У житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому слід бути розсудливим, розумним, не квапитись із рішенням і висновками. Не знаю, чи були всі щирими, відвертими, чи дізналися для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Де б ви не були, ким би ви не стали, ви повинні знати свої права та обов'язки і бути Людиною
Тема. Я – людина.
Мета: учити учнів розуміти і поважати закони, норми і правила, що панують у суспільстві, бути законослухняним громадянином; конкретизувати поняття ввічливості, показати необхідність виконання правил поведінки; налагоджувати стосунки з дорослими й однолітками; розвивати пізнавальний інтерес; прищеплювати бажання жити в культурному суспільстві, середовищі; виховувати загальнолюдські цінності.
Добрий ранок, друзі !
Добрий ранок, гості !
Добрий ранок, класе !
Добрий ранок, осінь !
Добрий ранок, земле, ти моя єдина !
Добрий ранок, рідна наша Україна !
Добрий ранок, Петрику ! Добрий ранок, Наталочко !
(Діти по колу вітаються один з одним, дивлячись у вічі і посміхаючись)
Вчитель.
- Діти, пригадайте сьогоднішню дату.
- Яке це число?
- Скільки днів залишилося до кінця місяця?
- Яке число буде через 25 днів? - Збільшіть його у 1000 разів. - Зменшіть у 5 раз. - Яка сьогодні погода на планеті Земля, на материку Євразія , в Україні, в зоні мішаних лісів, на Рівненщині, в мальовничому селі Озеро?
(вправи, завдання)
Вчитель.
- У кожного з вас є аркуш паперу. Складіть його навпіл, потім - ще раз. Відірвіть правий верхній кінець. І ще раз. Тепер порівняйте з аркушем товариша. Які вони? Щойно ми переконалися, що всі люди різні. Ти – не такий, як усі. Ти – особливий, бо кожен із нас унікальний, неповторний.
Бо ти на землі – людина.
І хочеш того чи ні -
Усмішка твоя – єдина,
Очі твої – одні
Гра. «Я»
Я, Віка –ввічлива; Даша – добра…
(перша літера - позитивна риса поведінки чи характеру)
І\/. Авторське крісло.
ОБРАЗЛИВЕ СЛОВО
Одного разу Син розсердився і згарячу сказав Матері образливе, грубе слово. Заплакала мати. Схаменувся Син, жаль стало йому матері.
Ночей не спить – мучить його совість: адже він образив Матір.
Йшли роки. Син-школяр став дорослою людиною. Настав час їхати йому в далекий край. Поклонився Син матері низько до землі й говорить:
- Прощаю, - сказала мати й зітхнула.
-Забудьте, Мамо, що я сказав вам образливе слово.
Задумалась Мати, геть посмутніла. На її очах з’явились сльози. Каже вона синові:
- Хочу забути, Сину, а не можу. Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, проте слід глибокий зостається.
ДО БАТЬКА ПО РОЗУМ
Колись старих людей, які вже нічого робить не могли, спускали на лубках у провалля: щоб дарма хліба не їли. А один чоловік дуже любив свого батька і, не виконавши жорстокого закону, заховав його і годував таємно. Через деякий час трапився недорід: нічим людям сіяти. Старий побачив, що син чогось журиться, розпитав про все і порадив зняти снопи зі стріхи, ще раз обмолотити і засіяти. Так син і вчинив. Зійшов у нього хліб найкраще, і найбільша нива була засіяна. Усі люди допитуються, як до такого додумався. Він спочатку мовчав, а тоді розповів, що батько так навчив. З того часу люди перестали старих на лубках вивозити, а шанували до самої смерті, бо вони... Які?
Г. Бондаренко
\/. Навчаємося граючись.
(Діти один одному задають питання )
( Учні дарують листочки один одному, говорячи кому і за що )
Учні розповідають про свої недоліки в поведінці, у характері та викидають у «Кошик для сміття»
Вчитель
У житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому слід бути розсудливим, розумним, не квапитись із рішенням і висновками. Не знаю, чи були всі щирими, відвертими, чи дізналися для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Де б ви не були, ким би ви не стали, ви повинні знати свої права та обов’язки і бути Людиною
Пісня “Наш дивний світ”