Разработка урока "Бытовые электроприборы" 5 класс

Про матеріал
Разработка открытого урока по трудовому обучению в 5 классе по теме.Бытовые электроприборы.Общие правила использования бытовыми электроприборами.
Перегляд файлу

Розробка  уроку у 5 класі з  трудового  навчання

Тема. Побутові електроприлади. Загальні правила користування побутовими  електроприладами.

Мета. Поглибити уявлення учнів про побутові прилади, розширити знання школярів про загальні правила користування побутовими електроприладами, видами їхніх ушкоджень, з можливими наслідками та відповідальністю за користування пошкодженими електроприладами; розвивати усвідомлення необхідності дотримання правил безпечного користування електроприладами; розширювати технічний кругозір учнів; сприяти вихованню уважності, мислити самостійно.

Обладнання:побутові електроприлади, що є в майстерні; рисунки або фотографії побутових електроприладів, підручники; елементи електричного кола (джерело струму, лампочка, ключ, з’єднувальні провідники).

 

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

Відгадай загадки

Оце так будинок – одне вікно:щодня у вікні кіно.

                                                                 (телевізор)

Як ніч прийде в оселю не свічечка горить.

А сонечко веселіє палає на стелі.

                                                        (лампочка)

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Прийом «Проаналізуй малюнок і дай визначення»

 (учні поділені на групи 3-4 особи)

Завдання: розглянути малюнок, де зображені сучасні електричні прилади у побуті (наприклад, малюнок у підручнику, на екрані телевізора, малюнок роздруковано на окремих листках) і:

1 група - знайти прилади, які використовуємо для приготування їжі;

2 група – знайти прилади, які використовуємо для прибирання квартири, прання;

3 група - знайти прилади, які використовуємо для виготовлення одягу;

4 група - знайти прилади, які використовуємо для ремонту квартири, виконання електротехнічних робіт.

Учні відповідають. Запитання вчителя.

  • Що між цими приладами спільного?
  • Запропонуйте свої варіанти визначення поняття «побутові електроприлади».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

   Значення електрики в житті людини дуже важливе. Підігріти вечерю, подивитися телевізор, вийти в Інтернет, випрати й попрасувати одяг, тривалий час зберігати  продукти свіжими – у сучасному житті це неможливо зробити без звичних побутових електричних приладів. Але в разі неправильної експлуатації корисні й потрібні прилади потенційно небезпечні для людини. Як безпечно ними користуватися? Що про них повинна знати кожна людина? Відповіді на ці та інші запитання ви отримаєте сьогодні на уроці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Пояснення вчителя.

1.Побутові електроприлади.( пояснення  супроводжується використанням  малюнків або фотографій побутових приладів)

  Прилади, які працюють за рахунок електричної енергії й використовуються в побуті для полегшення виконання певних робіт, створення комфортних умов для праці й відпочинку, називають побутовими електричними приладами.

   Найпоширенішими типами побутових електричних приладів за принципом дії є: електроосвітлювальні (торшер, бра, люстра, настільна лампа); електронагрівальні (електроплити, електропраски, електрокавоварки); електромеханічні (електром’ясорубки, шуруповерти,  кухонні комбайни, швейні та пральні машини, електродриль).

2.Правила безпечного користування побутовими електроприладами. (пояснення   матеріалу супроводжується демонстрацією приладів, інструментів, наявних у майстерні)

  Усі побутові електроприлади вмикаються в електромережу за допомогою з’єднувального шнура та штепсельної вилки. Не можна користуватися побутовими електроприладами, якщо ушкоджена ізоляція їхнього шнура або ізоляція проводки, а також під час ремонту й монтажу електромережі.  Небезпечно експлуатувати електричні прилади у вологих приміщеннях (ванних кімнатах) і приміщеннях з вологою підлогою. Перебуваючи у ванні або під душем, не можна торкатися  руками світильників, проводки, електроперемикачів, вимикачів. При усуненні дрібних несправностей електричних приладів, ушкодженні ізоляції, ремонті й монтажі електромережі слід неухильно дотримуватися головного правила безпеки – обов’язкове вимикання приладів з електричної мережі. До необхідних запобіжних заходів належить і обов’язкова ізоляція інструмента, з яким працює домашній майстер: плоскогубці, гострозубці, круглогубці, пасатижі, викрутки. Їхні ручки мають бути ізольовані, наприклад обтягнуті гумовою або хлорвініловою трубкою. Викрутки повинні мати дорев’яні або пластмасові ручки, без тріщин, без жодних металевих деталей, наприклад гвинтів, що з’єднують дві щоки ручки викрутки.

    Порядок умикання будь-якого електрообладнання в мережу має бути таким: спочатку підключають шнур до приладу, а потім – до мережі. Вимикати слід прилад у зворотному порядку. Порушення цього порядку може призвести до електротравм. Головне правило безпеки: жодні роботи, пов’язані з ремонтом побутових електроприладів, не слід проводити під напругою, при вмиканні в мережу. Користування електромережею й побутовими електроприладами вимагає обережності, обачності, уваги. 

2.Складання електричного кола з послідовно з’єднаних: батареї, ключа, лампочки. В ході вчитель пояснює важливість ізоляції провідників, які матеріали застосовують як  ізолятор, яка роль вимикача в будинку і в електроприладі. Коло обов’язково замкнути, щоб учні побачили світіння лампочки.

  3.Робота в групах «Ажурна пилка»

 

 

    Кожна група опрацьовує матеріал картки, а потім обмінюються інформацією.

 

Завдання 1.

Правила роботи під час роботи з електроприладами

  1. Перед тим, як почати використовувати електроприлад  обов’язково прочитати інструкцію з  його експлуатації.
  2. У жодному разі не можна торкатися оголених дротів, по яких проходить електричний струм.
  3. Не можна перевіряти наявність електричного струму в приладах або дротах пальцями.
  4. Щоб не пошкодити ізоляцію, не можна затискати  дроти дверима, віконними рамами.
  5. Потрібно стежити за тим, щоб електричні дроти не стикалися з батареями опалення, трубами, з телефонними дротами.

 

 

 

 

Завдання 2.

Правила роботи під час роботи з електроприладами

  1. Не можна дозволяти дітям  гратися з розетками, устромляти в них шпильки, смикати за дроти, оскільки це може призвести до ураження струмом.
  2. Не можна вішати одяг та інші речі на вимикачі,  дроти, оскільки дроти можуть обірватися.
  3. Небезпечно вмикати й вимикати електричні лампочки, а також побутові прилади мокрими руками. Заміняти перегорілі лампочки слід при вимкненому вимикачі.
  4. Категорично забороняється користуватися побутовими електроприладами, по корпусу яких проходить струм (прилад «кусається»).
  5. Штепсельну вилку при вмиканні й вимиканні приладів слід брати за пластмасову колодку, а не за дріт.

 

 

Завдання 3.

Правила роботи під час роботи з електроприладами

  1. Прилади, у яких кип’ятяь воду й готують їжу (електрочайники, каструлі), не можна вмикати в мережу порожніми. Їх потрібно наповнити рідиною не менш ніж на одну третину. Коли наливають воду у чайник або каструлю вони мають бути обов’язково вимкнені.
  2. Вмикати й  вимикати електроприлад потрібно однією рукою, бажано правою, не торкаючись при цьому водопровідних, газових і опалювальних труб.
  3. Щоб уникнути пожежі, побутові електроприлади слід встановлювати на спеціальних підставках (керамічних, металевих) і на безпечній відстані від легкозаймистих предметів (занавісок, скатертин).
  4. Не можна залишати увімкнені електроприлади без нагляду або доручати спостерігати за ними дітям. Це може спричинити пожежу.

 

 

 

 

V. Практична робота.

Ознайомлення з типами побутових електричних приладів (завдання на індивідуальних картках, учні виконують в парах).

Обладнання і матеріали: набір інструкцій з експлуатації побутових електричних приладів.

Послідовність виконання роботи

  1. Ознайомитися з інструкцією побутового електричного приладу.
  2. Визначити назву приладу.
  3. З’ясувати тип приладу.
  4. Уважно вивчити  правила безпеки при користуванні приладом.
  5. Заповнити  таблицю.

 

Назва приладу

Тип приладу

Призначення приладу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  Міні-тренінг. Гра «Так-Ні» (на твердження вчителя учні дають відповідь «так» або «ні»).

  1. До електроприладів не належить кип’ятильник.
  2. До ізоляторів належить гума.
  3. Для приготування їжі використовують посудомийну машину.
  4. Ознакою несправності електроприладу є оголені проводи.
  5. До електроприладів належить викрутка.
  6. Перед використанням електричного побутового приладу потрібно вивчити інструкцію щодо використання.
  7. Виходячи з кімнати або будинку, потрібно вимкнути електроприлади.

VІІ. Підсумок.

       Заключне слово вчителя.

       Дуже часто людина сама стає винуватцем ситуацій, які призводять до травм або навіть загибелі людей. Перед тим, як користуватися електричними побутовими приладами, слід ознайомитися з правилами безпеки, які зазначені в інструкції з експлуатації приладів. Дбайте про своє здоров’я і здоров’я оточуючих!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Лузанов Ігор
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку