Сказав мудрець:
— Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Тема. Людські чесноти. Доброта.
Мета: знайомити учнів з людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисно; викликати бажання творити добро й уникати злих вчинків; акцентувати увагу на вихованні чуйності, доброзичливості у дітей.
Хід заняття
I. Привітання.
— Посміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день!»
- Який у вас настрій?
- Передайте свій настрій виразом обличчя. Усміхніться до мене, посміхніться один
до одного, поділіться гарним настроєм з товаришем.
- За виразом ваших облич я бачу, що все гаразд.
Розминка «Побажання».
Діти передають по колу талісман уроку — м'яку іграшку Добрик — і висловлюють побажання: «Я хочу побажати тобі... (здоров'я, гарного дня, гарного настрою тощо)
Пам'ятайте!
Нехай тепер ти іще маля,
Та треба вже зараз вчитись
Творити добро на планеті Земля!
II. Робота з календарем погоди. Ранкові повідомлення
Таємничо-чарівна хвилинка.
Під запис щебетання птахів учитель демонструє чарівну скриньку)
- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідайте іншим, що ви там побачили до того часу, поки всі допитливі та найсміливіші не зазирнуть до скриньки
Діти під музику по черзі заглядають у скриньку і посміхаються
- То кого ви побачили в чарівній скриньці?( Діти називають своє ім’я, бо на дні скриньки - дзеркало)
Бесіда.
Повідомлення дітей
Добро — корисна справа, вчинок.
Доброта — чутливе, дружнє ставлення до людей.
Релаксаційна пауза.
— Сядьте рівно, заплющіть очі. Уявіть себе добрими чарівниками. Ви чините добрі справи і вам від цього приємно, ви набираєтесь нових сил. Розплющіть очі, посміхніться, спробуйте зберегти хороший доброзичливий настрій якомога довше.
Бесіда.
— Що легше зробити: допомогти чи образити?
(Образити, бо ображають бездумно. Щоб допомогти, треба розібратися, як вчинити мудро, вивчити обставини, умови.)
\/.Крісло автора
В.Сухомлинський
Чому дідусь такий добрий сьогодні
Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов.
Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться — сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов після дощу в сад.
«Що ж його робити?» — думає Андрійко. — Злізати з шовковиці — струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє.
Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутися. Жде, поки дідусь до хати піде, а він не йде. Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає:
Дідусь відійшов. Андрійко зліз з шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка.
— Чому це дідусь такий добрий сьогодні? — з подивом подумав онук.
Бесіда.
— Які з наведених чеснот відповідають учинку Андрійка? (Людяність, дисципліна, терпіння, добро.)
Слухання вірша.
Людина починається з добра
Сказав мудрець:
— Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Л.Забашта
— Як часто ви робите добро іншим? Що ви тоді відчуваєте? Чого чекаєте?
Гра «Ромашка».
Ромашку, складену з окремих пелюстків із завданнями, передають учні один одному. Учні відривають пелюстку, читають вголос завдання, виконують його.
—Пригадай, кого ти ненавмисно образив, знайди спосіб загладити вину.
Вчитель - Зараз я вам зачитаю правила доброти, яких вам раджу завжди дотримуватися. Ці правила я дарую кожному з вас на згадку про сьогоднішню ранкову зустріч
Правила доброти
Хвилинка фантазії
Створити словесний малюнок на тему «Як ви уявляєте добро, доброту».