День 3 - середа.
Колір червоний
Тема: Осіння квітка.
Мета: «поглибити знання дітей про осінні квіти; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування».
Обладнання: малюнки осінніх квітів; відеозапис «Чорнобривці» (https://www.youtube.com/watch?v=KoXdxprF2dc).
Привітання та обмін інформацією проводиться надворі – біля квітника.
Хід зустрічі
Привітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Група наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день! (Діти вітаються, стають у коло.)
Вихователь: Сьогодні нашу ранкову зустріч ми проведемо на шкільному подвір'ї біля квітника. Як ви думаєте, про що будемо говорити? (Діти висловлюють свої припущення.)
Вихователь: Які осінні квіти вам подобаються? Ми з вами привітаємося так:
- Марійко, мені подобається …, а яка квітка подобається тобі?».
Групове заняття
Діти об’єднуються у групи біля квітки на клумбі.
Завдання: обговорити у групі, чому саме ця квітка вам подобається.
Обмін інформацією
Завдання: кожен називає слово червоного кольору.
Вихователь описує осінню квітку. Діти повинні здогадатися, яку квітку описує вихователь і назвати її. Вихователь віддає малюнки цих квітів учням. Діти у групі створюють композицію «Ваза з осінніми квітами»
а) Від червня до жовтня цвітуть ці квіти на клумбах
біля нашої школи. Вони мають своєрідний аромат.
На стеблах з пуп'янків розцвітають жовто-коричневі
квітки. Ці квіти – один із символів нашого народу.
Вони оспівані у піснях, казках, легендах. (Чорнобривці).
б) Це – квіти осені. Вони цвітуть увесь вересень і нагадують зірку з багатьма променями світла, що розходяться в усі боки. Вони бувають маленькі та великі, з гострими пелюстками, білого, рожевого, бордового, фіолетового, червоного, помаранчевого кольору. А її пелюстки можуть пишно стирчати, наче голки в їжака, а можуть охайним віночком оточувати серцевинку. На свято Першого вересня школярі зазвичай дарують вихователям букети цих квітів. (Айстри)
в) Хтось дав цій квітці дуже вишукане ім’я. Колір цих квітів буває різним: ніжно-жовтим або жовтогарячим. А ще фіолетовим, білим, ліловим, бузковим... Так, і червоним він теж буває. За формою квітка велика, кругла та пишна. В неї дуже багато пелюсток, що звужуються на кінцях. Коли вона зовсім розквітне, розкривається. Осінні дощі розтріпують її пелюстки та поступово хилять донизу тонку довгу стеблину. Якщо зрізати квітку, то виявиться, що всередині стеблинки пустота. Сама ніжна та гарна квітка, яка, проте, не лякається холоду, є королевою осіннього саду. (Жоржини)
в) Ця квітка зацвітає у вересні. Вона справжня сміливиця, адже їй не страшні прохолодні осінні дні. Вона милує наш погляд своїми різнобарвними пухнастими квітами. Вони білі, жовті, рожеві, фіолетові. Деякі види мають лікувальні властивості. (Хризантема)».
Завдання: -Квітів якого кольору у вазі більше?
Висновок: тематичний день – червоний. Тому і квіти у вазі червоні.
Завдання: уявіть, що кожен з вас – це квіточка, яка вам подобається. Квіточка здатна рухатися у будь-якому напрямку, а ще вона полюбляє танцювати під музику».
Під відеоролик «Вальс квітів» (https://www.youtube.com/watch?v=9a4DnEWXMHM) діти танцюють, уявивши себе квіткою.
Щоденні новини
«Червоний колір символізує нестримне прагнення до успіху, драматизації переживань, відчуття повноти життя. Це – стимул до всякої діяльності, активності у всіляких сферах. Людина відрізняється сміливістю, силою волі, владністю, запальністю, товариськістю, схильністю до альтруїзму, якщо червоний його улюблений колір».
Заповнення календаря природи, інформаційного листка, на якому висвітлюються завдання на сьогодні та попередні дні.