Растрова та векторна комп’ютерна графіка. Переваги та недоліки растрової та векторної графіки

Про матеріал
Тема: Растрова та векторна комп’ютерна графіка. Переваги та недоліки растрової та векторної графіки. Мета: навчальна: опрацювати поняття растрова і векторна графіка, навчитися розрізняти растрову графіку від векторної, визначити переваги та недоліки растрової і векторної графіки; розглянути, в яких програмах можна створювати растрову графіку, а в яких векторну графіку, а також основні типи файлів растрового та векторного типу; розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу; вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, співпрацювати в команді; розвивати навички самооцінювання; розвивати навички комунікації, говоріння, висловлювання власних думок; виховна: виховувати любов до близьких, любов до своєї країни; навички самоорганізації, поваги до інших в команді, вміння вислухати, підтримати. Форма проведення: дистанційний синхронний урок Методи: самооцінювання, рефлексія «Вислови гарні побажання для всіх на урок», проблемне навчання, міні-дослідження, пояснювально-ілюстративний, навчаючи-вчуся, кейс-метод, онлайн-гра “ Quizizz’”, рефлексія «Постав лайк». Онлайн-платформи та обладнання, які використовуються на уроці: Google classroom, Google Meet, Mentimetr, Quizziz, Jamboard, автофігури у Microsoft Word або Microsoft Power Point, Microsoft Paint, файли растрового типу, сайти з векторною графікою, сайти з професійними фото, відео тощо. Час: 45 хв. 6 клас НУШ 1-й урок в темі «Графічні зображення»
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Ліцей №2 Таврійської міської ради Херсонської області

Конспект уроку

з інформатики

для учнів 6-х класів НУШ

з теми «Растрова та векторна комп’ютерна графіка. Переваги та недоліки растрової та векторної графіки»

Авторська розробка вчителя математики та інформатики вищої категорії Карпенко О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Таврійськ, 2021


Тема: Растрова та векторна комп’ютерна графіка. Переваги та недоліки растрової та векторної графіки.

Мета:

навчальна: опрацювати поняття растрова і векторна графіка, навчитися розрізняти растрову графіку від векторної,  визначити переваги та недоліки растрової і векторної графіки; розглянути, в яких програмах можна створювати растрову графіку, а в яких векторну графіку, а також основні типи файлів растрового та векторного типу;

розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу; вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, співпрацювати в команді; розвивати навички самооцінювання; розвивати навички комунікації, говоріння, висловлювання власних думок;

виховна: виховувати любов до близьких, любов до своєї країни; навички самоорганізації, поваги до інших в команді, вміння вислухати, підтримати.

Форма проведення: дистанційний синхронний урок

Методи: самооцінювання, рефлексія «Вислови гарні побажання для всіх на урок», проблемне навчання, міні-дослідження, пояснювально-ілюстративний, навчаючи-вчуся, кейс-метод, онлайн-гра “ Quizizz’”, рефлексія «Постав лайк».

Онлайн-платформи та обладнання, які використовуються на уроці: Google classroom, Google Meet, Mentimetr, Quizziz, Jamboard, автофігури у Microsoft Word або Microsoft Power Point, Microsoft Paint, файли растрового типу, сайти з векторною графікою, сайти з професійними фото, відео тощо.

Час: 45 хв.

6 клас НУШ

1-й урок в темі «Графічні зображення»

 

Хід уроку

  1.                  Організаційний момент.

Вчитель: Добрий день, діти! Сьогодні на уроці у нас з вами дуже цікава тема, але спочатку я пропоную вам зайти за посиланням у чаті або в гугл-класі і зробити красиву хмаринку побажань один одному на урок, на день.

Метод «Вислови гарні побажання один одному сьогодні на урок» на сайті Mentimetr (учні заходять за посиланням і роблять «Хмаринку гарних побажань»)

  1.                  Мотивація до навчальної діяльності (3 хв.)

Метод «Яку б оцінку хотів отримати сьогодні на уроці?» на сайті Mentimetr (наступний слайд діаграма з оцінок від 6 до 12 балів, в анонімному режимі діти обирають яку саме оцінку вони хотіли б отримати на сьогоднішньому уроці, ти самим налаштовуючись на плідну роботу).

  1.                  Актуалізація опорних знань (2 хв.)

Вчитель:  Метод «Проблемне навчання». Розглянемо картинки різних видів, не називаючи тип графіки (вчитель пропонує розглянути фото української сім’ї, мами з дитиною, і малюнки шкільної тематики, логотипи фірм). Проблемні питання: «Як ви думаєте, чим відрізняються ці картинки між собою? Яка картинка більше за розміром? Яка менша? Які переваги та недоліки тих чи інших картинок»

(Діти висловлюють свої припущення, пригадуючи матеріал з 5-го класу.)

Вчитель: Гарні відповіді. Дякую вам. Сьогодні на уроці ми дізнаємося ще більше про растрову та векторну графіку.

  1.                  Повідомлення теми і мети уроку (0,5 хв.)

Вчитель: Сьогодні на уроці ми розглянемо тему «Растрова та векторна комп’ютерна графіка. Переваги та недоліки растрової та векторної графіки.» Навчимося розрізняти растрову графіку від векторної на прикладах, розглянемо переваги та недоліки растрової і векторної графіки, будемо розвивати вміння працювати в команді.

  1.                  Вивчення нового матеріалу
    1.           Пояснення вчителя із демонстрацією прикладів файлів растрової та векторної графіки (5 хв.)

Растрова графіка – це комп’ютерна графіка, в якій основним елементом побудови зображення є піксель. Тобто растрові картинки складаються з пікселів. Приклади: фото, кадри фільму, герої комп’ютерних ігор, текстури (вчитель показує приклади таких картинок).

Векторна графіка – це комп’ютерна графіка, в якій основними елементами для побудови зображення є геометричні фігури. Приклади: логотипи фірм, нереалістичні малюнки, герої комп’ютерних ігор, 3D-графіка (вчитель показує  приклади таких картинок).

Роздільна здатність – це основна характеристика растрових зображень, яка показує кількість пікселів по горизонталі і кількість пікселів по вертикалі в цьому зображенні. Наприклад: 512*360, 1024*768, 4K, 8K зображення. Кожен піксель має свою характеристику: колір, глибина кольору, яскравість, контраст тощо.

  1.      Міні-дослідження (5 хв.): Давайте проведемо міні-дослідження. Вчитель показує фото сімейної тематики різного типу та розміру. Порівнюючи розмір та роздільну здатність картинок, зробіть висновок, чи впливає роздільна здатність картинки на їх розмір, чи впливає колір пікселя на розмір картинок. Робимо висновок, що чим більша роздільна здатність картинки – тим більше розмір файлу растрового типу, чим більше в фото світлих, білих кольорів, тим зображення буде важити більше за розміром.
  2.      Робота в групах (5-8 хв.)

А тепер попрацюємо в групах. Вчитель поділяє учнів на 4 групи. Діти заходять за посиланням на дошці jamboard https://jamboard.google.com/d/1npgWUhf6nApkcqgNIO6Kh37B_Cthpll6GArgwhv6zDg/edit?usp=sharing  або у файлі pdf. У кожної групи своє завдання. 2 групи «Теоретики», 2 групи «Практики».

1 група: «Векторна графіка»

2 група: «Растрова графіка»

3 група: «Практичне завдання-дослідження «Переваги і недоліки растрової і векторної графіки на практиці».

4 група: «Практичне завдання-дослідження «Порівняй файли різного растрового типу між собою»

*****

1 група. «Векторна графіка»

Завдання: в файлі-кейсі зі знаннями (див. додаток) прочитайте теорію з теми "Векторна графіка".

Дайте відповідь на питання:

1.1.Які є комп'ютерні програми для роботи з векторною графікою?

1.2. Який основний елемент для побудови зображення в векторних файлах?

1.3. Назвіть файли векторного типу.

1.4.Де використовується векторна графіка?

1.5. Які переваги та недоліки векторної графіки.

2 група. «Растрова графіка»

Завдання: в файлі-кейсі зі знаннями  (див. додаток) прочитайте теорію з теми "Растрова графіка".

Дайте відповідь на питання:

1.1.Які є комп'ютерні програми для роботи з растровою графікою?

1.2. Який основний елемент для побудови зображення в растрових файлах?

1.3. Назвіть файли растрового типу.

1.4.Де використовується растрова графіка?

1.5. Які переваги та недоліки растрової графіки.

3 група. «Практичне завдання-дослідження «Переваги і недоліки растрової і векторної графіки на практиці».

 

Практичне завдання за комп’ютером:

1. Перегляньте відео по векторній графіці https://youtu.be/PV-61Et11to?si=yMCcAc9JN-T-CEah  Повторити подібні дії з квадратом і колом, накладеними один на один, у Word або у Vector-Ink (векторна графіка - фігури), тобто відєднати їх один від одного, збільшити чи зменшити коло, квадрат, чи впливає це на якість малюнку?

2. Потім ті самі дії зробіть з квадратом і колом, накладеними один на один у Paint (растрова графіка). Зробіть висновки. Визначіть переваги і недоліки векторної та растрової графіки.

3. Підготуйте усну доповідь по темі. Визначіть лідера групи, хто буде доповідати, хто буде доповнювати.

4 група: «Порівняй файли різного растрового типу між собою»

Практичне завдання: Перегляньте відео по збереженню растрових малюнків та їх порівнянню в різних форматах https://youtu.be/PitCo0r3TGc?si=a_-bQFXSt_OHKsix  спробуйте повторити подібні дії у Paint (растрова графіка) або у будь-якому іншому растровому графічному редакторі.

2. Порівняйте різні типи файлів за розміром та якістю. Зробіть висновки, який тип файлу доречно використовувати для збереження фото з огляду на якість та розмір, а який тип файлу доречно використовувати, якщо потрібний якісний малюнок в комп'ютерних іграх?

3. Підготуйте усну доповідь по темі. Визначіть лідера групи, хто буде доповідати, хто буде доповнювати.

  1.                  Виступи груп. Усне узагальнення даних в таблиці (див. додаток). (по 3 хв. кожна група, загалом 12 хв.) Між 2 та 3-ю групами робиться перерва на фізкультхвилинку (1 хв. руханка за відео).

 

  1.                  Гра «Quizzez». Закріплення вивченого (5 хв.).

Для закріплення вивченого учні проходять комп’ютерне тестування у формі гри-вікторини «Quizzez» за посиланням https://quizizz.com/admin/quiz/65552ab49a82957b9283cb60?searchLocale=

  1.                  Домашнє завдання (1 хв.): зробити конспект за сьогоднішньою темою, вміти відповідати на питання за темою.

Творче завдання на високий рівень: скачати з інтернету два фото растрового типу з різною роздільною здатністю, а також скачати 2 файли векторного типу на безкоштовних сервісах, або на умовно-безкоштовних, де дозволяється скачувати. Прикріпити в гугл-класі для перевірки.

  1.                  Самооцінювання. Рефлексія. (0,5 хв.)

Вчитель пропонує самостійно оцінити себе в приватних коментарях під сьогоднішніх уроком в гугл-класі. Діти, якщо вам сподобався сьогоднішній урок, то пропоную поставити свою реакцію, лайк в Google Meet.

Сьогодні ви всі великі молодці. Дякую вам за сьогоднішній урок. Бажаю гарного дня!

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток А. Кейс-метод до уроку.

Порівняння растрової та векторної графіки:

Характеристики

Растрова графіка

Векторна графіка

Основний елемент для побудови зображення

Піксель

Геометричні фігури: лінія, квадрат, еліпс, ламана тощо

Комп’ютерні програми

Microsoft Paint

Adobe Photoshop

Фігури у Microsoft Word

Inkscape

Corel Draw

Типи файлів

*.bmp

*.jpg

*.gif

*.png

*.svg

*.cdr

*.3d

Використання

Фото, анімація, друк, поліграфія (журнали, плакати тощо)

Герої комп’ютерних ігор, для оформлення сайтів, блогів (для швидкого їх завантаження), для 3d моделей з дерева, металу, платмаси

Характеристики

Растрова графіка

Векторна графіка

Переваги

Реалістичне якісне зображення

  1. Невеликий розмір файлів
  2. Можливість від’єднати одну фігуру від іншої
  3. При збільшенні якість зображення не змінюється

 

Недоліки

  1. Великий розмір файлів
  2. Під час збільшення з’являється ефект пікселізації (квадратики)
  3. Неможливість від’єднати один об’єкт від іншого з тим, щоб не пошкодити зображення 

Нереалістичне зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток Б. Кейс-метод до уроку

Порівняння типів графічних файлів:

Тип графічного файлу

Використання

Якість

Розмір

*.bmp

Якісний друк, якісне професійне фото

Висока

3,46 Мб

*.jpg

Цифрове фото високої якості

Висока

219 Кб

*.gif

Анімація

Низька

643 Кб

*.png

На прозорому тлі герої комп’ютерних ігор

Висока

2,76 Мб

 

Список сайтів з векторною та растровою графікою:

https://www.freepik.com/vectors

https://www.vectorstock.com/

https://www.vecteezy.com/

https://wallpapic.com.ua/lito

https://youtu.be/PV-61Et11to?si=yMCcAc9JN-T-CEah

https://youtu.be/PitCo0r3TGc?si=a_-bQFXSt_OHKsix

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку