Ранкова зустріч «Як вода з’являється у кранах та куди зникає"

Про матеріал
Інтеграція з курсом за вибором «Мій енергоефективний будинок» для 4 класу. Учні взнають, що таке комунальні служби, водоканал, як мешканці міста отримують воду та як відбувається водовідведення з будинків.
Перегляд файлу

4 клас

Ранкова зустріч

І. Вітання в колі: «Посміхніться тому хто справа, посміхніться тому хто зліва».

ІІ. Щоденні новини.

  1. Вправа «Синоптик»

(пора року, місяць, день тижня, число, погода за вікном)

ІІІ. Обмін інформацією.

  1. Вправа «Шифрувальник»

  Тему нашого заняття ви дізнаєтеся, коли виконаєте наступне завдання.

На дошці записані порядкові номера букв, необхідно записати слова.

3 19 6 1          2 24 6 11 18 19 15

В  о  д а          б  у   д  и   н   о   к

  Сьогодні ми будемо говорити про те, звідки береться вода у будинках та куди зникає.

  • Діти, що ви знаєте про воду? (буває в твердому, рідкому та газоподібному стані; без води немає життя; її багато у рослинах; людина на 2/3 складається з рідини та інше)
  • Хто з вас знає чому нашу Землю називають «блакитною» планетою?
  • Чи всю воду на нашій планеті можуть вживати люди?
  • Де знаходиться прісна вода?

  Згідно з даними ООН, сьогодні 1/6 населення Землі не мають доступу до чистої питної води, а 1/3 – до води для побутових потреб.

  Нажаль, Україна серед країн Європи найменше забезпечена водними ресурсами.

  Основна частина води в Україні відбирається з поверхневих джерел –переважно річок.

  З усіх користувачів води найважливішими є комунальні служби, бо забезпечують життєдіяльність населення.

  Послуги з централізованого водопостачання надає водоканал. Більшість водоканалів – це комунальні підприємства, тобто належать місцевим громадам.

  1. Вправа «Крісло автора»

  Зараз Дмитро нам презентує повідомлення, яка система водопостачання міста.

(схема системи водопостачання міста розміщена на дошці)

  Система водопостачання міста включає: водозабір, систему водопідготовки, зберігання води та її перекачування за допомогою водопровідних насосних станцій (ВНС), розподільну мережу (мал. 51). Водозабір складається зі споруди для забору води (якщо джерело поверхневе) або з набору свердловин (якщо джерело підземне). Піднята з водозабору вода зазвичай проходить підготовку на водопровідних очисних спорудах (ВОС) для видалення домішок: глини, розчиненого заліза, шкідливих мікроорганізмів тощо. Найбільш важливим у підготовці води є видалення за допомогою хлору мікроорганізмів, які можуть викликати захворювання. Після підготовки вода перекачується в місто і подається по розподільній мережі споживачам. Щоб у кранах споживачів була вода, вона має проходити по трубах розподільної мережі з достатнім тиском. Його створюють насоси ВНС, що для своєї роботи використовують електроенергію.

Довжина водопровідних мереж сягає сотень, а у великих містах і тисяч кілометрів. Система водопостачання також забезпечує місто водою для гасіння пожеж.

  Дмитро передає слово Аліні, вона розповість нам, куди зникає вода із квартири.

(зображення розміщені на дошці)

 Рідкі відходи з раковин, ванни й унітазу через зливники надходять у каналізаційні стояки у будинку. Далі вони виводяться в централізовану систему водовідведення через каналізаційні колектори (труби), які знаходяться під землею. Стоки трубами рухаються самопливом, тому труби прокладаються з ухилом. Для зменшення глибини прокладки труб використовують каналізаційні насосні станції (КНС). Вони допомагають перекачувати стоки (мал. 55). У місті може бути декілька КНС, залежно від рельєфу. Стоки містять різні речовини, тому каналізаційні труби можуть засмічуватися. Треба мати змогу прочищати ці засмічення. Тому через кожні 100-200 м уздовж каналізаційної мережі на поверхні землі роблять люки. Через них можна дістатися до труби. Люк затуляють кришкою (мал. 56). Ми бачимо на вулицях каналізаційні люки.

Стоки надходять на каналізаційні очисні споруди (КОС). Під час їхнього очищення видаляється більшість розчинених і твердих речовин та зменшується кількість мікроорганізмів. Зазвичай стоки скидаються у водойми (річки, озера).

Дякуємо, діти, за цікаву та корисну інформацію.

IV. Колективна вправа.

  1. Робота в групах.

( Діти обирають собі кольорові квадратики і знаходять друзів з квадратиками такого ж кольору. Кожна група об’єднує 6-х дітей. Діти сідають групою за парту, у центрі якої великий квадрат відповідного кольору. Кожна група сигналізує піднятими вгору квадратиками.)

  Зараз ми працюватимемо в групах.

  Кожна група отримує завдання. Але перед цим повторимо правила роботи в групі:

  • Уважно прочитати завдання.
  • Працювати спокійно й тихо, не заважати іншим.
  • Дотримуватися відповідного часу (3-5 хв.)
  • Сигналізувати квадратиками, що роботу завершено.
  • Домовитись, хто буде презентувати роботу.

Роботи розміщуємо на дошці.

Завдання:

  1. Зробити колаж на аркуші паперу (вибрати іх даних малюнків фото) до теми:

1 група: Де зусртічається вода в природі?

2 група: Як використовує людина воду?

3 група: Від чого забруднюється вода?

4 група: Як потрапляє вода в домівки?

  1. Презентація роботи груп.
  2. Висновок.
  1. Інтерактивна вправа «Московий штурм».
  • В яких водоймах знаходиться прісна вода?

V. Підсумок.

Вправа «Незакінчене речення».

  • Мені сподобалося…
  • Я дізнався (дізналася)…
  • Я зацікавився (зацікавилась)…

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку