Тема. Символи Батьківщини. (4 клас)
Мета. Створити сприятливі умови для налаштування на подальшу роботу;
забезпечити соціалізацію дитини; вчити співпрацювати,
формулювати та висловлювати думки, прислухатися до інших,
поважати їх; сприяти закріплення вивченого матеріалу з рідної
мови, Я і України у невимушених умовах; розвивати комунікативну
компетентність учнів; розвивати та збагачувати зв’язне мовлення,
логічне мислення, увагу, уяву; виховувати патріотизм, повагу до
державних символів, розширювати пізнавальні інтереси школярів про
творчість Василя Сухомлинського.
Обладнання: карта України, щотижнева класна інформаційна газета, картки
для групової роботи, карточки-символи.
Хід зустрічі
І. Організаційна хвилинка.
В коло швидко всі ставаймо,
Руку дружно подаваймо.
Ти мій друг і я твій друг,
Буде в нас веселий круг.
ІІ. Дружнє привітання всього класу.
Учні хором кажуть вірш-вітання.
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня.
Хай не змовкає годинник на вежі,
Хай буде все на землі як належить.
ІІІ. Обмін компліментами, побажаннями.
1. Привітання дітей.
Діти сідають в коло, по черзі вітають один одного, роблять компліменти, говорять добрі слова, побажання.
- Доброго дня, Оленко!
- Доброго дня!
- Ти сьогодні гарно виглядиш. Мені приємно з тобою спілкуватися.
- Дякую.
2. Вітання вчителя.
- Я теж рада вас бачити у нашому дружньому колі, що ви всі здорові, веселі, наповнюєте наш клас позитивними емоціями.
ІV. Новини.
Діти читають новини із класної газети:
- сьогоднішнє число;
- особи дня;
- план проведення зустрічі.
V. Хвилинка спостереження.
1. «Довідкове бюро» готує інформацію про сьогоднішній день. Заповнює календар погоди.
2. Діти діляться своїми спостереженнями за погодою.
3. «Крісло автора» (діти розповідають про зміни в природі з приходом осені, про власні зміни в житті).
VІ. Психологічна налаштованість. Гра «Сонячний зайчик».
- Сядьте зручніше, та уявіть себе в тому місті, селі, де ви відпочивали влітку. Сонячний зайчик зазирнув у ваші оченята, заплющіть їх. Зайчик пробіг по обличчю - погладьте його ніжно долоньками на лобі, на щічках, на підборідді. Правда приємно? Раптом він заліз за комір! Погладьте його й там. Він любить і пестить вас. Прислухайтесь ще трохи до своїх відчуттів і повертайтеся в клас.
VІІ. Обмін інформацією.
1. Бесіда про символи України.
– Де хто побував у цю хвилину?(Діти називають міста, де були влітку).
- Всі ці куточки землі прекрасні, неповторні. Їх всіх об’єднує одна географічна назва. Яка? (Україна).
- Як ще можна назвати Україну?
- Які вірші, прислів’я ви підготували ? (Діти зачитають).
Жити у вільній і незалежній державі – давня мрія нашого народу. Він завжди прагнув мати все своє: культуру, землю, хату, родину, і найцінніше – волю.
Недаремно в усній народній творчості так багато прислів’їв, віршів і пісень
про волелюбність.
24 серпня наш народ святкував 20-у річницю від Дня незалежності України.
- А що ж таке незалежність держави? Як ви це розумієте?
Це означає, що Україна має свою державну мову – українську, свою державність, свої символи.
2. Гра «Мікрофон».
(Одні діти задають питання про Україну, її символи, а інші відповідають у мікрофон).
- Які символи України ви знаєте?
- Розкажіть про Герб України.
Герб України – малий тризуб.
Наш герб — тризуб. Це воля, слава, сила.
Наш герб — тризуб. Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є, ми завжди будемо,
Добро і пісню несемо ми людям.
- Прапор України – синьо-жовтий стяг. Пофантазуймо, чому саме ці два кольори вибрано для нашого прапора?
Є ще одна цікава версія з мовознавства щодо поєднання жовтого і синього кольорів. Вона полягає у значенні слова «хохол», яким називають українців. Це слово монгольського походження і перекладається як «синьо-жовтий». Ця версія доводить, що слов’янські племена об’єднувалися під такими прапорами ще за довго до татаро-монгольської навали.
- Хто написав Гімн України?
Гімн України – написаний у 60-х роках Павлом Чубинським.
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста —
Це клич один з мільйонів голосів.
- Як потрібно виконувати Гімн, як себе поводити?
(Діти зачитують Гімн стоячи).
- Які ви знаєте рослини, птахи, що стали символами нашої Вітчизни?
Лелеки - Жайворонок -
символ добра і кохання символ єдності землі і неба
Калина Верба Барвінок
3. Символи України у творах Василя Сухомлинського.
- Символи України описано в багатьох творах письменників і поетів. Про них писав і великий педагог, письменник, учитель. Його твори ви з захопленням читаєте з першого класу. Це Василь Сухомлинський. В цьому році наша країна святкує 93 роки з дня народження цього видатного письменника.
- Пригадайте його твори і які символи нашої Батьківщини там згадуються.
(«Стара-стара вишня», «Вічна тополя», «Квітка сонця», «Лелеки прилетіли», «Соловей і жук»).
VІІІ. Робота в групах.
Діти отримують картки-символи і об’єднуються в групи.
І група – скласти із слів прислів’я про Україну, пояснити його.
(Вітчизна кожному дорога своя, а мені – моя.)
ІІ група – розгадати кросворд «Україна».
|
|
|
|
|
У |
|
|||||||||
2. |
|
|
|
|
К |
|
|||||||||
3. |
|
|
Р |
|
|
|
|||||||||
4. |
|
|
А |
|
|
|
|
||||||||
5. |
|
|
|
|
Ї |
||||||||||
6. |
|
|
|
Н |
|||||||||||
7. |
|
|
А |
|
|
|
|
||||||||
1. Державний герб України.
(Тризуб).
2.Летів птах через дах,
Сів на воротах
У червоних
чоботах. (Лелека).
3.Без ……… і калини нема
України. (Верби ).
4.Кожна держава має свій
гімн, герб і ……… .
(Прапор).
5. Маленькі, сіренькі, по гаях
літають, уночі співають.(Солов’ї).
6. Головна урочиста пісня держави.(Гімн).
7. Ягоди якої рослини мають кісточки у вигляді сердечка.(Калина).
ІІІ група – відновити текст.
Анашаколиска-ценанешеріднесело,ріднахата,матийбатько.
З р-дн-їх-т-п-ч-н-єтьс-дл-м-н-Б-тьк-вщ-н- .
(«Дідова колиска» В.Сухомлинський).
ІХ. Підсумок зустрічі.
- Ми згадали з вами символи нашої любої України. Кожен з вас старатиметься стати гідними її синами і дочками.
Діти виконують пісню про Батьківщину.
- Сподобалася вам наша зустріч?
- Поплещемо в долоньки.