Ранкова зустріч на тему "Подорожуємо і відкриваємо світ"

Про матеріал
Матеріал містить дидактичні ігри, інтерактивні вправи, робота в групах та парах, вірш, інформація про 8 вересня, щоденні новини, цікаві факти, ребус, завдання на логіку, математичні розминки, мовні вправи, музична руханка, народні прикмети, посилання на відеоматеріали, досліди
Перегляд файлу

Ранкова зустріч за 8 вересня

І. Привітання.

Читає вірш учень.

                  А дні осінні теплі і ясні

Люблю життя. Та й як же не любити!

Люблю все, що оточує мене.

Велике щастя в цьому світі жити…

Й любити все чарівне і земне.…

Бо світ навколо — дивовижна казка,

У нім краси безмежна дивина.

Від сонечка тепло, любов і ласка,

А в небі голубінь ясна-ясна…

І вітерець легенько повіває,

І квіти в світ несуть всі кольори.                  Надія  Красоткіна

 

   Які почуття у вас виникли, коли ви прослухали вірш? (Почуття радості, підняття настрою, захоплення, тепла, краси, зачарування, мрійливість) 

   Що для автора є великим щастям?   (жити в цьому світі)                                

   До чого закликає автор? (Закликає любити все, що навколо)

   Прочитайте окличне речення з відповідною інтонацією.

Читання вірша

Перші 5 рядочків хором читають вдумливо і виразно хлопці, інші 5 – дівчатка.

   З чим порівнюється світ? (з казкою)

Гра «Листочок». Робота в парі. Вибіркове читання.

 Об’єднайтеся в пари. До кого впаде осінній листочок - пара відповідає

на питання.

1. Який, на думку автора, світ навколо? (дивовижна казка)

2. Що дає нам сонечко? (тепло, любов і ласку)

3. Яка погода описується у вірші? (ясна-ясна з легеньким вітерцем)

4. Що несуть квіти?

Мовна розминка

Доберіть синоніми до слова щастя - … (задоволення, благодать,

талан, раювання, гаразди, доля)

   Як ви розумієте слово щастя?

   Що для вас є необхідним, щоб почуватися щасливим?

   Яке, на вашу думку, буває щастя?

 Древні філософи про щастя

Конфуцій. «Щастя - це коли тебе розуміють, велике щастя - це коли

тебе люблять, справжнє щастя - це коли любиш ти».

Аристотель. «Щастя на боці того, хто задоволений».

Сократ. «Секрет щастя не в тому, щоб постійно хотіти більшого, а в тому, щоб привчити себе радіти малому».

Гра «Теплі промінчики сонця»

   Перед вами лежать паперові промінчики, напишіть побажання один

одному і обміняйтесь ними (Наприклад: любові, здоров'я, усмішок, щастя, позитивного настрою, гарних друзів, вдалого дня, успіху тощо).

   А тепер перенесемо ці промінці нашому

сонечку на дошці.

   І я вам бажаю натхнення, позитивних емоцій,

миру та здоров’я.

Досліджуємо / створюємо

Перегляд відеоролика Віктора Шпортька - Осінні квіти

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=i9VMH79PPwU

   Які квіти запам’ятались? (жоржини, майори, айстри, соняхи,

чорнобривці)

Робота в групі.

Вам потрібно створити за сюжетом вірша «А дні осінні теплі і ясні» Н.

Красоткіної  малюнок «Кольорові квіти». Спробуйте передати через кольори осінніх квітів своє розуміння слова «щастя».

ІІ. Щоденні новини

Робота за календарем

   Відгадайте загадку.

Є в квартирі молодець,

Математик і мудрець.

Він тебе не підведе.

Бо точний рахунок дням веде.  (Календар)

Довідкове бюро

Календар - це система або спосіб числення часу.

   Ви, звісно, знаєте безліч одиниць вимірювання часу години, хвилини,

секунди. З їх допомогою будь-кому з вас легко виміряти невеликий відрізок часу. А календар служить для вимірювання дуже великих проміжків часу - від доби до тисячоліть.

Місячний календар - в основу якого покладені фази місячного циклу.

Сонячний календар - в основі якого лежить тривалість тропічного року. Рік може мати 365 або 366 діб.

Юліанський календар - запроваджений Юлієм Цезарем наприкінці 46р. до н.е. Кожного четвертого року до календаря додавався ще один день, і тривалість місяця лютого ставала не 29, а 30 днів.

Григоріанський календар - запроваджений 4 жовтня 1582 року  Папою Римським Григорієм XIII, і нині ухвалений у світі як міжнародний стандарт.

Календар майя - продовжує використовуватися деякими представниками сучасного народу майя у гірських районах Гватемали.

 

Місячно-сонячний календар - в основі якого лежить періодичність  видимих рухів Місяця та Сонця.

Єгипетський календар - рік тривав 365 днів і складався з 12 місяців по 30 днів кожний. Місяці були згруповані по чотири, утворюючи сезони.

 

 

Календар природи сьогодення

Деякі вчені стверджують, що календар є першим винаходом людства, яке зробило крок до цивілізованого життя. З XVII століття вони вже містили дати, дні тижня,

свята і цікаву інформацію про майбутні події в місті. В Росії Петро I в 1700 році видав указ про друкування календарів за європейським типом від Різдва Христового. Через 70 років календар мав вже майже такий вигляд, до якого ми звикли.

Математична розминка

  • Якщо в 1700р. почали друкувати календарі європейського типу і через

70р. з’явились календарі, до яких ми звикли, визначимо, який це був рік? (1770 рік)

  • Давайте підрахуємо скільки проминуло років до сьогодення? (251 рік)

Цікаві факти

                    Наші предки багато тисячоліть тому навчилися вимірювати проміжки часу, зіставляти їх із явищами, які повторювалися періодично (зміна дня і ночі, пір року). Коли людина почала вирощувати хліб і збирати урожай, вона помітила, що час посіву щорічно припадав на один і той самий час. Люди почали рахувати, скільки часу проходить між посівами. Це була перша спроба людини визначити число днів у році! 

                 У Тихому океані на безлічі островів живуть люди, життя яких проходить «між датами». Лінія зміни дат умовно проходить по 180 – му меридіану в Тихому океані. При подорожі через цю лінію на захід потрапляєш у власне майбутнє – на день вперед, «завтра», при перетині на схід потрапляєш в минуле і знову переживаєш вчора. Напевно, в цьому місці найкраще розуміється вся відносність поняття «час».

     Марсіанська доба становлять 24 години 39 хвилин 35,244 секунди. За даним показником планета схожа на Землю.

 

 

Розгадайте ребус

                C:\Users\Лисёнок\Desktop\44.gif

   Хто народився в цю пору року підніміть руки?

   Який сьогодні день?

   Яке число? Позначимо його в нашому календарі.

Логічна розминка

   Який день буде післязавтра, якщо сьогодні третій день тижня?

(п'ятниця)

   Назви п’ять днів тижня, не називаючи їх. (Позавчора, вчора, сьогодні,

завтра, післязавтра)

   Який день тижня післязавтра, якщо завтра п’ятниця? (субота)

   Який день тижня сьогодні, якщо позавчора був сьомий день тижня?

(вівторок)

   Що цікавого у вас пов’язано з числом 8?  

  • Картинки по запросу знак бесконечности | Letters, Symbols, AmpersandЧисло 8 вважається числом досконалості. Воно асоціюється з нескінченністю, позначення якої дещо

відрізняється від цифри 8 -  цифра зображується вертикально, а безкінечність – горизонтально.

   А як ви розумієте поняття «нескінченність»?

   Чому, на вашу думку, саме так вона зображується?

Досліджуємо

   Поставте вказівний пальчик перед собою, спробуйте намалювати

цифру 8, а тепер переверніть її горизонтально. Продовжуючи рухи вказівним пальцем по траєкторії зображення знака нескладно помітити, що дані рухи можна повторювати до нескінченності.

  • У древніх єгиптян 8 вважалося числом рівноваги і космічного порядку.

Щасливим числом - у японській і китайській культурі. Піфагорійці вірили, що число 8 є символом любові і дружби.

   Заміни число 8 двома множниками.

   Яку назву має місяць?

   Яка сьогодні погода?

Математична розминка

а) Сьогодні 8 вересня. За два тижні розпочинається продаж квитків на потяг. На яке число можна вже сьогодні купити квиток? (22 вересня)

б) Яка дата буде через 3 місяці? Скільки повних місяців залишилось до зимових канікул? (Буде 8 грудня. Залишилось 3 повних місяці до зимових канікул)

Дитина дня

Дмитрик сьогодні дитина дня

Значення імені Дмитро: "присвячений богині Деметрі", "хлібороб"

Вправа «Відгадай ім’я»  Зменшувально-пестливі форми:

миДрикт, маДі, муляДі, тяйМі, Міхатю, хаДіму,  нятюМі.

Дмитро надзвичайно добра, активна і життєлюбна людина. Він може

бути дуже талановитий, розумний і кмітливий, але добитися в житті нічого не зможе, поки не вгамує властиву йому балакучість.

У справах Дмитро спирається на логіку. Він готовий йти на ризик, його

головна мета - бути кращим, не дати себе перевершити. Його головний помічник у справах - холодний і раціональний розум.

Народні прикмети

  • Грім гримить – до теплої осені.
  • Якщо на небі хмари рідкі, то буде холодно і ясно.
  • Якщо листя з берези та дуба не опало, то зима буде суворою.
  • Багато горобини – скоро настануть холоди.
  • Якщо багато опеньків в лісі, то "бабиного літа" не чекай.

 

   Сьогодні, 8 вересня, весь світ традиційно відзначає Міжнародний день

грамотності.

Починаючи з 1966 р. ЮНЕСКО відзначає Міжнародний день

грамотності, намагаючись саме в такий спосіб привернути увагу суспільства й мобілізувати міжнародну суспільну думку, щоб пробудити інтерес і досягти активної підтримки зусиль, спрямованих на розповсюдження грамотності.

Цікаво знати

   Протягом перших століть свого існування наші пращури не знали

писемності. Правда, є свідчення, що вони намагалися створити її і навіть користувалися «рисами і резами», тобто якимись значками.

 

 

 

 

 

 

 

 

До виникнення писемності в IX віці «рисами и резами рахували та

ворожили.

«Риси і рези» - це найпоширеніша писемність на території всіх давньослов'янських племен і народностей. «Реза» - це зарубки, що використовувалися для рахунку і позначення різної власності. «Риси» - це малюнки-символи, які використовувалися для позначення чого-небудь, так і для ворожінь на врожай, долю.

Сьогодні, 8 вересня, весь світ відзначає Міжнародний день

грамотності.

Рішення заснувати 8 вересня Міжнародним днем грамотності було

прийнято в 1966 році на 14-й сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО.

Грамотність - це свого роду «обличчя» людини. У суспільстві завжди

цінуються грамотні люди. Бути грамотним - бути престижним.

Довідкове бюро

Грамотність - ступінь володіння людиною навичками письма і

читання рідною мовою. Традиційно під словом «Грамотний» мають на увазі людину, яка вміє читати і писати або тільки читати на будь-якій мові. У сучасному розумінні це означає здатність писати згідно з установленими нормами граматики і правопису. Людей, які вміють тільки читати, також називають «Напівграмотними».

ЮНЕСКО - Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і

культури, яка при співпраці своїх членів-держав у галузі освіти, науки,

культури сприяє ліквідації неписьменності, підготовці національних кадрів, розвитку національної культури, охороні пам'яток культури.

Із народної мудрості. Робота в парі

Кожна пара отримує прислів’я з розсипаних слів. Потрібно відновити

прислів’я та пояснити його значення.

Вік живи —

  •  
  • а з лісу виводить.

Важко у навчанні —

  •  
  • а навчився.

Гарно того вчити,

  •  
  • завжди пригодиться.

Вчися сам,

  •  
  • легко в труді.

Грамоти вчиться —

  •  
  • там розум допоможе.

Наука в ліс не веде,

  •  
  • щоб інших навчати.

Мудрим ніхто не родився,

  •  
  • вік учись.

Де сила не може,

  •  
  • хто хоче все знати.

В світі близько 800 мільйонів неписемних дорослих, а 75 мільйонів дітей не відвідують школу. Більшість неписемних мешкає в Індії та  Західній і Центральній Африці.

   Доберіть синоніми до слова неписьменність (неграмотність, не́уцтво,

 неосві́ченість, нерозви́неність,  сі́рість, пітьма, темрява,темнота́ ,тьма, культурна відсталість); 

Причини неграмотності:

  • наявність великої кількості нерозвинених країн;
  • низький рівень життя та бідність;
  • недостатній розвиток системи освіти;
  • закриття шкіл в сільській місцевості;
  • недостатня кількість кваліфікованих кадрів;

Перегляд відеоролика «Писемність та освіта у Київській Русі»

Джелело: https://www.youtube.com/watch?v=GIuBwNCz7M0

   Що цікавого ви дізналися з відео?

   Які видатні князі посприяли розвитку писемності в Київській Русі? (Володимир Великий, Ярослав Мудрий)

«Щоб не робити  помилки  - допоможуть словники»

   Що таке словник? (упорядкований в алфавітному чи тематичному порядку список заголовних слів)

   Для чого потрібні словники?

   Які ти знаєш словники?

   Якими словниками ти користуєшся?

Робота в групах «Віднови словникові слова»

   А ви вважаєте себе грамотними ? Перевірте свою грамотність.

1 група …брикóс д…нозáвр кр…ни́ця вер…лю́д м…тáл кор…дóр м…нýлий дец…мéтр д…рéктор гор…зóнт

2 група …дрéса велос…пéд комбá…нер комп…ю́тер á…стра пш…ни́ця оч…рéт д…путáт во…зáл тр…вóга

3 група авт…мобі́ль  п…рі́г елéктр…ка кукурý…за тр…вóга агр…нóм к…шéня пр…зидéнт гр…мі́ти космонá…т

4група аквáрі…м ком…áйн кол…кти́в ап…льси́н апети́т ч…рéшня біблі…тéка к…пі́ти б…тóн

5 група ас…áльт сант…мéтр с…кýнда сп…си́бі …éрмер ба…кі́р хв…ли́на б…нзи́н ́  вóгни..е ч…рéмха

   То ж давайте підведемо підсумки і визначимо переможців цього дня.

«Грамотність – це одна з головних рис, які характеризують людину

набагато більше, ніж це робить одяг або зовнішність», – доктор філологічних

наук Віктор Мойсієнко.

Групова робота. Гра «Конструктор слів»

   Складіть за три хвилини якомога більше слів з букв слова грамотність.

(гість, грам, міст, місто, гра, тінь, ніс, ріст, торт, ар, тон, нота, гном)

  •  8 вересня 1522 – завершено першу навколосвітню подорож, почату

під керівництвом Фернана Магеллана.

Перегляд відео «Перше навколосвітнє плавання Фернанда  Магеллана

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=-fzHmw0Sfi4

   Хто такий Фернанд  Магеллан?

   В якому році була здійснена подорож?

   Хто очільник подорожі?

Великі географічні відкриття.

  • Перша навколосвітня подорож Магеллана та її значення.

Вправа «Джигсоу»

  Учні об’єднуються в «домашні» групи. Отримують частини тексту, опрацьовують, відповідають на запитання. Учні об’єднуються в експертні групи, опрацьовують всі частини тексту. Повертаються в «домашні» групи, діляться інформацією. Перевірка засвоєного матеріалу.

Група 1.

Занимательная история: 7 заслуг великого магеллана - Летидор           Першим, хто відкрив західний шлях до Індії та здійснив першу в історії навколосвітню подорож, став португалець Фернандо Магеллан (1480-1521). 20 вересня 1519 р. експедиція з п'яти кораблів вийшла в море і взяла курс на захід. Подорож тривала три роки.

1. Хто здійснив першу подорож навколо світу?

2. Скільки років тривала подорож?

Група 2.

Магеллан дістався до південного краю Америки і знайшов протоку

(тепер вона носить його ім'я), яка з'єднує два океани. Під час плавання стояла чудова погода, і Магеллан назвав цей океан Тихим. Більшість моряків загинули. Лише навесні 1521 р. експедиція досягла островів поблизу східного узбережжя Азії, які згодом були названі Філіппінськими. На цих островах у бою з місцевими племенами Магеллан загинув.

1. Чому Тихий океан має таку назву?

2. На яких островах загинув Магеллан?

Група 3.

Два кораблі, які залишилися під командуванням Себастьяна д'Елькано,

дійшли до Молуккських островів і, взявши вантаж прянощів, рушили додому. 6 вересня 1522 р. мореплавці повернулися до Іспанії.

1. Скільки кораблів продовжили подорож?

2. Який цінний вантаж взяли мореплавці?

Група 4.

З п'яти кораблів уцілів лише один, із 253 членів екіпажу залишилося 18.

Експедиція Магеллана мала надзвичайно важливе значення: вперше і переконливо було доведено, що Земля є кулею, та сформовано перше загальне уявлення про її розміри.

1. Яка кількість моряків повернулась з подорожі?

2. Яке значення мала ця подорож для світу?

Перегляд відео. Одна історія. Як перша навколосвітня подорож Магеллана остаточно "зробила" Землю круглою

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=jC9Ec8QkOoQ

   В якому році була здійснена подорож? (1519року)

   Скільки кораблів мав змогу закупити Магеллан? (5 кораблів)

 

Робота з картою.  Вправа «Мікрофон»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайти на карті шлях, який подолав Ф. Магеллан.
  2. Назвати та показати материки, які Магеллан обігнув у ході своєї подорожі (Південна Америка, Австралія, Африка)
  3. Яку назву дав мореплавець протоці, яку відкрив, нині відомою як Магелланова? (Протока Всіх Святих)
  4. Відшукати на карті Магелланову протоку.
  5. В який океанах побувала експедиція? (Атлантичний, Тихий, Індійський)

 

   8 вересня 1993року – створено Всесвітню організацію міст культурної

спадщини ЮНЕСКО. Відзначається як День солідарності міст Світової культурної спадщини.

Об’єкти світової спадщини Юнеско в Україні:

  • Київ: собор Святої Софії та прилеглі чернечі будівлі, Києво-Печерська лавра

 

Цілющі дзвони Колоколів Почаївської Лаври

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=fTmfR6x8ysE

  • Ансамбль історичного центру Львова

 

 

 

  • Дуга Струве

 

 

 

 

 

 

 

Дуга Струве представляє собою ланцюг мережі опорних  (265)

геодезичних  пунктів, що простягся на 2820 км по території 10 європейських країн – від Хаммерфест в Норвегії до Ізмаїлу на Чорному морі.

Це астрономічні точки, закладення яких в ХІХ ст. дозволило

російським астрономам на чолі з Вільгельмом Струве достовірно встановити

розмір та форму нашої планети. 

Виміри, проведені на Дузі Струве, дозволили обчислити довжину

земного меридіана з особливою точністю.

Тут же було встановлено, що наша Земля ... не куля. Точніше, не

цілком куля, а геоїд – тобто об’ємний овал.

Це  єдиний пам`ятник геодезії .

Довідкове бюро

Геоде́зія — це наука про методи визначення фігури і розміри Землі,

зображення земної поверхні на планах та картах, і точних вимірювань на місцевості, пов'язаних з розв'язанням різних наукових і практичних завдань.

Робота з картою

   Розгляньте малюнок і назвіть країни, через які пролягає Дуга́ Стру́ве

(перетинає з півночі на південь територію дев'яти європейських держав: Норвегії, Швеції, Фінляндії, Естонії, Латвії, Литви, Білорусі, Росії, України та Молдови) 

   Спробуйте знайти ці точки на карті України та зробіть позначки:

«Катеринівка» (Хмельницька область); «Фельштин», біля села Гвардійське (Хмельницька область); «Баранівка», біля села Баранівка (Хмельницька область); «Старо-Некрасівка», біля села Стара Некрасівка (Одеська область)

  • Букові праліси Карпат та давні букові ліси

   Перший природний об’єкт України, що отримав світове визнання –

Букові праліси Карпат.

 

 

 

Джерело:Карпатські букові праліси.

https://www.youtube.com/watch?v=lyzozcIfM-g

Джерело: Охорона пралісів

https://www.youtube.com/watch?v=GU8Empn_WWM

  • Резиденція митрополитів Буковини і Далмації

 

 

  •  
  • Дерев'яні церкви карпатського регіону Польщі і України

 

 

 

 

 

 

  • ХерсонесТаврійський

 

 

 

 

Джерело:Херсонес Таврійський

https://www.youtube.com/watch?v=rsY20S1Ttb8

Джерело:7 чудес України. Херсонес Таврійський

https://yunist.org.ua/news/7-chudes-ukraini-khersones-tavriyskiy/

Джерело: Об'єкти ЮНЕСКО в Україні

https://www.youtube.com/watch?v=zsbjAJzvwVw

Джерело: Об'єкти світової спадщини ЮНЕСКО в Україні

https://www.youtube.com/watch?v=cNOJi9KjD40

Хто народився 8 вересня

1916 – Григорій Слуцький, український архітектор.

Григорій Маркович Суецький народився 8 вересня 1916року в Києві,

помер 1 березня 1990року. У Києві закінчив інженерно-будівельний інститут.

Опрацював Генеральний план розвитку Києва, проекти забудови

районів Києва — Відрадного, Оболоні, житлові будинки на Басарабській площі, вулиці Енґельса, Головпоштамт, Київський річковий вокзал.


  Будівля головного поштамту                  Річковий вокзал

Довідкове бюро

Архіте́ктор - фахівець, який за допомогою матеріально-технічних

ресурсів створює проект організації простору.

   Як ви гадаєте, у чому полягає завдання професії архітектора? (Щоб

створювати проекти будівель, планувати їх правильне розміщення. Головна мета професії – отримати безпечну, оригінальну і унікальну архітектурну будову, в якому буде ефективно використовуватися площа.)

   Хто з вас мріє обрати професію архітектора в майбутньому?

   Що для цього потрібно? (мати творче мислення, гарні знання в точних

науках, розуміння фізичних властивостей матеріалів, розуміння поняття простору)

Джерело: ТОП-5 найцікавіших архітектурних споруд України

https://www.youtube.com/watch?v=Nx-8SEe7Q1o

Джерело: Цікаві факти про Заха Хадід, відомого архітектора

https://www.youtube.com/watch?v=fI3YWm_Ecfc

Робота з Lego

   Спробуйте себе в ролі архітектора. Побудуйте, використовуючи лего,

різні споруди. Можете спробувати створити щось на власний розсуд або скористатися підказкою (Приватний будинок, багатоповерхівка, хмарочос, стадіон, міст, торгово-розважальний центр тощо) Не забудьте вести підрахунки, скільки буде використано деталей.

Презентація учнівських робіт

Архітектура сучасності

Хмарочос Арк Палас в Одесі

Житловий комплекс «Славія»,

м Дніпро

 

 

  Центр Шептицького м.Львів

НСК “Олімпійський” м.Київ

 

Отже, світ на місті не стоїть. Архітектура, як і все навколо постійно

розвивається. Змінюються тенденції. Споруди модернізуються.

Джерело: Архітектура як вид мистецтва

https://www.youtube.com/watch?v=TSD421fPqMc

Математична скринька

1. Подарунок кубічної форми слід прикрасити стрічкою. Якої довжини знадобиться стрічка, якщо сторона подарунка дорівнює 3 дм? Відповідь запиши в сантиметрах.(120см, 240см)

2. Обчисли сторону земельної ділянки квадратної форми, якщо її периметр дорівнює 80 м. (20м)

3. Обчисли довжину вікна квадратної форми, якщо його периметр дорівнює 4 м 80 см. (1м 20см)

4. Периметр першої земельної ділянки квадратної форми дорівнює 500 м. Це на 140 м більше, ніж периметр другої земельної ділянки. Обчисли довжини сторін обох земельних ділянок. (125м, 90м)

5. Щоб зробити рамку квадратної форми, купили 1 м багету (багет — різьблена дерев’яна планка). Якої довжини рамка, якщо залишилося 28 см багету? (18см)

Що не можна робити сьогодні:

  У цей день не можна легковажно ставитися до своєї безпеки.

Особливо це стосується походів в ліс та збирання грибів. Будьте обачні!

Групова робота

Завдання: доповни правила поведінки в природі та намалюйте знаки «Лісового етикету». Презентуйте свої роботи.

1група

-         Не топчи ________, не ламай­­­­­­________ дерев і кущів.

-         Не рви в лісі, на лузі_________. Нехай краса залишається в природі.

-         Не зривай грибів, а обережно __________ ніжку.

2 група

-         Не знищуй____________ грибів. Вони можуть бути ________ і їжею

для лісових мешканців.

-         Не руйнуй _____________.

-         Не лови _____________, джмелів інших комах. Вони запилюють квіти,

ними годуються птахи.

3 група

   Складіть поради своїм друзям, які йдуть відпочивати у ліс.

«Правила поведінки у лісі»

        Яких правил треба дотримуватися у лісі, щоб не завдавати шкоди?

Завдання учням: знайти помилки під час читання вчителем оповідання;

пояснити, чому так робити не можна. (Обговорення в групах; висловлювання думок). За правильну відповідь - 1 бал.

 

НЕДІЛЯ В ЛІСІ
На тижні тільки було й розмов у класі, що про майбутню поїздку в ліс. В

останній момент захворіла вчителька Ганна Василівна. Але ми вирішили все ж таки поїхати в ліс самі. Дорогу ми вже знали, запаслися продуктами, узяли компас, не забули й про магнітолу! Веселою музико ми сповістили ліс – ми приїхали!

Дні були спекотні, сухі, але в лісі спека не відчувалася. Знайома доріжка

привела нас до березового гаю. Дорогою нам часто траплялися гриби – білі, підберезники, сироїжки. Оце пощастило! Хто зрізав пружні ніжки грибів, хто викручував їх, а хто і виривав! Усі невідомі гриби ми збивали палицями.

Привал. Швидко наламали гілок і розпалили багаття. Заварили в казанку

чай, поїли і пішли далі. Жар багаття підморгнув нам на прощання. У кущах ми знайшли гніздо якогось птаха. Потримали в руках теплі яйця і поклали їх назад. На лісовій галявині ми знайшли маленького їжачка. Вирішивши, що мати його кинула, узяли його з собою.

Жваві, ми йшли на станцію. І раптом поперек дороги проповзла змія.

« Це гадюка!» - закричав Сашко і ударив її палицею. Ми підійшли до нерухомої змії і побачили у неї на потилиці дві жовті цяточки! « Це не гадюка, - тихо сказала Марійка, - це вуж». « Усе одно – гадина!» - відповів Сашко.

З оберемком лугових і лісових квітів ми пішли до станції. Через годину

поїзд вже наближався до околиць міста. Весело минув день!

Помилки, яких допустилися школярі:

  1. Не можна їхати ( йти ) в ліс без дорослих.
  2. У лісі гучна музика розполохує птахів і звірів.
  3. Виривати гриби , а також збивати навіть неїстівні не слід: руйнується грибниця, зникають ліки для тварин.
  4. Для багаття збирають сушняк, а не ламають гілки. За спекотної погоди в лісі розводити багаття взагалі заборонено.
  5. Не можна залишати після себе сміття.
  6. Багаття після прогорання слід закидати землею, або залити водою до повного припинення горіння.
  7. Чіпати яйця птахів заборонено – птах може не сісти на яйця.
  8. Брати звірят і пташенят із лісу додому не можна: якщо вони не загинуть у вас вдома, то загинуть, коли ви захочете їх знову віднести в ліс.
  9.  Не слід руйнувати мурашники.
  10. Ховатися від дощу під самотнім деревом не слід, бо може влучити блискавка.
  11. У жодному разі не можна бити змій, навіть гадюк.
  12. Лугові і лісові квіти рвати не слід, адже життя зірваних квітів недовговічне. Крім того, у букети можуть потрапити рідкісні рослини, що охороняються законом.

Руханка «Якщо друзі посміхаються тобі»

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=S8T5wWGGcY4

Руханка-танок«Красуня осінь»

https://www.youtube.com/watch?v=cHSSuGrnXq8

 

Рефлексія

- Що найбільше сподобалось на ранковій зустрічі?

Вправа «Сходинки успіху»

Учитель пропонує учням оцінити свою роботу й позначити смайликом

на сходинці відповідного кольору: зелений — мені все вдалося; жовтий — я задоволений / задоволена своєю роботою; блакитний — на жаль, не все вдалося; помаранчевий — я старався /старалася; синій — деякі завдання

давалися важко; червоний — мені потрібна була допомога.

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку