ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК У КЛАСІ?
День 3. ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК У КЛАСІ?
I. Вітання
Запропонуйте учням стати у коло і разом з учителькою привітатися, супроводжуючи слова рухами рук.
Доброго ранку, доброго дня,
Бажаєте ви, і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня,
Усмішки даруєм і добрі слова.
Нагадайте дітям, що вони вітаються один з одним, вживаючи звертання (мамо, тату, Маріє Михайлівно, Миколко, Іринко, Олеже, Степанку).
ІІ. Встановлення правил поведінки у класі. Гра «Так - Ні»
Поясніть, що для комфортного перебування у класі нам потрібні правила поводження та їх дотримання. Запропонуйте учням подумати, який вимріяний клас вони б хотіли мати (чистий, охайний, затишний, тихий) і які правила для цього потрібні.
Дайте дітям трохи часу, щоби подумати над баченням ідеального класу. Можна подати один приклад, щоб дітям було легше зорієнтуватися:
Хочемо чистий клас – отож не смітимо.
Хочемо чистий клас – отож не смітимо.
Хочемо, щоб у класі було тихо – отож не шумимо.
Зрозуміло, що кількість запропонованих групами правил буде невелика, тому збагатіть сформульовані учнями правила Вашими віршованими та обговоріть їх із дітьми. Спільно всім класом складіть правила поведінки в класі (кожне правило варто пояснити, як його дотримання впливає на безпеку та комфорт усіх дітей у класі).
Щоб уникнути зайвого галасу, можна запропонувати учням «Мішечок кричалок» (символічний мальований чи об’ємний яскравий мішечок, у який збираємо весь шум і зав’язуємо, промовляючи: «Тепер у нас весь зайвий галас під контролем». Коли у класі занадто шумно, звертаємося: «Хто мішечок кричалок розв’язав? Затягуємо міцніш мотузку».
1
Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
2
Чемним будь,
завжди вітайся
І при цьому — усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
3
Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
4
На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатноті немає.
На перерві в ігри грайся,
Бігай, але не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.
6
До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
7
Школа – це твій рідний дім.
Будь господарем у нім.
Парти бережи і стіни
Скрізь поводь себе відмінно.
8
Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.
9
В нашій школі — учень ти.
Скрізь дотримуйсь чистоти.
Слідкувати завжди треба,
Щоб порядок був у тебе.
10
Підвіконня, любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.
Проведіть гру «Так – Ні»
Учителька роздає кожній групі дітей малюнки із зображенням правил поведінки в школі. Діти повинні розглянути зображене на малюнку, обговорити, чи можна так поводитися в школі, як це зображено на малюнку.
Результати обговорення позначити двома кольорами:
зелений – можна так поводитися в школі;
червоний – не можна так поводитися в школі. |
12