«Крок до зірок»
Позакласний захід
для учнів 5 класу.
Серед усіх наук,
що відкривають людству
шлях до пізнання законів природи,
наймогутніша,
найвеличніша наука — математика.
С. Ковалевська
Мета:
Форма проведення: розважально-пізнавальна гра « Крок до зірок».
Тема: математичний світ.
Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з
предмета;
розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість,
логічне мислення;
виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.
Обладнання: дошка, крейда, папір (формат А-4), кольорові олівці або фломастери, картки.
На цьому етапі діти домовилися, хто за що буде відповідати. Розбилися на мікрогрупи і кожній дали своє завдання і назву:
За сценарій відповідають:
За оформлення аудиторії відповідають
За естетичне оформлення дошки відповідають
За призи відповідають
Учасники гри:
Команда “Пропорція” команда “Діаметр”
Журі:
Вболівальники:
ІІІ етап: Підготовка
На цьому етапі учні розпочинають підготовку до гри: роздумують над оформленням класної кімнати, шукають цікаву інформацію на тему гри, команди продумують назви для команд, а також вирішують інші питання щодо проведення гри.
ІV етап: Проведення.
Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми будемо свідками цікавої боротьби юних математиків. У змаганнях беруть участь дві команди — «Пропорція» та «Діаметр», які матимуть можливість показати свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
За ходом змагань спостерігатиме журі.
1. Представлення команд
Максимальна оцінка — 5 балів.
2. Розминка
Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає той, хто підняв руку.
Запитання команді «ПРОПОРЦІЯ»
Запитання команді «ДІАМЕТР»
3. Штурм вершин
Команди повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.
Максимальна оцінка — 3 бали.
Завдання для першої команди
С |
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
К |
Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
Завдання для другої команди
П |
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
Й |
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
Ш |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.
4. Мислимо логічно
На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість і правильність виконання.
Максимальна оцінка — 5 балів.
ПЕНЯ - 8394.
ПІСНЯ -?
(81794)
ГНОМ - 4208.
ГЛИНА -?
(45321)
5. Художники
Команди отримують аркуш паперу, на якому вони повинні олівцями за допомогою геометричних фігур зробити малюнок (портрет, пейзаж та ін.).
Максимальна оцінка — 5 балів.
Конкурс «Хто швидше»
Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Завдання 1. Назвіть приказки, прислів'я, заспівайте пісні, у яких є числа.
Завдання 2. Запишіть «ліворуч» від знака «=» між числами знаки «+» або «—» так, щоб рівність була правильною:
а) 2 6 3 4 5 8 = 12;
б) 9 8 1 3 5 2 = 12.
6. Конкурс капітанів
Кожний капітан одержує завдання. Враховується швидкість виконання.
Максимальна оцінка — 6 балів.
Завдання 1. Скласти пазли з ілюстраціями відомих казок.
Завдання 2. Дописати оповідання, використовуючи свої знання з математики і зберігаючи гумористичний стиль.
7. Складання чисел
Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5.
Максимальна оцінка — 3 бали.
Завдання командам
Підсумок гри
Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.
V етап: Підбивання підсумків
VI етап: Післядія