— Машина — усе решта природа.— Сонце — усе решта жива природа.— Півень — усе решта рослини.— Папороть — усе решта дерева.— Чим сосна відрізняється від яблуні?Відповіді дітей:— Сосна — хвойне дерево, а яблуня — листяне.— У сосни шишки, а у яблуні — яблука.— Сосна росте в лісі, а яблуня — в саду.— На уроці ви дізнаєтеся, чим ще можуть відрізнятися рослини. Можливі відповіді
Згрупувати предмети: жива і нежива природа. Предмети: камінь, сонце, річка, місяць, дерево, заєць, бузок, айстра, метелик, муха, гриб, людина. Висновок. Рослини належать до живої природи.2) Згрупувати рослини: дерева, кущі та трави. Рослини: береза, ялина, бузок, калина, айстра, мати-й-мачуха. Висновок. Рослини розподіляються за групами: дерева, кущі й трави.— Чим різняться між собою кущі, дерева і трави?
— Чим схожі й чим відрізняються ялина та яблуня? (Спільне — це дерева. Відмінності — ялина росте в лісі, яблуня — в саду, за нею доглядає людина. Обидва дерева дають користь людям.)— Чим схожі й чим різняться аґрус і ялівець? (Спільне — це кущі. Відмінність — аґрус росте в саду, за ним доглядає людина. Ялівець росте в лісі.)— Чим схожі мати-й-мачуха і помідор? (Спільне — це трав’янисті рослини. Відмінності — помідори ростуть у городі, за ними доглядає людина, збирає урожай. Мати-й-мачуха росте всюди.)— На які групи можна розподілити всі рослини? (Перша група — це рослини, які вирощує людина. Їх називають культурними рослинами. Друга група — це рослини, які ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі, їх можна побачити скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.)
— На які дві групи розподілені всі рослини? (На культурні й дикорослі)— Що таке культурні рослини? (Це рослини, які посадила, виростила людина. Вона доглядає за ними, збирає урожай.)— Що таке дикорослі рослини? (Це рослини, які ростуть у природі самостійно, «дико»; люди їх не вирощують.)
https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpih. N6s. Фізкультхвилинка Робота над загадками. Відгадавши загадку, учні зазначають, до якої групи належить рослина — до культурних або дикорослих рослин.• Зубів не має, а кусає. (Кропива)• Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)• Дівка в коморі,А коса надворі. (Морква) • На городі молода. Пишні коси розпліта,У зеленії хустинки. Золоті хова зернинки. (Кукурудза)
• І печуть мене, і варять,І їдять мене, і хвалять, бо я добра. (Картопля) • Стиглий колос на ланах,Всі комбайни — на жнивах. Вони ходять з краю в крайІ збирають... (урожай).2. Тест «Так чи ні?»Чи культурні ці рослини: Помідор, гарбуз, малина,Морква, жито, огірки,Мак, кульбаба, буряки?(Кульбаба — дикоросла рослина, а мак і малина бувають і культурними, і дикорослими.)Чи культурні ці рослини: Кабачки, кавун і дині,Абрикос і полуниці,Подорожник і пшениця?(Подорожник помилково потрапив до переліку культурних рослин.)