Тема: «Родовідне дерево»
Мета: розповідати дітям, що в українського народу є звичаї звертатися до батьків та старших осіб на «Ви» як вияв глибокої поваги до них. Привчати дітей вітатися з батьками, іншими членами родини; допомагати дитині пізнавати свою сім’ю, родину - ознайомити з родовідним деревом; виховувати повагу до близьких людей.
Хід ранкової зустрічі:
І. Вітання.
Дідусь, бабуся, сестри і брати
Тебе в біді підтримують завжди.
Завжди ми разом - мамо, тато, я,
Усі ми називаємось…(сім’я).
ІІ. Обмін інформацією.
Дидактична вправа: «Скажи ласкаво»
Мета: вчити дітей утворювати пестливі слова, розвивати мовлення.
Хід гри: мама -…(матуся, матусенька, ненька, матінка)
тато -…( татусь, татусик, татко, таточко);
дід -…(дідусь, дідуся, дідусенько);
бабуся -…(бабусечка, бабусенька);
Сестра -…(сестричка, сестронька);
Брат -…(братик, братичок).
ІІІ. Групова діяльність.
Пальчикова гімнастика.
Мета: розвивати увагу, пам’ять, дрібну моторику.
Мама, тато, дід, бабуся -
Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і сестричко
В нас сімейка невеличка
Не спиняйте, бо зіб’юся
Мама, тато, дід, бабуся
Старший брат, сестра і я -
Отака моя сім’я.
ІV. Щоденні новини.
Заняття. Тема: «Моя родина»
Мета: дати дітям знання про сім’ю, хто її складає; закріпити знання про обов’язки всіх членів родини; привчати турботливо ставитись до рідних, допомагати їм; виховувати любов і пошану до своєї родини; формувати зв’язне мовлення. Привчати вітатися з членами родини.
Сюжетно-рольова гра: «Сім’я».
Мета: закріплювати в уяві дітей поняття про сім’ю, вчити обирати ролі і обігравати їх; допомогти налагодити взаємодію в грі один з одним; збагачувати активний словник дітей; вчити розвивати сюжет, виховувати повагу до членів родини.