Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.
Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.Метою моєї роботи є вивчити структру, особливості підготовки та розробити ранкові зустрічі.
1
«Розробка ранкових зустрічей (тематичні, інформаційні)»
Сорочан О.І. вчитель початкової школи
Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.
Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Метою моєї роботи є вивчити структру, особливості підготовки та розробити ранкові зустрічі.
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
1.Вітання
Діти і вчитель встають у коло. Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
-А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
(діти по колу передають квіточку добра та вітаються (Дод.2). Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі)
- Доброго ранку, Марійко. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами…
- Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і справ на сьогоднішній день.
2.Обмін інформацією.
- Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.
Бесіда
- Розкажіть з ким ви дружите?
- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?
- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?
- Що означає дружити?
Але Чік про це ані слова не сказав своєму приятелеві.
“Якщо я пшоно роздаватиму, то мені нічого не залишиться”, – подумав він. Так і склював всі зернятка сам. А коли ящик викидав, то кілька зерняток все ж випало на землю.
Знайшов ці зернятка Чірик, зібрав в пакетик акуратно і полетів до свого приятеля Чіка.
– Здрастуй, Чіку! Я сьогодні знайшов десять зерняток пшона. Давай їх поділимо порівну і склюємо.
– Не треба… Навіщо?.. – став відмахуватися крильцями Чік. – Ти знайшов – ти й їж!
– Але ж ми з тобою друзі, – сказав Чірик. – А друзі всі повинні ділитися. Хіба ж не так?
– Ти, мабуть, правий, – відповів Чік.
Йому стало дуже соромно. Адже він сам склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодної зернини. А зараз відмовитися від подарунка приятеля – це означає образити його. Взяв Чік п’ять зерняток і сказав:
– Спасибі тобі, Чірик! І за зернятка, і за урок… дружби…
Вправа «Мікрофон»
-Діти, який урок отримав Чік?
-А серед вас є такі друзі як Чірік?
-Щоб ви порадили герою цього віршика?
-Пропоную подивитися мультик «Портфелик». Можливо в його поведінці хтось впізнає і себе? (перегляд мультфільму)
https://www.youtube.com/watch?v=T2vYUWfrQu0
- Яким треба бути, щоб мати багато друзів?
- Що означає бути добрим, щедрим та ввічливим?
3. Групове заняття. Вправа « Сіамські близнюки»
Вправа “ З ким я подружився?”
Група дітей (4 – 6 осіб). Учитель дає коробку з прорізаними отворами з боків, щоб туди могла поміститися дитяча рука. Учасники засовують руки в коробку, заплющують очі. Потім знаходять чиюсь руку, “знайомляться” з нею, відгадують із чиєю рукою вони “познайомилися”, “подружилися”.
- Діти, В. Сухомлинський сказав: «Дружба – це школа виховання людських почуттів… У дружбі ми віддаємо сили своєї душі іншій людині і від цього самі стаємо кращими» - А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами, Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
4. Щоденні новини.
Розучування пісеньки «Дружать діти на Землі».
- На цьому тижні ми з вами вивчимо пісеньку про друзів. Подаруйте її своїм рідним.
https://www.youtube.com/watch?v=R7oq6K-em9o
Тема: «Зима»
Хід зустрічі
І. Вітання.
Звучить аудіозапис, який запрошує дітей до кола. Діти збираються до кола. Сідають.
-Доброго ранку, діти! Я дуже рада вас бачити! Дуже рада, що ми сьогодні зібралися разом!Діти, беріть свої серденьки і покладіть іх до настрою, який був у вас сьогодні зранку.
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте!
Я всміхаюсь зимонькі:
Насипе хай сніжка!
Я всміхаюсь друзям всім:
Зичу їм добра!
Вітання один з одним у колі.(Діти по черзі беруть за руки один одного і вітаються)
-Доброго ранку, Тетянка! Я рада тебе бачити!
-Доброго ранку, Сашко! Я рада, що ти прийшов до школи!(і т.д)
2. Обмін інформацією
Поетична хвилинка.
Вдягнувшись тепліше,
Морозяним ранком
Мариночка вийшла
І стала на ґанку.
— Як гарно навколо!
Все вкрилось кругом
Пухнастим та чистим
Блискучим сніжком.
Гра «Що буває зимою?»
Мета: визначити рівень знань учнів з теми «Зима»; підвести учнів до вивчення нового матеріалу.
Хід проведення
З запропонованих картинок учні обирають тільки ті, що стосуються зими.
3. Групове заняття
4. Щоденні новини
Сьогодні ми з вами поговоримо про зиму. Зиму дуже полюбляє Снігова королева. Вона заморозила літеру і щоб її розморозити ми з вами повинні виконувати різні завдання протягом дня.За вашу активність, старанність та уважність ви будете отримувати гарячі сердечка, коли ми назбираємо їх достатньої, то зможемо подолати чари Снігової королеви і розморозити літеру.
Учень – помічник вчителя на календарику сьогодення виставляє дату, назву тижня, назву місяця, кількість присутніх, погоду.
Хід зустрічі:
“Добрий день!”
Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:
бажаю (стикаються великими пальцями);
успіху (вказівними);
великого (середніми);
у всьому (безіменними);
і всюди (мізинцями);
Вітаю! (Дотик всією долонею)
Хто народився навесні, плесніть двічі у долоні, хто влітку – стрибніть тричі на одній нозі, хто восени – доторкніться правою рукою до лівого вуха, хто взимку – присядьте стільки разів, скільки вам років.
2. Групове заняття
– Діти діляться на 2 групи. Одна група сідає ліворуч від вчителя, інша – праворуч, навпроти першої групи. Вчитель зачитує запитання, яка група готова відповісти – плескає в долоньки.
Учитель. Уявімо собі життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що трапилося б? Наприклад, не працює електрик...
Не вийшов на роботу пекар...
А якщо всі хлібороби й доярки не вийдуть на роботу?
Учитель. Правильно, люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свою роботу. Та людина, яка робить все із задоволенням, — це людина відповідальна, працьовита. Вона береться з охотою за справу. Хочеш жити добре, бути заможним — працюй наполегливо і завзято. Навіть «маленька праця краща за велике безділля», бо вона теж приносить свої плоди й дає хороший результат.
Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам … (ЮРИСТ)
У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані,
Стравобративаріант
Пособить ..(ОФІЦІАНТ)
Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам …(ПРОДАВЕЦЬ)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? (ЛІКАР)
4. Гра «Покажи професію».
Думки вголос «Чи є професія найважливіша?» - діти висловлюються, аргументують свою відповідь.
Вірш Ольги Шнуренко «Всі професії важливі»
Столяр в майстерні стругає,
Стружку збирає в корзинку -
Потім про яблука дбає,
Робить їм ліжко узимку.
Доярка доїть молоко в корови -
Я п‘ю щодня стакан і йду до школи.
Лікар ліки призначає,
Якщо захворіли раптом,
Але кожен добре знає,
Що найкращі ліки – жарти.
Продавець у магазині
Усміхається привітно -
Ця весела господиня
Продає осінні квіти.
Моряк - закоханий у море,
А в мріях бачить океан,
І хоче стати командором,
здолати бурю й ураган.
Листоноша лист мені приніс,
Затанцюю я йому на біс,
І дізнаюсь про новини
Від подружки Катерини.
Льотчик обіймає небо синє,
І від того дійсно він щасливий.
Кухар їжу нам готує смачно -
Ми за це йому безмежно вдячні!
Швачка шиє одяг для людей,
В неї так багато є ідей.
Прикрашає всіх сучасна мода,
І хороший настрій – нагорода!
ВСІ ПРОФЕСІЇ ДЛЯ НАС ВАЖЛИВІ,
РУКІ ЗОЛОТІ - ЦЕ СРАВЖНЄ ДИВО!
Учень – помічник вчителя на календарику сьогодення виставляє дату, назву тижня, назву місяця, кількість присутніх, погоду.
Повідомлення про нову професію: Копірайтер — це майстер з написання текстів. Він завжди пише на замовлення, більше того, копірайтер пише свої тексти за певними правилами.
4 Тема: Таємниці космосу
Хід зустрічі
1. Вітання
Привітайтеся з учнями та попросіть їх привітатися один з одним, додаючи до власного імені пестливу назву «cонечко». Наголосіть на правильному звертанні (Марійко, Васильку, Тарасе, Олеже). Наприклад, «Доброго ранку, cонечко Марійко!»
Гра «Ім’я на картці»
Заготовлені картки з іменами кожної дитини. Кожна дитина витягує картку і вітає того, чиє ім’я на ній написане.
2. Обмін інформацією
- До нас завітала гостя незвичайна, а хто це ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Нічне небо прикрашають,
мерехтять вони, палають.
Безліч складено казок
про красунь нічних — … (зірок)!
- А де живе наша гостя? (На небі, в космосі)
- Так , правильно. Сьогодні ми з вами поговоримо про космос. Нашу Землю оточує нескінченна простір. Цей простір називають - космос. У ньому знаходяться небесні тіла, комети, метеорити, зірки, планети. Скільки планет у Сонячній системі?(8).
ПАРАД ПЛАНЕТ
Всі планети стали в ряд,
Починається парад!
Раз – Меркурій-мандрівник,
Два – Венера, красний лик.
Три – Земля вітає нас,
А чотири – воїн-Марс.
П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,
Сім – Уран, за ним – Нептун.
Вісім сонячних планет
Поспішають на бенкет.
Був Плутон завжди дев’ятим,
Не беруть його на свято!
Він найменшим уродився
І до карликів прибився.
Джерело: https://mala.storinka.org/дитячі-вірші-від-наталі-карпенко-про-космос--планети-місяць-зірки.html
- А яким транспортом треба скористатися, щоб дістатися в космос? (Ракета).
- Правильно, це ракета. І ми з вами відправимся в мандри, щоб ближче познайомитися з планетами.
3. Групова робота
Гра «Створи свою зірку»
- Скільки планет і зірок відкрила людина! А ви хочете запалити свою зірку на пам'ять про наш політ? Проходьте в бюро першовідкривачів. Умочіть долоньку у фарбу, розведіть ширше пальці і прикладіть долоню до космічного простору. Тепер у вас є зірочка, з якою ви щовечора будете зустрічатися, дивлячись на небо.
ІV. Щоденні новини
Фенологічні спостереження, календарна інформація.
Ознайомлення з планом роботи на тиждень.
Хід зустрічі
Вправа «Привітання чукчів» (5 хв)
Клас ділиться на пари. Кожна пара виходить по черзі на середину класу і вітається:
Доброго ранку! Далі діти труться носами як прийнято вітатися у чукчів.
Гра «Найдобріший»
Вчитель повідомляє,що в українців є прислів’я: «Доброго добром згадують». Пропонує пограти в гру і сказати, які добрі діти навчаються в класі.
Дітям пропонують кидати м’ячика і тому, хто впіймає його, треба назвати ім’я однокласника і пояснити, чому він добрий.
Гра «Допоможімо Ведмедикові»
У гості до дітей приходить Ведмедик, який розповідає їм свою невеселу історію.
Мишко. На ліс, в якому я живу, напала стара Лінь. Вона зачарувала все навколо: трава сохне, квіти сохнуть, всі дерева в павутині. Птахи давно не співають своїх пісень, а звірі, лісові жителі, впали в сплячку, вони навіть не чують, як від голоду, холоду і самотності плачуть їх маленькі діти. Одному тільки мені вдалося вирватися з полону злої і ледачої старої. Я прийшов до вас за допомогою, щоб ви звільнили ліс від старої Ліні.
Вчитель. Діти, допоможемо нашому гостю? Мишко, підкажи нам як же тобі допомогти?
Мишко. Лісових мешканців і наш ліс врятують добрі вчинки дітей, працьовитість, ввічливість. Діти, а ви вмієте робити добрі вчинки? (відповіді дітей) А ви знаєте, що таке «доброта», «добрі вчинки»? Як їх можна, по-вашому, зробити?
Вчитель. Добрий - це той, хто допомагає дорослим, не ображає молодших, захищає слабких, ввічливий і уважний до всіх, каже тільки добрі, гарні слова.
Придумана кимось просто і мудро
При зустрічі вітатися: «Доброго ранку!».
«Доброго ранку сонцю і птахам!
Доброго ранку усміхненим обличчям!».
І кожен стає добрим, довірливим,
Доброго ранку триває до вечора.
Мишко. Діти, а ви теж при зустрічі вранці один одному говорите добрі слова привітання? Ось, бачите, одне добре діло у вас є. Але одним добрим вчинком, нажаль, ліс не врятуєш, і він може загинути.
Вчитель. Не засмучуйся, Мишко! Ми зараз назбираємо тобі повну «скарбничку добрих справ». Цю «скарбничку добрих справ» ти віднесеш до лісу. (Педагог показує дітям скарбничку і пропонує кинути в неї першу фішку - «добринку».)
3 Групове заняття.
Вчитель. Ой, діти, подивіться-но на наші квіточки: вони плачуть.
(Педагог звертає увагу на суху землю в квіткових горщиках. Діти поливають квіти.)
Мишко. А як ще можна допомогти квітам?
Діти. Полити, протерти листочки, подрихліть землю. (Учні надають допомогу квітам.)
Вчитель. Молодці, діти, які ви всі добрі, турботливі. (Ведмедик пропонує пограти у гру «Якщо ти добра людина, то повинен…»)
Вчитель. Діти, поки ми з вами грали, надійшов сигнал від наших книжок: їм теж потрібна допомога. (Учні наводять порядок у книжковому куточку, при необхідності лагодять книги. Педагог нагадує дітям, що після кожного доброго діла потрібно в скарбничку кидати фішки - «добринки».)
(Ведмедик пропонує пограти у гру «Сонечко світить на того…»)
Гра «Сонечко світить на того…»
Діти сидять в колі на стільцях. Дорослий називає ознаку, наприклад: «Сонечко світить на того, у кого (світле волосся, червоні шкарпетки, сині штанці тощо)». Діти, що мають названу ознаку, встають і швидко міняються місцями.
Вчитель. Мишко, в нашій «скарбничці» вже багато добрих справ накопичилося, віднеси її своїм друзям, лісовим жителям.
Вчитель. Діти, сьогодні у нас чудовий день - День добра. Сподіваюся, наші добрі справи врятують ліс і його мешканців від старої Ліні. А ми з вами продовжимо робити добрі справи і будемо говорити добрі слова, які всім приємно чути.
6. Перегляд мультфільму «Просто так»
Вчитель повідомляє, що подарунки не обовязково робити тільки на свята, можна їх робити «просто так», як герої однойменного мультфільма.
https://www.youtube.com/watch?v=m1PH6Ki5Zdo
Гра «Кому і за що…»
Діти стоять у колі та по черзі передають іграшку чи квітку (листочок) і говорять, кому і за що дарують її. Наприклад: «Я хочу передати цю квітку Тетянці за те, що вона гарно співає». «Я хочу подарувати цю квітку Данилкові просто так» тощо.
Учень – помічник вчителя на календарику сьогодення виставляє дату, назву тижня, назву місяця, кількість присутніх, погоду.
Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.
Використана література