Ранкова зустріч і фрагмент уроку

Про матеріал
НУШ. Тиждень "Рослини". Дослідницька діяльність.Матеріал містить підбір загадок, різних дидактичних вправ по темі "Рослини"
Перегляд файлу

Тиждень   « Світ рослин»

Ранкова зустріч та фрагмент уроку « Я досліджую світ»

Мета: поглибити знання  учнів  про рослини, дати поняття про групи рослин, вчити розрізняти  групи рослин, виховувати любов до природи, уміння спостерігати, робити висновки.

  1. Привітання

Добрий день, добрий день.

Пташки співають нам пісень.

Ми у коло дружно станем,

У віконечко поглянем.

  1. Групове заняття
  • Діти, у віконечко нам лагідно світить весняне сонечко. Давайте і ми скажемо один одному ласкаве приємне  слово або комплімент. ( Діти плескають у долоньки один одного і по колу передають компліменти).
  1. Робота з календарем.
  • Діти, а яка зараз пора року?
  • День тижня?
  • Що ви бачили по дорозі в школу?
  • Який стан природи?
  1. Щоденні новини.
  • Сьогодні ми починаємо новий тиждень. А який, зараз дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Воно для всіх нас -  добрий друг,

Хоч диваком вважається,

Бо навесні вдяга кожух,

На зиму ж роздягається. ( Дерево)

  • Діти, скажіть, а яке значення для нас мають дерева? ( дають нам чисте повітря, дають фрукти)
  •  А які ще рослини ви знаєте? ( квіти, кущі)
  • А чому вони в окремих групах: дерева, кущі, трави?
  • Сьогодні ми будемо досліджувати рослини. – А хто знає, як називають людей, які досліджують рослини? ( ботаніками). – А людей, які вирощують рослини? ( агроно-

мами).

Подорож на шкільне подвіря.

  • Діти, давайте поглянемо на рослини на нашому подвірї. Чому всі рослини поділяють на три групи? (Діти роздивляються травинку, мнуть її, згинають. Роблять висновок, що в травинки мяка, соковита, тоненька, гнучка стеблинка.)

Потім ідуть до куща бузку.

  • Подивіться, потримайте стебельця цієї рослинки. Ламати не треба.  Які вони?            ( цупкі, дерев’янисті, їх багато)

Підходимо до берізки.

  • Що ми можемо сказати про цю рослину? ( у берізки міцний  товстий стовбур, це – дерево)

Робота в класі.

  • Діти, давайте обєднаємось в групи.( Вчитель пропонує дітям взяти маленькі картинки з зображенням ялинки,  калини, ромашки. Діти сідають за парти по групах і розповідають , чому саме так утворилися групи. Наприклад: ялина – це дерево, бо у неї один товстий міцний стовбур і т. д.)

1 завдання : написати якомога більше назв рослин вашої групи.

 

2 завдання: « Відгадай»

Вчитель читає загадку, діти цієї групи відгадують і промовляють: «Наша».

Стрімко вибігли на гору                     Зубів не має, а кусає. (кропива)

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски,                     Не дівка, а червоні стрічки носить.( калина)

Звуть тих подружок …. ( берізки)

 

Зелені їжачки почіплялись на гілки.        У зеленім листі виросли дівчатка.

Хто зірветься з деревини.                           Вії у них білі, золоті очатка. ( ромашка)

Той колючу шубку скине.( каштан)

 

Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається.( тополя)

 

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло. (кульбаба)

 

Фізкультхвилинка

( Коли вчитель називає дерево, то діти встають, коли кущ – сідають за парту, коли траву або квітку – присідають).

Дуб, фіалка, липа, пролісок, клен, малина, береза, конвалія, бузок, осика,шипшина, верба, калина.

 

3 завдання: намалювати свою улюблену рослину і розказати, за що ти її любиш.

4 завдання: знайди зайве слово

  • Ялина, сосна, смородина, каштан.
  • Айстра, яблуня, подорожник, конвалія.
  • Калина, малина, шипшина, слива.

Доведіть свою думку.

Підсумкова бесіда

Без рослин неможливо уявити життя людини. Рослини – це «легені» нашої планети. Вони дають нам свіже чисте повітря, очищають його від шкідливих забруднень. Крім того, рослини – це дуже корисні нам  овочі та фрукти.

Що ж можуть зробити діти, щоб у нас було свіже чисте повітря? (насаджувати дерева, не ламати гілочок, листя, не розпалювати багаття в лісі в спекотну погоду)

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку