Ранкова зустріч "Уникнення конфліктів між людьми"

Про матеріал

—Доброго ранку, сонечку!

—Доброго ранку, хмаринки!

—Доброго ранку, пташки!

—Доброго ранку, дерева!

—Доброго ранку, земле!

—Доброго ранку мені!

—Доброго ранку тобі!

Перегляд файлу

Тема. Уникнення конфліктів між людьми

Мета: допомогти учням з'ясувати причини кон­фліктів між людьми та способи їх уникнення; форму­вати навички культурної поведінки, сприяти налаго­дженню дружніх стосунків у колективі, підвести учнів до усвідомлення необхідності узгодження власних ін­тересів та інтересів суспільства.

Хід заняття

I. Привітання.

«Доброго ранку, сонечку».

Діти стоять колом. Вони повторюють за вчителем слова та одночасно рухами показують, із чим або ким вони вітаються.

  •      Доброго ранку, сонечку!
  •      Доброго ранку, хмаринки!
  •      Доброго ранку, пташки!
  •      Доброго ранку, дерева!
  •      Доброго ранку, земле!
  •      Доброго ранку мені!
  •      Доброго ранку тобі!
  •      Ми привіталися словами, а тепер будемо вітатися «руками».

Пальчикова гімнастика.

Клас ділиться на дві підгрупи. Кожна підгрупа утво­рює коло, в якому діти вітаються різними способами (за вказівкою вчителя). Наприклад:

  • «по-дорослому» (потисканням рук);
  • «як із приятелем» (плескання долонею об до­лоню сусіда);
  • «мізинчиками» (зачіпляються пальчиком за пальчик сусіда).

II. Обмін інформацією.

Тема місяця_____

Герой тижня_____

Гра «Чи хотів би ти дружити з такою дитиною?».

Учитель називає твердження, які стосуються по­ведінки в школі, а діти вирішують, чи хотіли б вони дружити з дитиною, яка поводиться таким чином. Якщо вони згодні мати такого друга, то піднімають руки догори та стають навшпиньки, а якщо ні, при­сідають. Наприклад:

  • Твій друг завжди тобі допомагає.
  • 3 ним цікаво бавитись на перервах.
  • Твій друг кричить голосніше за всіх у класі.
  • Твій друг є найсильнішою дитиною в класі.
  • Твій друг любить порозмовляти на уроках.

 

  • Поясніть прислів'я: «Найважче — самого себе побороти».

 (Відповіді дітей)

—Сьогодні ми з'ясуємо причини кон­фліктів між людьми та спробуємо зрозуміти, як мож­на їх уникнути.

Гра «Зайве слово»

 Серед слів знайдіть «за­йве» слово.

Мир, дружба, конфлікт, друзі.

Вправа «Мікрофон».

 Доберіть синоніми до слова «конфлікт».

  • Спробуйте пояснити, що ж таке конфлікт.
     

ІІІ. Повідомлення дітей.

 Послухайте, як пояснює значення цього слова тлумачний словник:

а) зіткнення протилежних інтересів, думок, по­глядів; серйозні розбіжності, гострі суперечки між людьми;

б) ускладнення в міжнародних відносинах, що може призвести до збройної сутички.

 

Розв'язування конфліктної ситуації.

Одного разу вулицею йшов дідусь, спираючись на велику палицю. Він був старенький, ішов повільно і дивився собі під ноги. Назустріч йому, піднявши го­лову до неба і щось там роздивляючись, біг хлопчик. Він не помітив дідуся і штовхнув його. Дідусь дуже розгнівався на хлопчика.

  • Що сказав дідусеві хлопчик?
  • А чи могло бути інакше?
  • Хто був винен у цьому конфлікті?

Дідусь Хлопчик

Чому? Чому?

 Пригадайте твори з усної народної творчості, в яких висміюють конфлікти.

 Які риси характеру людини, на вашу думку, при­зводять до конфлікту?

Відповіді учнів.

 

  • Як не дати розгорітися конфлікту? (Виявити до­брозичливість. Не підтримати конфлікт. Вживати слова ввічливості.)

Подорож у минуле.

 Пригадайте, чи виникали у тебе конфлікти з однокласниками?

  • Як ти поводився під час суперечки? Відповіді учнів.
  • Хто виграв суперечку?
  • Чи могло бути по-іншому?

 

  • За ким, на вашу думку, завжди перемога в су­перечці?

І\/. Авторське  крісло

Чим кінчається сварка

Хлопчик цей — велика злюка.

Шарпнув він мене за руку,

Обізвав: «Всезнайка, соня

І бабусина тихоня,

Мала, чапля із поліна

І зануда, як Мальвіна».

Я сказала: «Ти на вроду,

Мов опудало з городу».

Він сказав і я сказала...

Він замовк і я змовчала.

Ми мовчали і сопіли...

Яблука уже доспіли.

 Хлопчик яблуко зірвав

І мені подарував.

М.Людкевич

  •   Чим закінчилася сварка? (Миром.)
  •   Поясніть прислів'я:

 

  • Мир будує, а війна руйнує.
  • Хто людям добра бажає, той і собі його має.

 

\/.Підсумок зустрічі.

Складіть правила поводження в колективі, які б до­помогли вам уникати конфліктів з товаришами.

Діти пропонують свої правила. Шляхом відбору найвлучніших пропозицій .

Наприклад.

  •   Будь стриманим.
  •   Гаси в собі спалахи гніву.
  •   Контролюй свою поведінку та мову.
  •   Будь доброзичливим.
  •   Допоможи товаришам уникнути конфлікту.

 

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку