Ранкові зустрічі
•Формують у дітей звичку піклуватися про інших
•Сприяють створенню дружньої атмосфери на весь день
•Сприяють виробленню правил
•Створюють індивідуальні та колективні можливості для участі у спільній роботі
•Переконують дітей у тому, що участь кожного з них у спільній роботі має велике значення
•Сприяють розвитку важливих академічних навичок: слуханню співрозмовника, мовленню, узагальненню отриманої інформації, прийняттю рішень, читанню, письму, правопису та математиці
Третій тиждень «Мої друзі»
Тема ранкової зустрічі: «Хто такі друзі?»
Мета:розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати хороше ставлення учнів одне до одного; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.
Обладнання: дитячі пісні,м’яч.
Хід ранкової зустрічі
Під звуки спокійної мелодії діти стають у коло.
1.Вітання
- Дорогі діти! Візьмемо один одного за руки і нехай це коло стане «колом нашої дружби ». (Діти разом співають пісню - вітання, виконують відповідні рухи) Звучить мелодія пісні «Якщо весело живеться,роби так»
Треба разом привітатись:
Добрий день.
Дружно й весело сказати:
Добрий день.
Вправо, вліво повернутись.
Одне одному всміхнутись.
І ще раз привітатись
Добрий день.
Як вас, друзі, всіх багато
Добрий день.
Синьооких і чорнявих,
Добрий день.
І високих, і низеньких,
І повненьких, і худеньких…
І світленьких і темненьких
Добрий день.
Коли друзі зустрічаються,то вони один з одним вітаються.І ми сьогодні стоячи у нашому дружньому колі повинні привітатись ось так.
Привіт,Назаре( махаючи рукою) .Привіт,Софійко(рукостискання)
2.Групове заняття.
- Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та дізнаємося – хто такі друзі.
Вчитель: Спершу послухаємо уважно пісню ,а потім ви мені скажете, про що ця пісня.(Звучить пісня про дружбу)
- Вам сподобалася пісня?(Відповіді дітей)
- Про що в ній співається? (Відповіді дітей)
- Правильно, про дружбу.
-Хто мені скаже, що зробить друг, якщо тобі погано?
(Прийде на допомогу.)
- Правильно. Іринко, скажи мені, що зробить друг, якщо немає у тебе олівця?
(Друг завжди виручить.)
- Молодці .
Вчитель:А тепер давайте ми з вами пограємо в одну дуже цікаву гру «Підбери слово».
Гра «Підбери слово»
Наприклад, я кидаю Софійці м'ячик, і кажу слово «друг», а Софійка мені говорить яким він повинен бути -чесний, добрий і т.д.
- Всі зрозуміли? Починаємо гру.
Вчитель: Назар, «друг» (кидаю м'ячик).
Дитина: Вірний друг.
Вчитель: Вірний друг - це той друг, якому ми можемо довіряти свої таємниці.
Вчитель: Сергійку , «друг» (кидаю м'ячик).
Дитина: Надійний друг.
Вчитель: Надійний друг - це той, на кого можна покластися.
Тож який повинен бути друг?
(Добрий, вірний, надійний, чесний, щедрий.)
Вчитель: - Діти, у кого є друг (подруга)?
- А тепер розкажіть про свого друга.
- Як звуть одного?
- Скільки йому років?
- Як він виглядає?
- У що ви з ним граєте?
Вчитель:У мене є подруга.
Її звуть Надя. Наді 30 років. Вона є доброю та веселою .
Гра-розминка «Це мій друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мій друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
Вправа «Хто з ким дружить?»
Дітки ви любити дивитись мультики.(Так)
Назвіть друзів з мультиків
(Наприклад - Котик та Півник;)
Пепа- …….(овечка Сюзі)
Лунтік-…….
Дружок-….(Тімоха)
3.Обмін інформацією.
Діти, давайте з вами послухаємо вірші про дружбу. Нам їх розкажуть наші друзі.
Дружба, дружба над усе,
Дружба радість нам несе.
Дружба всім нам дорога,
Дружба жити помага.
Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Помирились сонце з хмарою,
І тепер танцюють парою.
Ллється дощ, і сонце світить,
Усміхаються їм діти.
Райдуга місток зробила —
Сонце з Хмарою здружила.
Хай з них приклад беруть діти.
Треба дітям всім дружити.
- Про що ці вірші?
- Вам сподобалися ці віршики?
ВчительДружба дуже важлива для людини. Друзів потрібно берегти!
4. Щоденні новини.
- Доброго ранку! Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик Іринка.
Зараз пора року – осінь. Перший осінній місяць– вересень.
Сьогодні понеділок – перший день тижня.
На вулиці похмуро, вітер слабкий. Вранці падав маленький дощ. В народі кажуть:дощ іде-гість їде. Перевіримо.
Дитина заповнює календар погоди.
Вчитель: Ранкова зустріч підходить до кінця, та попереду на нас чекають цікаві справи.
Візьмемось за руки і передамо свою дружбу іншому за допомогою рукостискання.
Вчитель: «Я передаю вам свою дружбу, і вона йде від мене до Софійки, від Софійки до Саші (і т.д.) і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона нас не покидає ,а тільки зігріває!»