Ранкова зустріч "Людські чесноти. Доброта."

Про матеріал

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Перегляд файлу

Тема. Людські чесноти. Доброта.

 

Мета: знайомити учнів з людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро тво­риться безкорисно; викликати бажання творити добро й уникати злих вчинків; акцентувати увагу на вихован­ні чуйності, доброзичливості у дітей.

                                             Хід  заняття

I. Привітання.

 Посміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день!»
- Який у вас настрій?

   - Передайте свій настрій виразом обличчя. Усміх­ніться до мене, посміхніться один  

  до одного, поділіться гарним настроєм з товаришем.

  - За виразом ваших облич я бачу, що все гаразд.

 

Розминка «Побажання».

Діти передають по колу талісман уроку — м'яку іграшку Добрик — і висловлюють побажання: «Я хочу побажати тобі... (здоров'я, гарного дня, гарного настрою тощо)

 

  •       Отож, щоб настрій наш залишався гарним, а побажання здійснилися, прочитаємо девіз нашого заняття:

 

Пам'ятайте!

Нехай тепер ти іще маля,

Та треба вже зараз вчитись

Творити добро на планеті Земля!

II. Робота з календарем погоди. Ранкові повідомлення

  •            Може, хтось із вас хоче зробити якесь окреме повідомлення для всіх нас? (Підсумок і результат своїх спос­тережень та повідомлень чергові заносять у «Календар погоди» і «Ранкові повідомлення».)

екек

 

 

 

Таємничо-чарівна хвилинка.

Під запис щебетання птахів учитель демонструє чарівну скриньку)

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідайте іншим, що ви там побачили до того часу, поки всі допитливі та найсміливіші не зазирнуть до скриньки
Діти під музику по черзі заглядають  у скриньку і посміхаються

- То кого ви побачили в чарівній скриньці?( Діти називають своє ім’я, бо на дні скриньки - дзеркало)

Бесіда.

  •       Ми часто чуємо слова добро, доброта. Що, на вашу думку, означають ці слова? (Відповіді дітей.)

 

Повідомлення дітей

Добро — корисна справа, вчинок.

Доброта — чутливе, дружнє ставлення до людей.

  •      У Біблії записано: «Не роби іншим того, чого не хотів би, щоб робили тобі».
  •      З давніх-давен відомо, що доброта приносить ко­ристь людині. Доброзичливі люди добре почуваються і довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що у них «кришталево чисті душі». Медики стверджують, що сварки, образи, приниження негатив­но впливають на організм людини, що більшість за­хворювань серця спричинені саме шкідливим впливом неправильної поведінки. Про злих, жадібних, брехли­вих, жорстоких людей кажуть, що у них «чорні душі». Потрібно змалку намагатися не заплямувати свою душу поганими вчинками, негативною поведінкою.

 

Релаксаційна пауза.

 Сядьте рівно, заплющіть очі. Уявіть себе добрими чарівниками. Ви чините добрі справи і вам від цього приємно, ви набираєтесь нових сил. Роз­плющіть очі, посміхніться, спробуйте зберегти хороший доброзичливий настрій якомога довше.

 

Бесіда.

 Що легше зробити: допомогти чи образити?
(Образити, бо ображають бездумно. Щоб допомогти, треба розібратися, як вчинити мудро, вивчити обста­вини, умови.)

\/.Крісло автора

В.Сухомлинський

              Чому дідусь такий добрий сьогодні

Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов.

Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться — сидить під шовковицею дідусь Петро. Вий­шов після дощу в сад.

«Що ж його робити?» — думає Андрійко. — Злізати з шовковиці — струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє.

Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться по­ворухнутися. Жде, поки дідусь до хати піде, а він не йде. Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає:

  • Чому це ти сидиш на дереві, внучку?
  • Боюсь струсити на вас краплі, дідусю...
  • Злазь, Андрійку!

Дідусь відійшов. Андрійко зліз з шовковиці. Дідусь при­горнув і поцілував Андрійка.

 Чому це дідусь такий добрий сьогодні? — з по­дивом подумав онук.

 

Бесіда.

 Які з наведених чеснот відповідають учинку Ан­дрійка? (Людяність, дисципліна, терпіння, добро.)

 

Слухання вірша.

 

Людина починається з добра

    Сказав мудрець:

 Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

 Людину відрізня від мавпи і від звіра.

 Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Л.Забашта

 Як часто ви робите добро іншим? Що ви тоді відчуваєте? Чого чекаєте?

 

Гра «Ромашка».

Ромашку, складену з окремих пелюстків із завдання­ми, передають учні один одному. Учні відривають пе­люстку, читають вголос завдання, виконують його.

 

23

 

 

 

 

 

  • Назви хороші якості свого товариша.
  • Розкажи про добрі вчинки своєї однокласниці.

—Пригадай, кого ти ненавмисно образив, знайди спосіб загладити вину.

  • Розкажи, який добрий вчинок ти зробив.
  • Зроби комплімент сусідові (сусідці) .

Вчитель                                                                                                                                                   - Зараз я вам зачитаю правила доброти, яких вам раджу завжди дотримуватися. Ці правила я дарую кожному з вас на згадку про сьогоднішню ранкову зустріч

Правила доброти

  • Допомагай слабким, маленьким, хворим.
  • Не будь жадібним.
  • Вибачай іншим їх помилки.
  • Ніколи не заздри.
  • Жалій інших, а не себе.

 

 Хвилинка фантазії

Створити словесний малюнок на тему «Як ви уявляєте доб­ро, доброту».

 

фц

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку