—Доброго ранку, сонечку!
—Доброго ранку, хмаринки!
—Доброго ранку, пташки!
—Доброго ранку, дерева!
—Доброго ранку, земле!
—Доброго ранку мені!
—Доброго ранку тобі!
Тема. Уникнення конфліктів між людьми
Мета: допомогти учням з'ясувати причини конфліктів між людьми та способи їх уникнення; формувати навички культурної поведінки, сприяти налагодженню дружніх стосунків у колективі, підвести учнів до усвідомлення необхідності узгодження власних інтересів та інтересів суспільства.
Хід заняття
I. Привітання.
«Доброго ранку, сонечку».
Діти стоять колом. Вони повторюють за вчителем слова та одночасно рухами показують, із чим або ким вони вітаються.
Пальчикова гімнастика.
Клас ділиться на дві підгрупи. Кожна підгрупа утворює коло, в якому діти вітаються різними способами (за вказівкою вчителя). Наприклад:
II. Обмін інформацією.
Тема місяця_____
Герой тижня_____
Гра «Чи хотів би ти дружити з такою дитиною?».
Учитель називає твердження, які стосуються поведінки в школі, а діти вирішують, чи хотіли б вони дружити з дитиною, яка поводиться таким чином. Якщо вони згодні мати такого друга, то піднімають руки догори та стають навшпиньки, а якщо ні, присідають. Наприклад:
(Відповіді дітей)
—Сьогодні ми з'ясуємо причини конфліктів між людьми та спробуємо зрозуміти, як можна їх уникнути.
Гра «Зайве слово»
Серед слів знайдіть «зайве» слово.
Мир, дружба, конфлікт, друзі.
Вправа «Мікрофон».
— Доберіть синоніми до слова «конфлікт».
ІІІ. Повідомлення дітей.
— Послухайте, як пояснює значення цього слова тлумачний словник:
а) зіткнення протилежних інтересів, думок, поглядів; серйозні розбіжності, гострі суперечки між людьми;
б) ускладнення в міжнародних відносинах, що може призвести до збройної сутички.
Розв'язування конфліктної ситуації.
Одного разу вулицею йшов дідусь, спираючись на велику палицю. Він був старенький, ішов повільно і дивився собі під ноги. Назустріч йому, піднявши голову до неба і щось там роздивляючись, біг хлопчик. Він не помітив дідуся і штовхнув його. Дідусь дуже розгнівався на хлопчика.
Дідусь Хлопчик
Чому? Чому?
— Пригадайте твори з усної народної творчості, в яких висміюють конфлікти.
— Які риси характеру людини, на вашу думку, призводять до конфлікту?
Відповіді учнів.
Подорож у минуле.
— Пригадайте, чи виникали у тебе конфлікти з однокласниками?
І\/. Авторське крісло
Чим кінчається сварка
Хлопчик цей — велика злюка.
Шарпнув він мене за руку,
Обізвав: «Всезнайка, соня
І бабусина тихоня,
Мала, чапля із поліна
І зануда, як Мальвіна».
Я сказала: «Ти на вроду,
Мов опудало з городу».
Він сказав і я сказала...
Він замовк і я змовчала.
Ми мовчали і сопіли...
Яблука уже доспіли.
Хлопчик яблуко зірвав
І мені подарував.
М.Людкевич
\/.Підсумок зустрічі.
Складіть правила поводження в колективі, які б допомогли вам уникати конфліктів з товаришами.
Діти пропонують свої правила. Шляхом відбору найвлучніших пропозицій .
Наприклад.