Психологічне налаштування учнів перед навчальним процесом є досить важливим етапом освітнього процесу. Діти приходять з дому з різним настроєм, різними відчуттями, за вихідні діти могли між собою як зблизитись так і посперечатись. Завдання педагога організувати учнів до навчального процесу, зблизити їх, створити з них єдину спільноту, яка буде налаштована на процес отримання нових знань. Діти мають розпочинати свій робочий день з позитивного налаштування адже протягом дня можуть бути різні ігрові та навчальні ситуації (робота в групах, в парах, рольові та сюжетні ігри і т. п.)
Тема: Зима
Мета: Налаштувати дітей на роботу в класі з гарним позитивним настроєм, збагачувати словниковий запас словами привітаннями, компліментами; розширити, збагатити уяву дітей про чудову пору року зиму, її ознаки в природі. Розвивати уяву, спостережливість, вміння мислити. Виховувати любов до друзів.
Хід ранкової зустрічі
Грає музика , яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
Сніжинка зимова залетіла в клас
І в коло велике зібрала, друзі, нас
Давайте зєднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось я –вам, ви – мені.
Привітання один з одним .
Діти по колу передають сніжинку і вітаються.
Скажи комплімент другу.
2 Групове завдання.
Гра «Так чи ні» (завдання із чарівної скриньки)
У цій скриньці є певний предмет. Я пропоную визначити , що це може бути.Кожен може задавати одне запитання про об’єкт, який знаходиться всередині.Відповідь буде одна «так» чи «ні»
Ось і відгадали. Це лист від пори року -Зима
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила -
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте - хто вона
Бабуся чепурна? (Зима)
Бесіда вчителя про зиму.
Бесіда про назви місяців.
-Діти, а хто знає назви зимових місяців?
Розповідь про місяціГрудень – це місяць-двері зими.Прийшов грудень – перший місяць зими і дванадцятий місяць року в григоріанському календарі.
Грудень дарує мало сонячних днів, частіше стоїть похмура й холодна погода. Тож і звуть в народі цей місяць – хмурень, студень, ворота зими.
Перший місяць року — січень. Як тільки його не називають: і «сніжень», і «сніговик», і «льодовик», і «просинець», і «щипун», і «тріскун», і «січко». А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече. Товщає лід на річках, ростуть сніжні кучугур
Лютий — це також пора великих сніжних заметів, а тому він — місяць «кривих доріг». А ще лютий величають «бокогрієм», бо в цьому місяці сонечко хоч і стоїть на небі набагато вище, ніж у січні, гріє усе одно лиш один бік, другий при цьому мерзне. Саме тому й з'явилася приказка: «Лютий корові вдень бік нагріє, а вночі — ріг зіб'є».
Крісло автора( вірші дітей про зимові місяці)
3.Обмін інформацією
Бесіда вчителя
22 грудня — день зимового сонцестояння. Двадцять другого грудня день — найкоротший, а ніч — найдовша. Цього дня настає астрономічна зима.
Із 23 грудня день починає збільшуватися, а ніч — коротшати.
Гра з м’ячем
Скажи зі словом «Зимовий» слово.(День, погода, місяці і т.д.)
Висловлювання учнів про зиму
Зимою дні коротші , а ночі довші. І т.д.
4. Щоденні новини
Бесіда вчителя про те, які зміни відбуваються в природі.
Гра «Склади картинку зими»( робота в групах)
Клас ділиться на 2 групи. Кожна група має завдання зібрати картину з частинок. Діти виконують завдання.
Колективна робота лепбук «Зима»
-Ось, діти,наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.