Індульгенція – документ про повне або часткове відпущення гріхів, який продає церква віруючому. Індульгенції базуються на віруванні в те, що гріх, хоча прощений, повинен тим не менш мати кару на землі або в чистилищі. Церква може відпустити ці кари завдяки заслугам Христа та святих. Практикування індульгенцій повстало в ранній церкві, коли сповідникам і тим, хто зазнавали мучеництва, дозволялося заступатися за покаяльників. У часи пізніх середніх віків, індульгенції стали виражатися грошовою вартістю, що провадило до широкого зловживання . Їх продаж заборонено в 1567 році. Зображення індульгенції *
Реформація – це … (від лат. reformatio — перетворення, виправлення) — церковно-релігійний та суспільно-політичний рух у країнах Європи в XVI столітті, спрямований проти католицької церкви, спрямований на повернення до біблійних першоджерел християнства, яке набуває форми релігійної боротьби проти католицької церкви і папської влади. https://uk.wikipedia.org/wiki/Реформація *
Цілі різних соціальних верств в Реформації: Рицарство Селяни і міська біднота Мріяло побачити Німеччину сильною державою, вільною від влади Риму, де їй належала б провідна роль. Сподівалися, почавши з реформи церкви, перевлаштувати світ і зробити його справедливим. Селяни і міська біднота Прагнули збільшити свої прибутки за рахунок послаблення церконого впливу та скасуання десятини. *
“95” тез – документ М. Лютера, що започаткував Реформацію. Основні положення: Людина спасається лише своєю вірою; Спасіння можна досягти лише Божою милістю і воно не залежить від якихось “заслуг”; Єдиним авторитетом у справах віри є Священне Писання, Боже слово. Вимога самостійності німецької церкви. *
1. Обов’язкова частина: опрацювати текст § 9. 2. Варіативна частина: Завдання репродуктивного рівня – підготувати повідомлення «Реформаційне вчення Томаса Мюнцера». Завдання конструктивного рівня – скласти порівняльну таблицю «Погляди М. Лютера та Т. Мюнцера» Завдання творчого рівня – написати міні-твір «Лист свідка поразки Т. Мюнцера та його прихильників». Домашнє завдання Критерії порівняння Погляди М. Лютера Погляди Т. Мюнцера 1.Чиї інтереси захищав? 2. До чого закликав народ? 3. Яке було відношення до влади, до феодалів? 4.Які засоби боротьби пропонував? *