20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Розробка вправ з використанням рецепторів(слухові,зорові, нюхові, смакові, дотикові) з прив’язкою до тематичних днів та тижнів

Про матеріал

Тема. Розробка вправ з використанням рецепторів(слухові,зорові, нюхові, смакові, дотикові) з прив'язкою до тематичних днів та тижнів

Тиждень 4. Тема тижня «Наше довкілля»

Тема дня. Досліджуємо довкілля

Практична робота «Досліджуємо органи чуття»

Перегляд файлу

тренінг  8.1.1.15

 

Колосова Наталія Леонідівна

вчитель початкових класів

Іллінівського ОЗЗСО

 з поглибленим вивченням

іноземних мов

Тема. Розробка вправ з використанням рецепторів(слухові,зорові, нюхові, смакові, дотикові) з прив’язкою до тематичних днів та тижнів

Тиждень 4. Тема тижня «Наше довкілля»

Тема дня. Досліджуємо довкілля

Практична робота «Досліджуємо органи чуття»

 Вправи на дотик

Вправа 1. Сухий пальчиковий басейн

Мета. Активізація тактильного сприйняття й розрізнення предметів; розвиток дрібної моторики пальців рук; активізація мовних центрів головного мозку, збагачення сенсорного досвіду дитини.

Матеріал. Монети, ґудзики, кістки доміно тощо у великій прямокутній коробці, ящик заввишки 8 – 10 см.

Форма роботи. Робота в групах

Хід вправи

В прямокутну коробку засипати пісок. Кожен із учасників групи покладе в нього свою річ. За командою ведучого учасник мусить за встановлений час дістати дрібні предмети з басейну. Бали нараховуються за знайдений і правильно вгаданий предмет. Необхідно за командою ведучого за встановлений час дістати предмет певної форми. Під час проведення цієї гри необхідно розповісти й показати, які предмети і якої форми перебуватимуть у “сухому бейні”.

Запитання для обговорення:

  •  Як ви зрозуміли, який предмет треба дістати?
  • Який орган чуття вам допоміг?

Вправа 2. Впізнай Ім’я друга

Мета. Активізація тактильного сприйняття й розрізнення предметів; активізація мовних центрів головного мозку, збагачення сенсорного досвіду дитини.

Матеріал. Пензлик для малювання

Форма роботи. Робота в парах, карусель.

Хід вправи

Взяти пензлик для малювання, попросити  дитину закрити очі  і (сухим) пензлем написати їй на долоньці ім’я друга, а дитина повинна вгадати, що Ви написали. Виконувати це завдання можна в парах, по колу.

Запитання для обговорення:

  • Що ви відчували під час виконання вправи?
  • Який орган чуття вам допоміг?

 

Вправи на розвиток нюху

Вправа 1.  Ароматне лото

Мета. Розвиток сприйняття й розрізнення предметів за запахом. Розвиток зосередженої уваги на предметі.

Матеріал. картки із зображенням фруктів, овочів або косметики із запахами

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

Підготувати картки із зображенням фруктів, овочів або косметики. Нанести на них реальні запахи – наприклад, зображення лимону натерти справжньою цедрою, а на малюнок з духами капнути парфум.  Показувати картку дитині, даючи понюхати аромат. Потім запропонувати із закритими очима по нюху визначити малюнок.

Запитання для обговорення:

  • Як ви здогадались, що це за запах?
  • Який орган чуття вам допоміг?

Вправа 2.  Вгадай по запаху

Мета. Розвиток сприйняття й розрізнення предметів за запахом. Розвиток зосередженої уваги на предметі.

Матеріал. парфуми, кава, апельсин, різні прянощі і т.д., щільна хустинка, олівці.

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

Візьміть різні об’єкти з яскраво вираженими запахами – парфуми, кава, апельсин, різні прянощі і т.д. Закрийте дитині очі щільною хустиною. Піднесіть один з ароматів до носика дитини і запропонуйте вгадати, що це за запах. Нехай опише характер своїх відчуттів. Далі розкладіть предмети на два підноси – за принципом «їстівне і неїстівне». Запропонуйте дитині намалювати цей запах, передаючи його як в кольорі, так і у формі.

Запитання для обговорення:

  • Як ви здогадались, що це за запах?
  • Який орган чуття вам допоміг?
  • Як ви зобразили запахи на папері?

 

Вправи на розвиток смаку

Вправа 1. Смачна гра

Мета. Активізація смакового сприйняття й розрізнення предметів Розвиток зосередженої уваги на предметі.

Матеріал. кілька фруктів і овочів на тарілці

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

Візьміть кілька фруктів і овочів. Наріжте їх невеликими шматочками і покладіть на тарілку. Запропонуйте дитині закрити очі. Покладіть один з шматків в рот малюкові. Дитина повинна вгадати за смаком, що це таке. Ускладнивши завдання, запропонуйте дитині назвати не тільки цей продукт, але і спосіб його обробки – варений, солоний, сирий, смажений.

Запитання для обговорення:

  • Як ви здогадались, що це за фрукти, овочі?
  • Який орган чуття вам допоміг?

 

Вправа2 Приправимо

Мета. Активізація смакового сприйняття й розрізнення предметів. Розвиток зосередженої уваги на предметі.

Матеріал. сіль, цукор, крохмаль, готова страва з нейтральним смаком (рис, макарони) або хліб

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

Знадобляться сіль, цукор, крохмаль, готова страва з нейтральним смаком (рис, макарони) або хліб. Дати дитині спробувати кожну «приправу» по крихті й пояснити, що сіль солона, цукор солодкий, а крохмаль – нейтральний. Запропонувати їй «приготувати» страву, додаючи до неї за бажанням різні домішки. Потім спробувати й розповісти, як змінився смак страви.

Запитання для обговорення:

  • Як змінювався смак страви з додаванням різних домішок?
  • Як ви про це дізнавалися?
  • Який орган чуття вам допоміг?

 

Вправи на розвиток зору

Вправа 1. Стрілка покружляй

Мета. Розвиток гостроти зору , зорової уваги, сприймання,просторової орієнтації, окоміру, активізації зорових функцій.

Матеріал. Листочки різного кольору

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

Діти стають в коло. Кожному з них на одяг прикріплюється невеликий листочок– одному червоний, іншому – жовтийі т.д. У середині кола знаходиться одна людина – він буде стрілкою. Дитина  витягує руку, подібно до стрілки і обертається по колу. Гравці в цей час говорять такі слова:

Стрілка, стрілка покрутись.
Всім листочкам покажись.
И який тобі миліший
Покажи нам всім хучіше!
Стоп!

У цей час «стрілка» зупиняється, показує на дитину і називає його колір.

Запитання для обговорення:

  • Які овочі бувають червоного кольору? Що буває жовтим? І т.д.
  • Як ви дізналися, який це колір?
  • Який орган чуття вам допоміг?

 

Вправа 2. На галявинці

Мета. Розвиток гостроти зору , зорової уваги, сприймання,просторової орієнтації, окоміру, активізації зорових функцій.

Матеріал. Малюнок із зображенням галявини, малюнки метеликів різного кольору.

Форма роботи. Робота в парах.

Хід вправи

 На   галявину прилетів гарний метелик (сонечко). Він сів на  тюльпан, який знаходиться у верхньому лівому куточку (Або метелик сів на підсніжник, що росте у центрі, або в іншому рядку, в іншому стовпчику)

(діти виконують завдання: садять метелика на відповідну квітку)

Варіант  ігрового завдання -  одна дитина дає завдання іншій куди посадити метелика, називаючи розташування квітки на площині.

Для ускладнення завдання можна ввести  ще метелика іншого кольору або бджілку,  бабку.  

Запитання для обговорення:

  • Як ви дізналися куди посадити метелика?
  • Який орган чуття вам допоміг?

 

Вправи на розвиток слуху

Вправа 1.  Дивовижні звуки

Мета. Навчити визначати джерело звуку. Розвивати слухову увагу, пам’ять. 

Матеріал. Кілька предметів з різноманітного матеріалу (дерево, скло, метал і т.д

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

Візьміть кілька предметів з різноманітного матеріалу (дерево, скло, метал і т.д.). Сховайте предмети за ширмою. Дорослий постукує паличкою з дерева по одному з предметів, а дитина вгадує – який матеріал видає цей дивовижний звук.

Ускладнюємо завдання – як тільки дитина визначила матеріал предмета, запропонуйте йому назвати ще предмети, виготовлені з такого ж матеріалу.

Запитання для обговорення:

  • Як ви дізналися, що за звук та звідки він?
  • Який орган чуття вам допоміг?

Вправа 2. Вгадай, хто покликав

Мета. Навчити визначати джерело звуку. Розвивати слухову увагу, пам’ять. 

Форма роботи. Фронтально-колективна робота.

Хід вправи

В цій грі беруть участь не менше 3 дітей. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Хто-небудь з іших гравців повинен покликати її голосом якоїсь тваринки. Дитина відгадує, хто саме її покликав.

Запитання для обговорення:

  • Як ви дізналися, хто вас покликав?
  • Який орган чуття вам допоміг?

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку