урок гра крок до зірок

Про матеріал
Можна використати в позакласній роботі з математики, провести під час тижня математики в школі
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Крок до зірок»

Позакласний захід

для учнів 5 класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Серед усіх наук,

що відкривають людству

шлях до пізнання законів природи,

наймогутніша,

найвеличніша наука математика.

С. Ковалевська

Мета:

Форма проведення: розважально-пізнавальна гра  « Крок до зірок».                 

Тема: математичний світ.

Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з  

             предмета;

     розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість,  

     логічне мислення;

            виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

 

Обладнання: дошка, крейда, папір (формат А-4), кольорові олівці або фломастери, картки.

 

І етап: Пошук

 

ІІ етап: Рада справ

 

       На цьому етапі діти домовилися, хто за що буде відповідати. Розбилися на мікрогрупи і кожній дали своє завдання і назву:

 

        За сценарій відповідають: 

 

        За оформлення аудиторії відповідають

За естетичне оформлення дошки відповідають

           За призи відповідають   

Учасники гри:

 

Команда “Пропорція”                           команда “Діаметр”

 

Журі:

Вболівальники:

 

ІІІ етап: Підготовка

 

На цьому етапі учні розпочинають підготовку до гри:  роздумують над оформленням класної кімнати, шукають цікаву інформацію на тему гри, команди продумують назви для команд, а також вирішують інші питання щодо проведення гри.

 

ІV етап: Проведення.

 

Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми будемо свідками цікавої боротьби юних математиків. У змаганнях беруть участь дві команди — «Пропорція» та «Діаметр», які матимуть можливість показати свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.

За ходом змагань спостерігатиме журі.

 

1. Представлення команд

Максимальна оцінка — 5 балів.

 

2. Розминка

Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає той, хто підняв руку.

Запитання команді «ПРОПОРЦІЯ»

  1. Як називаються числа, що використовуються для лічби предметів?
  2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі?
  3. Яка найменша геометрична фігура?
  4. Яка градусна міра розгорнутого кута?
  5. Назвіть будь-який неправильний дріб.
  6. Скільки кольорів має веселка?
  7. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте?
  8. Сформулюйте ознаку подільності на 9.
  9. Скільки вершин у куба?
  10. Назвіть остачу від ділення 23 875: 2.

 

Запитання команді «ДІАМЕТР»

  1. Скільки годин має доба?
  2. Скільки дециметрів у одному метрі?
  3. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця?
  4. Чому дорівнює кут у квадраті?
  5. Назвіть чотири двоцифрові числа, які діляться на 7.
  6. Скільки повітряних кульок було у П'ятачка з казки про Вінні-Пуха?
  7. За допомогою якого приладу можна побудувати коло?  .
  8. Назвіть пять чисел, які діляться на 3.
  9. Скільки сторін у квадрата?
  10. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною?

 

3. Штурм вершин

Команди повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.

Максимальна оцінка — 3 бали.

Завдання для першої команди

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

Завдання для другої команди

П

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

Й

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

А

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

К

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

Т

Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.

 

4. Мислимо логічно

На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість і правильність виконання.

Максимальна оцінка — 5 балів.

  1. СІНО - 7190;

ПЕНЯ - 8394.

 

ПІСНЯ -?

(81794)

 

  1. ЛИПА - 5391;

ГНОМ - 4208.

 

ГЛИНА -?

(45321)

5. Художники

Команди отримують аркуш паперу, на якому вони повинні олівцями за допомогою геометричних фігур зробити малюнок (портрет, пейзаж та ін.).

Максимальна оцінка — 5 балів.

 

Конкурс «Хто швидше»

Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

 

Завдання 1. Назвіть приказки, прислів'я, заспівайте пісні, у яких є числа.

Завдання 2. Запишіть «ліворуч» від знака «=» між числами знаки «+» або «—» так, щоб рівність була правильною:

а) 2  6  3  4  5  8  =  12;

б) 9  8  1  3  5  2  =  12.

6. Конкурс капітанів

Кожний капітан одержує завдання. Враховується швидкість виконання.

Максимальна оцінка — 6 балів.

Завдання 1. Скласти пазли з ілюстраціями відомих казок.

Завдання 2. Дописати оповідання, використовуючи свої знання з математики і зберігаючи гумористичний стиль.

 

7. Складання чисел

Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5.

Максимальна оцінка — 3 бали.

Завдання командам

  1. Скласти число 3025.
  2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5.
  3. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2.

Підсумок гри

Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.

Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.

 

V етап: Підбивання підсумків

 

   

VI етап: Післядія

 

       

 

doc
Додано
25 березня 2023
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку