Проект
на тему :
«Квіти в моєму житті»
За тривалість виконання: короткостроковий
За основною діяльністю: інформаційно-творчий
За предметною галуззю: міжпредметний
За кількістю учасників: груповий
За характером партнерських взаємодій: кооперативний
Збагатити знання дітей про красу навколишнього світу – квіти, показати значення квітів для людини, використання їх у народних звичаях; Розвивати спостережливість, пам’ять, мислення вихованців, уміння злагоджено працювати у групах, самостійно здобувати інформацію; Розподіляти обов’язки між членами групи; Виховувати самостійність, любов до природи, шанобливе ставлення до культури українського народу; Ознайомити дітей із квітами; Зацікавити дітей проблемою збереження квітів; Створити квіткову композицію.
Хід заняття:
І. Організаційний момент
1. Вправа “Від серця до серця”
Привітаємося долоньками. Ними ви відчуваєте тепло, тож передайте своїм друзям / подругам тепло, яке є у вашому серці. Від ваших сердець зараз линуть промінчики любові. Прикладіть “сердечко” до свого серця міцно-міцно, щоб воно ввібрало всі ваші найкращі почуття, і передайте їх одне одному. Ви подарували одне одному тепло ваших сердець. У приміщені стало тепліше, тож можемо розпочати роботу.
ІІ. Спрямування до мети:
З давніх-давен рослини були для людини тим добро-творцем, якого вона шанувала й обожнювала всі часи. Тому сьогодні ми поговоримо про вічні супутники людського життя і в горі, і в радощах – квіти. Кожен презентує власні здобутки та відкриття з теми.
ІІІ. Визначення проблеми проекту:
- Яке значення квітів у моєму житті?
- Які мої найулюбленіші квіти?
- Як необхідно дбати про квіти?
ІV. Визначення шляхів розв’язання проблеми
1. Пошук інформації про квіти.
2. Декламування вірша Г. Черінь «Українські квіти».
3. . Розучування пісні Ромашки-сестрички (Ростислав Галаган)
4. Створення квіткових композицій.
V. Формування груп для проведення дослідження
Старша група «Сонечко»
1 група – «Квітознаї»
2 група – «Декламатори»
3 група – «Співаки»
VІ. Обговорення та презентація проекту групами
1 група – «Квітознаї»
Квіти ростуть на полях та луках, у лісах і навіть на озерах. Буяють вони різнобарв’ям на наших подвір’ях з ранньої весни до пізньої осені. І в кожній тій квітці прихована краса, натхнення, безмежна любов до рідної землі та прекрасного. Квіти – це емоції, цікавість і радість. Вони вчать нас бути уважнішими, відповідальнішими, ніжними та добрішими. Милуйтеся квітами у їх природному середовищі. Ідіть на прогулянку в ліс, на луки, в гори. Відвідуйте місцеві парки. Вирощуйте квіти на квітниках та у себе вдома. Квіти можна висадити так, щоб вони будуть квітнути та милувати ваше око з ранньої весни до пізньої осені. Прополюйте, зрошуйте, підживлюйте їх. Уважно доглядайте за домашніми квітами: вчасно поливайте, пересаджуйте, міняйте та удобрюйте землю. Не забувайте посміхатися квітам, розмовляти з ними, вони це люблять.
Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?»
Вихователь зачитує назву квітки, а діти називають місце, де вона росте. Наприклад:
Конвалія - ліс
Волошки - поле
Гладіолус- клумба
Пеларгонія – кімната, оранжерея, тощо.
2 група – «Декламатори»
Діти декламують вірш Г. Черінь «Українські квіти» (продовжуючи один за одним)
УКРАЇНСЬКІ КВІТИ
Вийшли зрання на гуляння
Українські діти, їх стрічали і вітали
Українські квіти.
Ось волошки, сонні трошки,
Синім шовком шиті,
Ясноокі, чисто вмиті,
Розбрелись по житі.
Ось рожева конюшина,
А на ній і комашина,
Що, не дивлячись на ранок,
Їсть солодке на сніданок.
На горбочку мак,
В шапці, як козак.
Він яскравий, як вогонь!
А бундючний — Бог боронь!
Вміє, задаватись так
Тільки ще будяк!
Там росте холодна м’ята
(Добре пахне, як пом’ята),
Там шовковая трава
Щось шепоче, як жива.
А з травички — ніжні личка:
То вже «Братик і Сестричка»
У тих самих кольорах,
Що на наших прапорах.
Розбрелись по полю діти —
Більші, менші і малі —
Молоді яскраві квіти
Української землі
— Про які квіти говорить автор у вірші?
— Що цікавого про квіти ви дізналися?
3 група – «Співаки»
Діти виконують пісню «Ромашки-сестрички»
В шовковій травичці, Взую черевички,
Танцювали хоровод, Мене візьмуть у танок
Ромашки-сестриці. Ромашки-сестрички.
Приспів: Приспів.
Ніжні довгі і стрункі 3) Потанцюємо танок,
Зелені листочки, Заплету косички,
Сонечкові усміхались Одягнуть мені вінок
Білі пелюсточки. Ромашки-сестрички.
Виставка квіткових композицій.
VІІ. Підбиття підсумків
Технологія «Мікрофон»
— Що нового ви дізналися, працюючи над проектом?
— Яка діяльність на занятті вам найбільше сподобалася?
— Чого вас навчила робота над проектом?