Ранкова зустріч "Осінь"

Про матеріал
Матеріал включає в себе 5 розробок ранкових зустрічей на тему "Осінь". Може бути використаним вчителями початкових класів як при проведенні ранкових зустрічей так і на уроках з курсу "Я досліджую світ". Матеріал містить вірші, загадки, пісні, народознавчу тематику, завдання для розвитку у учнів критичного мислення та творчих здібностей.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч «Осінь»

Тиждень  5 «Осінь»

День перший «Осінні місяці»

Мета: створити у класі дружнє середовище - простір, де цінують і поважають кожного; сприяти формуванню щирих стосунків, уміння працювати в колективі, толерантне ставлення до товаришів; формувати позитивне ставлення до природи.

Хід ранкової зустрічі

Запрошення на ранкову зустріч

Дітям пропонується під музику стати в коло

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

Ігровий тренінг «Я обираю настрій»

  • Оберіть собі смайлик  який відповідає вашому настрою і прикріпіть його собі.
  1. Вітання

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

  • Сьогодні ми будемо вітатись один з одним і бажати гарного дня.
  • Марійко, доброго дня, я бажаю тобі сонячного дня.( теплого, радісного, осіннього, щасливого, привітного…)
  1. Обмін інформацією
  • Я пропоную вам розглянути ілюстрації.

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\d3adf1fec9ddb08a56a558fe4d9e838e.jpgC:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\images.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\maxresdefault.jpg

  • Що об’єднує  ці зображення  малюнках?
  • Чим відрізняються вони?
  • Чи можна встановити послідовність в цих світлинах?
  • Як називаються осінні місяці? Чому так названо місяці? Як ви гадаєте?

Відгадайте загадки

Ліс гостинно закликає

Нас грибами пригощає.

Неба потускніла просінь,

у права вступає … осінь

 

Розкажіть, діти, хто те добре знає,
Яке коротке літо восени буває?
(Бабине літо)

 

Каплі з неба,
Дахів, стріх,
Дощ холодний,
Перший сніг,
Почорнів без листя сад.
Що за місяць?
(Листопад)

Перегляд відео про осінь

-Чим займаються люди восени?

https://www.youtube.com/watch?v=yrjDGLq0VU0

  1. Групове заняття

-Обєднємося в групи за назвами осінніх місяців (вересень, жовтень, листопад)

Гра «Пазли»

-Необхідно зібрати осінню картинку і визначитись, що на малюнку не відповідає дійсності.

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\04803260.png C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\osen.jpgC:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\Без названия.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\Без названия.jpg

Мікрофон

(Групи по черзі розповідають, що на малюнках не відповідає дійсності)

  1. Щоденні новини

Розучування фізхвилинки та пісеньки про осінь

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

  • Я бажаю вам вдалого дня.

 

Ранкова зустріч «Осінь»

Тиждень  5 «Осінь»

День другий  «Рослини восени»

Мета: створити у класі дружнє середовище - простір, де цінують і поважають кожного; сприяти формуванню щирих стосунків, уміння працювати в колективі, толерантне ставлення до товаришів; формувати позитивне ставлення до природи, виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід ранкової зустрічі

Запрошення на ранкову зустріч

Дітям пропонується під музику стати в коло

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

  1. Вітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружнє коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

  • Сьогодні я пропоную привітатись колінками і говорити один одному компліменти.
  • Вітаю тебе, Маринко, яка ти сьогодні гарна.
  • Доброго дня, Петрусь, у тебе гарна сорочка.
  1. Обмін інформацією
  • Вчора ми з вами почали говорити про чарівницю осінь. А тему нашої сьогоднішньої зустрічі прошу дізнатись у грі «Так чи Ні»

Гра «Чарівна скриня»

(учні трясуть скриню і задають питання , що вимагають відповіді так або ні.(у скрині лежать яблуко, колосок, листочок з дерева)

- Отже ми з вами поговоримо про рослини і як змінюється їхнє життя з приходом осені.

Вправа «Крісло автора»

       Зниження температури повітря восени позначається на житті рослин. Одним з найцікавіших осінніх явищ є листопад. Що ж його спричиняє? Насамперед те, що косе сонячне проміння менше нагріває повітря і поверхню ґрунту, а отже, воду, яка є в ґрунті. Вода, температура якої стає нижчою, ніж улітку, не може надійти через коріння до всієї рослини. Тоді дерево або кущ, захищаючись від надмірного випаровування через листя, починає поступово скидати його.

Скидаючи листя, дерева, крім того, оберігають себе від меха­нічних пошкоджень під масою снігу. Часто можна бачити, як узимку ламаються від снігу досить великі гілки дерев.

Хвойні рослини легко переносять тимчасову нестачу води, яка надходить до коріння з ґрунту. Їхня хвоя випаровує набагато менше води, ніж листя листяних дерев.

Цікаво знати!

  • Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами.
  •     Але це відбувається, коли воно розкладається. А от спалювати листя категорично забороняється.
  • Чому? В листках накопичується багато шкідливих речовин, яке листя поглинає  з повітря. При спалюванні все це знову повертається в атмосферу.
  • Щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар.
  • Вкрите першим сні­гом опале листя — це ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.

          https://www.youtube.com/watch?v=DPkMtPKxxNw

  1. Групове заняття
  • Діти, у кожного з вас є половинка осіннього листочка. Хто знайде правильно іншу половинку листочка- утворюють пару.
  • А листочки з одного дерева утворюють групу.
  • Розфарбуйте листочки так, як це робить осінь-чарівниця і напишіть для неї комплімент. (Прикрашаєм дошку)
  1. Щоденні новини

Народні прикмети про рослини

  • У дуба й осики — найпізніший листопад.
  • Якщо восени лист з берези опадає нечисто — чекай на сувору зиму.
  • Пізній листопад — до суворої і тривалої зими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч «Осінь»

Тиждень  5 «Осінь»

День третій «Тварини восени»

Мета: створити у класі дружнє середовище - простір, де цінують і поважають кожного; сприяти формуванню щирих стосунків, уміння працювати в колективі, толерантне ставлення до товаришів; формувати позитивне ставлення до природи, вчити охороняти природу.

Хід ранкової зустрічі

Запрошення на ранкову зустріч

Дітям пропонується під музику стати в коло

 

https://www.youtube.com/watch?v=oKDPCbvfB18

  1. Вітання

Раз – берізка,

Два – гайочок,

Три – березовий листочок,

А чотири – рідний клас,

П’ять – добром вітає нас.

Шість – це вчителька рідненька,

Мила, люба, наче ненька.

Сім – це діточки усі,

Вісім – мами, татусі.

Дев’ять – рідна наша школа.

Десять – ми у дріжнім колі.

Добрий день! Добрий день!

 

      -­ Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають імя тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.

(Учні вітають один одного по колу, називаючи імена тих, до кого звертаються)

Ігровий тренінг «Я обираю настрій»

-Я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).

                

 

 

  1. Обмін інформацією

Вправа «Гілка загадок»

                (на зворотньому боці дубових листочків прикріплені загадки)

Вчитель: Осінь така мила! Осінь – щедра! Коли я вранці йшла на роботу, подув холодний осінній вітерець, і мені під ноги впала гілочка з дерева. Впізнайте, з якого дерева ці листочки? (Дубові).

Відгадайте загадки від дубочка (загадки прикріплені на зворотньому боці листочків).

Загадки:

  •  Прийшла кума із довгим віником
    На бесіду із нашим півником.
    Схопила півня на обід,
    Та й замела мітлою слід. (Лисиця)
  •  По гілках вона стрибає.
    Хоч сама мала на зріст,
    Та великий має хвіст.
    Як намисто, оченята
    Хто це? Спробуй відгадати. (Білка)
  •  Я — вухастий ваш дружок,
    В мене сірий кожушок,
    Куций хвостик, довгі вуса.
    Я усіх-усіх боюся. (Заєць)
  • • Хоч у нього шуба є,
    Та як холод настає,
    Він не їсть тоді, не п’є,
    І не ходить, не гуляє,
    А у лігво залягає. (Ведмідь)
  •  Котиться клубочок,
    Зовсім без ниточок.
    Замість ниточок —
    Триста голочок. (Їжак)

https://www.youtube.com/watch?v=GB5_U8comyM

  1. Групове заняття

( Дітям пропонується розподілитись на групи за рахунком 1,2,3) Кожна група отримує конверт з зображенням тварин. Необхідно розподілити тварин на групи.

— Які з цих тварин змінюють забарвлення хутра?
— Які з цих тварин готують запаси кормів?
— Які з цих тварин готуються до зимової сплячки?

 Вікторина «Відгадай, хто я?»

Учитель читає текст, учні відгадують тварину

1) У ___ немає ні нори, ні гнізда. Він ховається то під кущем, то в ярочку виспиться. Інколи ямку в снігу викопає — там і заночує. Шуба у ___ тепла, біла. Вдень ___ спить, а вночі виходить на полювання. Їсть молоді гілочки дерев, кущів. Інколи в село завітає до стогу сіна. (Заєць)

2) ___ живе у дуплі дерева — у гнізді, яке будує з хмизу та гілок. У ньому тепло і затишно. А якщо великий мороз, то згортається клубочком, вкривається пухнастим хвостом і спить. Головна їжа у ___ в коморі — жолуді, горіхи, сушені гриби. Шубка у ___ взимку сіра. (Білка)

3) ___ старанно готує барліг під корінням дерев або в сушняку.
Бурий ___ — всеїдна тварина. Він любить ласувати корінцями, ягодами, дрібними тваринками. Взимку йому не знайти такої їжі. До зими у ___ відкладається багато жиру під шкірою і вони залягають у сплячку. (Ведмідь)

4) Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, ___ зариваються в опале листя і згортаються у неміцний клубок та сплять аж до березня. У цей час у них дуже сповільнюється дихання, знижується температура тіла, серце робить лише кілька ударів за хвилину. Під час сплячки ___ не живляться, а живуть завдяки жиру, відкладеному в тілі восени (Їжаки)

 

  1. Щоденні новини

Цікаві факти про тварин

https://www.youtube.com/watch?v=7frWFTiB330

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч «Осінь»

Тиждень  5 «Осінь»

День четвертий «Заняття людей восени»

Мета: створити у класі дружнє середовище- простір, де цінують і поважають кожного; сприяти формуванню щирих стосунків, уміння працювати в колективі, толерантне ставлення до товаришів; формувати позитивне ставлення до природи.

Хід ранкової зустрічі

Запрошення на ранкову зустріч

Дітям пропонується під музику стати в коло

https://www.youtube.com/watch?v=oKDPCbvfB18

 

  1. Вітання

Доброго ранку!

Доброго дня!

               Доброго вечора – нині, щодня!

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на земля, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому я щастя бажаю.

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба.

Кожній дитині – всього що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Хвилинка доброго настрою
Усміхнемось всім навколо:
небу,сонцю і землі.
І відчуємо одразу
гарний настрій у душі.
- Отож, даруємо усмішку один одному.

 

  1. Обмін інформацією

Крісло автора

Звозить осінь у комори
кавуни і помідори,
стиглих яблук,груш і слив
цілі гори натрусила.
І вантажить гарбузи
на машини і вози …
Йде до гаю,де гриби
виростають щодоби.
На чолі іскриться піт -
сто турбот і сто робіт.
- Про які турботи людей говорить автор?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=bYbDnvu6Nu0

 

  1. Групове заняття

(За допомогою однакових малюнків овочів об’єднуємося в групи)

У кожної групи завдання:

 Які дари осені люди збирають у саду, які – на полях (городах), а які –у лісі? З’єднайте.

  1. Щоденні новини

Хвилинка – цікавинка (про гарбуз)
Гарбуз-це смачний яскравий осінній овоч.
Ви можете здивуватись,але гарбуз-не овоч.
Всі баштанні: кавун,диня і гарбуз-це ягоди.
Гарбуз гарний в будь-якому вигляді.
Ця ягода родом з Північної Америки. Ще до прибуття перших переселенців,гарбуз був одним з основних продуктів на столі індіанців. Вони смажили гарбузові смуги на вогнищах протягом всієї зими.
М’якоть гарбуза смажили,пекли,випалювали і сушили. Гарбузове насіння їли ,а з сушеного гарбуза робили борошно. Шкіра гарбуза використовувалася як контейнер для зерна,бобів і насіння,а з гарбузових смуг індіанці ткали циновки.
Величезний плюс гарбуза полягає в тому,що можна їсти в будь-якому вигляді. З гарбуза можна приготувати сік,кашу,оладки,гарнір до м’яса;зі свіжого гарбуза корисні – сік,насіння,гарбузове масло. У м’якоті цієї ягоди міститься дуже велика кількість різних вітамінів і мікроелементів.
Гарбуз здобув широку популярність завдяки високій врожайності. Плоди гарбуза можуть досягати гігантських розмірів. Плід-ягода (тиквіна).
У крупноплідного гарбуза він досягає маси 80 кг. Є гарбуз дрібноплідний -
до 1 кг.
Гарбуз – незамінний атрибут Хеллоуїна ,свята,що відзначають в ніч з 31 жовтня на 1 листопада,в переддень Дня всіх святих. При його згадуванні в усьому світі перша асоціація – це величезний оранжевий гарбуз,на якому вирізана страшна голова,що світиться.
Гарбуз використовувався не лише в кулінарії і в медицині.
народні майстри виготовляють з нього посуд та різні інструменти.
(фото на дошці)
Гарбуз завжди у нас асоціюється з казкою про Попелюшку.
(фото на дошці)
Без гарбуза не обходився стародавній український звичай сватання. Якщо наречений був не любим,не бажаним,йому вручали «гарбуза»,і він,принижений і посоромлений ,вирушав додому.

Розучування пісні «Ходить гарбуз по городу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч «Осінь»

Тиждень  5 «Осінь»

День п’ятий  «Дари осені»

Мета: створити у класі дружнє середовище - простір, де цінують і поважають кожного; сприяти формуванню щирих стосунків, уміння працювати в колективі, толерантне ставлення до товаришів; формувати позитивне ставлення до природи, привчати учнів до колективної праці, прищеплювати любов до прекрасного.

Хід ранкової зустрічі

 

Запрошення на ранкову зустріч

Дітям пропонується під музику стати в коло

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

  1. Вітання

 Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)

 

Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)

  1. Обмін інформацією

Пані вродлива і жовтокоса

Йде по землі і жовтіють покоси.

Там, де ступа, виростає грибочок

Й ховає мерщій капелюх під листочок.

Чоло прикрашає вінок із калини,

Вплетені в нього айстри, жоржини.

Птахів сумовито вона проводжає

У вирій далекий із рідного краю.

Щедрі дарунки дарує вона.

Що це за пані така чарівна? ОСІНЬ

  • Чи любите ви цю пору року?  За що?

Легенда

 

- А зараз давайте послухаємо легенду про осінь.

За народними переказами осінь перша старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи осінь на землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди будуть любити тебе». І осінь, як ви бачите, виконала наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм осіннім золотом.

    Осіння пора не менше приваблює, ніж весняний період. Щоб прикрасити  будинок можна використовувати дари природи, які лежать просто під ногами. Таким чином, ваше житло стане набагато привабливішим і затишнішим. У вигляді підручних матеріалів підійдуть не тільки осінні листя і квіти, але і злаки з овочами і фруктами, які будуть символізувати матеріальне благополуччя.

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\images (2).jpgC:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\images (3).jpg

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\images (4).jpgC:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\images (1).jpg

  1. Групове заняття

Гра «З якого дерева листок?»

(Ділю клас на дві команди дівчатка та хлопчики. Демонструю по черзі висушені листки з різних дерев і запитую: «З якого дерева листок?». Відповідає та дитина, яка швидше піднімає руку. Якщо ж учень помиляється, то надається слово учаснику з другої команди. Виграєта команда, яка дала більше правильних відповідей.)

                Крісло автора

    Діти, коли ви були в осінньому парку, то в дарунок від велетнів-дерев одержали різнобарвні листочки, шишки, каштани, жолуді та насіння. Всі ці дари ви просуши- ли, і на сьогоднішньому уроці ми з вами відкриваємо майстерню чарівниці Осені, де з цього природного матеріалу виготовимо прекрасні вироби.

   Аплікація – це накладання, нашивання, наклеювання матеріалів різної форми на інший матеріал – основу, тло. Слово «аплікація» в перекладі з латини означає «накладання». Аплікація – це один із видів образотворчого мистецтва.

- У перекладі з латинської слово аплікація означає «прикладання». Здавна люди намагалися прикрасити своє житло. А як це зробити? З чого? Звісно, легше за все це було зробити з доступного матеріалу. Коли людина ще не винайшла ні тканини, ні паперу, то доступними були насіння рослин, листя, солома, тобто природний матеріал. Зібрані в суху погоду і висушені рослини та насіння є чудовим матеріалом. Скріплюють деталі клеєм або пластиліном. Горіхи та шкаралупа грецьких горіхів використовуються для виготовлення човників, хрущів, рибок, голівок казкових героїв. Із соломи виготовляють корисні речі: головні убори, побутові предмети та іграшки. Солома – це стебелини злакових хлібних рослин, що заготовлені в стадії дозрівання, коли вони набувають золотистого відтінку. Поступово людина навчилася створювати цілі картини з природного матеріалу. Сьогодні ми з вами теж спробуємо це зробити.

- Гляньте, які зразки надіслала вам Осінь. Чи подобаються вони вам? Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків вони створені.

C:\Users\Вика\Desktop\ранкове коло\images (5).jpg

 

Колективне планування дій.

Продумування вигляду аплікацій.

Підбір листків за формою і кольором.

Розкладання листя на фоні.

Поступове наклеювання деталей аплікації на картонну основу.

Практична робота учнів

Повторення правил безпеки під час роботи.

1. На робочому місці дотримуйся чистоти і порядку.

2. Зберігай ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюй затупленими ножицями.

4. Не тримай ножиці лезами вгору.

5. Не користуйся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважай товаришеві, коли той вирізає деталі ножицями.

7. Передавай ножиці товаришеві кільцями вперед.

8. Під час різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирай ганчіркою. Після закінчення роботи вимий їх ретельно з милом і витри рушничком

Самостійна робота учнів, вчитель допомагає за необхідності.

Виставка дитячих робіт

  1. Щоденні новини

Розучування пісні про осінь

https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку