Використання ребусів на уроках
Використання ребусів, загадок – важливий засіб розвитку інтересу школярів. Вони викликають позитивні емоції учнів, підвищений інтерес до виучуваного, є цікавими формами перевірки засвоєння фактичного матеріалу. Значне місце серед засобів, що сприяють активізації пізнавальної діяльності школярів належить ребуси, які містять у собі великі можливості для розвитку уваги, кмітливості, уяви, асоціативного мислення, формування уміння виділяти й уподібнювати істотні ознаки об’єктів, стимулює допитливість. Після відгадування ребусу доцільно доповнити відповідь, відомостями про ключове слово. Запропонувати учням обґрунтувати й довести правильність своєї відповіді. Адже деякі ребуси спонукають дітей до дослідницької роботи. Тому вчитель постійно запитує: «Як здогадалися? Чому так вирішили? Поясніть, як міркували».
Ребус — загадка, в якій слова, що розгадуються, зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими знаками.
Для генерування ребусів я особисто користуюся ось цим зручним сайтом (http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus&mode=1) від дозволяє швидко і якісно згенерувати ребус як дитячий так і звичайний.
Ребуси можна використовувати під час вивчення будь-якої теми.
Їх можна застосовувати на всіх етапах уроку: актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення матеріалу.
Використання на уроках готових ребусів сприяє виникненню бажання в учнів самих їх створювати.
Варіанти застосування ребусів:
Тема: «Середньовічне місто. Ремесло і цехи».
Завдання.
Розв’яжіть ребуси та охарактеризуйте отримане ключове слово.
Відповіді:
ярмарок
патриції
бургомістр
самоврядування
комуна
лихвар
банкір
ратуша
ремесло
цех
майстер
учень