Реалізація ключових компетентностей та наскрізних ліній на урока літературного читання

Про матеріал
Реалізація наскрізних ліній на уроках літературного читання у 2-му класі. Формуваня розуміння важливості читання у повсякденному житті.
Перегляд файлу

Вчитель початкової школи

Костіна Таїсія Вікторівна

Всім відомо що сучасна програма з української літератури спрямована на утвердження серед школярів культури читання. Починаючи з початкової школи важливо сформувати уявлення про читання як важливий елемент повсякдення учнів. Для цього обрані твори та робота з ними має бути захопливою, відповідати очікуванням сучасної дитини.

Компетентніснісний потенціал і можливості літературного читання можуть  забезпечити реалізацію всіхі ключових  компетенцій Нової школи:

  1.          Спілкування державною мовою.
  2.          Спілкування іноземними мовами.
  3.          Математична компетентність.
  4.          Компетентності в природничих науках і технологіях.
  5.          Інформаційно-цифрова компетентність.
  6.          Уміння вчитися впродовж життя.
  7.          Ініціативність і підприємливість.
  8.          Соціальна та громадянська компетентності.
  9.          Обізнаність та самовираження у сфері культури.
  10.     Екологічна грамотність і здорове життя.

 

Поняття «наскрізні лінії» переплітається з компетенціями Нової української школи й запроваджене для увиразнення ключових компетентностей Нової української школи.

Як відомо наскрізних ліній у нас чотири, це:

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

«Громадянська відповідальність»

«Здоров’я і безпека» 

«Підприємливість і фінансова грамотність»

Мета всіх наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети.

Українська література як навчальний предмет має досить значний потенціал для реалізації наскрізних ліній.

Тож як я, працюючи з дівчатками школи «Леді», реалізовую дані лінії на уроках розкажу на конкретних прикладах.

Відразу хочеться відмітити, що кожен із нас кожного дня й кожного уроку забезпечує використання й виконання наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» проводячи різні фізкультхвилинки, чи то розминка під мовний супровід, чи відеорозминка, чи аудіорозминка.

 

2 клас

«Підприємливість і фінансова грамотність»

Василь Сухомлинський «Як Наталя у лисички хитринку купила»

Використовуємо прийом «Мозковий штурм»

  • Де люди купують різні речі? (магазин, ярмарок, кіоск, супермаркет, інтернет і т.д.)
  • Які речі можна купити в тому чи іншому місці?
  • Яку покупку зробила Наталочка?
  • Чи необхідна була дана покупка?
  • Що необхідно враховувати купуючи ту чи іншу річ?

 

Надія Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша»

Гра «Фінансовий аналітик»

Дослідити текст оповідання, й дійти висновків, яких збитків зазнала мама Ромася? Чому?

 

Використання НЛ «Екологічна безпека та сталий розвиток»

Українська народна казка «Рукавичка»

Бесіда:

  • Де відбуваються події?
  • Які дерева ростуть у лісі?
  • Навіщо потрібні дерева?
  • Яка користь від рослин?
  • Хто мешкає у лісі?
  • Чи могли б звірі існувати без дерев і рослин? (Формуємо цілісне сприйняття природи як системи)

Використання НЛ «Здоров’я і безпека»

Українська народна казка «Рукавичка»

Творча вправа:

Серед різних речей пропонуємо знайти ту, яку загубив дід (рукавичка).

Пропонуємо висловити думку «Коли ми вдягаємо рукавички? Що може статися коли вдягаєшся невідповідно до погодних умов? Як не захворіти в холодну пору року?

 

Використання НЛ «Екологічна безпека та сталий розвиток»

Василь Скуратівський «Прощальний листопад»

Виконання творчого міні-проекту «Опале листя. Це користь чи шкода?»

НЛ «Громадянська відповідальність» 

Українська народна казка «Півник і двоє мишенят»

Гра «Хто що робив?» (Робимо заготовки карток із зображенням різних дій героїв казки)

Ваше завдання розглянути картки і розкласти по діям, що робили мишенята чи півник? Відповідно цьому кладемо картку у колонку «Грати»   чи «Працювати».

По закінченню гри пропонуємо дітям зробити висновки, які наслідки діяльності героїв очікували їх в кінці казки?

Використання НЛ «Здоров’я і безпека»

Українська народна казка «Цап і баран»

Дослідження «Екстрим подорож» Після опрацювання казки, учням пропонуємо розробити карту з небезпечними зупинками героїв. Звернути увагу на ситуації, що загрожували життю. Дати можливість змоделювати реальну небезпечність нічних прогулянок, зробити висновок, щодо збереження життя.

 «Громадянська відповідальність» 

Російська народна казка «Лисичка»

«Літературний суд»

Провести оперативно-слідчі дійства, щодо встановлення злочинних дій Лисички та провести театралізований «Літературний суд» із представниками «захисту», «обвинувачення» і «судів».

 

Тож бачимо, що українська література як навчальний предмет має досить значний потенціал для реалізації наскрізних ліній. Тому я всім бажаю всім  натхнення для реалізації нашого творчого потенціалу.

 

docx
Додано
19 червня 2023
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку