РАНКОВА ЗУСТРІЧ
«Осінь – чарівниця до нас у гості завітала».
Мета: створити у класі дружнє середовище; сприяти формуванню щирих стосунків, уміння працювати в колективі; вчити пов’язувати народну мудрість із характерними ознаками осені збагатити знання учнів про ознаки осені; формувати позитивне ставлення до природи.
Хід зустрічі
1.Привітання.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.
Вчитель:
Сонечко встало сьогодні дуже рано і посилає вам свій теплий промінець, вітаючись з вами. Тож давайте і ми привітаємося з ним.
Промінь падає в долоні – другу посміхнись.
Очі у небес бездонні – за руки візьмись.
Шелестить над нами листя – весело стрибай.
Хвиля мружиться іскристо – тож і ти моргай!
Задощила раптом хмарка – руки підставляй.
Потім знову стало жарко – голову сховай.
А он пташечка злетіла – в небо задивись.
Пісня лине понад світом – другу посміхнись!
- Діти, як ви думаєте , яка зараз пора року? (Осінь)
- Які ознаки осені ви знаєте?
- Давайте їх назвемо ( вітер стає холодним, листя змінює своє листя, небо стало похмурим.....)
- А чи подобається вам осінь?( так)
- Які осінні квіти ви знаєте?
- Тоді ми з вами привітаємося так:
Я, Аніта , мені подобається осінь тому, що …(і так далі по колу)
II. Обмін інформацією
Вчитель: - Діти , як ви думаєте, про що будемо говорити сьогодні?
(Про осінь)
Вчитель: Осінь – чарівниця. Вона прикрасила золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.
-Які осінні місяці ви знаєте ? ( вересень, жовтень, листопад )
-А чим відрізняється осінь від інших пір року ? (День стає коротшим, а ніч довша. Сонце гріє менше. Часто ідуть дощі. )
Вчитель: А ще є легенда про осінь. Послухайте її.
За народними переказами осінь - перша старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року.Посилаючи осінь на землю, Сонце сказало їй : " Збирай все моє багатство.Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди будуть любити тебе." І осінь, як ви бачите, виконала наказ Сонця і кожного року дарує нам
щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм осіннім золотом.
-Що сказало Сонце, коли посилало Осінь на землю ?
-Чи виконала наказ сонця Осінь ?
III. Групове заняття
Зараз пропоную пограти у гру "Так - ні". Я буду говорити фразу, якщо це правильно – ви підіймаєте вгору руку із зеленою цеглинкою, якщо неправильно – то ви підіймаєте червону цеглинку вгору.
1.Жовтіє листя на деревах і кущах (так)
2.Збираємо суниці в лісі (ні)
3.Збираємо яблука та груші(так)
4. Часто йдуть дощі(так)
5. Ночі стають коротші, а дні - довші (ні)
6.З дерев опадає жовте листя (так)
7. Можна купатися у річці та засмагати на сонці (ні)
8.Збираємо гриби та фрукти (так)
9. Зараз іде літо( ні)
Вчитель: З давніх часів люди спостерігали за змінами в природі. Вони помітили, що:
3. Гра «Загадування бажань»
Діти стоять уколі, уявляють, що тут здійснюються всі бажання.Діти почерзі загадують свої бажання (реальні або фантастичні).
- Якби я був(ла) зайчиком, восени я б... .
- Якби я був(ла) білочкою, восени я б... .
- Якби я був(ла) їжачком, восени я б... .
- Якби я був(ла) ведмедем, восени я б...
IV. Щоденні новини
-Заповнення календаря природи.