Ранкові зустрічі «Дружба – дорогоцінний скарб!»

Про матеріал

Кожен день у початковій школі починається з ранкової зустрічі. Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом.Вони дають дітям змогу брати участь у групових обговореннях, а педагогам – моделювати й активно розвивати в дітей уміння та навички ефективного спілкування.

Люди, які можуть ефективно спілкуватися:

– висловлюють свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші;

– уважно слухають, коли говорять інші;

– вирішують проблеми за допомогою слів;

– пропонують свої ідеї класу.

Ці навички мають важливе значення для успішного життя в колективі, спільного навчання та розв'язання конфліктних ситуацій. Ранкова зустріч – ідеальна можливість для розвитку цих навичок. Дана розробка містить ранкові зустрічі на тему:«Дружба – дорогоцінний скарб!»

Ці заняття допомогають створити в класі дружнє середовище – простір, де цінують друзів і дружбу; допомогти дітям з'ясувати критерії справжньої та щирої дружби; сприяти формуванню доброзичливого та толерантного ставлення до людей; сприяти формуванню цінностей справжньої дружби у дітей; формувати відповідальне ставлення до оточуючих. створенню позитивної атмосфери в класі,а також дає результати як у спільноті класу, так і поза його межами.

Перегляд файлу


Тема  тижня: «Дружба – дорогоцінний скарб!»

 

         ДЕНЬ 1

   Ранкова зустріч: «Що таке дружба?»

Мета: Розкрити значення дружби і товаришування в житті людини; створити доброзичливу атмосферу на цілий день. встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання;навчати самостійно мислити, ефективно спілкуватися, отримувати задоволення від навчання; формувати вміння знаходити спільну мову з іншими, товаришувати;виховувати повагу один до одного.

Обладнання: матеріали, необхідні для проведення ігор, музика, крісло автора, конструктор ЛЕГО.

                                       Хід ранкової зустрічі

I.Організаційна частина

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти стають з вчителем у коло.

II. Привітання


Треба разом привітатись:

Добрий день!. Добрий день!.

Дружно й весело сказати:

Добрий день! Добрий день!

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день! Добрий день!

Один одному всміхнутись.

Добрий день! Добрий день!

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!


ІІІ. Обмін інформацією.

- Діти, скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? Знайдіть на дошці зображення осені і прикріпіть поряд стікер.

- З чим асоціюється у вас дана пора року? Які зміни відбуваються у природі?

- А який зараз місяць даної пори року? - А як ви вважаєте, чому цей місяць має таку назву? - Дітки, а хтось із вас знає може яке сьогодні число місяця? - А який сьогодні день тижні? - Діти, а ви знаєте,що за народним календарем 23 вересня - Мінодори. У цей день дивляться, якщо багато вродило горобини — осінь заплаче дощами, а зима вдарить морозами. Вітер північно-західний - зима буде люта, а південно-східний - тепла.                                                                          

IV. Робота з календарем. Фронтальна бесіда про погоду та визначення

її стану в календарі.  - Молодці!

V. Щоденні новини.

 - На цьому тижні  ми з вами поговоримо на дуже важливу для кожної людини тему,ми поговоримо з вами про дружбу. Наш тиждень має назву «Дружба – дорогоцінний скарб!» Сьогодні ми визначимо, що ж таке справжня дружба та дізнаємося багато цікавого.

1. Бесіда.

Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями

- Що таке дружба? ( Діти обговорюють це питання)

- Розкажіть чи маєте ви друзів?        - А хто такі друзі?

- А що можна робити із друзями?     - А що означає дружити?

- А що ви можете сказати про свого друга? Який він?

Ігрова вправа « Що таке дружба».

Вчитель називає ситуації, діти плещуть у долоні лише тоді, коли мова йде про справжню дружбу.

- Допомогти виконати складне завдання.

- Підказати відповідь, якщо друг її не знає.

- Поділитися чимось смачненьким.

- Заступитися, коли друга ображають.

- Промовчати, коли товариш говорить неправду.

- Зателефонувати другові, коли той захворів.

Виконання пісні «Дружба», обговорення значення посмішки для кожної людини).

- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?

VІ. Гра з конструктором ЛЕГО.

 «Кольорові завдання» (Методичний посібник «Шість цеглинок»)

VІІ.Читання та обговорення казки В. Сухомлинського 

«Дівчинка і ромашка».

Сонячним ранком маленька Дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині.   вона почула, що хтось плаче. Прислухалась. Плач долинав з-під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилась дівчинка до каменя, та й питає:

- Хто там, під каменем плаче?                                                                        -Це я, Ромашка,- почувся тихий голос. – Звільни мене, Дівчинко, гнітить мене камінь. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку Ромашки.

- Спасибі тобі Дівчинко,- сказала Ромашка.- Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту.

- Як же ти потрапила сюди, під камінь?

- Підманув мене камінь,- розповіла Ромашка.—Була я маленькою насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве мене не задавив. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.

- Гаразд, будь моєю, - погодилась Дівчинка.

Подружилися Дівчинка та Ромашка. Щоранку Дівчинка приходила до Ромашки, і вони разом зустрічали сонечко.

- Як добре мені бути твоєю, дівчинко, - часто говорила ромашка.

- А коли б ти виросла у лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю?

-Я б померла від горя,- тихо сказала Ромашка.- Але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той Маковий Дзвіночок товаришує із Сонечком. А ось та маленька квіточка Незабудка – подруга Весняного вітру. Ні, квітка не могла б жити нічиєю.

Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту почутого

Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору

(бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей). Інші діти формулюють запитання за змістом почутої казки, а «автор твору» повинен відповісти словами, максимально наближеними до тексту .

 –Як ви вважаєте, чи бувають « нічиї люди», « нічиї звірі», « нічиї дерева» та інше? Коли так трапляється?

-Як на вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною? -Розкажіть про свою дружбу з якоюсь рослиною чи твариною.

 VІII. Групове заняття.  Робота в групах Гра « Добре – Погано» (додаток 1)

   (складання пазлів із зображенням певної ситуації)

   Діти об’єднуються в  групи, вибрати певний колір – емблему. Кожній групі треба виконати своє завдання, а потім презентувати роботу. Головне, кожна дитина повинна зробити свій внесок в спільну працю, вчитися спільно вирішувати проблему.

ІX. Підсумок.

   Діти стають у коло та  висловлюють свої враження від проведеної ранкової зустрічі. Розповідають, що вони зрозуміли про дружбу та які зробили висновки для себе.

ІХ. Ритуал прощання «Коло дружби».

    Узятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вчитель: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші (і т.д.) і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона вас не покидає і гріє. ».

 

      ДЕНЬ 2

Ранкова зустріч: «Хто такі друзі?»

Мета: створити в класі дружнє середовище – простір, де цінують друзів і дружбу; допомогти дітям з’ясувати хто такі друзі, критерії  справжньої та щирої дружби; сприяти формуванню доброзичливого та толерантного ставлення до людей; сприяти формуванню цінностей справжньої дружби у дітей; формувати відповідальне ставлення до оточуючих.

Обладнання. Музичний супровід, мультфільм «Рюкзачок», крісло автора, малюнки з зображенням дерева без коріння,кольорові квадрати, малюнки та імена героїв записані на картках.

                                   Хід ранкової зустрічі

I.Організаційна частина

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти з вчителем сідають на килимку.

ІІ. Вітання учнів і вчителя (всі)


В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва,

посміхнись тому, хто справа.

Ми – однак сім'я.

В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви!

Руку дай тому, хто зліва.

Руку дай тому, хто справа.

Ми – одна сім'я!

В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви.

Обніми того хто зліва.

Обніми того, хто справа.

Ми – одна сім'я! 


 ІІІ. Щоденні новини.

  Діти,сьогодні ми з вами продовжимо бесіду про дружбу та поговоримо про друзів. Ми дізнаємося хто ж такі справжні друзі?

  Діти, а який у вас настрій? (Діти показують свій настрій смайликом).

  А давайте прикріпимо наші смайлики на дошку, щоб ми їх всі побачили. Діти, подивіться, яка сьогодні гарна погода, як весело посміхається сонечко, посилаючи свої промінчики до нашого класу. Мабуть, воно хоче з нами подружитися. Давайте простягнемо свої долоньки до промінчиків, щоб сонечко з кожним з вас привіталося та подружилося.

  Сьогодні 24 вересня - Федори. Осіннє рівнодення. Початок затяжних дощів. Всякому літові приходить кінець. А ще цей день надзвичайний тим, що сьогодні в нас є іменинники (Вчитель називає імена дітей-іменинників). Давайте їх привітаємо.

Гра-танок «Вітання-побажання»

IV. Робота з календарем.

Фронтальна бесіда про погоду та визначення її стану в календарі.

- Молодці!

 V. Обмін інформацією.

  - Давайте пригадаємо, як називається наш тиждень?«Дружба – дорогоцінний скарб!»             

   Гра «Мікрофон»

   Підніміть руку, у кого з вас є друг, чи подруга? Я так і знала, і дуже цьому рада.

   Як на вашу думку, між ким може існувати дружба? А скільки може бути друзів у однієї людини?Дійсно, дружити можна парами, групами, колективами, навіть містами і державами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком. А чи може дружити хлопчик з дівчинкою? Завдання. Діти, давайте поміркуємо, яким потрібно бути, щоб стати справжнім другом?Звичайно ж.

  Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба, діточки, дружити».

 VІ.Пісня «Справжній друг»

Музика Б. Савельєва Слова М. Пляцковського

Переклад О. Пархоменка


1.Дружба віддана не зламається,

 не розклеїться від дощу і хуг.

 Друг в біді не лишить,

 щирим словом втішить –  

 отакий він, незрадливий, 

 справжній друг!

 

 

2.Ми посваримось – і помиримось.

«Нерозлийвода» – кажуть всі навкруг.

Вдень чи в ніч негожу

друг мені поможе –

отакий він, незрадливий,

справжній друг!

 


3.Друг завжди мене прийде виручить,

він не жде подяк і не жде послуг.

              Буть комусь в пригоді  в будь-якій негоді –

         отакий він, незрадливий,справжній друг!

Вчитель- А тепер давайте пограємо в гру « Хто мій друг»

   Діти по черзі розповідають про своїх друзів, не називаючи імен. Учні повинні відгадати ім’я друга. Той, хто відгадає, стає ведучим.

Перегляд мультика «Рюкзачок»

- Пропоную переглянути мультик «Рюкзачок». Можливо у поведінці портфелика хтось упізнає себе? (Перегляд мультика)

Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення мультфільму

- Дітки, а яким потрібно бути, щоб мати друзів?

- Що означає бути добрим, щедрим та ввічливим?

- А хто був уважним? Хто був друзями рюкзачка?

- Цей мультик ще й показав нам які речі потрібно брати до школи. То які речі ви візьмете до школи, коли складатимете свій портфелик-рюкзачок?

- Я впевнена, що всі ці речі і сам рюкзачок стануть вашими друзями у школі.

Створення «візуального словника». Підбір відповідних слів, які характеризують «друга» (який він?), «подругу» (яка вона?)

VІІ. Групова робота.

  Діти кожен вибирають собі кольорові квадратики і знаходять собі друзів  з квадратиками такого самого кольору. Кожна група об’єднує 4-х дітей, діти сідають групою за парту, у центрі якої великий квадрат відповідного кольору. Так вчитель позначив стіл, за яким сядуть діти, коли утворять групу. Коли всі сіли, вчитель перевіряє, чи правильно утворилися групи (кожна група сигналізує піднятими вгору квадратиками).

Вчитель. Зараз ми працюватимемо в групах.

Завдання. Складіть пари друзів.( Малюнки та імена героїв записані на картках).

Чіп - Дейл, Вінні - Пух - П'ятачок, Малюк - Карлсон, крокодил Гена - Чебурашка, Буратіно - Мальвіна, Принц - Попелюшка. (взаємоперевірка) (Додаток 2)

Вчитель: Отже дійсно, ніхто не може бути самотнім, у кожного повинні бути друзі. Людина без друзів — що дерево без коріння. Без друзів складно жити на світі, тому й кажуть, що людина без друзів схожа на дерево без коріння.

  Вправа «Дерево дружби»

Роздати дітям малюнки з зображенням дерева без коріння.(додаток 3)

Завдання:

- Розмалювати своє дерево і намалювати стільки корінців, скільки друзів ви маєте.

VІІІ. Підсумок.

- Діти, чи сподобалася вам наша ранкова зустріч?

- А тепер, давайте згадаємо з яким настроєм ви починали працювати. Давайте поглянемо на дошку з вашими смайликами

- Дітки, а може у кого змінився настрій? Чому?

Якщо бажаєте, можете змінити свій смайлик на інший.

- А як ми сьогодні працювали?

- А яка робота вам сподобалася найбільше?

ІХ. Ритуал прощання «Коло дружби».

  Звучить музика «Ширше коло - дружать діти всієї Землі»

- Давайте візьмемося за руки і скажемо: «Ми будемо разом, не будемо самотні, тому що вміємо дружити!»  (всім узятися за руки, потиснути їх, подивитися по черзі одне на одного.)

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ З

Ранкова зустріч: «Ми – одна сім'я»

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Обладнання: Музичний супровід,  пісня, прислів’я, малюнки, на яких зображено  добрі й погані вчинки, кошики, гілочки,крісло автора.

                                   Хід ранкової зустрічі

   I.Організаційна частина

   Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти, а який у вас настрій? (Діти показують свій настрій смайликом).

ІІ. Вітання учнів і вчителя (всі)


-Ви сьогодні вже проснулись?

-Добрий день!

-Мамі зранку посміхнулись?

-Добрий день!

-Клас наш радо вас вітає!

-Добрий день!

-Настрій кожен гарний має?

-Добрий день!

-Станьте разом в дружнє коло!

-Добрий день.

-Привітай нас рідна школо!

-Добрий день! – Добрий день! Добрий день!

-Треба всім нам привітатись!

-Добрий день!

-Дружно й голосно сказати:

-Добрий день!


   ІІІ. Щоденні новини.

  Діти, сьогодні середа. А який це день тижня?(третій). А яке сьогодні число?А який місяць? Так, сьогодні середа 25 вересня.

  Ми з вами продовжуємо нашу бесіду про дружбу. Тема нашої сьогоднішньої ранкової зустрічі «Ми – одна сім'я». Це дуже багатогранна і цікава тема. Наш клас – це одна маленька сім’я великої шкільної родини. Дуже важливо створити в класі дружню атмосферу та доброзичливі стосунки, створити справжню родину.

IV. Робота з календарем.

Фронтальна бесіда про погоду та визначення її стану в календарі.

 Отже, зараз у нас пора року осінь. А назвіть основні ознаки осені?(Сонечко менше гріє, ніж улітку, від того стало прохолодніше і небо частіше вкривається сірими хмарами; якщо іде дощ він уже не такий теплий, як улітку; починає жовтіти листячко на деревах; дозрівають плоди, на городах люди збирають урожай; птахи готуються відлітати в теплі краї, люди одягаються тепліше)

- Молодці!

 V. Обмін інформацією.

Діти, а скажіть, що таке родина?А яка вона повинна бути? Чи можна наш клас назвати родиною, однією сім’єю?

А зараз прослухайте вірш, скажіть а чи не про наш це клас мова? Поясніть чому.

1.Слухання вірша «Хіба це клас?»


Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?


Вчитель: А зараз давайте пограємо у гру «Яким повинен бути друг?»

ГРА (так-аплодують, ні-тупотять)

*добрим              *правдивим

*злим                   *справедливим

*багатим              *душевним

*хорошим            *наглим

*ледачим              *щирим

*заздрісним         *відкритим

- Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

3.Слухання казки «Батьківський заповіт».

(У кожного на парті лежать гілочки).

А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».

  У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

 Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення

Обговорення ситуацій

- До вас у клас прийшла нова учениця. Як ви будете поводитися, щоб стати їй другом чи подругою?

-Що ти зробиш коли побачиш, що твої друзі-однокласники б’ються?

-Як ти вчиниш коли дізнаєшся, що твій друг робить погані вчинки?

VI. Групова робота.

Гра «добре-погано» (у парах).

   Завдання. Допоможіть один одному:попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики малюнки, на яких зображено  добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».

    Вчитель: Ви всі молодці! Гарно впорались! А тепер подивіться на дошку, яке велике серце намальовано. Це серце нашого класу, готове любити, всім допомагати. Воно зможе зігріти кожного члена наше дружною шкільної родини. Це серце не просте - чарівне. Це серце «Любові та дружби».

 Дітям роздаються силуети хлопчиків і дівчаток, але без зображення обличчя. Вони домальовують емоції, які відчувають самі.( додаток 4)

Діти давайте прикріпимо всі ці силуети на наше серце.

Вчитель - Хотіли б ви, щоб наш клас був завжди дружним?

Давайте зробимо наше життя добрим. Давайте допомагати один одному в скрутну хвилину, давайте вибирати хороших і вірних друзів.

   А тепер давайте встанемо в коло, давайте ніколи не будемо сваритися. І скажемо один одному слова відомого героя терплячого і найдобрішого кота Леопольда: «Діти, давайте жити дружно!». І мені здається, що це дасть початок тієї великої дружби, яку ми понесемо через все шкільне життя. І в честь нашої дружби я пропоную провести салют.

(Коло розбивається на 3 команди: червоний, жовтий і зелений. По команді «Червоний!» Плескає 1-я команда, «Жовтий!» - 2-я команда, «Зелений!» - 3-я. Потім, вчитель дає команду: «Червоний! Жовтий! Зелений!»).

VІІ. Підсумок.

Гра «МІКРОФОН»

-Хто такий друг?

-Навіщо потрібна дружба?

-Що ти зробиш коли побачиш,  що твої друзі-однокласники б’ються?

-Як ти вчиниш  коли дізнаєшся, що твій друг робить погані вчинки?

VІІІ.  Заключна частина

    А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле.

 

ДЕНЬ 4

Ранкова зустріч « Друзі наші менші »

Мета: формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин, закріпити знання про значення тварин для людини, ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах;виховувати відповідальність за тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.

Обладнання: ілюстрації тварин, пакети з – під корму для тварин, музика, крісло автора, матеріал для гри «Склади портрет героя», клітка з хом’ячком.                                 

                                    Хід ранкової зустрічі

I.Організаційна частина

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

II. Привітання

- Почнемо, діти, нашу зустріч із побажань, подаючи один одному руку.

  - Доброго ранку, Іринко! Я бажаю тобі плідного на гарного дня!

- Доброго ранку, Віталіку! Я хочу, щоб день у тебе видався щасливим!

3. Виконують діти пісню «Добрий день» муз. М.Шутя.

Добрий день, ті, хто взимку родивсь! Добрий день! Добрий день, ті, хто весною родивсь! Добрий день! Добрий день, ті, хто влітку родивсь! Добрий день! Осінню жовтою хто народивсь! Добрий день! Добрий день, ті, хто тварин полюбля. Ті, хто в мріях долають моря. Добрий день, ті, хто добріший за всіх. Добрий день ті, хто спритніший за всіх.

ІІІ. Щоденні новини.

Діти, а хто знає який сьогодні день тижня?(Четвер)

Інтелектуальна розминка.

-         Чому «четвер» назвали так?

-         Який день тижня був позавчора? Буде взавтра?

-         Що ви знаєте про число 4?

-         Назвіть число, що передує числу 4?

-         Слідує за числом 4?

Вчитель: Сьогодні 26 вересня - Корнелія Сотника. Природа лаштується до зимової сплячки. Як Корнелій скаже, так зима покаже. А тепер давайте поговоримо про погоду та визначимо її стан. (дитина заповнює календар погоди). А які зміни в природі відбулися? А що цікавого ви побачили по дорозі до школи?

- Які ви всі молодці! Ви у мене такі розумнички!

Сьогодні ми з вами продовжимо бесіду про друзів та дружбу.

ІV. Обмін інформацією.  

   - Але,щоб дізнатися про яких друзів ми будемо говорити, треба відгадати загадки.

1.Відгадування загадок


1. Мордочка вухата,

Шубка смугаста,

Часто вмивається,

А з водою не знається. (Кіт)

2. Господар двору.

Будинок-буда.

Виляє радісно хвостом,

Але чужинця не пустить в дім. (Собака)

3.Як веселка кольоровий,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

він його повторить вмить.    (Папуга) 

4.Народилось їх багато,

Є в них мама, є в них тато.

Менші, ніж заморські свинки,

Ці пухкі, малі тваринки.     (Хом'яки)  


     - Діти, а як можна їх всіх назвати одним словом? (тварини, домашні улюбленці). Так, ось тварини - це наші менші друзі. І наша ранкова зустріч так і називається « Друзі наші менші »

V. Групова робота.

Зараз для вас буде цікаве завдання.

Робота у групах. Гра «Склади портрет героя».

  Кожна група отримує малюнок котика (собаки, рибки, папуги, хом’ячка чи морської свинки), розрізаний на декілька частин. Необхідно швидко скласти із фрагментів малюнок. Далі кожна група називає свою тваринку та розповідає про неї.

  А тепер пограємо

 Гра «Нагодуй тварину» 

Учитель демонструє пакети з – під корму для тварин, а діти «купують» - плескають у долоні, якщо це їжа для героя їхньої групи.

Танцювальна хвилинка

Танок-руханка « Веселі звірята» (учні імітують поведінку тварин)


Знають всі давно, малята,

Любить котик пострибати,

Вигнути дугою спинку,

Потягнутись на хвилинку.

Цуценятко не дрімає:

Хвостик власний доганяє.

І вертить ним вліво – вправо -

Фізкультурні робить вправи.

Папужка теж не ловить гав:

Крильця в сторони підняв,

Вгору – вниз ними махає,

Наче в джунглях, він літає.

Хом’ячок і морська свинка

Роблять вправи фізхвилинки.

Їм на місці не сидиться,

Швидко бігають по клітці.

Рибки пірця піднімають

І повільно опускають

- Чи здорові ви, малята?

- Так! - Сідайте відпочивати.


Гра «Долоньки» (плескають у долоньки)

Учитель:

- А в кого з вас вдома є хом’ячок?

- В кого є котик?

- В кого є собачка?

- В кого вдома рибки?

- Хто любить тварин?

Вправа «Крісло автора». «Мій домашній улюбленець»

- Діти, вашим тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Однак багато тварин – безпритульні, вони голодні, не мають прихистку. І якщо ви  разом із батьками вирішите  узяти в родину домашнього улюбленця, то найкраще, щоб ці тварини були з притулку. Так тварини стануть справжніми друзями родини.

А про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі?

Вправа «Добра тваринка»

Діти стають у коло і беруться за руки.

Вчитель: Діти, а давайте зараз пограємо у гру, яка називається «Добра тваринка». Уявіть, що ми – одна велика добра тваринка. Давайте послухаємо, як вона дихає. І подихаємо разом. Вдих –

робимо крок від середини кола. Видих –  крок в середину кола. Наша тваринка дихає дуже рівно і спокійно… А тепер давайте зобразимо і послухаємо, як б’ється її велике серце. Стук – крок вперед, стук – крок назад.

Сюрприз.

Діти, Андрійко приніс клітку з хом’ячком, за яким доглядає вдома.(Діти передають клітку по колу, розглядають його)

VІІІ. Підсумок.

  Діти по черзі висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж зустрічі.

  Пам᾽ятайте, що тварини часто рятують людям життя, допомагають нам у побуті (наприклад, собаки, коні), покращують наш настрій. Тому любіть тварин – друзів наших менших.      

 

 

 

 

 

 

 ДЕНЬ 5

Ранкова зустріч  «Умійте цінувати дружбу»

Мета: Дати поняття  справжньої безкорисливої дружби. Ознайомити  з правилами дружби, показати важливість істинних друзів в житті людини, показати, що людина не може жити одна, їй потрібні вірні друзі. Навчати доброзичливості, прагненню розуміти один одного,  учити  розділяти радощі і печалі. Виховувати пошану до оточуючих, ввічливе звернення однокласників один до одного.

Обладнання: матеріали, необхідні для проведення ігор, музика, крісло автора.

                                    Хід ранкової зустрічі

I.Організаційна частина

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти сідають з вчителем на килимок.

II. Привітання

"Чарівний клубочок Дружби"

    Діти сидять  на килимі, утворюючи коло. Вчитель передає клубок ниток дитині, яка намотує нитку на долоньку  і при цьому говорить лагідне слово, або добре побажання, або лагідно називає дитину, що сидить біля неї, на ім’я, або


вимовляє «чарівне ввічливе слово» тощо. Потім передає клубок наступній дитині, поки не дійде черга до вчителя.


ІІІ. Щоденні новини.                                                                                                          

   Діти давайте пригадаємо яка зараз пора року?А яка зараз місяць? Сьогодні п’ятниця – п’ятий день тижня. А давайте визначимо, яка сьогодні погода?А давайте пригадаємо. Яка погода була вчора? Чи змінилася вона?   Дитина заповнює календар погоди.

Сьогодні 27 вересня - Здвиження. Вважається, що в цей день остання пташка відлітає у вирій, а гаддя ховається в листя і залізає в землю, щоб перебути зиму.

 Діти, може ви щось знаєте цікавого про цей день? Чи може у вас сьогодні щось цікаве відбулося? (Діти діляться своїми новинами)

ІV. Обмін інформацією.                                                                      

  Чимало учнів нашого класу виявляють довіру друзям. Справді, разом із природними потребами  (повітря, їжа, вода тощо) у кожної людини є ще одна життєва необхідність  - бажання мати друзів. Недаремно в народі кажуть: «Людина без друга – як їжа без солі». З другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями. Тому  ми поведемо мову про важливість дружби і вміння дружити, з’ясуємо,  які умови є необхідними для дружніх стосунків, за що ми цінуємо своїх друзів.

Учитель: А для чого потрібні друзі?(відповіді учнів)

- Послухайте уважно віршик.

 Слухання віршика


Що це значить – не дружити,

Жити так – одинаком?

Не дружити – це ходити

Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

Й на перерві у кутку

Розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,

Набік з видом кам’яним,

А насправді тишком-нишком

Роздавати штурхани.

В школі вчитись

Й не дружити –

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитися кіно.  

             (Оксана Сенатович)               


              Вправа «Мікрофон»

- А чиє серед нас такі «одинаки»?

- Як ви вважаєте, чи добре бути таким одинаком?

- Які б поради ви б дали герою цього віршика?

V. Групова робота.

Вправа «Квітка Дружби»

   Діти, сподіваюся, ви зі мною погодитеся, що дружба-це найважливіше, найкраще, що є в житті людини. Дружбою треба дорожити і цінувати. Зараз я пропоную вам зробити квітку нашого класу. Візьміть кольоровий папір такого кольору, який вам найбільше подобається, покладіть на нього свою долоньку, обведіть її і виріжте. Це ваша долонька дружби. Напишіть на ній ім’я свого друга, або своє побажання для своїх товаришів. Учні виконують завдання.  Потім всі ці долоньки приклеюються до основи квітки, і вона підвішується на дошку.

Вчитель: Гарна у нас вийшла квітка дружби нашого класу? Вам вона подобається? Учні діляться враженнями.

VІ. Читання та обговорення оповідання І.Турчина « Дружба»

Одного разу Василько виніс у двір пожежну машину. Підбіг до Василька Сергійко.

 Ми — друзі! Пограймося разом у пожежних.

 Давай,— погодився Василько.

Сергійко витягнув губи, прогудів і помчався по двору, тягнучи за собою на мотузочці машину.

 Пожежа! Пожежа! — кричить.

Підбігли інші хлоп'ята.

 Ми також пожежні!

Сергійко заступив машину від дітей.

 Я — Васильків друг! І я один буду його машинкою гра¬тися!

Образилися хлопці й пішли.

Наступного дня Боря приніс у двір паровоз з вагончика¬ми.

Підбіг до нього Сергійко.

 Я — твій друг! Ми — друзі! Пограймося разом у ма¬шиністів.

 Давай,— погодився Боря.

Стали вони у машиністів гратися. Прийшов Василько.

 І мене прийміть.

 Нe приймемо, сказав Сергійко. Чому? здивувався Василько.— Адже ти мій друг. Ти ж пім учора казав.

 То вчора,— сказав Сергійко. — Вчора у тебе пожежна машина була. А сьогодні у Борі паровоз з вагончиками. Сьогодні я з ним дружу!        

Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення оповідання

Чи справжнім другом був Сергійко у цьому оповіданні?

(Він у дружбі шукає вигоду, а дружити потрібно просто так)

Вірно, а що ви вважаєте найголовнішим в дружбі? (відповіді дітей)

VІІ. Розучування «Мирилки».

- Діти, як ви думаєте, а чи може дружба розпастися? Із яких причин вона може розпастися?

  Так, буває  що друзі іноді сваряться. Що ж робити, якщо друзі посварилися? (помиритися)

А що потрібно для того, щоб помиритися?

– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.


• Через тин вишня похилилася,

А дружка з дружкою посварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

• Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

• Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося! 

• Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 


    Яка вам більше сподобалась? Давайте її вивчимо.

 Отже, якщо дружба справжня, міцна, то друзі обов'язково знайдуть вихід та помиряться.

VІІІ. Підсумок.

- Діти, чи сподобалася вам наша ранкова зустріч?

Що нового дізналися? Що зрозуміли та які висновки для себе зробили? А як ми сьогодні працювали? А яка робота вам сподобалася найбільше?

ІХ. Ритуал прощання «Коло дружби».

Звучить музика «Ширше коло - дружать діти всієї Землі»

 Діти в колі  беруться за руки. Вчитель посилає сигнал (посмішку), діти передають один одному по колу.

- Діти, вчиться бути справжніми людьми, вміти товаришувати, дружити та цінити дружбу. Вчиться зважати на думку інших, добре поводитись з ними. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1


 

Додаток 2

     

 

           

 

 

 


 


Додаток 3

 


Додаток 4

 

      

docx
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
6302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку