Бесіда. Наведіть приклади: механічних,електричних, магнітних, хімічних явищ
Номер слайду 3
Бесіда. Наведіть приклади використання різних явищ людиною у природі
Номер слайду 4
Бесіда. Наведіть приклади використання різних явищ у виробництві
Номер слайду 5
Морський молюск-гребінець рухається вперед за рахунок реактивної сили струменя води, викинутої з раковини при різкому стисканні її стулок. Сальпа - морська тварина - під час руху робить великий ковток води крізь передній отвір. Отвір закривається, м’язи скорочуються, все тіло стискається, і вода скрізь задній отвір виштовхується назовні. Реакція струменя штовхає сальпу вперед. Цікаві факти
Номер слайду 6
Наприкінці І тис. н.е. в Китаї використовували реактивний рух бамбукових трубок, начинених порохом. Один із перших проєктів автомобілів, що запропонував Ньютон, був із реактивним двигуном. Цікаві факти
Номер слайду 7
Українець Микола Кібальчич був автором першого у світі літального апарату, в основі руху якого - принцип того, що буде розглянуто на уроціЦікаві факти
Номер слайду 8
Група експериментаторів. Робота в групах. Рух тіла, який виникає за відділення від тіла з певною швидкістю деякої його частини, називають реактивним. Реактивний рух - це цікавий і дуже важливий випадок практичного використання закону збереження імпульсу
Номер слайду 9
Група експериментаторів. Робота в групах. Дослід “Повітряна кулька”Візьміть звичайну повітряну кульку, надуйте її та не зав’язуйте. Відпустіть кульку. Поясніть, що спостерігаєте
Номер слайду 10
Група експериментаторів. Робота в групах. Дослід “Пливи, кораблику!”Зробіть невеликий кораблик з пінопласту. Установіть на корпус кораблика вертикально трубу (можна взяти пластиковий стакан). У задній стінці труби зробіть отвір, у якій вставте тонку трубку. Якщо у велику трубу налити води, вона почне витікати з тоненької трубочки назад і буде штовхати кораблик уперед. Пояснять, що спостерігаєте
Номер слайду 11
Група істориків. Знайдіть інформацію про пристрої: еоліпил та візок І. Ньютона. Розкажіть про принципи їх дії за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=9 K_r8 BUXo. Mw. Робота в групах
Номер слайду 12
Група біологів. Робота в групах. Знайдіть інформацію про використання реактивного руху у тваринному та рослинному світі. Розкажіть про особливості
Номер слайду 13
Група інженерів. Робота в групах. Знайдіть інформацію про використання реактивного руху в техніці. Доберіть фото пристроїв, що працюють за цим принципом
Номер слайду 14
Підказкикальмар-стенотеатіс; скажений огірок; медузи; явище віддачі за пострілу чи використання потужного брандспойта; вибухи; удари під час аварій; катер із водометним двигуном; реактивний літак та ракета; Fly. Board
Номер слайду 15
Відеохвилинка https://www.youtube.com/watch?v=Qe. Z6p. Rz. P1 HI https://www.youtube.com/watch?v=Qe. Z6p. Rz. P1 HIМикола Кибальчич. Юрій Кондратюк
Номер слайду 16
test whether your suggestions and drawings will make the bulb light using actual batteries, a small lightbulb, and wires. Закріпленнянового матеріалуour1 suggestions and drawings will make the bulb light using actual batteries, a small lightbulb, and wires. 1. Реактивний рух - це рух: А який виникає, коли тіло стрімко набирає швидкість;Б який виникає внаслідок виділення з деякої швидкістю від тіла половини його маси;В який виникає внаслідок виділення з деякою швидкістю від тіла якоїсь його частин.
Номер слайду 17
Закріплення нового матеріалуl make the bulb light using actual batteries, a small lightbulb, and wires. 2. Виберіть приклади реактивного руху (декілька правильних відповідей)А стрибок з жердиною;Б рух космічної ракети;В рух повітряної кульки, з якої виходить повітря;Г рух автомобіля для перегонів.
Номер слайду 18
ther your suggestions and drawings will make the bulb light using actual batteries, a small lightbulb, and wires. Закріплення нового матеріалу3. Завдяки реактивному руху переміщуються: А тільки восьминоги;Б тільки кальмари;В тільки ракети;Г восьминоги, кальмари, ракети.