга у класі так, щоб ми здогадалися про кого йде мова.
2.3 Дерево дружби. У кожного з вас є сердечко, на якому написано яким повинен бути справжній друг. Подумайте, що означає цей напис і поясніть його. Потім ми причепимо ваші сердечка на наше ДЕРЕВО ДРУЖБИ.
ІІІ Заключна частина
Підбиття підсумків: Діти, хто ж такий друг?
Якими якостями повинен володіти друг?
Які правила дружби ви запам’ятали?