Мета: ознайомити дітей з ознаками зими в живій та неживій природі; вчити спостерігати за природними явищами, фантазувати,Ж робити висновки; розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ; виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.
Ранкова зустріч
Тема. Які сюрпризи нам готує зима?
1 клас
Мета: ознайомити дітей з ознаками зими в живій та неживій природі; вчити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ; виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.
Хід зустрічі
Загадка.
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас… (Зима)
(Біла, сніжна, холодна, чудова, прекрасна, чарівна, морозна, радісна,святкова, хмарна, сувора, тепла, довга, люта, весела, білосніжна, красива, заворожуюча, гарна, примхлива, тріскуча, іскриста, пухнаста,сумна, гомінка, блискуча, довгоочікувана, грайлива)
-Як ви гадаєте, яка тема дня? (Зима) . Правильно, сьогодні ми поговоримо про сюрпризи, які приносить нам зима.
2 . Гра « Сюрприз»
( Задоволення, радості)
Неприємні: мороз, холод, рано темніє, заметіль, ожеледиця.
Приємні: сніг, а разом із ним зимові розваги – катання на санчатах, ковзанах, лижах, ліплення сніговика, гра у сніжки, свято Нового року,
а також цікаві явища: утворення бурульки, морозяні візерунки, іній, земети.
3.Вправа «Так чи ні»
- А зараз я хочу перевірити вашу увагу, почувши помилку, плескайте у долоньки.
Помилки бувають різні:
І маленькі, й дуже грізні.
Щоб в житті їх не робити,
Будем зараз їх ловити.
Взимку в полі все цвіте –
І волошки й жито.
Гріє сонце золоте –
Ласкаво і привітно.
Морозець щипає щічки
Кличе дітлахів до річки
Щоб купатись і пірнати
І під сонцем засмагати.
4. Щоденні новини.
Який сьогодні день? (Вівторок) Вчора? Завтра? Скільки днів у тижні?
Число? Назвіть сусідів числа 4. Число 4 парне чи непарне?
Місяць? (Грудень) Що ви знаєте про цей місяць? ( 1й місяць зими, 12-й місяць року )
А який попередній місяць, а наступний?
Пора року? (Зима)Назвіть усі місяці зими. Які свята святкують взимку?( День святого Миколая, Новий рік, Різдво Христове, Новий рік або свято Василя, Водохреща, Масляна)
Погода (ясно, хмарно чи похмуро, тепло чи холодно, вітряно, опади)
Людина дня – Віолетта , бо у неї день народження.
Сьогодні нас чекає ще дуже багато цікавої інформації про зиму .
Зима наступає не тільки в природі, але й у наших серцях, у душах всіх, хто здатний відчувати красу та милуватися навколишньою природою.
4. « Крісло автора»
( Коли я чую слово зима, то одразу спливає в моїй уяві…. багато снігу і тріскучий мороз; зимові канікули; свято Нового року, бо я його дуже люблю і чекаю; катання на санчатах, ковзанах; веселі ігри у сніжки, красиві морозяні візерунки на вікнах)
5. Обмін інформацією.
- Що ж бажає нам Зима? Прочитай, Алісо.
Хай здійсняться ваші мрії,
Щоб ви були щасливі,
Щоб легко знання здобувались у школі,
А настрій завжди був чудовий!
«Дерево побажань»
( Діти озвучують свої побажання і прикріпляють сніжинки на дерево)
Інтернет-ресурси: