Що таке добро?
Мета: створювати в групі дружнє середовище; продовжувати формувати уявлення дітей про поняття «добро»; розвивати вміння помічати позитивні риси характеру однолітків; виховувати доброзичливе ставлення до ровесників.
Обладнання: різноколірні скельця, клубок з нитками.
Хід ранкової зустрічі в старшій групі
І. Формування кола
Вихователь дзвоником повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вихователь стають у коло.
ІІ. Вітання
Діти разом промовляють вірш-вітання:
«Добрий день!»
Посміхнутись і сказати:
«Добрий день!»
Вихователь пропонує дітям подарувати одне одному особливі подарунки – подарунки добра. Щоб отримати дарунок добра треба: подивитися одне на одного лагідними очима, усміхнутися один одному привітною посмішкою, промовити лагідні слова, «передати» по колу одне одному добрі дарунки: усмішку, погляд, лагідне слово. (Діти з усмішкою дивляться одне одному в очі й промовляють кожен по одному щирому слову).
ІІІ. Обмін інформацією
Орієнтовні запитання до дітей
IV. Групове заняття
- Як же побачити добро? (Вихователь роздає дітям «чарівні скельця», щоб діти подивилися крізь них навколо і побачили прояви добра).
- Погляньте крізь чарівні скельця на своїх товаришів, спробуйте розгледіти в них якомога більше доброго й розкажіть про це всім. (Обов’язковою умовою є називання кожної дитини, про яку розповідають, пестливим іменем).
Після обговорення вихователь підбиває підсумок.
- Добро – це не предмет, до нього не можна доторкнутися, його не покоштуєш. Добро можна тільки відчути: це привітне, добре, лагідне ставлення, любов до людей, дружелюбність. Це те, що змушує нас радіти, любити, співчувати.
V. Рефлексія
Вправа «Мережа вражень»
Клубок з нитками передається від одного учасника до іншого, розмотуючи нитку, діти діляться своїми враженнями.
- Нехай такими дружніми і добрими будуть ваші стосунки.
- Ви всі молодці. Дякую вам за щирість.