Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека й сталий розвиток» на уроках математики

Про матеріал
Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека й сталий розвиток» на уроках математики формування у учнів розуміння необхідної гармонії людини з природою; оволодіння знаннями про природу(зокрема свого краю); виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі; формування готовності до активної екологічної діяльності; формування основ глобального екологічного мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель математики Цебриківського ЗЗСО Манько Світлана Петрівна. Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека й сталий розвиток» на уроках математики

Номер слайду 2

Характеристика наскрізної лінії «екологічна безпека й сталий розвиток» Наскрізна лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізується в курсі математики, насамперед, через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі. При розгляді цієї лінії важливе місце займають відсоткові обчислення, степінь числа, стандартний вигляд числа, функції, елементи статистики.

Номер слайду 3

формування у учнів розуміння необхідної гармонії людини з природою;оволодіння знаннями про природу(зокрема свого краю);виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі;формування готовності до активної екологічної діяльності;формування основ глобального екологічного мислення. Наскрізна лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» може бути реалізована через систему завдань:

Номер слайду 4

Використання матеріалів з освіти для екологічної безпеки та сталого розвитку при вивченні навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах. Навчальний предмет математика

Номер слайду 5

Клас. Тема розділу, урокуцінності / ставленняуміння. ЕБ/СР (теми, елементи), джерела5 Тема 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Розв'язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок.усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь розпізнавати у просторі та співвідносить з обєктами навколишньої дійсностірозв’язувати вправи на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій. Розділ Цінності, теми «Права громадян», «Наша Земля в майбутньому», с. 45-56  6 Тема 1. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Розв'язує сюжетні задачі на: розрахунок відсоткового відношення різних величин (наприклад, природокористування)усвідомленняраціонального використання природних ресурсів, їх збереження та примноження длярозвитку суспільстварозв’язувати основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ. Розділ Діяльність людини, теми «Енергетика» с. 4-19, «Промисловість» с.31-34, «Лісове господарство», с.51-569алгебра. Тема 4. ОСНОВИ КОМБІНАТОРИКИ, ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА СТАТИСТИКИ. Розв’язання задач, що передбачають:використання комбінаторних правил. усвідомленняраціонального використання природних ресурсів, їх збереження та примноження длярозвитку суспільстварозв’язувати задачі, що передбачають:використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків. Розділ Діяльність людини, теми «Енергетика» с. 4-19, розділ Компоненти довкілля, тема «Як економити воду», с.19-20,тема «Біологічне різноманіття», с. 27-41, розділ Зовнішні загрози, тема «Відходи», с. 16-30

Номер слайду 6

7геометрія. Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ. Розв’язання задач практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновід-даленості об’єктів на поверхні Земліусвідомленняраціонального використання природних ресурсів, їх збереження та примноження длярозвитку суспільствазастосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач. Розділ Діяльність людини, теми «Енергетика» с. 4-19, розділ Компоненти довкілля, тема «Як економити воду», с.19-20,тема «Біологічне різноманіття», с. 27-41, розділ Зовнішні загрози, тема «Відходи», с. 16-308геометрія. Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ Розв’язування задач практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета усвідомленняраціонального використання природних ресурсів, їх збереження та примноження длярозвитку суспільствазастосовувати вивчені означення й властивості до розв’язування задач, Розділ Діяльність людини, теми «Енергетика» с. 4-19, розділ Компоненти довкілля, тема «Як економити воду», с.19-20,тема «Біологічне різноманіття», с. 27-41, розділ Зовнішні загрози, тема «Відходи», с. 16-309геометрія. Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга Розв’язування задач на: знаходження площ реальних об’єктівусвідомленняраціонального використання природних ресурсів, їх збереження та примноження длярозвитку суспільствазастосовувати вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач. Розділ Діяльність людини, теми «Енергетика» с. 4-19, розділ Компоненти довкілля, тема «Як економити воду», с.19-20,тема «Біологічне різноманіття», с. 27-41, розділ Зовнішні загрози, тема «Відходи», с. 16-30

Номер слайду 7

Гусінь метелика капусниці з’їдає за місяць 10 кг капусти. Синиця з’їдає кожного дня 100 гусениць. Скільки капусти спасає за 30 днів сім’я синиць, яка складається з самки, самця і 4 пташенят, якщо пташеня з’їдає гусениць у 2 рази менше ніж доросла синиця?

Номер слайду 8

Одна батарейка отруює 20 м² землі. В лісовій зоні – це місце проживання 1 їжака, 2 кротів, 2 дерев і 2 тисяч дощових черв’яків. Яку площу лісу та скільки лісових мешканців врятує учень від забруднення, якщо використані 4 батарейки з ліхтарика не викине в сміття, а здасть на утилізацію до найближчого пункту. Дізнайтесь про найближчий до вас пункт утилізації. Частіше за все, це заправки та великі мережі магазинів.

Номер слайду 9

Довжина ведмедя 2м, а вовка – 1м15см. Висота ведмедя 1м 25см, а вовка – 85 см. Знайдіть у скільки разів розміри ведмедя більші за розміри вовка.

Номер слайду 10

Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною100 м, шириною 12 м, висотою 10 м.

Номер слайду 11

Оленів благородних у 2003р. на території Черкаської області було 65 голів, а у 2007р. їх стало 11 голів. Яку частину кількість голів у 2007р. становить від кількості голів у 2003р.? Можливо на сьогоднішній день оленів вже не залишилось?!

Номер слайду 12

Один кубічний метр повітря у операційній палаті містить приблизно 500 мікроорганізмів. На скільки відсотків це більше, ніж в березовому лісі, де один кубічний метр повітря містить 450 мікроорганізмів ?7

Номер слайду 13

У 1958 році вчені виміряли глибину найглибшої морської западини – Маріанської. Її глибина 11 022 км. Найглибше озеро в світі Байкал має глибину 1620 м. У скільки разів Маріанська западина глибша, ніж Байкал?

Номер слайду 14

1га зелених насаджень здатен поглинути за 1 год стільки вуглецю, скільки його видихає за цей час 200 людей. Дізнайтесь, яке населення вашого селища, яка частина площі зайнята зеленими насадженнями. Скільки потрібно зелених насаджень, щоб компенсувати зменшення кисню населенням вашого селища.

Номер слайду 15

Із 264 г листя сухої кропиви можна виготовити 8 порцій ліків для зупинки кровотечі. Скільком хворим може допомогти хлопчик, що заготовив 1485 г листя?

Номер слайду 16

Із погано закритого крану витікає цівка води, це 140 кг на добу. Дізнайтеся про тарифи на воду в селищі, де живете. Обчисліть скільки буде коштувати ця вода для бюджету вашої сім’ї за місяць.

Номер слайду 17

Яку масу макулатури потрібно зібрати, щоб зберегти життя 240000000 дерев, якщо відомо, що 20 кг макулатури зберігає від вирубування одне дерево? 

Номер слайду 18

Молоко налили у 8 бідонів місткістю по 40 л. Скільки потрібно взяти літрових бідонів, щоб розлити це молоко?

Номер слайду 19

За 6 днів 24 волонтери прибрали лісову ділянку. За скільки днів виконають ту саму роботу 36 волонтерів, якщо продуктивність праці залишилась така сама?

Номер слайду 20

Сплав складається з міді, цинку і нікелю, маси яких відносяться як 13 : 3 : 4. Скільки треба взяти міді, цинку і нікелю, щоб отримати 100 кг сплаву?

Номер слайду 21

Учні двох класів зібрали 3 т металолому. Скільки металолому зібрали учні кожного класу, якщо кількість зібраного металолому відносилась як 2 : 3?

Номер слайду 22

35 кг яблук засипали в два ящики у відношенні 3 : 4. Скільки яблук у кожному ящику?

Номер слайду 23

У процесі росту сосна ввібрала з повітря 1,84 т вуглекислоти, із землі 0,55т води і 0,03 т мінеральних речовин, а виділила в повітря 1,42 т кисню. На скільки збільшилася маса сосни?

Номер слайду 24

Для виготовлення захисної суміші від жуків-шкідників беруть смолу, нафталін і гас у пропорції 1:1:3. Яку кількість кожної речовини потрібно взяти, щоб одержати 1 кг суміші?

Номер слайду 25

Відстань між Києвом і Одесою 450 км. Яка відстань між цими містами на карті з масштабом 1 : 5 000 00?

Номер слайду 26

Світловий потік люмінесцентної лампи потужністю 20 Вт приблизно дорівнює світловому потоку лампи розжарювання потужністю 100 Вт. У скільки разів віддача люмінесцентної лампи більша, ніж у лампи розжарювання. На скільки відсотків використання люмінесцентної лампи дозволяє знизити споживання електроенергії без втрати звичайного рівня освітленості кімнати.

Номер слайду 27

96% енергії, яку споживає лампа розжарювання йде на нагрівання оточуючого середовища. Люмінесцентні і світлодіодні лампи не виділяють такої кількості тепла, що дозволяє використовувати в світильниках паперові чи тканинні матеріали. Люмінесцентні лампи у 5 разів менше нагрівають оточуюче середовище, а світлодіодні у 10 разів. Який відсоток енергії, що споживає кожна з ламп іде на освітлення?

Номер слайду 28

1 т нафти утворює на поверхні води пляму площею 6 м². Яку площу вкриває пляма у випадку аварії танкера тоннажністю 5000 т. Порівняйте з площею Київського водосховища.

Номер слайду 29

Довжина Кременчуцького водосховища 1260 км. Яку довжину матиме лінія, що зображує це водосховище на карті виготовленій у масштабі 1: 1 000 000? А на карті, виготовленій у масштабі 1:500 000?

Номер слайду 30

Річка Дністер має довжину 1352 км, а її зображення на карті має довжину 16,9 см. Знайдіть масштаб карти.

Номер слайду 31

Відомо, що в Україні 44800 видів тварин. У Червону книгу включену такі види тварин: 36 видів ссавців, 57 видів птахів, 8 видів плазунів, 5 видів земноводних, 32 види риб, 69 видів безхребетних. Скільки відсотків загальної кількості становлять тварини, занесені в Червону книгу?

Номер слайду 32

Маса Землі 5975 квінтильйонів тонн. Маса заліза складає 37.04% від всієї маси Землі. Маса води на планеті складає 9%. Яка маса заліза на нашій планеті? Яка маса води на Землі?

Номер слайду 33

Довжина ріки Дністер 272 км, а ріки Прут 85 км. Скільки відсотків становить довжина ріки Прут від довжини ріки Дністер?

Номер слайду 34

Ліси Карпат складаються з таких порід дерев: ялина - 41,2 %, бук - 34 %, дуб - 10,7 %, сосна - 56,6 % та інші породи, серед яких явір, клен, ясен. Скільки відсотків займають інші листяні породи? 

Номер слайду 35

На Маскаренських островах з 28 місцевих видів птахів вимерло 24. Визначте цей, найвищий у світі, відсоток зниклих видів птахів?

Номер слайду 36

Побудуйте діаграму довжин річок. Довжина Дніпра – 2285 км, Десни – 1126 км, Дністра – 1362 км, Південного Бугу – 857 км, Сіверського Дінця – 1053 км.

Номер слайду 37

Побудуйте діаграму розміщення лісів на Україні, якщо 40 % лісів припадає на Полісся, 25 % - на лісостеп, 22 % - на Карпати, 10 % - на степи, 3 % - на Крим.

Номер слайду 38

Побудуйте діаграму за такою інформацією. Тривалість життя кедра становить 2500 років, дуба - 1500 років, липи - 800 років, сосни - 450 років, ялини - 350 років, берези - 150 років, верби - 100 років.

Номер слайду 39

Територія. України поділяється на такі ботаніко-географічні зони: Полісся, Лісостеп, Степ, Карпати, Крим, у яких площа лісів становить відповідно 40%, 25%, 10%, 22%, 3%. Побудувати діаграму розміщення лісів у порядку зростання.

Номер слайду 40

Люби природу не як символ Душі своєї, Люби природу не для себе, Люби для неї М. Рильський

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Презентації
Додано
23 березня 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку