Реалізація знаннєвого компонента здобувачів освіти про здоров’я людини, принципи здорового способу життя

Про матеріал
Мета:формувати у здобувачів освіти поняття про взаємозв’язок способу життя і здоров’я; *розвивати вміння обговорювати ситуації, раціонально розв’язувати проблеми; *виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. Виконати навчальний проєкт. Особиста програма зміцнення здоров’я.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалізація знаннєвого компонента здобувачів освіти про здоров’я людини, принципи здорового способу життя. Підготувала І. М. Бачикало. Викладач біології і географії

Номер слайду 2

ЦІЛІ:* формувати у здобувачів освіти поняття про взаємозв’язок способу життя і здоров’я;*розвивати вміння обговорювати ситуації, раціонально розв’язувати проблеми; *виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. Виконати навчальний проєкт. Особиста програма зміцнення здоров’я.

Номер слайду 3

Що таке здоров'я?За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВОЗ, 1958 рік): «Здоров’я - це стан повного фізичного, духовного, соціального та психічного благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».

Номер слайду 4

Загарто-вування. Міцнийсон Особистагігієна. Заняття спортом. Позитивні емоціїРаціона-льне харчування. Хороші звички. Свіже повітря. ЗДОРОВ'Я

Номер слайду 5

Здоровий спосіб життя - це: • збалансоване харчування;•раціональний розпорядок дня;• загартовування;• оптимальний психологічний мікроклімат у родині й оточенні;• сформовані гігієнічні навички;• відсутність шкідливих звичок;• оптимальний руховий режим;• позитивний настрій;• духовність.

Номер слайду 6

Які біологіччні основи принципів здорового способу життя?За твердженням фахівців ВООЗ, здоров’я на 50 % залежить від способу життя людини, на 20 % – від спадковості, на 20 % – від стану навколишнього середовища на 10 % – від медичних послуг.

Номер слайду 7

Здоровий спосіб життя- це спосіб життєдіяльності людини,що відповідає її генетичним особливостям, конкретним умовам життя і спрямований на формування, збереження і зміцнення здоров’я. Треба брати до уваги її типологічні особливості (тип ВНД, домінуючий тип вегетативної нервової регуляції тощо), вік і стать, соціальну ситуацію (сімейний стан, професію, умови праці.

Номер слайду 8

Основоположні здоров’язбережувальні твердження – називаються принципами здорового способу життя.1. Принцип єдності (цілісності) для людини як біосоціальної істоти стверджує взаємозв’язок і взаємозалежність фізичної, психологічної й соціальної складових здоров’я людини.

Номер слайду 9

2. Принцип активності вказує на необхідністьрухливого способу життя, активне формуваннявольових якостей, що зменшують шкідливі впливи негативних емоцій, вибір активної життєвої позиції.

Номер слайду 10

3. Принцип ритмічності передбачає вимоги щодо режиму харчування, навантажень, відпочинку, праці відповідно до внутрішніх й зовнішніх біологічних ритмів.

Номер слайду 11

4. Принцип адаптивності акцентує увагу на значенні адаптивних механізмів для підвищення власного адаптивного потенціалу, зміцнення імунітету, психологічної стійкості, пізнавального научіння й мотивації в адаптованості людини.

Номер слайду 12

5. Принцип відповідності важливу роль обмінуречовин, енергії та інформації з потребами організму, вимог помірності й самообмеження, пов’язаних з режимом харчування, фізичним навантаженням, віковими особливостями росту й розвитку.

Номер слайду 13

6. Принцип самоорганізації є важливим для організації фізичного розвиткута зміцнення адаптивних можливостей організму, професійної самодисципліни, повноцінної самореалізації своїх обдарувань і здібностей, оскільки основою здорового способу життя є саме індивідуальна система поведінки й звичок кожної окремої людини.

Номер слайду 14

7. Принцип індивідуальності вказує на необхідність розуміння біологічної неповторності кожної людини, індивідуальних проявів вищої нервової діяльності для усвідомлення свого «Я», особливостей характеру тощо.

Номер слайду 15

СКЛАДОВІ ЗДОРОВ'ЯФізична Соціальна. Психічна ДуховнаІнтелектуальна

Номер слайду 16

Основні складові здоров’я. Фізичне здоров’я — це природний стан організму, зумовлений нормальним функціонуванням усіх його органів і систем. Якщо добре працюють усі органи й системи, то і весь організм людини (система саморегулююча) правильно функціонує й розвивається.

Номер слайду 17

Основні складові здоров’я. Психічне здоров’я залежить від стану головного мозку, воно характеризується рівнем і якістю мислення, розвитком уваги й пам’яті, ступенем емоційної стійкості, розвитком вольових якостей.

Номер слайду 18

Основні складові здоров’я. Моральне здоров’я визначається тими моральними принципами, що є основою соціального життя людини, тобто життя в повному людському суспільстві.

Номер слайду 19

Навчальний проєкт з теми «Особиста програма зміцнення здоров’я». Організація роботи: Проєкт виконується усіма учнями групи. Кожен особисто для себе складає СВОЮ програму зміцнення здоров’я (враховуючи особливості свого способу життя, режим харчування, наявність певних звичок, які негативно впливають на ваш організм і яких би ви хотіли позбутися тощо.

Номер слайду 20

При роботі над проєктом можна користуватися наведеним орієнтовним планом:1. На основі вивченого матеріалу складіть перелік факторів, які впливають на стан вашого здоров’я.2. Оцініть простір, що оточує вас, з точки зору можливості та комфортності організації активного способу життя. Що можна змінити на краще?3. Складіть перелік дій, за допомогою яких можна зміцнити власне здоров’я. Заведіть щоденник, у якому відмічайте прогрес їх виконання( самопочуття, щоденну активність, режим харчування, сну тощо).4. Зробіть висновок про свої успіхи у реалізації проєкту.

Номер слайду 21

pptx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку